Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
registru de casa - institutie publica . - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

registru de casa - institutie publica .

13 replies to this topic

#1 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 02:34 PM

Buna ziua ,
Va rog sa ma sfatuiti si sa-mi oferiti un mic ajutor ,

Casierul institutiei refuza sa intocmeasca registrul de casa , eu am nevoie de el cel putin lunar si mai ales trimestrial la intocmirea situatiilor .

Am adus la cunostinta directorului , verbal (gresala mea) dar nimic . l-am rugat de f multe ori pe casier , dar nimic .... o perioada l-am intocmit eu , dar nu se mai poate face munca altuia intr-un timp partial de munca iar respectivul casier si sercetar totodata , cu norma intreaga , nu face aproape nimic zilnic, ba mai mult il rog de cateva zile ca am nevoie de registru si el se cearta cu mine apoi i-mi spune ca mi-l aduce dumineca :) , am obosit ca in timpul liber sa lucrez pe actele institutiei .... Vreau sa ma acopar , macar de acum inainte si in scris .

Am marea rugaminte daca mai este cineva cu o problema asemanatoare , ce as putea face in momentul de fata , si ce fel de adresa as putea face care sa ma acopere intr-un fel sau altul ...

un sfat ....

multumesc .



#2 ovidiu_adrian79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI

Postat 13 February 2009 - 03:05 PM

are prevazut asa ceva (intocmirea registrului de casa) in fisa postului? pentru ca daca nu are atributii de casierie, nu poti sa-i faci nimic.




#3 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 04:05 PM

... sincera sa fiu , nu i-am vazut fisa postului , el sustine ca o are intocmita de fosta conducere ....

dar este delegat , prin delegatie scrisa stampilata etc , ca si casier pt ridicare si depunere sume in trezorerie , deci are atributia de casier ... asta face dinainte de a ocupa eu acest post , intre timp s-a si inoit acea delegatie intre scoala si trezorerie .... si ruleaza sume peste miliard impreuna cu salariile .... din spusele lui este in fisa postului (arhivata prin te miri unde ) atributia de casier .... deci ... trebuie specificat clar :intocmirea registrului de casa ?
.....



#4 ovidiu_adrian79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI

Postat 13 February 2009 - 04:19 PM

Atata timp cat persoana respectiva nu are atributii clare de desfarurare a activitatii de casierie (fisa post, dispozitie director-iar dispozitie sa nu fie pt specimen de semnatura in relatiile cu trezoreria) nu poti sa ii faci nimic.
Daca, insa are acele atributii, si nu vrea sa intocmeasca registrul de casa, alte atributii specifice, cel in cauza poate fi sanctionat disciplinar, putandu-se ajunge pana la concedierea acestuia pe motive disciplinare.
P.S.: Ca si casier (chiar daca ocupa alta functie, dar are atributii in acest sens) trebuie sa aiba constituita garantie in numerar.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 February 2009 - 08:01 PM
citare mesaj anterior




#5 Tamara Contor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba Iulia

Postat 13 February 2009 - 08:37 PM

Eu inca nu am intalnit un casier la o institutie publica sa nu intocmeasca registrul de casa. Cum justifica intrarile si iesirile de numerar din casierie si soldul existent?
Daca e numit casier si lucreaza cu numerar trebuie sa aiba atributii in acest sens, nu este nimic negociabil cu intocmirea registrului. Si o fisa a postului nu este greu de intocmit chiar si acum



#6 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 February 2009 - 09:00 PM

asa spun si eu ,
sunt multe atributii pe care nu le face respectivul , (probabil in fisa postului este scris sa mearga prin magazie cu unul dintre colegi , zi de zi , ore in sir , cu jumatatea ... asta e singura atributie pe care o respecta )

intocmirea registrului de casa este una dintre problemele de care ma bat si chiar mi se si raspunde urat , diferenta de varsta ... nu vreau sa fiu obraznica chiar daca i-am adus atentia ca este o nesimtire peste care nu mai pot trece ,

pana in prezent , el nu stie nu-si calculeaza niciodata soldul , ii spun eu .... soldul , de fapt nu vrea sa il calculeze sau sa-l intereseze , nu stiu ce sa zic , Nu dau voie sa se ridica in caserie sume care sa nu fie pe statul de plata sau pe bordrou (care-l intocmesc eu) adica doar deconturi pt care exista pana la data ridicarii numerarului documente justificative . astfel eu mai intocmesc si registrul de casa in ultima perioada , dar nu mai i-mi permite timpul sa fac munca altuia si sa fie si obraznicie .... iar directorul asculta si imi da dreptate , nimic mai mult ... nu pot aduce zilnic aceeasi problema la urechile directorului ... trebuie sa existe o modalitate de a ma acoperi cu ceva acte , directorul ar trebui sa ia o masura , dar daca nu o ia , vinovata sunt oarecum eu si daca doar spun fara un act o hartie scrisa , nu ma justific defel ....

vreau sa intocmesc o documentatie cu normele casierului , sa semneze casierul ca luat la cunostinta , (sa nu radeti , dar situatia e jalnica , pe mana omului astuia sunt cartile de munca ... a mea nu :) , si nici nu am de gand sa fie ) sa aduc la cunostinta directorului situatia , sa cer in scris sa il intocmeasca registrul sau sa-mi dea in scris ca refuza , ca verbal o spune ... si cu astea ma gandesc ca ma acopar oarecum , si ma descurc cum pot ....



#7 dianaionescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj

Postat 14 February 2009 - 09:39 AM

cand pleaca in concediu ce faceti? cui preda casieria? ati facut inventarierea numerarului la sfarsit de an? poti sa scrii si in procesul de inventariere neregulile constatate (pt. ca ar trebui sa scrii "numerarul corespunde cu registrul de casa si cu soldul contului 5311"), ce functie ai tu? nu ai si atributii de control asupra compartimentului financiar - contabilitate? daca da poti face control si relata conducerii neregulile constatate, sau poti dispune in scris acest lucru, cine da viza cfp asupra actelor de casa? cine intocmeste DP/DI? cine face controlul ierarhic? sigur poti gasi modalitati de a l obliga sa si faca meseria dar trebuie sa ai dovezi scrise in acest sens, spor la treaba :frusty:
familia asta minunata este cea mai mare si importanta realizare personala



#8 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 16 February 2009 - 11:50 AM

nu stiu ce sa fac ...

azi mi-a pus pe masa registrul de casa si s-a laudat sefei ca l-a intocmit . (si inca pe perioda din urma)

am inceput sa-l verific ... doamne .... l-am intrebat ce inseamna pt el registru de casa , ce trebuie sa contina , teoria o stie ... :)

mi-a facut registrul exact cu sumele de pe cec ... fara sa verifice actele decontate sau statele de plata ce sa mai zic de DP / Di , veniturile proprii nu se relflecta nicaieri .... cu toate astea sefa l-a laudat ca si-a facut treaba .... eu asa ceva nu semnez ...

o sa fac eu registrul de casa fara ca el sa stie ... , voi face face o adresa cu felul in care se lucreaza si altceva nu mai pot face nimic , ba mai pun la dosar si registrul de casa intocmit de el si semnat de el , ... , ca dovada , nu stiu ce va fi la un eventual control ...



#9 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 16 February 2009 - 04:22 PM

In concluzie:
1) In contractul individual de munca al casierului trebuie sa fie trecut cu functia de "casier". Poate avea si alta functie (economist etc.) dar la atributii sa-i fie trecuta si atributiile functiei de casier. Modificarea CIM se face cu act aditional la contract, cu acordul partilor.
2) Trebuie sa aibe fisa postului de casier, semnata de primire. Aceasta se poate face sau reface fara acordul lui, daca are in CIM trecuta aceasta functie. Exemple de fise a postului pentru casier gasiti pe acest forum (prin functia "caut").
3) La institutiile publice trebuie facute proceduri de lucru pentru fiecare activitate. Conducerea stabileste cine face aceste proceduri. Si pentru completarea registrului CASA ar trebui o procedura sau niste instructiuni scrise, cu semnatura de primire. Modul de completare se poate lua si din OMEF 3512 din 2008 privind documentele financiar-contabile, inclusiv anexele.
3) Vezi cine este seful lui si seful sefului lui. Vei cere in scris, prin registratura, sefului casierului si/sau conducerii sa ia masuri de intocmire corecta (si refacere, la nevoie) a Registrului casa. In final poti sa faci propuneri de sanctionare (din ce in ce mai dure) atat a casierului cat si a sefului acestuia (daca nu esti tu acela).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#10 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 18 February 2009 - 09:58 PM

Fiind vorba de instituie publica este in vigoare Decretul 209/1976, daca face incasari si plati, umbla cu numerar, fa o informare in scris catre conducerea, adu-le la cunostinta chestiune cu registrul de casa, pentru ca tot acolo zice ca tu, ca si contabil verifici registrul de casa nu il faci.Mai mult verifica daca i se retine garantie si vezi ce zice in fisa postului.Daca are o decizie in acest sens fa-i si retinere de garantie.Audit intern aveti? Ce zice?
Completez: sa nu faci greseala sa faci tu registrul de casa, sa il faca singur si il semneaza, tu verifici.Si urmeaza si sfaturile lui nopis- ala cu referate din aproape in aproape, picatura chinezeasca.

Aceasta postare a fost editata de BIBI: 18 February 2009 - 10:03 PM




#11 oti71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Sf.Gheorghe

Postat 12 November 2010 - 11:10 AM

Este permis plata de catre o Scoala generala a unei facturi de 5.900 Ron in numerar catre o societate comerciala?
Exista o lege care sa reglementeze platile in numerar efectuate de catre o institutie bugetara catre agentii economici?

VA MULTUMESC.



#12 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 November 2010 - 06:25 PM

Vezi postareaoti71, la Nov 12 2010, 12:10 PM, a spus:

Este permis plata de catre o Scoala generala a unei facturi de 5.900 Ron in numerar catre o societate comerciala?
Exista o lege care sa reglementeze platile in numerar efectuate de catre o institutie bugetara catre agentii economici?

VA MULTUMESC.
Platile in numerar, mai mari de 5000 de lei pe zi, catre o singura entitate economica sunt interzise, de asemenea este interzisa si fractionarea in mai multe facturi pentru o singura zi, pentru aceesi unitate.
Pentru magazinele cash & carry, sunt permise plati pana la maxim 10000 lei.



#13 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 November 2010 - 10:26 AM

Daca nu ai programare decadala la Trezorerie (facuta cu min 3 zile lucratoare inainte de inceperea decadei) nu poti face plati in numerar decat pana intr-o mie de lei (art 5, pct. 2 din OMF nr 2281/2009); Plus ca platile pentru chelt materiale se fac exclusiv in perioada 25-31 a lunii (cu exceptia lunilor nov si dec a.c. - conf OMF 2647/10.11.2010).



#14 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 November 2010 - 10:54 AM

ART. 5 din OUG nr 146/2002 republicata si actualizata
(1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, efectueaza operatiunile de incasari si plati prin unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal...;
(6) Din conturile de cheltuieli sau de disponibilitati, dupa caz, ale institutiilor publice, deschise la trezoreria statului, se pot elibera sume pentru efectuarea de plati in numerar, reprezentand drepturi salariale, precum si pentru alte cheltuieli care nu se justifica a fi efectuate prin virament.
(7) Institutiile publice au obligatia sa organizeze activitatea de casierie, astfel incat incasarile si platile in numerar sa fie efectuate in conditii de siguranta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare si in limita plafonului de casa stabilit de catre unitatile trezoreriei statului pentru fiecare institutie publica.

Aceasta postare a fost editata de eliotys: 16 November 2010 - 10:55 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL