Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Nelamuriri PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Nelamuriri PFA


6 replies to this topic

#1 lucaciumihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 June 2009 - 09:43 PM

Buna ziua. Am si eu niste nelamuriri pe care daca doriti sa mi le explicati si mie. Mi-am depus actele pentru PFA si urmeaza sa iasa in cateva zile. Am inteles ca trebuie sa platesc 16% impozit, 6,5% CAS, si 9,5%CASS ( sau undeva pe aici o suma minima de 92 lei /luna ). Bun, dar daca eu nu realizez venituri ( pentru ca o sa mai dureze ceva pana ma pun pe picioare sa pot sa merg pe afacerea asta, sa-i zic asa, si ca momentan tot din salariu o sa ma intretin ) de unde platesc ? Pentru ca eu voi face cheltuieli in continuare pentru a putea pleca mai departe, cheltuieli deloc neglijabile si mi se pare ciudat ca eu sa platesc niste bani daca nu ii castig ci din contra ii pierd... Am mai inteles ca trebuie sa am chitantier si facturier sau cam asa ceva.... intrebarea este: de unde le cumpar sau cum se face ? IMi cer scuze ca poate pun niste intrebari care nu isi au locul, dar personal nu prea le am cu contabilitatea. Si daca poate cineva sa ma ajute sa imi spuna cam ce pasi ar mai fi de facut dupa ce imi ies actele pana la a incepe activitatea propriu-zisa i-as ramane recunoscator. Va multumesc.



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 June 2009 - 09:58 PM

Ati spus "momentan tot din salariu o sa ma intretin"
deci daca aveti CIM nu mai faceti declaratie de asigurare cu casa pensii, la fel si la sanatate sunteti asigurat... cel putin asa stiu eu
Impozit pe venit si CASS suplimentar platiti cand veti face venituri. Ce suma estimativa ati declarat ca veti obtine pe anul 2009? Micsorati cumva...(Ce-si face omul cu mana lui...)
PFA sunteti la norma de venit sau in sistem real?
Factura si chitanta le puteti face pe calculator, cu conditia sa respectati minimul de informatii cerut in O.3512.
Intre timp cumparati-va registrele obligatorii, R.inventar si R.incasari si plati. Si completati in ele cheltuielile...




#3 lucaciumihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 18 June 2009 - 06:11 AM

Nu am declarat inca suma estimativa. Cei de la firma care se ocupa de actele mele nu mi-au zis nimic despre asa ceva. Registrele acele banuiesc ca se cumpara de la Registrul comertului.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 June 2009 - 06:37 PM




#4 aladdin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 18 June 2009 - 09:06 AM

Merg pe presupunerea ca trebuie sa va iasa actele de la Registrul Comertului. Dupa aceea veti merge la finante unde veti depune o declaratie prin care va alegeti modul de impunere (real, la norma). Daca alegeti real, va trebui sa faceti si o estimare a venitului pe primul an. Dupa aceasta veti primi acasa (sau veti ridica personal de la finante, eu asa am facut) decizia de impunere in care vi se spune cat impozit sa platiti si la ce termene. Contractul cu casa de asigurari de sanatate e obligatoriu, chiar daca lucrati. Va trebui sa mergeti acolo cu decizia de impunere si sa faceti contractul cu ei. Cu pensiile insa nu aveti nicio treaba atata timp cat lucrati. Daca insa veti renunta la servici, devin obligatorii si pensiile, dar aici puteti alege cat sa platiti.



#5 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 18 June 2009 - 09:14 AM

Un minimum de informatii trebuie sa aveti si dvs. nu puteti lasa chiar asa tot in seama celor de la firma
1. trebuie sa stiti neparat la ce sistem de impozitare veti fi, la norma sau in sistem real. Din spusele dvs s-ar parea ca norma de venit va dezavantajeaza pentru ca indiferent daca faceti sau nu activitate, trebuie sa platiti.
In sistem real va poate avantaja pentru ca in declaratia estimativa privind veniturile estimate, puteti trece o suma mica. Fata de aceasta suma si respectiv norma de venit (care este stabilita de Admin Financiara de care apartineti) se stabilesc datoriile catre stat.
2.La snatate (CASS) sunteti asigurat in virtutea CIM, insa obligatoriu si 5.5% din veniturile realizate ca PFA
3.La CAS (pensii) in cazul in care aveti si CIM, nu este obligatoriu, decat daca va doriti o pensie mai mare
4.Chiar daca nu le aveti cu contabilitatea, este bine totusi sa consultati 1040/2004 cel putin ca o lectura



#6 lucaciumihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 18 June 2009 - 01:53 PM

Va multumesc foarte mult pentru informatii.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 June 2009 - 06:38 PM




#7 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 18 June 2009 - 04:13 PM

PS: Principalele registre ( Reg. Jurnal de Incasari si Plati si Reg. Inventar) le puteti achizitiona de la orice librarie, verificati ca formatul tiparit sa aiba codul 14-1-1/b si respectiv 14-1-2/a asa cum este prevazut in cap IV din 1040/2004. "Tentatia" librariilor este sa dea ce au ele pe stoc si a caror format difera putin
Registrul Unic de Control il puteti lua de la un centru specializat pe care de regula il gasiti in incinta Admin. financiare sau in apropiere

Cand mai adaugati raspunsuri, folositi butonul ADDREPLY aflat mai in josul paginii si nu QUOTE, pentru ca se reiau inutil mesajele postate

Aceasta postare a fost editata de corpus: 18 June 2009 - 04:14 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL