Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#141 palika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg.Mures

Postat 11 November 2009 - 03:33 PM

Rezolvare probl.GRUPA I - Categoria I
3.(834).

a) lipsa la inventar a aparatului de masura amortizat: 20%x30.000 lei=6.000 lei.
% = 2131 30.000
2813 6.000
6583 24.000
b) imputarea la valoarea neta de 24.000 lei:
4282 = % 28.560
7581 24.000
4427 4.560
si:
421 = 4282 28.560
c) donatia unui utilaj amortizat: 90%x40.000 lei = 36.000 lei:
% = 2131 40.000
2813 36.000
6582 4.000
Daca s-a depasit cota admisa pentru donatii se va inregistra si TVA, pe baza formulei:
635 = 4427



#142 palika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg.Mures

Postat 11 November 2009 - 03:41 PM

Rezolvare probl.GRUPA I - Categoria I
5.(884).

Valoarea amortizabila a activului=100.000-8.000=92.000 lei
Amortizarea anuala in N=92.000/8=11.500 lei
Amortizarea cumulata dupa 3 ani=11.500x3=34.500 lei
Valoarea ramasa de amortizat=100.000-34.500-6.000=59.500 lei.
Amortizarea anuala in anul N+4= 59.500/4=14.875 lei.




#143 soaremioara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 November 2009 - 04:13 PM

problema 3 - gr.V cat IX - an I sem II
Conform art.48 ,art 82 :
Venit brut = 95.000 + 200 = 95.200 (Nu sunt considerate venituri brute sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.)
Pentru ca apartamentul v-a fi folosit ca locuinta de domiciliu si nu este specificat daca a fost sau nu cumparat de firma,daca firma plateste chirie pentru acesta,consider ca aceasta cheltuiala nu este cuprinsa in contabilitatea persoanei fizice .
Chelt deductibile:
-Treb sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in Titlul II din Codul fiscal , dupa caz
(Art. 24: Amortizarea fiscal (1)Cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau îmbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii potrivit prevederilor prezentului articol.)
Cheltuieli cu amortizarea autoturismului
Aan= 28000/5 ani= 5600/an
A = Aan*4 luni/12 luni = 5600 *4/12= 1866,66 lei
-cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul;
- cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul pentru cheltuielile de protocol:
BCp = Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500 ) = 95200 – 66616,66 = 28583,34lei
Ch prot ded = 28583.34,3.4*2%= 571,66 lei
Chelt prot nedeductibila=2500-571.66=1928,33

Baza de calcul pentru cheltuielile de sponsorizare
BCs=Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500)=28583.34 lei
Ch spons ded =28583,34*5% = 1429.167 lei
Chelt sponsorizare neded=3000-1429.167=1570.833lei

Chelt deductibile:
- Chelt. Amortizare 4 luni: 1866.66
- chelt. cu dobanda 30.000 x 10%/12 X 5 LUNI =1.250
- cheltuieli cu hartia,pixuri,etc. : 20.000 lei;
- cheltuieli cu chiria : 12.000 lei;
- cheltuieli cu personalul angajat : 10.000 lei;
- cheltuieli cu energia electrica, telefon,apa, gaze: 25.000 lei;
- Chelt sponsorizare 1429.167 lei
- Chelt protocol 571.66 lei
- Alte cheltuieli 2000
______________________________________
Total 74.117,487lei
Imp calculat: (95200-74117,487) x 16% =21082.513*16%=3373.20
Imp ramas de plata 3373.20 -1.200=2173.20

Amenda contraventionala nu este deductibila



an I sem II - gr.I cat.XI probl 2
la SC CLASICOR SA se majoreaza capitalul social prin incorporarea:
- profitului de la finele exercitiului incheiat cu 500 lei
- profitului net din exercitiile precedente cu 1500 lei
-alte rezerve 2000 lei
-de prime legate de capital 700 lei
-de rezerve din reevaluare in plus 300 lei

rezolvare:
456 = 1012 500 lei
117 = 1012 1500 lei
1068 = 1012 2000 lei
104 = 1012 700 lei
105 = 1065 300 lei
1065 = 1012 300 lei



#144 palika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg.Mures

Postat 12 November 2009 - 10:34 AM

Rezolvare
GRUPA I – Categoria I;Probl.4. (862.)
a) Factura:
Pret de cumparare 10.000 lei
+ TVA (19%x10.000 lei) 1.900 lei
= Total factura 11.900 lei
Cost standard=9.000 lei
% = 401 11.900
371 9.000
4426 1.900
378 1.000
b) Cheltuieli de transport decontate dintr-un avans de trezorerie:
% = 542 1.190
378 1.000
4426 190
c) cost standard aferent marfurilor vandute:9.000 lei x 50% = 4.500 lei
Pret de vanzare=4.500 lei+(4.500 lei x 20%) = 5.400 lei
4111 = % 6.426
707 5.400
4427 1.026
d) descarcarea gestiunii pentru costul standard: 9.000 x 50% = 4.500 lei:
607 = 371 4.500
e) repartizarea diferentelor de pret:
K=Rd378-2.000 lei/Rd371-9.000 lei=0,222
Diferente de pret aferente marfurilor iesite=Rc371-4.500 lei x 0,222 = 1.000 lei
607 = 378 1.000



#145 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 12 November 2009 - 04:28 PM

Vezi postareasoaremioara, la Nov 11 2009, 04:13 PM, a spus:

Buna,

Numele meu este Alina Comsa si sunt stagiar in Constanta anul I - semestrul II.

Daca doresti sa colaboram pe marginea temelor primite, te rog sa ma contactezi la "alina_comsa_rcs@yahoo.ro"

O zi buna!

"alina_comsa_rcs@yahoo.com" :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:23 AM




#146 stroetania

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 13 November 2009 - 11:40 AM

buna
am si eu o intrebare ptr problema 1 de la grupa ii categoria v
inafara de rezolvarea acesta:
456=
% 1012-24.000 lei
1042-1.200 lei
mai trebuie ceva?



#147 tomanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 13 November 2009 - 01:26 PM

tatiana,daca e...pune-mi si mie pe mail lucrarea ca poate va pot ajuta si eu cu ceva..



#148 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 19 November 2009 - 02:14 PM

Buna fetele,
Ca de obicei voi sunteti niste harnicute iar eu ....vin la voi cu rugaminti sa ma ajutati cu ce aveti ...
Lucrare stagiu anul I, Sem.II Grupa I - Contabil autorizat
Eu azi am auzit ca se dau lucrarile si nu cred ca am vre-o sansa fara ajutorul vostru sa termin ceva...
Va multumesc frumos si va doresc mult succes iar daca eu voi avea ceva gata voi afisa la randul meu aici.

bogy_maria@yahoo.com
Pupici

Aceasta postare a fost editata de Meliana: 19 November 2009 - 02:15 PM




#149 sweet_al3xuk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 21 November 2009 - 03:59 PM

NE POATE AJUTA CINEVA?


GRUPA I – Categoria XI
4. (28.) La SC “GAMA” SA cu ocazia depunerii aporturilor in natura, valoarea titlurilor depuse este de 12.000 lei, pentru valoarea nominala a actiunilor subscrise de 10.000 lei.
Primele de aport constituite au urmatoarele destinatii:
- 600 lei pentru acoperirea cheltuielilor de constituire;
- 400 lei pentru constituirea de rezerve;
- 1.000 lei pentru cresterea capitalului social.

5. (152.) SC AGROMEC SA realizeaza prin efort propriu o plantatie de protectie, ocazionandu-se urmatoarele cheltuieli: - consum de material de plantat 1200 lei
- salarii 1000 lei
- CAS 19,75%, CFS 2,5%, CASS 7%
Plantatia are o durata de functionare de 7 ani, cu 5 ani scutita de amortizare, fiind recuperate in luna martie 2006. Amortizarea plantatiei: 7 ani – 5 ani (scutita) = 2 ani. Dupa ce este complet amortizata se scoate din evidenta, in martie 2008.

GRUPA II – Categoria V

1. (34) Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua E cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat.
24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este :
A : 10.000 x 5% = 500 lei – prima
B : 8.000 x 5% = 400 lei – prima
C : 5.000 x 5% = 250 lei – prima
D : 1.000 x 5% = 50 lei - prima
TOTAL 24.000 1.200 lei – prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii E.

2. (181) SC GAMA SA participa cu o cladire administrativa la capitalul social al SC OMEGA SA, care este o societate in afara grupului, cunoscandu-se urmatoarele date :
- Valoarea cladirii 10.000 lei
- Amortizarea cladirii 4.000 lei
- Valoarea de aport 6.000 lei
- Valoarea nominala a actiunilor emise de SC OMEGA SA 5.000 lei
- Pretul de vanzare a actiunilor 7.000 lei
Sa se faca inregistrarile in contabilitatea ambelor societati.

GRUPA III – Categoria VIII

1. (7.) Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul consultanței financiar‐contabile care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 2000
Stocuri 1000
Creante 20000
Disponibilități 300
Capitaluri proprii 20000
Datorii mai mari de un an 2000
Datorii de exploatare 1300
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0

2. (29.) O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.


GRUPA V – Categoria IX


1. (35.) O societate comercială plătitoare de impozit pe profit și TVA a realizat venituri totale în valoare de 250.000 lei (din care cifra de afaceri 400.000 lei) și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei (inclusiv TVA nedeductibil aferent unor cheltuieli nedeductibile).
Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. Din ele 1000 de lei sunt reluate la venituri.
- societatea plătește unor salariați cursuri de pregătire profesională în sumă de 1.700 lei.
- societatea înregisttrează o amortizare contabilă de 4.000 lei și o amortizare fiscală de 6.000 lei.
- achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 6.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- societatea a înregistrat: 4.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 1.500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
- impozitul pe profit plătit în cursul anului este de 5.000 lei.
Cerințe:
a) Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
b) Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
c) Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

Multumesc! :pullhair:
sweet_al3xuk@yahoo.com



#150 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 24 November 2009 - 10:17 AM

Vezi postareamussette, la Nov 10 2009, 03:14 PM, a spus:

Vezi postareasizinuca, la Nov 10 2009, 10:38 AM, a spus:

stie cineva ceva nou legat de cursuri? :pullhair:


Am inteles ca acum se ia legatura cu lectorii si o sa se afiseze pe site.

Referitor la lucrarea de stagiu pentru semestrul II - daca vrei sa colaboram ma poti contacta la: "alina_comsa_rcs@yahoo.com"
Avem aceasi lucrare...nu vrei sa colaboram?



#151 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 24 November 2009 - 07:52 PM

ati aflat ceva de cursuri?



#152 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 24 November 2009 - 08:14 PM

Vezi postareastroetania, la Nov 13 2009, 11:40 AM, a spus:

buna
am si eu o intrebare ptr problema 1 de la grupa ii categoria v
inafara de rezolvarea acesta:
456=
% 1012-24.000 lei
1042-1.200 lei
mai trebuie ceva?
cred ca atat



#153 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 24 November 2009 - 08:19 PM

Buna fetelor,
Aveti rezolvate vreuna din aceste probleme (anul 1, sem 2, Constanta)?:
1) Aportul la capitalul social in valuta este:
- aportul subscris in valuta 10.000 USD
- curs valutar la data subscrierii 3 lei/USD
- curs valutar la data varsarii capitalului 2,9 lei/USD

2) SC CRISANA SA efectueaza urmatoarele operatii in luna decembrie:
- achizitionare de materii prime 2.000 lei, TVA 19%
- livrarea de produse finite 4.000 lei, din care:
- la intern 2.000 lei, TVA 19%
- la export 500 lei
- la intern scutite de TVA 1.500 lei.
Sa se realizeze exigibilitatea TVA.

3) Dati cateva exemple privind cauzele intrarii unei intreprinderi in stare de dificultate.

4) Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua “E” cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat. 24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este:
A: 10.000 x 5% = 500 lei – prima
B: 8.000 x 5% = 400 lei – prima
C: 5.000 x 5% = 250 lei – prima
D: 1.000 x 5% = 50 lei – prima
TOTAL 24.000 lei, 1.200 lei – prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii”E”

5) SC GAMA SA participa cu o cladire administrativa la capitalul social al SC OMEGA SA care este o societate in afara grupului, cunoscandu-se urmatoarele date:
- valoarea cladirii 10.000 lei
- amortizarea cladirii 4.000 lei
- valoarea de aport 6.000 lei
- valoarea nominala a actiunilor emise de SC OMEGA SA 5.000 lei
- pretul de vanzare a actiunilor 7.000 lei
Sa se faca inregistrarile in contabilitatea ambelor societati.

6) Sa se analizeze pozitia financiara a unei intreprinderi din sectorul comercial cu urmatoarea situatie bilantiera:

Indicator 31.12.n
Imobilizari 30.000
Stocuri 4.000
Creante 5.000
Disponibilitati 1.000
Capitaluri proprii 20.000
Datorii mai mari de un an 5.000
Datorii de exploatare 13.000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 2.000

7) O societate comerciala platitoare de TVA inregistreaza intr-un an venituri in suma de 560.000 lei din care 1.200 lei venituri din dividende de la o persoana juridica romana. Cheltuielile inregistrate sunt:
- cheltuieli cu serviciile prestate de terti 11.000 lei (exista contracte incheiate, se justifica necesitatea lor si sunt documente care sa ateste prestarea lor efectiva);
- cheltuieli cu materii prime si materiale consumabile 200.000 lei
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsa de gestiune, neimputabile 2.500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii si diferenta contributii aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2.400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea in bani 1.200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit platit in cursul anului 4.000 lei.
Sa se calculeze impozitul pe profit datorat pentru intregul an.

8) O intreprindere produce anual un numar de 5.000 de produse la un pret unitar de 40 u.m. Intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materii prime si materiale in valoare de 60.000 u.m., cheltuieli de personal de 80.000 u.m, din care 90% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 5.000 u.m, cheltuieli cu amortizarea de 4.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 5.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice si nivelul rezultatului de exploatare si curent asteptat la o crestere la 5.500 a numarului de produse vandute

Merci



#154 teo_2009

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 November 2009 - 01:55 PM

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o probl de la analiza? Sau cu o idee cum pot sa o rezlov?

Să se calculeze rezultatele intermediare în manieră anglo saxonă pentru întreprinderea care e caracterizată prin următoarele venituri și cheltuieli:


Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 3000
Subvenții de exploatare 1000
Producția vândută 25000
Producția stocată 2000
Cheltuieli cu materii prime 13000
Costul mărfurilor vândute 2200
Cheltuieli salariale 15000
Cheltuieli cu amortizarea 2000
Cheltuieli cu chirii 500
Venituri din dobânzi 100
Cheltuieli cu dobânzi 1400
Impozit pe profit 1500

Multumesc. Astept ras. pe teo_luckygirl@yahoo.com



#155 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 25 November 2009 - 07:22 PM

atasez orarul pentru cursuri. :pullhair:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de sizinuca: 25 November 2009 - 07:22 PM




#156 emavy68

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 November 2009 - 07:42 PM

rezultat brut +cheltuieli cu dobanda+cheltuieli cu amortizarea -cresterea de active circulante -venituri din vanzare active -impozit profit , rezulta flux din activitatea de exploatare

flux din activitatea de investitii ===== (-)plati catre furnizori de imobilizari (+) incasari din vanzari de imobilizari
flux disponibil = flux din activ. expl +flux din activ. investitii =1050



#157 meda 68

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 27 November 2009 - 03:24 PM

Vezi postareavladulescumihaela, la Nov 25 2009, 04:49 AM, a spus:

Buna fetelor,
Aveti rezolvate vreuna din aceste probleme (anul 1, sem 2, Constanta)?:[...]Merci

1. (5.) Aportul la capitalul social in valuta este:
- aportul subscris in valuta 10.000 USD
- curs valutar la data subscrierii 3 lei/USD
- curs valutar la data varsarii capitalului 2,9 lei/USD

Constituirea capitalului social (10.000 USD * 3 lei/USD):
456 = 1011 30.000
Inregistrarea varsamintelor (10.000 USD * 2.9 lei/USD):
512 = 456 29.000
665 = 456 1.000
Virarea capitalului din categoria nevarsat in categoria varsat:
1011 = 1012 30.000

1. (34.) Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fusiónese intr.-o societate noua E cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat. 24.000 lei * 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este:
A: 10.000 lei * 5% = 500 lei ? prima
B: 8.000 lei * 5% = 400 lei ? prima
C: 5.000 lei * 5% = 250 lei ? prima
D: 1.000 lei * 5% = 50 lei ? prima
TOTAL 24.000 lei 1.200 lei ? prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii E.

Subscrierea capitalului si a primei de fuziune:
456 = % 25.200
1011 24.000
1042 1.200
Varsarea capitalului subscris:
512 = 456 25.200
Inregistrarea capitalului din categoría nevarsat in categoría varsat:
1011 = 1012 24.000

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:24 AM




#158 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 30 November 2009 - 11:00 AM

Buna fetelor,
Aveti rezolvate vreuna din aceste probleme (anul 1, sem 2, Constanta)?:

V-AS RUGA DACA AVETI POSIBILITATEA SA MA AJUTATI ORI AICI ORI PE ADRESA MEA DE MAIL:
bogy_maria@yahoo.com

GRUPA I - CATEGORIA XI
3. ( 70.) SC “MEDA” SA procura in anul 2003 o instalatie de dozare cu valoare de 2.400 lei si durata de folosinta de 6 ani. Amortizarea anuala este de 400 lei. La sfarsitul anului 2005 amortizarea inregistrata era de 1.200 lei. Totodata, are loc reevaluarea instalatiei care este estimata la 2.100 lei.

5. ( 340.) SC “CRISANA” SA efectueaza urmatoarele operatiuni in luna decembrie:
- achizitionare de materii prime 2.000 lei, TVA 19%;
- livrare de produse finite 4.000 lei din care
- la intern 2.000 lei, TVA 19%;
- la export 500 lei;
- la intern scutite de TVA 1.500 lei.
Sa se realizeze exigibilitatea TVA.

GRUPA II- CATEGORIA V
2. (181.) SC GAMA SA participa cu o cladire administrativa la capitalul social al SC OMEGA SA, care este o societate in afara grupului, cunoscandu-se urmatoarele date :
- Valoarea cladirii 10.000 lei
- Amortizarea cladirii 4.000 lei
- Valoarea de aport 6.000 lei
- Valoarea nominala a actiunilor emise de SC OMEGA SA 5.000 lei
- Pretul de vanzare a actiunilor 7.000 lei
Sa se faca inregistrarile in contabilitatea ambelor societati.

GRUPA II- CATEGORIA X
1.(18.) Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa mangeriala. Studiu de caz: societate de prestari servicii.

GRUPA III- CATEGORIA VIII

1. (9.) Sa se analizeze pozitia financiara a unei intreprinderi din sectorul comercial cu urmatoarea situatie bilantiera:

Indicator 31.12.n
Imobilizari 30.000
Stocuri 4.000
Creante 5.000
Disponibilitati 1.000
Capitaluri proprii 20.000
Datorii mai mari de un an 5.000
Datorii de exploatare 13.000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 2.000

2. (30.) O intreprindere produce anual un numar de 5.000 de produse la un pret unitar de 40 u.m. . Intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materii prime si materiale in valoare de 60.000 u.m., cheltuieli de personal de 80.000 u.m. din care 90% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 5.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 5.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice si nivelul rezultatului de exploatare si curent asteptat la o crestere la 5.500 a numarului de produse vandute.

GRUPA V – Categoria IX

1. (25.) O societate comerciala a inregistrat venituri totale de 790.000 lei din care cifra de afaceri este de 750.000 lei. Cheltuielile totale efectuate sunt de 600.000 lei din care 10.000 lei reprezinta impozitul pe profit platit in cursul anului, 30.000 lei reprezinta cheltuieli cu sponsorizarea, 3.000 lei reprezinta majorari de intarziere rezultate in urma unui control fiscal, 5.000 lei reprezinta contravaloarea unor servicii de consultanta furnizate de un partener, pentru care nu exista contract incheiat si nu este justificata necesitatea lor. Sa se determine impozitul pe profit de virat statului.


2. ( 34.) O societate comerciala platitoare de TVA inregistreaza intr-un an venituri in suma de 560.000 lei din care 1.200 lei venituri din dividende de la o persoana juridica romana. Cheltuielile inregistrate sunt:
- cheltuieli cu serviciile prestate de terti 11.000 lei ( exista contracte incheiate, se justifica necesitatea lor si sunt documente care sa ateste prestarea lor efectiva);
- cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile 200.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsa din gestiune neimputabile 2.500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii si diferenta contributii aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2.400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea in bani 1.200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit platit in cursul anului 4.000 lei.
Sa se calculeze impozitul pe profit datorat pentru intregul an.


4. ( 5.) O microintreprindere platitoare de impozit pe venit, prezinta urmatoarea situatie a veniturilor ( valorile sunt in lei si sunt cumulate de la inceputul anului):

Tip venit Trim I Trim. II Trim III Trim IV
Venituri din vanzarea marfurilor 70.000 100.000 160.000 230.000
Venituri din diferente de curs valutar 900 1.000 1.200 2.100
Venituri din dobanzi 500 1.500 2.600 3.700


De asemenea, cunoastem ca microintreprinderea cumpara si pune in functiune o casa de marcat, in luna iunie, in valoare de 700 lei. Determinati impozitul pe venitul microintreprinderilor de plata la fiecare dintre scadentele legale.




#159 anda90

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 December 2009 - 12:37 PM

Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu problemele 21, 22, 23 la organizare.

Multumesc mult



#160 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 December 2009 - 09:41 PM

Buna tuturor, am si eu citeva probleme, poate le are cineva rezolvate si ma poate ajuta, va rog frumos, sunt pe ultima 100 de metri.
1. SC SIGMA SA achiziționează de la SC OMEGA SA un pachet de 500 acțiuni la valoarea de 10 lei bucata, sub forma titlurilor de participare la o filiala din cadrul grupului. Se achita imediat, printr-un ordin de plata, valoarea a 300 acțiuni. Bursa care a intermediate vânzarea percepe un comision de 3%. In anul următor se achita restul de acțiuni. SC SIGMA SA constata la sfârșitul anului 2004, ca valoarea reala a titlurilor este de 9.5 lei bucata, adică mai mica cu 0.5 lei decât valoarea de înregistrare, fapt pentru care înregistrează o ajustare de depreciere. La sfârșitul anului 2005 valoarea titlurilor cumpărate este de 9,8 lei bucata, fapt pentru care se diminuează ajustarea constituita in 2004, cu 150 lei. In anul 2006 SC SIGMA SA vinde la SC GAMA SA acțiunile la un preț de 11lei/acțiune.

2. La casa de schimb valutar “Dacia” au avut loc următoarele operații in cursul lunii:
a.cumpărarea a 3500 dolari, la un curs de cumpărare de 3,38lei/$, cu un comision de 5%;
b.vânzarea a 2000$, la un curs de vânzare de 3,4lei/$, cu un comision de 4%.

3. Explicați care sunt situațiile de incompatibilitate în cazul expertizei contabile?

4. Care este sediul materiei reglementărilor profesionale privind expertiza contabilă?

5. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creanțe 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foarte scurt 5

6. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:
Construcții 30.000 lei Amortizarea construcțiilor 20.000 lei Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei Materii prime 3.000 lei
Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei Clienți 2000 lei Clienți incerți 700 lei
Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei Conturi la bănci în lei 1.300 lei
Furnizori 7000 lei Provizioane 1.250 lei Capital subscris vărsat 11.000 lei Rezerve legale 1.850 lei
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari

7. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:
Echipamente tehnologice 30.000 lei Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei Mărfuri 900 lei
Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei Conturi la bănci în lei 2.000 lei Cheltuieli în avans 1.000 lei
Furnizori 12.000 lei Venituri în avans 1.250 lei Capital subscris vărsat 2.500 lei Rezerve legale 200 lei
Alte rezerve 4.000 lei Rezultatul reportat 1.150 lei
Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.

8. O organizație nonprofit realizează următoarele venituri:
- venituri din cotizațiile membrilor 10.000 lei;
- venituri din donații 30.000 lei;
- venituri în urma realizării unui spectacol 20.000 lei;
- venituri din activități economice 150.000 lei.
Cheltuielile aferente obținerii acestor venituri sunt: cheltuieli aferente veniturilor din activități neeconomice 40.000 lei și cheltuieli aferente activităților economice 60.000 lei. Cursul de schimb este 1 euro = 4 lei. Să se determine impozitul pe profit.

9. O societate comercială înregistrează în contabilitate la nivelul unui an venituri totale în sumă de 700.000 lei și cheltuieli totale în sumă de 500.000 lei. Amortizarea fiscală este de 20.000 lei, cheltuielile nedeductibile sunt în sumă de 80.000 lei. Din anul anterior a reportat o pierdere de 40.000 lei. Pornind de la modul de calcul al impozitului pe profit conform declarației 101, determinați impozitul pe profit de plată.

10. O societate comercială achiziționează și pune în funcțiune în luna mai 200X un mijloc fix în valoare de 100.000 lei. Durata de amortizare este de 5 ani. Din punct de vedere contabil mijlocul fix este amortizat liniar, iar din punct de vedere fiscal mijlocul fix este amortizat accelerat. Ce influență are amortizarea fiscală, precum și cea contabilă asupra profitului impozabil în perioada în care este amortizat?

11. exercitiile 1 si 2 din studii de fezabilitate






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL