1. În Registrul-jurnal de încasări ?i plă?i se trece orice suma plătită, în cazul de fata suma totală plătita reprezentând cheltuielide între?inere, conform art. 51 din Ordinul nr. 1040/2004.
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operațiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fișă pentru operațiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidențieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări și plăți, nemaifiind obligatorie întocmirea Fișei pentru operațiuni diverse și, implicit, a Jurnalului privind operațiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.
2. Inventarietea bunurilor se face cel putin anual si consata in verificarea faptica a disponibilitatilor banesti, bunurilor din patrimoniului si tuturor valorilor, care sunt inscrise in listele de inventariere. Se procedeaza la compararea stocurilor, solturilor faptice cu soldurile scriptice si determina diferentele constatate in plus sau minus, care sunt operate in evidenta. Inventarierea este organizata si efectuata conform Ordinului MFP nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Daca exista un document din care rezulta ca mijlocul fix a fost furat nu se mai poate calcula amortizare.
3. Diferentele cursului de cursului de schimb favorabile se inregistreaza pe venituri iar cele nefavorabile se inregistreaza pe cheltuieli.
Aceasta postare a fost editata de G David: 16 May 2010 - 10:42 AM