Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#121 katina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 06 July 2009 - 04:46 PM

buna,
Sunt stagiara anul 2 in Constanta si trebuie sa predau lucrarea atat pentru anul 1 cat si pentru anul 2
Sunteti in sistemul colectiv?
Rog raspuns
mail:lauraileana28@yahoo.co.uk



#122 kyt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 September 2009 - 08:25 PM

Buna, am si eu nevoie de rezolvarea la problema 22 la organizare si problema 33 la fiscalitate.

Iti multumesc frumos




#123 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 06 October 2009 - 09:12 AM

pentru colegii de anul 1, se poate ridica de la ceccar lucrarea pentru semestrul 2. eu mi-am ridicat-o zilele trecute. e la fel pentru ambele grupe.



#124 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 10 October 2009 - 11:10 AM

ACESTEA SUNT SUBIECTELE DE REZOLVAT PENTRU ANUL I - SEMESTRUL II - CONSTANTA.

SA NE PUCAM DE TREABA :lostit (13):

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 03:05 PM




#125 mikella21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 12 October 2009 - 12:01 PM

Vezi postareamussette, la Oct 10 2009, 12:10 PM, a spus:

ACESTEA SUNT SUBIECTELE DE REZOLVAT PENTRU ANUL I - SEMESTRUL II - CONSTANTA.

SA NE PUCAM DE TREABA :lostit (13):


buna...e aceeasi lucrare pentru toate grupele???



#126 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 12 October 2009 - 01:00 PM

DA, DE DATA ASTA E LUCRARE GENERALA PENTRU TOATE GRUPELE.

SA INCERCAM SA LE REZOLVAM SI SA NE AJUTAM.

BUNA,

DACA MA POATE AJUTA CINEVA CU CARTEA DE "INTREBARI, SINTEZE SI STUDII DE CAZ" EDITIA 2009 PENTRU ACCES LA STAGIU EXPERTI CONTABILI IN SISTEM ELECTRONIC.

VA MULTUMESC ANTICIPAT - ADRESA DE EMAIL ESTE:"alina_comsa_rcs@yahoo.com"

DE ASEMENEA, VA PROPUN SA POSTATI PE SITE DACA SUNTETI DE ACORD SI AVETI CARTI DE SPECIALITATE PENTRU A NE PUTEA AJUTA IN STUDIUL INDIVIDUAL.

NUMAI BINE!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:19 AM




#127 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 13 October 2009 - 07:50 AM

vreau si eu daca exista cartea in format pdf...va multumesc



#128 irina_sam

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 October 2009 - 08:37 PM

Hi, exista cineva, care este anul I sem I? Am ridicat lucrarea de la CECCAR, m-am apucat de ea si vroiam sa stiu daca mai sunt si altii ca mine ca sa ne sfatuim. O parte din subiecte am gasit in carte de acces din anul 2008-2009 (apropo o are cineva si in formati electronic?) si o parte in cursurile de la master. Am vazut ca la noi nu mai este pe grupe ca la cei care sunt sem II.



#129 stere1974

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 22 October 2009 - 07:58 AM

si eu sunt anul I sem I sa vedem dc avem acelasi lucru

LUCRARE DE STAGIU ? ANUL I (ex.acces 2009)
SEMESTRUL I 2009 - (experti contabili)

GRUPA I ? Categoria I

1. (807.) Care sunt condițiile de lucru ce trebuie asigurate comisiei de inventariere anual? a elementelor de activ capitaluri proprii și datorii, potrivit normelor în domeniu?
2. (822.) Cum se înregistreaz? urm?toarele operații în contabilitatea unei firme prestatoare de servicii:
a) se execut? lucr?ri în favoarea terților la tariful facturat de 50.000 lei, TVA 19%;
b) 50% din valoarea facturat? se deconteaz? cu fil? CEC;
c) 30% din valoarea facturat? se deconteaz? cu efect comercial onorat la scadenț?;
d) 20% din valoarea facturat? se deconteaz? cu numerar încasat înainte de data stabilit? pentru decontare, cu scont acordat de 5%.
3. (834.) Cum se vor înregistra urm?toarele operații economice privind ieșirea din gestiune a unor imobiliz?ri corporale în contabilitatea unei societ?ți comerciale:
a) un aparat de m?sur? și control constatat lips? la inventariere în valoare de 30.000 lei și amortizat 20% este scos din evidenț?, cunoscând c? activul respectiv este imputat unui salariat al unit?ții la nivelul valorii contabile nete, TVA 19%, cu reținerea din salariu
a debitului;
b) se transmite unui terț, cu titlu gratuit, un utilaj a c?rui valoare contabil? este de 40.000 lei, amortizat 90%.
4. (862.) În contabilitatea unui agent economic ce comercializeaz? m?rfuri se vor înregistra operațiile de mai jos, în condițiile utiliz?rii prețului prestabilit:
a) recepționarea m?rfurilor cump?rate la prețul facturat de furnizor de 10.000 lei, TVA 19%. Prețul standard aferent este de 9.000 lei;
b) cheltuielile de transport-aprovizionare sunt de 1.000 lei, TVA 19%, și decontare dintr-un avans de trezorerie;
c) vânzarea a jum?tate din m?rfurile achiziționate, cu decontare ulterioar?, cunoscând c? prețul negociat este cu 20% mai mare decât prețul standard aferent;
d) desc?rcarea gestiunii pentru m?rfurile vândute;
e) repartizarea diferențelor de preț aferente m?rfurilor vândute în baza coeficientului de repartizare determinat în acest sens.
Cum se înregistreaz? în contabilitate aceste operații?
5. (884.) O întreprindere decide ca durata de utilizare a unui activ achiziționat pe 01.01.N s? fie stabilit? la 8 ani; costul de achiziție al imobiliz?rii respective este de 100.000 lei, valoarea rezidual? 8.000 lei. Activul va fi amortizat în sistem linear. Dup? 3 ani, conducerea întreprinderii decide diminuarea duratei de funcționare cu 1 an și reestimarea valorii reziduale la 6.000 lei.
S? se determine cheltuiala cu amortizarea aferent? anului N+4 în conformitate cu prevederile normei IAS 16 ?Imobiliz?ri corporale?.

GRUPA I ? Categoria XI

1. (1) Se subscrie societatea SC ALFA SA, prin subscrierea si varsarea sumei 5.000 lei, in numerar.
2. (8) Se constituie societatea in nume colectiv cu 3 asociati: A, B, C cu un capital de 3.000 lei, format din 30 parti sociale a 100 lei partea:
- asociatul A detine 10 parti sociale in valoare de 1.000 lei,
- asociatul B detine 5 parti sociale in valoare de 500 lei, - asociatul C detine 15 parti sociale in valoare de 1.50 lei.
Structura aporturilor este:
A ? face aport in numerar de 1.000 lei, din care varsa 700 lei la constituire, iar restul la data scadenta a contractului;
B ? face aport in numerar de 500 lei si-l varsa integral la constituire;
C ? face aporturi de active si pasive de la societatea sa proprie (la societatile in nume colectiv asociatii pot aporta si creantele personale), a carui situatie contabila este:
- un utilaj de 1.300 lei. Amortizat de 300 lei;
- un stoc de marfuri 500 lei;
- creante asupra clientilor de 280 lei, cu provizioanele aferente de 130 lei;
- lichiditati in caserie de 250 lei;
- datorii la furnizori de 400 lei;
Cheltuielile de constituire ale societatii sunt de 150 lei, achitate prin banca.
3. (24.) La SC ?CLASICIOR? SA se majoreaza capitalul social prin incorporarea:
- profitului de la finele exercitiului incheiat cu 500 lei;
- profitului net din exercitiile precedente cu 1.500 lei;
- alte rezerve 2.000 lei;
- de prime legate de capital 700 lei;
- de rezerve din reevaluare in plus 300 lei.
4. (28.) La SC ?GAMA? SA cu ocazia depunerii aporturilor in natura, valoarea titlurilor depuse este de 12.000 lei, pentru valoarea nominala a actiunilor subscrise de 10.000 lei.
Primele de aport constituite au urmatoarele destinatii:
- 600 lei pentru acoperirea cheltuielilor de constituire;
- 400 lei pentru constituirea de rezerve;
- 1.000 lei pentru cresterea capitalului social.
5. (152.) SC AGROMEC SA realizeaza prin efort propriu o plantatie de protectie, ocazionandu-se urmatoarele cheltuieli: - consum de material de plantat 1200 lei
- salarii 1000 lei
- CAS 19,75%, CFS 2,5%, CASS 7%
Plantatia are o durata de functionare de 7 ani, cu 5 ani scutita de amortizare, fiind recuperate in luna martie 2006. Amortizarea plantatiei: 7 ani ? 5 ani (scutita) = 2 ani. Dupa ce este complet amortizata se scoate din evidenta, in martie 2008.

GRUPA II ? Categoria II

1. (56.) Explicati termenii de previziuni si proiectii in audit.
2. (61.) Cum explicati necesitatea unui Cod etic in audit?
3. (65.) Explicati principiul confidentialitatii in audit.
4. (74.) Protejarea independentei prin masuri interne cabinetului.

GRUPA II ? Categoria IV

1. (8) Cand se doreste determinarea valorii actuale a bunurilor dintr-o intreprindere, se urmareste :
a) Actualizarea valorii bunurilor la inflatie ;
b) Corectarea tuturor distorsiunilor dintre valoarea contabila si valoarea economica a bunurilor;
c) Corectarea valorii contabile cu inflatia si cu influentele din modificarea raportului de schimb leu/dolar.

2. (47) Care este valoarea activului net corijat al unei intreprinderi care, dupa reevaluarea bunurilor, prezinta urmatoarea situatie patrimoniala : capital social 3.000.000; imobilizari 8.000.000; stocuri 20.000.000; creante 15.000.000; rezerve 500.000; profit 1.000.000; diferente din reevaluare 14.000.000; disponibilitati 500.000; obligatii nefinanciare 25.000.000; instalatii luate cu chirie 10.000.000 :
a) 43.500.000;
b) 18.500.000;
c) 28.500.000.

3. (141) Cum se determina si ce semnificatie au fluxurile de trezorerie in evaluarea unei intreprinderi ?

GRUPA II ? Categoria V

1. (34) Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua E cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat.
24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este :
A : 10.000 x 5% = 500 lei ? prima
B : 8.000 x 5% = 400 lei ? prima
C : 5.000 x 5% = 250 lei ? prima
D : 1.000 x 5% = 50 lei - prima
TOTAL 24.000 1.200 lei ? prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii E.

2. (181) SC GAMA SA participa cu o cladire administrativa la capitalul social al SC OMEGA SA, care este o societate in afara grupului, cunoscandu-se urmatoarele date :
- Valoarea cladirii 10.000 lei
- Amortizarea cladirii 4.000 lei
- Valoarea de aport 6.000 lei
- Valoarea nominala a actiunilor emise de SC OMEGA SA 5.000 lei
- Pretul de vanzare a actiunilor 7.000 lei
Sa se faca inregistrarile in contabilitatea ambelor societati.

GRUPA II ? Categoria X

1. (26.) Proceduri privind utilizarea documentelor financiar contabile reglementate de OMFP 3512/2008.
GRUPA III ? Categoria III

1. (2) Ce intelegeti prin competenta expertului contabil ?
2. (13) Care sunt prevederile reflementarilor legale privind expertizele contabile judiciare si extrajudiciare ?
3. (24) Cum se mentine calitatea de expert contabil si calitatea de contabil autorizat ?
4. (31) Care sunt caracteristicile esentiale ale profesiei contabile ?

GRUPA III ? Categoria VIII

1. (7.) Analiza?i pozi?ia financiară a unei întreprinderi din domeniul consultan?ei financiar?contabile care prezintă următoarea situa?ie financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 2000
Stocuri 1000
Creante 20000
Disponibilită?i 300
Capitaluri proprii 20000
Datorii mai mari de un an 2000
Datorii de exploatare 1300
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0

2. (29.) O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un pre? unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilită?i și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și opera?ional exprimat în unită?i fizice și valorice.

GRUPA V ? Categoria IX

1. (2.) Precizați în ce condiții datorează organizațiile non - profit impozit pe profit și cum se determină acesta.

2. 20. O societate comercială obține venituri din comerțul cu amănunt în sumă de 110.000 lei și venituri din activitatea unui bar de noapte 90.000 lei. Cheltuielile înregistrate sunt în cazul comerțului cu amănuntul 60.000 lei, din care 10.000 lei nedeductibile și în cazul barului de noapte 30.000 lei, din care 2.000 lei nedeductibile. Separat de aceste cheltuieli înregistrează și cheltuieli generale de administrare în valoare de 4.000 lei. Să se determine impozitul pe profit.

3. (24.) O societate comercială achiziționează și pune în funcțiune în luna mai 200X un mijloc fix în valoare de 100.000 lei. Durata de amortizare este de 5 ani. Din punct de vedere contabil mijlocul fix este amortizat liniar, iar din punct de vedere fiscal mijlocul fix este amortizat accelerat. Ce influență are amortizarea fiscală, precum și cea contabilă asupra profitului impozabil în perioada în care este amortizat?

4. (35.) O societate comercială plătitoare de impozit pe profit și TVA a realizat venituri totale în valoare de 250.000 lei (din care cifra de afaceri 400.000 lei) și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei (inclusiv TVA nedeductibil aferent unor cheltuieli nedeductibile).
Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. Din ele 1000 de lei sunt reluate la venituri.
- societatea plătește unor salariați cursuri de pregătire profesională în sumă de 1.700 lei.
- societatea înregisttrează o amortizare contabilă de 4.000 lei și o amortizare fiscală de 6.000 lei.
- achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 6.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- societatea a înregistrat: 4.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 1.500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
- impozitul pe profit plătit în cursul anului este de 5.000 lei.
Cerințe:
a) Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
b) Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
c) Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

adresa mea de e-mail sterica_budes@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:21 AM




#130 palika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg.Mures

Postat 22 October 2009 - 09:47 AM

GRUPA I ; Categoria XI

1. (1) Se subscrie societatea SC ALFA SA, prin subscrierea si varsarea sumei 5.000 lei, in numerar.

a) subscriere CS
456 = 1011 5000
b) primire aport
5311 = 456 5000
c) virare CS din nevarsat in varsat
1011 = 1012 5000

2. (8) Se constituie societatea in nume colectiv cu 3 asociati: A, B, C cu un capital de 3.000 lei, format din 30 parti sociale a 100 lei partea:
- asociatul A detine 10 parti sociale in valoare de 1.000 lei,
- asociatul B detine 5 parti sociale in valoare de 500 lei, - asociatul C detine 15 parti sociale in valoare de 1.50 lei.
Structura aporturilor este:
A – face aport in numerar de 1.000 lei, din care varsa 700 lei la constituire, iar restul la data scadenta a contractului;
B – face aport in numerar de 500 lei si-l varsa integral la constituire;
C – face aporturi de active si pasive de la societatea sa proprie (la societatile in nume colectiv asociatii pot aporta si creantele personale), a carui situatie contabila este:
- un utilaj de 1.300 lei. Amortizat de 300 lei;
- un stoc de marfuri 500 lei;
- creante asupra clientilor de 280 lei, cu provizioanele aferente de 130 lei;
- lichiditati in caserie de 250 lei;
- datorii la furnizori de 400 lei;
Cheltuielile de constituire ale societatii sunt de 150 lei, achitate prin banca.
a) subscriere cap.soc.:
% = 1011 3000 30 parti*100lei
456.A 1000
456.B 500
456.C 1500
b) aport CS pentru asociat A:
5121 = 456.A 700
c) trecerea CS nevarsat la cel varsat:
1011 = 1012 700
d) aport CS pentru asociat A, ulterior constituirii:
5121 = 456.A 300
e) regularizarea constituirii de capitaluri:
1011 = 1012 300
f) aport asociat B:
5121 = 456.B 500
g) regularizare constit.de capitaluri:
1011 = 1012 500
h) aport CS pentru asociat C:
- preluare active:
% = 456.C 2030
2131 1000 1300-300 (valoare neamortizata)
371 500
411 280
5311 250
- preluare pasive:
456.C = % 530
491 130
401 400
i) regularizare conturi de capitaluri:
1011 = 1012 1500
j) inreg.cheltuieli de constituire:
201 = 404 150

k) plata cheltuieli de constituire:
404 = 201 150



#131 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 22 October 2009 - 10:11 AM

BUNA,

DACA ARE CINEVA, VA ROG FRUMOS, IN FORMAT ELECTRONIC VOLUMELE DE "SINTEZE, STUDII DE CAZ PENTRU APLICAREA IFRS" (3 VOLUME) DE STEFAN BUNEA SI MADALINA GARBINA - adresa email: alina.comsa@dacia-cta.ro

CU MULTUMIRI,



#132 emavy68

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 October 2009 - 11:35 AM

Problema 36 analiza diagnostic a intreprinderii
Sa se calculeze fluxul de numerar de gestiune si cel disponibil in cazul unei intreprinderi , pentru care se cunosc urmatoarele elemente :cifra de afaceri 4000 um , cheltuieli materiale 1500 um , cheltuieli salariale , cheltuieli cu amortizarea 500 um , cheltuieli cu dobanzi 300 um , impozit pe profit 200 um , cumparari de mijloace fixe pe parcursul anului 200 um venituri din vanzarea mijloacelor fixe 50 um cresterea activului circulant net 100 um.
Cine poate da un raspuns ? Va rog ! :pullhair:



#133 stere1974

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 22 October 2009 - 05:47 PM

sa margem mai departe

GRUPA 2 CATEGORIA 4 ( EVALUARE )

1. Cand se doreste determinarea val.actuale a bunurilor dintr-o intrep,se urmareste:b)corectarea tuturor distorsiunilor dintre val contabila si val economica a bunurilor.

2. Care este valoarea activului net corijat al unei intreprinderi care, dupa reevaluarea bunurilor, prezinta urmatoarea situatie patrimoniala: capital social 3.000.000; imobilizari 8.000.000; stocuri 20.000.000; creante 15.000.000; rezerve 500.000; profit 1.000.000; diferente din reevaluare 14.000.000; disponibilitati 500.000, obligatii nefinanciare 25.000.000; instalatii luate cu chirie 10.000.000: b) 18.500.000
cap pr+dif din reeval = (3.000.000+500.000+1.000.000)+14.500.000=18.500.000

3. Cum se determina si ce semnificatie au fluxurile de trezorerie in evaluarea unei intreprinderi?
Fluxurile de trezorerie sunt acele profituri ale intreprinderii care sunt disponibile tuturor actionarilor avand in vedere prevederile Legii 31/1990 privind restrictiile de distribuire.
Fluxurile de trezorerie reprezinta profiturile intreprinderii dupa scaderea cheltuielilor si impozitelor pe imobilizari, dar inaintea dobanzii.
Mod de determinare:
Profit (pierdere) pe an
+ dobanda pe datoria la terti
- economia la impozitul aferent intreprinderii datorata deductibilitatii dobanzii pentru datoria la terti
+impozitul pe venit care poate fi compensat
+ deprecierea si alte cheltuieli care nu sunt in numerar
- venituri care nu aduc numerar
- cheltuieli de capital
+/- deducerea/cresterea fondului de rulment
Flux de trezorerie



#134 irina_sam

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 22 October 2009 - 09:53 PM

Citeaza

si eu sunt anul I sem I sa vedem dc avem acelasi lucru
adresa mea de e-mail sterica_budes@yahoo.com
Da, m-am uitat pe ele, sunt identice. Nu am facut inca decat cateva din ele. Dupa ce mai fac din ele iti trimit fisierul pe e-mail sa vedem daca ai rezolvat la fel. Stii ceva despre cursuri, cand vor incepe? Adresa mea de e-mail este irishka1984@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:22 AM




#135 marietadragos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ZALAU
  • Interests:contabil autorizat

Postat 23 October 2009 - 07:37 AM

Si eu as dori, va multumesc.

Adresa mea:marietadragos@yahoo.com



#136 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 10 November 2009 - 10:38 AM

stie cineva ceva nou legat de cursuri? :pullhair:



#137 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 10 November 2009 - 03:14 PM

Vezi postareasizinuca, la Nov 10 2009, 10:38 AM, a spus:

stie cineva ceva nou legat de cursuri? :pullhair:


Am inteles ca acum se ia legatura cu lectorii si o sa se afiseze pe site.

Referitor la lucrarea de stagiu pentru semestrul II - daca vrei sa colaboram ma poti contacta la: "alina_comsa_rcs@yahoo.com"



#138 ISA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 369 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 10 November 2009 - 06:38 PM

Am gasit citeva din raspunsuri :
Grupa I-Categ. I
Pb. 2 corespunde cu problema 633 din cartea cu probleme 2008 cu niste diferente de sume
Pb. 3 - pb. 668 cu diferente de sume
Pb. 5 - pb.779
Grupa II Categoria II
Pb. 1 -a
Pb. 4
Ce este auditul financiar? Dar auditul statutar?
Semnificația auditului financiar: dacă este vorba de “audit financiar care conduce la certificarea situațiilor financiare”, fără nici o îndoială este vorba de o parte din auditul legal, controlul legal sau auditul statutar.
Denumirea simplă de “audit financiar” poate fi folosită pentru a desemna numeroase alte misiuni ca, de exemplu:
-auditul financiar al procedurilor informatizate de ținere a contabilității;
-auditul financiar al operațiunilor de schimb pentru a verifica prezentarea regulamentară a acestora în situațiile financiare;
-auditul financiar al contabilizării cheltuielilor sociale pentru a verifica respectarea legislației sociale;
-auditul financiar asupra situației fiscale;
-auditul financiar asupra conturilor de clienți pentru a verifica dacă evaluarea creanțelor îndoielnice s-a făcut de o manieră prudentă etc.
Altfel spus, orice analiză, orice control, orice verificare și orice studiu asupra unei secțiuni sau a unei părți din contabilitate sau din situațiile financiare ale unei entități poate fi calificată ca “audit financiar”.
O misiune de audit financiar poate fi prealabilă unei misiuni de audit operațional sau unei misiuni de audit de gestiune.
Din cele prezentate rezultă că sintagma “audit financiar” este mult mai cuprinzătoare decât cea de “audit statutar”. Reglementarea europeană (Directiva a VIII-a) și reglementările naționale se referă numai la auditul statutar, adică auditul asupra situațiilor financiare ale entității. Din acest punct de vedere, considerăm că folosirea sintagmei “audit financiar” în legislația românească în vigoare în locul celei de “audit statutar” folosită în legislația europeană este de natură a crea confuzii.
Prin audit statutar se înțelege examinarea efectuată de un profesionist contabil competent și independent asupra situațiilor financiare ale unei entități în vederea exprimării unei opinii motivate asupra imaginii fidele, clare și complete a poziției și situației financiare precum și a rezultatelor (performanțelor) obținute de acesta.
Altfel spus, auditul statutar este auditul financiar efectuat de auditori statutari care examinează și certifică în totalitatea lor situațiile financiare, potrivit normelor de audit, inclusiv activități și operații specifice intreprinderii auditate, în virtutea unor dispoziții legale (legea contabilității, legea societăților comerciale, legea piețelor de capital etc.), ca urmare a mandatului primit din partea proprietarilor intreprinderii (acționari, asociați).
Elementele de bază ale conceptului de audit statutar sunt:
-profesionistul competent și independent care poate fi o persoană fizică sau persoană juridică;
-obiectul examinării efectuată de profesionistul contabil îl constituie situațiile financiare ale entității, în totalitatea lor: bilanț, cont de profit și pierdere și celelalte componente ale situațiilor financiare,, în funcție de referențialul contabil aplicabil;
-scopul examinării: exprimarea unei opinii motivate cu privire la imaginea fidelă, clară și completă a poziției financiare (patrimoniului), a situației financiare și a rezultatelor obținute de entitatea auditată;
-criteriul de calitate în funcție de care se face examinarea și se exprimă opinia îl constituie standardele (normele) de audit și standardele (normele) contabile.
Orice definiție a auditului statutar trebuie să țină cont de nevoile și așteptările utilizatorilor, în măsura în care acestea sunt rezonabile, precum și de capacitatea auditorului statutar de a răspunde la aceste nevoi și așteptări.
Publicul se așteaptă ca auditorul statutar să joace un rol în protejarea intereselor sale, prin oferirea unei resigurări referitoare la:
-acuratețea declarațiilor financiare;
-continuitatea exploatării și solvabilitatea firmei;
-existența unor fraude;
-respectarea de către firmă a obligațiilor sale legale;
-comportamentul responsabil al firmei față de problemele legate de mediu și probleme sociale.
Auditul financiar este acela de a da posibilitatea auditorului de a-si exprima opinia, daca situatiile financiare sunt intocmite, sub toate aspectele semnificative, in conformitate cu un cadru general identificat de raportare financiara. Pentru exprimarea acestei opinii, auditorul va folosi formula “ofera o imagine fidela” sau “ prezinta in mod corect sub toate aspectele semnificative”, aceste expresii fiind echivalente.

Prin audit statutar se intelege examinarea efectuata de un profesionist contabil competent si independent asupra situatiilor financiare ale unei entitati in vederea exprimarii unei opinii motivate asupra imaginii fidele, clare si complete a pozitiei si situatiei financiare precum si a rezultatelor obtinute de aceasta.

Grupa II Categ. IV
Pb. 1 - c)
Pb. 2
Valoarea reziduala este valoarea neta pe care o intreprindere se asteapta sa o obtina pentru un activ la sfarsitul duratei utile de viata a acestuia dupa scaderea costurilor asteptate la cedare.
" Sansa favorizeaza o minte pregatita "



#139 ISA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 369 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 11 November 2009 - 12:32 PM

Raspuns la problema 4 din grupa I categ. XI
Inregistrari la SC GAMA SA
- subscriere emisiune de obligatiuni 461 = 161 6000
- inregistrare dobinda de plata 666 1681 10000
- incasare c/v oblig. 5121 = 461 6000
- rascumparare obligatiuni proprii 505 = 5121 5000
- plata dobinda 1681 = 5121 1000
- anulare obligatiuni 161 = % 6000
505 5000
7642 1000
Inregistrari la SC SIGMA SA
- cumparare oblig. 506 = 5121 6000
- incasare dobinda 5121 = 7642 1000
- vinzare oblig. % = 506 6000
5121 5000
6642 1000
" Sansa favorizeaza o minte pregatita "



#140 palika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg.Mures

Postat 11 November 2009 - 03:23 PM

Rezolvare probl.GRUPA I - Categoria I
2.(822).
a) lucrari in favoarea tertilor:
4111 = % 59.500
704 50.000
4427 9.500
b) decontarea cu fila cec: 50%x59.500 lei=29.750:
5112 = 4111 29.750
c) decontarea cu efect comercial onorat la scadenta: 30%x59500=17.850:
413 = 4111 17.850
d) decontarea cu numerar: 20%x59500=11.900:
scont= 5%x11.900=595 lei.
TVA aferenta scontului: 595 lei x 19%=113,05 lei
% = 4111 11.900
667 595
4427 113,05
5121 11.191,95






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL