Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
materiale in custodie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

materiale in custodie

17 replies to this topic

#1 painkiller25

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 April 2009 - 10:33 AM

buna tuturor!
am si eu o nelamurire in legatura cu materialele aflate in custodie.
firma A are de executat o lucrare, pe care o liciteaza.
Firma B castiga licitatia dar executa lucrarea in asociere, B fiind lider de asociere.
firma C (in cauza) este una dintre asociate.
firma A da materiale firmei B pentru prelucrare (cred), iar B da materialele firmei C, in custodie, pentru instalarea acestora in cadrul lucrarii.
eu am primit pana acum ceva avize in care aveam doar cantitatea materialelor nu si valoarea acestora, dar nu pot inregistra avizele fara valoare.
ce ar trebui sa fac? ce documente imi sunt necesare sa fiu acoperita de acte si sa nu am probleme la finalul lucrarii, cand probabil se vor returna o parte din materialele primite in custodie?
multumesc! :sad:



#2 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 21 April 2009 - 07:05 PM

Inregistrezi cantitatile respective la pretul de un leu/um in conturi in afara bilantului (8032 sau 8033) la intrare in baza avizelor, si la iesire in baza bonurilor de consum (zic eu) facute in dublu exemplar, un exemplar ca sa operezi in conturile din afara bilantului si un exemplar sa il remiti spre inregistrare a consumului la unitatea proprietara a materialelor; sau bon de predare transfer cu aceiasi destinatie ca si mai sus.




#3 Contab22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 04 June 2009 - 08:48 PM

in cazul in care firma nu are spatiu de depozitare si bunurile sunt depozitate la asociati acasa se poate incheia contract de custodie?



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 04 June 2009 - 08:51 PM

da. Nu uitati de inventariere si sa existe produsele la asociati cand avetu un control.



#5 Contab22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 05 June 2009 - 09:34 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Jun 4 2009, 09:51 PM, a spus:

da. Nu uitati de inventariere si sa existe produsele la asociati cand avetu un control.


Va multumesc mult pentru ajutor ! :sad:



#6 loredana19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 13 June 2009 - 03:28 PM

Buna ziua,

Este corect sa inregistrez marfa pe care o achizitionez direct in contul 357, urmand ca pentru descarcarea din gestiune, in momentul livrarii sa fac articolul contabil: 607 = 357? Mentionez ca am incheiat un contract cu o firma de logistica. Marfa ajunge direct in depozitul firmei de logistica; acolo se fac NIR-urile si procesele vebale de custodie. Eu fac doar un aviz pentru marfa intre firma mea si firma de logistica.
Depozitul firmei de logistica este declarat la Registrul Comertului, nu si la Administratie ( cu siguranta va fi declarat, cu amenda ). Intrebarea mea: pentru perioada in care nu a fost declarat punct de lucru pot exista consecinte din punct de vedere fiscal?

Multumesc, :sad:
loredana



#7 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 June 2009 - 03:36 PM

nu cred ca inteleg
Daca tu esti cea care acorda marfa in custodie:
"inregistrez marfa pe care o achizitionez direct in contul 357"
nu, inregistrezi normal 371,4426=401 si
"pentru descarcarea din gestiune, in momentul livrarii sa fac articolul contabil: 607 = 357"
nu, faci 357=371
Daca tu esti cea care primeste marfa in custodie:
357,4428=401
sfarsitul custodiei si transferul proprietatii:
371=357, 4426=4428
vanzarea marfii
607=371 etc

nedeclararea punctului de lucru: amenda
Din ce imi amintesc din Cod Procedura Fiscala, organele fiscale pot sa nu ia in considerare tranzactiile-nu cred ca e cazul
Daca ai cheltuieli insa, se va pune problema deductibilitatii lor



#8 loredana19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 13 June 2009 - 03:52 PM

Multumesc mult pentru raspunsul prompt. Eu sunt cea care acorda marfa in custodie.
Initial faceam cum ai zis tu, dar in timp am sarit peste inregistrarea 357 = 371, finalitatea fiind aceeasi, din punctul meu de vedere.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 June 2009 - 12:05 PM

loredana



#9 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2009 - 01:41 PM

Am si eu urmatoarea intrebare referitor la custodie. Eu sunt partea celalta : cea care primeste marfa in custodie pe baza de aviz.
Cand trebuie sa faca firma care da marfa in custodie factura pt transferul dreptului de proprietate?
Sa zicem ca la inceputul lunii primesc marfa in custodie.
Incep si vand din ea ( pot sa vand fara sa fiu proprietarul marfii ? ). Daca da, ce scriu pe factura cu care vand eu?
Este posibil ca cel care mi-a dat marfa in custodie sa-mi factureze dupa ce eu vand din ea? Cand mai exact?
Ce facturez eu celui care mi-a dat marfa in custodie si pe care eu o vand ? Comision ?
Multumesc



#10 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 22 June 2009 - 09:05 PM

Depinde de contractul pe care il ai cu furnizorul.



#11 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 22 June 2009 - 09:17 PM

Ceva in genul asta am si eu.marfa pe baza de aviz, care mi-o inregistrez in 371 si 408. La vanzarea oricarui produs din acestea, contactez furnizorul pentru a imi emite factura. Nu mi se pare normal sa vinzi un produs care nu este al tau, chiar daca o avem pe baza de aviz. Dreptul de proprietate intervine tocmai prin facura, avizul e doar ptr insotirea marfii, pentru inregistrarea in gestiune. Asa ca imediat cum vinzi ceva suni furnizorul, sau cel putin la sf lunii sa iti faca factura. Mai ales ca la un moment dat te vei zapaci cu prosuse facturate, nefacturate, ce si cat ai vandut, o seara buna!

si nu facturezi nimic catre furnizor, el isi promoveaza produsele prin intermediul tau, practic tu ii vinzi marfa lui. El vinde prin factura catre tine, tu facturezi mai departe.

Aceasta postare a fost editata de Danutzaa: 22 June 2009 - 09:19 PM




#12 Simina.B.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 04 January 2010 - 07:24 PM

Buna.
Poate ma lumineaza si pe mine cineva.
Firma la care sunt ,a vandut marfuri in luna dec (vanzare cu amanuntul) si tot atunci a incheiat un Proces Verbal de pastrare a marfurilor vandute in custodie, urmand sa le livreze clientului in luna ianuarie pe baza de avize.

In cazul asta, eu procedez asa:
1. inregistrez facturile de vanzare
411 = 707, 4427
.
si fac si descarcarea de gestiune
607, 378, 4428 = 371

2. deschid o gestiune cantitativ - valorica (chiar si cu balanta pe coduri de produse) extrabilantiera pentru marfurile aflate in custodia mea si fac inregistrarea
8033 = A

3. in luna ianuarie, cand se intocmesc o parte din avize si se livreaza produse pe baza acestora, operez extrabilantier:
A = 8033 cu valoarea vizelor
si imi reduc astfel stocurile din balanta, aplicatia permitandu-mi sa am si fisa de magazie pentru aceste produse.

Este corect acest procedeu de operare?
Daca poate este gresit procedeul, sau mai trebuie ceva de operat, va rog sa ma ajutati.



#13 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2010 - 12:07 AM

e bine.
Din balanta au iesit cand a-ti facut descarcarea , acum le tineti doar extrabilantier.



#14 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 06 February 2018 - 11:39 PM

Buna seara!
As vrea sa ma ajutati avand in vedere urmatoarea situatie:
-suntem doua subunitati ale aceleiasi firme;
-subunitatea noastra, neavand spatiu pentru depozitarea unor bunuri materiale, le-a trimis spre pastrare temporara la cealalta subunitate;
-a fost intocmit aviz insotire marfa;
-pentru a reflecta in contabilitate aceasta operatiune este corect sa utilizam contul 351, respectiv 8033, astfel:
351=302, la subunitatea care trimite spre pastrare
D 8033, la subunitatea care primeste spre pastrare ?
Parerile sunt impartite...cu ajutorul contului 351 se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de materii prime, materiale consumabile si materiale de natura obiectelor de inventar trimise la terti, pentru prelucrare sau in custodie.
Fiind in cadrul aceleiasi firme se considera ca nu putem fi tert, una pentru cealalta, prin urmare, in balanta sintetica nu poate sa apara contul 351 (balanta sintetica se incheie la sediul central). Daca acest argument este corect, cum trebuie procedat in situatia data ?
Va multumesc!



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2018 - 01:41 PM

foloseste analitice la acelasi cont (302), nu conturi diferite (302 si 351). :smile:



#16 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 07 February 2018 - 05:44 PM

Va multumesc mult pentru raspuns, d-na Otilia - dvs. considerati ca subunitatea care preda bunurile ar trebui sa faca 482=302, iar cei care primesc 302=482, am inteles corect ? Problema este ca cei care primesc nu vor sa-si incarce stocurile, le vor doar in custodie...ei se inregistreaza in D 8033, iar cei de la care pleaca bunurile raman sa se gandeasca cum trebuie sa procedeze....poate se va reusi sa se ajunga la un acord, pentru ca alta solutie nu vad.



#17 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 February 2018 - 06:59 PM

Atunci singura ta varianta este sa ai 3 gesituni: "Subunitatea 1", "subunitatea 2" si "depozit 2" (de ex.).

In fise/inventare nu are ce cauta un cont din clasa 8, sunt stocurile firmei (in proprietate), deci trebuie sa apara in clasa 3!



#18 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 08 February 2018 - 05:29 PM

Multumesc, mgabi pentru atentia acordata situatiei mele! Voi incerca sa folosesc si aceste argumente pentru stabilirea modului de lucru cu stocurile respective.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL