Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#221 paula m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 May 2011 - 04:56 PM

Buna,
Postez subiectele si rezolvarile de pe biletul tras de mine. In cazul in care aveti alte pareri astept sa mi le impartasiti.

1.In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salariile pentru un nr de 3 salariati.Ion, salariul realizat 8000 lei grupa normala, Vasile salariul realizat 3500 lei grupa speciala si Popescu salariul realizat 5900 lei grupa deosebita.Care este inregistrearea pentru luna respectiva aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei 421=4312
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei 421=4312
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei 421 4312

2.Intreprinderea ALFA ach un echipament tehnologic. Ea primeste odata cu acesta doua produse program.Produsul A este utilizat pt.actionarea automata si controlul echipamentului, iar produsul B este utilizat pt.analiza rentabilitatii acestuia. factura cuprinde:
-pretul echip 500.000.000
-ch de transp si montaj 100.000.000
-produsul program A 50.000.000
-produsul program B 10.000.000
Care este tratamentul contabil al intrarii acestor active?

%= 404 660.000.000
213 650.000.000
208 10.000.000

3.Capacitatea beneficiara a intrepr.este de 8.000 mii lei, iar dobanda la certificatele de depozit ale trezoreriei statului este de 30%. Val. intrepr., utilizand val.de rentabilitate sau metoda de capitalizare a veniturilor, va fi:
a)25.600 mii lei
b)26.500 mii lei
c)26.667 mii lei
Val.de rentabilitate = 8.000 mii lei/ 30%= 26.667
nu stiu care e metoda de capitalizare a veniturilor.
rasp.corect var. c)



#222 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 26 May 2011 - 07:51 PM

raspunsul corect este d. Am avut aceasi problema si te asigur ca "d " este corect.

raspunsul corect este d. Am avut aceasi problema si te asigur ca "d " este corect.

Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#223 adichirla

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 26 May 2011 - 08:26 PM

Vezi postareaCosma Violeta, la 26 May 2011 - 07:51 PM, a spus:

raspunsul corect este d. Am avut aceasi problema si te asigur ca "d " este corect.

raspunsul corect este d. Am avut aceasi problema si te asigur ca "d " este corect.
OK. Mersi mult. Asa m-am gandit si eu.



#224 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 27 May 2011 - 09:09 AM

La problema 1- parerea mea si am postat rezolvarea !
Contributiile sociale obligatorii cf OUG 117/2010, cuprind :
- contributia individuala ( pensia suplimentara )- cota fiind de 10,5% si contributia angajatorului la BASS, cotele fiind stabilite functie de conditiile de munca.
Vezi art 296 indice 18, alin.3 lit.a din OUG amintita mai sus.

Intrebare: De ce ar mai fi facut referire in problema la grupele de munca?



#225 deiutza8022

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 27 May 2011 - 12:06 PM

Vezi postareaalex_aditza, la 26 May 2011 - 03:39 PM, a spus:

Vezi postareadeiutza8022, la 24 May 2011 - 10:26 AM, a spus:

Buna!Am si eu o rugamite, are cineva sau a reusit sa rezolve urmatoarea problema: "se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.
BUNA AM SI EU BILETUL NR 13. LA PROBLEMA 1 CU ACHIZITIONAREA ECHIPAMENT DE PROTECTIE SI DE LUCRU NU I-AM GASIT INCA RASPUNSUL. DAR AM REZOLVAT INTREBAREA 3 CU ANALIZA POZITIEI FIN. A UNEI INTREPR. DIN DOMENIUL INDUSTIEI PRELUCRATOARE. O TASEZ AICI.

Buna, eu a doua problema o am de fiscalitate, nu cred ca s-a respectat continutul biletului pe toate filialele, cred mai degraba ca fiecare filiala si-a facut biletele asa cum a considerat. Oricum multumesc pentru postare, inca am dubii la prima problema cu achizitie de echipamente de protectie, nici eu nu am gasit-o. Multa bafta tuturor!



#226 caterine 66

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 May 2011 - 01:31 PM

pentru problema cu verificarea inregistrarii salariilor in cailtate de auditori nu credeti ca trebuie sa scriem cum se face verificarea alpicand proceduri si tehnici de auditate
daca are cineva intrebarea aceasta;
Care este valoarea actualizata a platilir minimale ale unui contract de locatie cu urmatoarele caracteristici;
12 plati anuale a 14.000.000
val.reziduala garantata=12.000.000
rata implicita a dobanzii=10%
valoarea justa a bunului in locatie=100.000.000
care este rezolvarea



#227 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 27 May 2011 - 04:28 PM

Amortizare in primii 6 ani = 400.000/10=40.000
Amortizare cumulata dupa 6 ani=40.000*6=240.000
Valoare neta contabila dupa 6ani=400.000-240.000=160.000
Valoarea justa= 160.000*4=640.000
Rezerva din reevaluare = 640.000-160.000=480.000
Dupa reevaluare amortizarea anuala= 640.000/4=160.000
Rezerva din reevaluare realizata in fiecare an = 480.000/4=120.000
Cine ma poate ajuta cu inregistrarile? VA rog mult!

Aceasta postare a fost editata de scorpiutza_leny: 27 May 2011 - 04:29 PM




#228 caterine 66

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 May 2011 - 04:49 PM

Vezi postareacaterine 66, la 27 May 2011 - 01:31 PM, a spus:

pentru problema cu verificarea inregistrarii salariilor in cailtate de auditori nu credeti ca trebuie sa scriem cum se face verificarea alpicand proceduri si tehnici de auditate
daca are cineva intrebarea aceasta;
Care este valoarea actualizata a platilir minimale ale unui contract de locatie cu urmatoarele caracteristici;
12 plati anuale a 14.000.000
val.reziduala garantata=12.000.000
rata implicita a dobanzii=10%
valoarea justa a bunului in locatie=100.000.000
care este rezolvarea
DACA AVETI RASPUNS ADRESA DE MAIL mitocaru_katy@yahoo.com multumesc



#229 mariabalan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 27 May 2011 - 08:40 PM

Buna/
Am primit urmatoarea problema la evaluarea stagiarilorn an III Sem.I
Cred ca se taxeaza`marja bruta din profit pentru pretarile de servicii din Italia,marja bruta din profitul pe serviciile din Elvetia este netaxabila,fiind o operatiune in afara Comunitatii.Aveti vreo idee?Multumesc..

4)O agentie de turism organizeaza o excursie cu urmatorul traseu: turistii pleaca din Romania cu avionul pana in Italia, se cazeaza cateva zile in Italia si apoi pleaca cu un autocar in Elvetia,se cazeaza doua zile in Elvetia, revin in Italia (cu acelasi autocar) si apoi sunt transportati in Romania cu avionul.Costul (inclusiv TVA) al prestarilor de servicii (transport, cazare etc) facturat agentiei de turism (da catre prestatorii de servicii) da care beneficiaza turistii pe teritoriul UE este de 20000 lei si in Elvetia (cu TVA din Elvetia) este de 5000 lei.Agentia practica un adaos comercial de 60%, adica vinde biletele, fara TVA, cu 40000 lei.Sa se determine TVA colectat de agentia de turism.



#230 renatabartha

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 May 2011 - 11:47 AM

Buna!
eu am primit urmatoarea problema la evaluarea semestriala, daca are cineva rezolvarea va rog frumos sa ma ajutati cu ea:


Se cunosc urmãtoarele informații: avansuri plãtite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri în avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; mãrfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la bãnci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea mãrfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli în avans 6.000.000; dividende de platã 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadența mai mare de un an); prime de rambursare a obligațiunilor 200.000; clienți 800.000; împrumuturi din emisiunea de obligațiuni 2.000.000 (din care cu scadența în anul urmãtor 1.000.000). Sã se determine valoarea posturilor „Total stocuri“, „Total activ“ și „Total activ minus obligații curente“ (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

multumesc!



#231 chetib79

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 28 May 2011 - 05:29 PM

Daca ai facut rost de rezolvarea la problema 1 te rog sa mi-o trimiti si mie la gzidaru@yahoo.com
Merci


[b]1.O soc prezinta urm sit.:
contracte de constructii-20000,din care garantii acordate-2000
marfuri-pret de achiz. 10000;ad. com.-2000
minusuri la inventare-500
contracte de vanzare in rate-10000;rate incasate-2000;rate neincasate-800
dobanda 500
avize de axped-pret de vanz.cu tva 3570
bonuri fiscale-238
auditorul a verificat tva neex.calculat de entitate si a ajuns la concluzia ca este corecta suma determinata.Care este tva neex calculat?


2.Societatea ALFA vinde un program de contabilitate la un pre de vanzare de 200000000.Pretul stabilit include o suma de 20.000.000 lei aferenta serviciilor de personalizare a programului la nevoile intrepr.si de actualizare a acestuia la noile prevederi legislaive.Cand recunoaste soc.ALFA veniturile din serv.prestare?

RASPUNS:

ALFA RECUNOASTE IN MOMENTUL VANZARII UN VENIT DE 180.000.000 LEI SI UN VENIT INREGISTRAT IN AVANS DE 20.000.000 LEI,REPREZENTAT DE SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA,CARE ESTE RECUNOSCUT CA VENIT IN PERIOADA IN CARE ESTE PRESTAT EFECTIV ACEST SERVICIU.

Raspunsul l-am gasit in cartile de IAS(revizuite)-IFRS VOL.1 IAS 1
Puteti sa cautati poate gasiti si rezolvarile la celelalte probleme tot in IAS-uri!


Problema 3Se dau urmatoarele inf.despre o intreprindere :total active 150.000,din care ch.anticipate 10.000:total datorii 75.000;diferente din reev.50.000;capitaluri proprii 25.000.
Determinati activul net corijat al acestei intrepr.

adresa mea de e\mail este mia_coman@yahoo.com
[/quote]



#232 alex_aditza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 May 2011 - 09:15 AM

CINE MA POATE AJUTA SI PE MINE CU REZOLVAREA ACESTEI PROBLEME, VA ROG FRUMOS.

"se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.



#233 moneasca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 May 2011 - 10:09 AM

Vezi postareamihaela_dobri, la 08 May 2011 - 04:52 PM, a spus:

Buna ziua,
Sunt in anul I de stagiu, am primit lucrarea de stagiu colectiv, nu gasesc rezolvare la problemele 20, 27, 34,35, daca ma poate ajuta cineva.
Multumesc
Buna ziua!
Va rog , daca stie cineva subictele la proba teoretica Stagiu Ceccar anulI
Multumesc



#234 deiutza8022

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 30 May 2011 - 11:41 AM

Vezi postareaalex_aditza, la 30 May 2011 - 09:15 AM, a spus:

CINE MA POATE AJUTA SI PE MINE CU REZOLVAREA ACESTEI PROBLEME, VA ROG FRUMOS.

"se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.

Buna, sper sa iti fie de ajutor
Conform OMFP 3055/2009, echipamentul de protectie si de lucru intra in categoria “materiale de natura obiectelor de inventar” (cont 303).
Echipamentele si materialele de protectie sunt asimilate mijloacelor circulante indiferent de valoarea si durata lor de utilizare. Ele se distribuie gratuit personalului care lucreaza in conditii toxice sau vatamatoare pentru sanatate, conform normelor de protectie a muncii. Contabilitatea procurarii, depozitarii, darii in folosinta si a recuperarii uzurii echipamentului de protectie este identica cu cea a obiectelor de inventar de uz general.
Echipamentul de lucru, este acordat lucratorilor permanenti de catre intreprindere, pentru a le folosii la locul de munca, unde natura muncii provoaca o uzura prematura a hainelor si incaltamintei.Echipamentul de protectie care se utilizeaza pentru protejarea sanatatii corporale a personalului din unitate. Valoarea lui se include pe cheltuieli fie integral, la darea in folosinta, fie esalonat in intervalul duratei normale de serviciu, dar care nu trebuie sa depaseasca trei ani.Echipamentele de protectie si de lucru se inregistreaza astfel:
- in debit se va trecea valoarea la pret de inregistrare achizitionate de la terti ( 401)
- in credit se va trece valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli.
Concomintent cu aceste inregistrari este necesara inregistrarea controlul gestionar al matarialelor de natura obiectelor de inventar aflate in folosinta sectiilor. Pentru aceasta se deschide un cont in afara bilantului din clasa 8 – conturi speciale - 8035 “stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta”. Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta. In debitul contului 8035 se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta, iar in credit aceleasi stocuri, in momentul scoaterii lor din folosinta. Soldul contului reprezinta valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta.

b) Achizitie echipament de protectie
% = 401 86800
303 70000
4426 16800

Achitare factura achizitie echipament de protectie
401 = 5121 86800

Achizitie echipament de lucru
% = 401 62000
303 50000
4426 12000

Achitare factura achizitie echipament de lucru
401 = 5121 62000

Se dau in folosinta salariatiilor echipamente de protectie
603 = 303 40000
D 8035 40000

Se dau in folosinta salariatiilor echipamente de lucru
603 =303 45000

Se scoate din folosinta echipamentelul de protectie
C 8035 40000



#235 ab13

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 30 May 2011 - 01:34 PM

Stie cineva in ce consta examenul oral de duminica (filiala Bucuresti)? Multumesc.



#236 Scortzishoara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 June 2011 - 02:54 PM

Din cate am inteles examenul de duminica consta intr-o proba orala din audit, expertiza si deontologie.Poate mai stie cineva ceva...



#237 PTY

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 June 2011 - 06:12 PM

Vezi postareacaterine 66, la 27 May 2011 - 04:49 PM, a spus:

Vezi postareacaterine 66, la 27 May 2011 - 01:31 PM, a spus:

pentru problema cu verificarea inregistrarii salariilor in cailtate de auditori nu credeti ca trebuie sa scriem cum se face verificarea alpicand proceduri si tehnici de auditate
daca are cineva intrebarea aceasta;
Care este valoarea actualizata a platilir minimale ale unui contract de locatie cu urmatoarele caracteristici;
12 plati anuale a 14.000.000
val.reziduala garantata=12.000.000
rata implicita a dobanzii=10%
valoarea justa a bunului in locatie=100.000.000
care este rezolvarea
DACA AVETI RASPUNS ADRESA DE MAIL mitocaru_katy@yahoo.com multumesc


vreau si eu sa stiu raspunsul la aceasta intrebare daca se poate pe mail emilias2001@yahoo.com



#238 gvandu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 September 2011 - 10:30 AM

Va rog daca ma puteti ajuta cu urmatoarea problema:

Societatea comerciala INA SA platitoare de TVA și de impozit pe profit, vinde în aprilie bunuri din productia proprie (mobilier) in valoare de 30.000 lei, TVA 19% cu plata in rate. Conform contractului, la ridicare mobilierului, clientul achita 20% din valoare restul urmeaza sa-l achite in 4 rate lunare succesive. Dobanda este de 10%; costul marfurilor vandute este de 25.000 lei. Efectuați calculele și înregistrările in aprilie și mai. Regularizați TVA in luna aprilie, stiind ca SID 4424 este de 1.000 lei.

Va multumesc.



#239 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 September 2011 - 11:06 AM

luna APRILIE :

371 = 345 25.000 ( mobilierul din productia proprie il vom vinde ca marfa )

vanzarea bunurilor ( emiterea facturii)

411 = 707 30.000
411 = 4427 5.700

-scoaterea din gestiune a mobilierului vandut :

607 = 371 25.000

incasarea de 20 % prin banca sau casa la ridicarea mobilierului:

5121/5311 = 411 7140 lei

inchidere TVA

4427=4423 5700
4423=4424 1000

inchidem conturi de cheltuieli :

121 = 607 25.000

inchidem conturi de venit :

707 = 121 30.000 lei


luna MAI :

- incasare rata I :

5121/5311 = 411 7140 lei

-incasare dobanda 10%:

5121/5311 = 766 714

inchidem conturi de venit :

766 = 121 714



#240 gvandu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 September 2011 - 01:28 PM

multumesc mult!!!!!!!!!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL