Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Taxare inversa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Taxare inversa


2 replies to this topic

#1 Mary-Constanta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Male

Postat 10 June 2009 - 03:16 PM

1.Am rugamintea de a ma ajuta si a-mi spune ce a ramas sub incidenta taxarii inverse (legislatie 2009).
2.Daca am achizitionat o cladire, toate lucrarile si serviciile de expertiza. renovare cum se inregistreaza, se va proceda la majorarea valorii cladirii si se vor amortiza?
Va multumesc.



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 June 2009 - 04:36 PM

1. Codul fiscal
Măsuri de simplificare
Art. 160. –
(1) Furnizorii și beneficiarii bunurilor/serviciilor prevăzute la alin. (2) au obligația să aplice măsurile de simplificare prevăzute de prezentul articol.
Condiția obligatorie pentru aplicarea măsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât și beneficiarul să fie înregistrați în scopuri de TVA, conform art. 153.

(2) Bunurile și serviciile pentru livrarea sau prestarea cărora se aplică măsurile de simplificare sunt:
a) deșeurile și materiile prime secundare, rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deșeurilor industriale reciclabile, republicată, cu modificările ulterioare;
b) bunurile și/sau serviciile livrate ori prestate de sau către persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolvență, cu excepția bunurilor livrate în cadrul comerțului cu amănuntul;
c) materialul lemnos, conform prevederilor din norme.

(3) Pe facturile emise pentru livrările de bunuri prevăzute la alin. (2) furnizorii sunt obligați să înscrie mențiunea «taxare inversă», fără să înscrie taxa aferentă.
Pe facturile primite de la furnizori, beneficiarii vor înscrie taxa aferentă, pe care o evidențiază atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă în decontul de taxă.
Pentru operațiunile supuse măsurilor de simplificare nu se face plata taxei între furnizor și beneficiar.

(4) Beneficiarii care sunt persoane impozabile cu regim mixt aplică și prevederile art. 147, în funcție de destinația achizițiilor respective.

(5) De aplicarea prevederilor prezentului articol sunt responsabili atât furnizorii/prestatorii, cât și beneficiarii.
În situația în care furnizorul/prestatorul nu a menționat «taxare inversă» în facturile emise pentru bunurile/serviciile care se încadrează la alin. (2), beneficiarul este obligat să aplice taxare inversă, să nu facă plata taxei către furnizor/prestator, să înscrie din proprie inițiativă mențiunea «taxare inversă» în factură și să îndeplinească obligațiile prevăzute la alin. (3).
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 138 din Legea nr. 343/2006.
- Alineatul (2) a fost modificat prin art. I pct. 70 din O.U.G. nr. 106/2007.

Măsuri de simplificare

Art. 1601. - Abrogat.
__________
Articolul a fost introdus prin art. I pct. 82 din O.G. nr. 83/2004, astfel cum a fost modificat prin Legea de aprobare nr. 494/2004.
- Articolul a fost abrogat prin art. I pct. 139 din Legea nr. 343/2006.


2. da, inclusiv costul demolarii
Nu intra cheltuielile de reparatii
„Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea stării inițiale sunt considerate cheltuieli de reparații (conform Catalog din 30/11/2004 privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 46 din 13/01/2005).
Amortizarea acestor investiții (modernizari) se face fie pe durata normală de utilizare rămasă, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu până la 10% sau în cazul instituțiilor publice până la 20%. Dacă cheltuielile ulterioare se fac după expirarea duratei normale, se va stabili o nouă durată normală de către o comisie tehnică sau expert tehnic independent”.

vezi prevederile Legii 15/1994, Normele metodologice de aplicare a Legii 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, aprobate prin H.G. nr. 909/1197, Codul fiscal si Normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal aprobate prin H.G. 44/2004.

In Catalogul din 30.11.2004 privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe se precizeaza „Investițiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie să aibă ca efect îmbunătățirea parametrilor tehnici inițiali ai acestora și să conducă la obținerea de beneficii economice viitoare.
Obținerea de beneficii se poate realiza fie direct prin creșterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de întreținere și funcționare.
În cazul clădirilor, investițiile efectuate trebuie să asigure protecția valorilor umane și materiale și îmbunătățirea gradului de confort și ambient sau reabilitarea și modernizarea termică a acestora.
Amortizarea acestor investiții se face fie pe durata normală de utilizare rămasă, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu până la 10% sau în cazul instituțiilor publice până la 20%. Dacă cheltuielile ulterioare se fac după expirarea duratei normale, se va stabili o nouă durată normală de către o comisie tehnică sau expert tehnic independent.
Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea stării inițiale sunt considerate cheltuieli de reparații.”

In Codul fiscal la art. 24 se precizeaza „Cheltuielile aferente achiziționării, producerii, construirii, asamblării, instalării sau îmbunătățirii mijloacelor fixe amortizabile se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării potrivit prevederilor prezentului articol.”




#3 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 10 June 2009 - 11:30 PM

Vezi postareaMary-Constanta, la Jun 10 2009, 04:16 PM, a spus:

2.Daca am achizitionat o cladire, toate lucrarile si serviciile de expertiza. renovare cum se inregistreaza, se va proceda la majorarea valorii cladirii si se vor amortiza?
Va multumesc.
Depinde de valoarea lucrarilor si de complexitatea lor. Art. 24 alin (3) " sunt deasemenea mijloace fixe amortizabile : ... d) investitiile efectuate la mj. fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate in scopul imbunatatirii parametrilor tehniciinitial si care conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix"
Daca nu sunt cheltuieli ale exercitiului.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL