Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#201 deiutza8022

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 24 May 2011 - 07:13 AM

Vezi postareascorpiutza_leny, la 23 May 2011 - 09:41 PM, a spus:

Buna seara. Am ridicat si eu subiectele astazi. Poate ma poate ajuta cineva cu problema urmatoare:
O societate comercială, înregistrată în scop de TVA a înregistrat în anul 200X venituri totale în sumă de 900.000 lei, toate impozabile și cheltuieli totale în sumă de 600.000 lei. În cadrul acestor cheltuieli 20.000 reprezintă impozitul pe profit plătit în cursul anului și 9.000 lei reprezintă cheltuielile de protocol. Stabiliți regimul fiscal al cheltuielilor de protocol. Apare vreo influență a TVA dedusă aferentă cheltuielilor de protocol asupra cheltuielilor în vederea determinării impozitului pe profit.


Buna, eu asa am rezolvat
am calculat limita de deductibilitate a chelt de protocol 2% * (900.000-600.000+20.000+9000)= 6580
Chelt de protocol nedeductibile = 9000 - 6580 = 2420
Chelt cu tva colectata aferenta chelt de protocol nedeductibile = 2420 * 24% = 580,8
Chelt cu impozitul pe profit platit in cursul anului = 20.000
total chelt nedeductibile = 23000,8
profit impozabil = 900.000 - 600.000 + 23000.8 = 323.000,8
impozit pe profit cumulat = 323.000,8 * 16% = 51680
Impozit pe profit de plata = 51680 - 20000= 31680

Doar o problema ai pe bilet?



#202 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 24 May 2011 - 08:51 AM

Multumesc mult!
Am avut doua probleme, cealalta cu un echipament tehnologic reevaluat pe baza unui indice. Am gasit-o partial rezolvata si in cartea de probleme pentru acces. Daca intereseaza pe cinbeva trimit deseara rezolvarea.




#203 Scortzishoara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 24 May 2011 - 09:58 AM

Vezi postareaflorina1979, la 23 May 2011 - 08:56 PM, a spus:

Buna seara! Daca ma poate ajuta cineva cu subiectele care le-am ridicat astazi de la CECCAR. Este pentru prima oara cand scriu aici. Daca are cineva biletul nr. 13 ar fi super. Poate colaboram si rezolvam subiectele.
Daca ne spui si continutul biletului ar fi perfect.



#204 deiutza8022

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 24 May 2011 - 10:26 AM

Buna!Am si eu o rugamite, are cineva sau a reusit sa rezolve urmatoarea problema: "se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.



#205 Ioana0905

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 May 2011 - 11:52 AM

Salut!

Ai cumva rezolvarea la problema 34 ?

Multumesc,
Ioana



#206 artenie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 May 2011 - 07:14 PM

Se inregistreaza la o SC un sold initial la pret prestabilit de materii prime in valoare de 250.000 u.m.n. si la materiale consumabile de 40.000 u.m.n. Diferentele de pret aferente costului de achizitie mai mare decat pretul prestabilit sunt de 27.000 u.m.n. In cursul lunii se inregistreaza intrari la pretul standard la materii prime de 90.000 u.m.n.si la materiale consumabile de 5.000 u.m.n. Diferentele de pret corespunzatoare sunt de 9.000 u.m.n. Sa se calculeze diferentele de pret aferente iesirilor la materii prime in valoare de 290.000 u.m.n. si la materiale consumabile de 20.000 u.m.n.
Ma puteti ajuta?



#207 mialisa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 24 May 2011 - 08:10 PM

Daca are cineva problemele urmatoare,o rog sa ma ajute!

[b]1.O soc prezinta urm sit.:
contracte de constructii-20000,din care garantii acordate-2000
marfuri-pret de achiz. 10000;ad. com.-2000
minusuri la inventare-500
contracte de vanzare in rate-10000;rate incasate-2000;rate neincasate-800
dobanda 500
avize de axped-pret de vanz.cu tva 3570
bonuri fiscale-238
auditorul a verificat tva neex.calculat de entitate si a ajuns la concluzia ca este corecta suma determinata.Care este tva neex calculat?


2.Societatea ALFA vinde un program de contabilitate la un pre de vanzare de 200000000.Pretul stabilit include o suma de 20.000.000 lei aferenta serviciilor de personalizare a programului la nevoile intrepr.si de actualizare a acestuia la noile prevederi legislaive.Cand recunoaste soc.ALFA veniturile din serv.prestare?

RASPUNS:

ALFA RECUNOASTE IN MOMENTUL VANZARII UN VENIT DE 180.000.000 LEI SI UN VENIT INREGISTRAT IN AVANS DE 20.000.000 LEI,REPREZENTAT DE SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA,CARE ESTE RECUNOSCUT CA VENIT IN PERIOADA IN CARE ESTE PRESTAT EFECTIV ACEST SERVICIU.

Raspunsul l-am gasit in cartile de IAS(revizuite)-IFRS VOL.1 IAS 1
Puteti sa cautati poate gasiti si rezolvarile la celelalte probleme tot in IAS-uri!


Problema 3Se dau urmatoarele inf.despre o intreprindere :total active 150.000,din care ch.anticipate 10.000:total datorii 75.000;diferente din reev.50.000;capitaluri proprii 25.000.
Determinati activul net corijat al acestei intrepr.

adresa mea de e\mail este mia_coman@yahoo.com



#208 scorpiutza_leny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 24 May 2011 - 08:14 PM

Dispuneti de urmatoarele informatii legate de un echipment tehnologic: cost achizitie 400.000lei durata utila de viata 10 ani, metoda de amortizare liniara.Dupa 6 ani se reevalueaza cu ajutorul unui indice pentru a se ajunge la costul de inlocuire, mai putin amortizarea. indice =4 Cunoscand ca intrep opteaza pentru realizarea surplusului din reevaluare in rez reportat pe masura amortizarii, care e suma inreg in al 8-lea an?



#209 ionela 79

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 24 May 2011 - 09:16 PM

Eu am urmatoarele probleme. Cine ma poate ajuta si indruma pt rezolvarea lor. Multumesc mult.

1. Se dau urmatoarele informatii aferente anului N:
-venituri totalae = 50,000 lei
-cheltuieli totale = 40,000 lei (inclusiv cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie)
-cheltuieli cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie = 5,000 lei
-impozitul pe profit platit = 2,000 lei
venituri din dividende = 2,000 lei
-venituri din reluarea provizioanelor pentru depreceirea astocuriloe = 4,000 lei
-cheltuieli de protocol = 100 lei (limita de deductibilitate 2%)
-cheltuieli cu sponsorizari = 450 (limita de deductibilitate 0,3%)
-cheltuieli privind amenzile si penalitatile datorate statului = 2,000 lei
Conform Legii 571/2003, cota de impozit pe profit = 16%
In caliatate de auditor care este soldul contului 441 si inregistrarea impozitului pe profit in luna decembrie?

2. La inceputul lunii martie N, soc com Alfa prezinta urmatoarea situatie privind stocurile de marfuri: stocuri initial de 200 kg evaluate la 1,000um/kg
In cursul lunii au loc urm operatiuni:
-03,03 N: achizitie 270kg*1,500 um/kg
-05,03N : vanzare 250kg
-10,03N: achizitie de 300 kg*1,625 um/kg
-25,03,N: vanzare de 500 kg.
La cat evaluati iesirile si stocul final daca soc practica procedeul CMP calculat dupa fiecare intrare in stoc?

3. Capaciatatea beneficiara a unei inreprinderi exprimata prin profitul net este de 800, iar dobanda la obligatiunile de stat este de 12%. Care este valoarea intreprinderii prin metoda capitalizarii veniturilor si explicati semnificatia acesteia.



#210 si_mona_86

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 25 May 2011 - 08:01 AM

cred ca e) este raspunsul adik 2000



#211 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 25 May 2011 - 09:06 AM

Problema 1- cred ca s-ar rezolva asa:
Calcul contributii CAS salariati-Pensie suplimentara:
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei

Calcul contributii CAS angajator( BASS ):
Ion contributii BASS- conditii normale 20,8% 8000 x 20,8% = 1664 lei
Vasile contributii BASS- conditii speciale 30,8% 3500 x 30,8% = 1078 lei
Ion contributii BASS- conditii deosebite 25,8% 5900 x 25,8% = 1522 lei
Inregistrari contabile:
1. inreg. fond salarii unitate
641=421 17.400
2. Retineri salarii ( CAS salariati )
421 = 4312 1828
3. inregistrare contributii angajator
6451 = 4311 4264



#212 si_mona_86

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 25 May 2011 - 01:14 PM

pardon...raspunsul este 1200



#213 adichirla

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 25 May 2011 - 01:31 PM

Buna ma puteti ajuta va rog cu raspunsul la urmatoarea problema:
Cheltuielile și veniturile legate de aceeași tranzacție sau eveniment sunt recunoscute simultan (principiul conectãrii cheltuielilor la venituri). Care este tratamentul contabil, dacã cheltuielile nu pot fi evaluate fiabil?
a) Venitul este recunoscut, iar cheltuielile vor fi recunoscute atunci când vor putea fi evaluate fiabil;
b) Venitul este recunoscut și va fi recunoscutã și o cheltuialã egalã cu acesta;
c) Venitul este recunoscut dacã s-a încasat o contraprestație din vânzare;
d) Nu se înregistreazã nimic pentru tranzacție, iar orice contraprestație primitã se înregistreazã ca o datorie;
e) Nici una din variantele de mai sus.

Am gasit undeva ca ar fi ok raspunsul a, dar nu stiu daca e corect pt. ca IAS 18 spune ca veniturile nu pot fi recunoscute daca cheltuielile nu pot fi evaluate fiabil.

O zi buna si mersi pt. raspunsurile la alte probleme.



#214 MARIA MIH

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RAMNICU VALCEA

Postat 25 May 2011 - 05:13 PM

Vezi postareasi_mona_86, la 25 May 2011 - 01:14 PM, a spus:

pardon...raspunsul este 1200
Buna ,

Vrei sa dai mai multe argumente pt aceasta rezolvare ?
email copaceanu_maria@yahoo.com



#215 MARIA MIH

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RAMNICU VALCEA

Postat 25 May 2011 - 05:40 PM

Vezi postareaadichirla, la 04 April 2011 - 05:40 PM, a spus:

Buna. Ma puteti va rog ajuta cu o problema conta pentru Ceccar? Am incercat sa o rezolv, dar nu ajung la nici un rezultat din cele 5. Multumesc anticipat

Care este mãrimea ajustãrii valorii imobilizãrilor corporale și necorporale, cunoscându-se urmãtoarele elemente (valorile sunt exprimate în mii lei): cheltuieli cu despãgubiri, donații și activele cedate 5.000, venituri din vânzarea activelor și alte operații de capital 7.000, venituri din provizioane pentru deprecierea activelor circulante 8.000, venituri din creanțe reactivate 2.000, venituri din provizioane pentru deprecierea
imobilizãrilor financiare 5.000, venituri din provizioanele pentru deprecierea imobilizãrilor corporale 800, cheltuieli cu amortizarea imobilizãrilor 2.000.
a) 11.200 mii lei;
b) – 10.000 mii lei;
c) 1.200 mii lei;
d) – 3.800 mii lei;
e) 2.000 mii lei.


Buna,

Raspunsul este 1200 mii lei ,adica varianta c.
Argumente : Ajustari de val.privind imob.corp.si necorp. = Cheltuieli(6811+6813) - Venituri (7813)
Poti verifica formularul pentru intocmirea bilantului forma prescurtata .

Vezi postareaMARIA MIH, la 25 May 2011 - 05:13 PM, a spus:

Vezi postareasi_mona_86, la 25 May 2011 - 01:14 PM, a spus:

pardon...raspunsul este 1200
Buna ,

Vrei sa dai mai multe argumente pt aceasta rezolvare ?
email copaceanu_maria@yahoo.com

Multumesc,

am gasit raspunsul .



#216 artenie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 25 May 2011 - 05:59 PM

Vezi postarearCLAUDIA, la 25 May 2011 - 09:06 AM, a spus:

Problema 1- cred ca s-ar rezolva asa:
Calcul contributii CAS salariati-Pensie suplimentara:
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei

Calcul contributii CAS angajator( BASS ):
Ion contributii BASS- conditii normale 20,8% 8000 x 20,8% = 1664 lei
Vasile contributii BASS- conditii speciale 30,8% 3500 x 30,8% = 1078 lei
Ion contributii BASS- conditii deosebite 25,8% 5900 x 25,8% = 1522 lei
Inregistrari contabile:
1. inreg. fond salarii unitate
641=421 17.400
2. Retineri salarii ( CAS salariati )
421 = 4312 1828
3. inregistrare contributii angajator
6451 = 4311 4264
In problema se cere doar contributia suportata de angajati.
Inregistrarea nr.3 nu trebuie, este corecta dar nu se cere.

Poate are cineva problema mea:
Petentul S.F. a formulat plangere civila impotriva procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei seria BX nr.5278 incheiat in data de 15.04.X de catre Politia Bucuresti solicitand sa se dispuna anularea acesteia si sa fie exonerat de plata amenzii ce i s-a aplicat.Comentati aceasta speta din punctul de vedere al taxei judiciare de timbru.



#217 ionunu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 25 May 2011 - 09:26 PM

Buna seara, va rog sa ma ajutati cu rezolvarea problemei de stagiu an II"

Conducerea unei întreprinderi doreste sã lege primele acordate agentilor
comerciali pentru depãsirea obiectivelor care le-au fost fixate de crearea de valoare
pentru întreprindere. A fost studiatã ipoteza urmãtoare:
– cresterea cifrei de afaceri cu mai mult de 5% fatã de obiective.
Se mai cunosc urmãtoarele:
– marja profitului din exploatare (operational) înainte de impozit: 20% (PO/CA);
– CMPC: 7%;
– CA medie realizatã de un agent comercial: 10 milioane u.m.;
– Cota de impozit pe profit 40%.
Care este cresterea valorii economice adãugate în ipoteza de mai sus?

Va multumesc



#218 LARISA IONELA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 May 2011 - 09:55 PM

Buna seara, va rog ajutor in rezolvarea urmatoarei probleme:
Intreprinderea are in planul de investitii achizitia unui utila(costul de achizitie este de 200.000.000 lei) a crei durata este de 10 ani.Acest utilaj este un activ pe termen lung (imobilizat).Finantarea se va face printr-un credit.Intreprinderea are posibilitatea sa finanteze achizitia utilajului prin credite bancare.Posibilitatile de creditare sunt urmatoarele:
Varianta 1: credit de 200.000.000 lei, pe o durata de 6 luni, cu o dobanda de 30% pe an;
Varianta 2: credit de 200.000.000 lei, pe o durata de 7 ani, cu o dobanda de 15% pe an;
Varianta 3: credit de 200.000.000 lei, pe o durata de 10 ani, cu o dobanda de 10% pe an;
Care ar fi optiunea corecta pentru ca intreprinderea sa-si asigure echilibru financiar?
multumesc anticipat!



#219 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 26 May 2011 - 07:25 AM

Vezi postareaartenie, la 25 May 2011 - 05:59 PM, a spus:

Vezi postarearCLAUDIA, la 25 May 2011 - 09:06 AM, a spus:

Problema 1- cred ca s-ar rezolva asa:
Calcul contributii CAS salariati-Pensie suplimentara:
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei

Calcul contributii CAS angajator( BASS ):
Ion contributii BASS- conditii normale 20,8% 8000 x 20,8% = 1664 lei
Vasile contributii BASS- conditii speciale 30,8% 3500 x 30,8% = 1078 lei
Ion contributii BASS- conditii deosebite 25,8% 5900 x 25,8% = 1522 lei
Inregistrari contabile:
1. inreg. fond salarii unitate
641=421 17.400
2. Retineri salarii ( CAS salariati )
421 = 4312 1828
3. inregistrare contributii angajator
6451 = 4311 4264
In problema se cere doar contributia suportata de angajati.
Inregistrarea nr.3 nu trebuie, este corecta dar nu se cere.

Poate are cineva problema mea:
Petentul S.F. a formulat plangere civila impotriva procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei seria BX nr.5278 incheiat in data de 15.04.X de catre Politia Bucuresti solicitand sa se dispuna anularea acesteia si sa fie exonerat de plata amenzii ce i s-a aplicat.Comentati aceasta speta din punctul de vedere al taxei judiciare de timbru.
Vezi in attach-ai sa gasesti cu siguranta ceva

Fisiere atasate





#220 alex_aditza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 May 2011 - 03:39 PM

Vezi postareadeiutza8022, la 24 May 2011 - 10:26 AM, a spus:

Buna!Am si eu o rugamite, are cineva sau a reusit sa rezolve urmatoarea problema: "se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.
BUNA AM SI EU BILETUL NR 13. LA PROBLEMA 1 CU ACHIZITIONAREA ECHIPAMENT DE PROTECTIE SI DE LUCRU NU I-AM GASIT INCA RASPUNSUL. DAR AM REZOLVAT INTREBAREA 3 CU ANALIZA POZITIEI FIN. A UNEI INTREPR. DIN DOMENIUL INDUSTIEI PRELUCRATOARE. O TASEZ AICI.

Fisiere atasate








Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL