Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
facturi "uitate in sertar " - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


facturi "uitate in sertar "


13 replies to this topic

#1 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 01:50 PM

buna ziua !

am nevoie de ajutor... o colega de la departamentul comercial care a ridicat de la contabilitate un numar de .... facturi ( pe semnatura ) inseriate "a uitat in sertar " vreo 7 facturi care trebuiau emise in ziua de... ( conform cronologiei ) zilele trecute s-a facut o verificare a jurnalului de vanzari si s a constatat lipsa din inregistrari a acestor facturi. In momentul in care i sa atras atentia ca lipsesc aceste facturi a raspuns cu nonsalanta ca le-a uitat in sertar !!! acestea fiind la mometul acesta "in alb". Am pus-o sa le anuleze dar nu stiu ce sanctiune ar trebui sa primeasca.

Va rog indrumati-ma !



#2 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 02 July 2009 - 02:16 PM

Fptul ca le-ati anulat e ok, asta e procedura. Dar in legatura cu sanctiunea.........

Daca nu putem sa facem bine, sa incercam sa nu facem rau!




#3 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 02:18 PM

Vezi postareadaniela pirvulescu, la Jul 2 2009, 03:16 PM, a spus:

Fptul ca le-ati anulat e ok, asta e procedura. Dar in legatura cu sanctiunea.........

Daca nu putem sa facem bine, sa incercam sa nu facem rau!


Multumesc esti draguta, dar in conditiile in care ea este in culpa si tot ea e deasupra tuturor...... mai ca as atinge o cu ceva. Apreciez omul care recunoaste ca a gresit, la urma urmei toti gresim, dar atunci cand nu au nici macar bunul simt de a pleca capul..... chiar nu stiu ce sa mai zic.



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 July 2009 - 02:42 PM

In calitate de coleg, asa ma inteles eu : "o colega de la departamentul comercial ..." nu aveti dreptul sa aplicati sanctiuni si consider ca nici nu ar trebui sa va intereseze ceea ce nu intra in atributiile Dvs., acestea le decide seful ei ierarhic superior, daca considera ca este cazul, in functie de gravitatea faptei, daca este la prima abatere sau nu etc.
Aceasta problema este strict de natura interna si de competenta superiorilor, nu cred ca face obiectul raspunsurilor de pe acest site.
Parere strict personala : prejudicii materiale si morale NU sunt, se poate intampla oricui, depinde de circumstante, ideea este sa nu se mai repete. Atitudinea si comportamentul pot fi discutate si indreptate pe cale amiabila daca exista bunavointa si cei 7 ani de acasa si cand spun asta, o fac la modul general, nu neaparat la cel prezentat.

Dana




#5 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 02:55 PM

Aici ar fi mai multe de discutat, persoana in cauza este "sotia" unuia dintre directori, iar daca aceste lucruri se intamplau altcuiva acel "cineva" probabil ca-si lua un 5-10 % abatere disciplinara, iar eu vorbesc din pozitia unei persoane care trebuie sa faca aceste verificari si sa dea o rezolutie pe rezultate. Credeti ca daca fac raport cu aceasta situatie catre seful ei se vor lua masuri? Daca acele facturi nu erau depistate ce se putea intampla la un eventual control?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 10:53 AM




#6 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 July 2009 - 03:22 PM

chiar vreti sa ii faceti rau? sunteti doar constienta ca nu puteti, e sotia unuia din directori (credeti ca ii va aplica sanctiunea?) Chiar si daca era mai rau si facturile erau completate si omise a fi inreg.in ctb si tot era o solutie, faceati rectif. si amenda o platea firma. De fapt daca nu va afecteaza personal, nu platiti din banii dvs nimic, nu pierdeti job-ul, nu va invinovateste cineva, de ce suferiti?
Mi se pare inutil sa avem un forum de contabilitate cu pedepse pentru cei cu care lucram.
Rog administratorul sa inchida postul, daca are aceeasi parere cu mine.



#7 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 04:17 PM

ok! mea culpa, se pare ca m-am lasat purtata de val si am mers prea departe, dar de fapt tot ceea ce vroiam era sa atrag atentia asupra unor lucruri care se pot intampla unora si altora ( cu "pile" ) dar care nu atrag consecinte decat pentru unii...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 10:53 AM




#8 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 July 2009 - 04:33 PM

Citeaza

2lk: Daca acele facturi nu erau depistate ce se putea intampla la un eventual control ?
Aceasta intrebare face obiectul forumului :
L.82/1991:
"CAP. VI
Contravenții și infracțiuni
ART. 41
Constituie contravenții la prevederile prezentei legi următoarele fapte, dacă nu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii, să fie considerate infracțiuni:
1. deținerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar și alte drepturi și obligații, precum și efectuarea de operațiuni economice, fără să fie înregistrate în contabilitate;
2. nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Economiei și Finanțelor cu privire la:
a) utilizarea și ținerea registrelor de contabilitate;
b) întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru toate operațiunile efectuate, înregistrarea în contabilitate a acestora în perioada la care se referă, păstrarea și arhivarea acestora, precum și reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse; c) efectuarea inventarierii;
d) întocmirea și auditarea situațiilor financiare anuale;
e) depunerea la unitățile teritoriale ale Ministerului Economiei și Finanțelor a situațiilor financiare anuale;
f) întocmirea și depunerea la unitățile teritoriale ale Ministerului Economiei și Finanțelor a situațiilor financiare periodice sau a raportărilor contabile stabilite potrivit legii;
g) nedepunerea declarației din care să rezulte că persoanele prevăzute la art. 1 nu au desfășurat activitate;
h) publicarea situațiilor financiare anuale, potrivit legii.
3. prezentarea de situații financiare care conțin date eronate sau necorelate, inclusiv cu privire la identificarea persoanei raportoare;
4. nerespectarea prevederilor referitoare la întocmirea declarațiilor prevăzute la art. 30 și 31;
5. nerespectarea prevederilor referitoare la obligația membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere de a întocmi și publica situațiile financiare anuale;
6. nerespectarea prevederilor referitoare la obligația membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere ale societății-mamă de a întocmi și publica situațiile financiare anuale consolidate.
ART. 42
(1) Contravenția prevăzută la art. 41 pct. 2 lit. h) se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 30.000 lei, cea prevăzută la pct. 1, cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei, cele prevăzute la pct. 2 lit. c), d), e), pct. 4 și 5, cu amendă de la 400 lei la 5.000 lei, cea prevăzută la pct. 6, cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei, cele prevăzute la pct. 2 lit. a) și b), cu amendă de la 300 lei la 4.000 lei, cea prevăzută la pct. 2 lit. f), cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei, cea prevăzută la pct. 3, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei, iar cea prevăzută la pct. 2 lit. g), cu amendă de la 100 lei la 200 lei. Criteriile în funcție de care se stabilește nivelul amenzii se corelează cu nivelul cifrei de afaceri, după caz.
(2) Amenda pentru neîndeplinirea obligației prevăzute la art. 41 pct. 2 lit. f) este de la 1.000 lei la 3.000 lei, dacă perioada de întârziere pentru întocmirea și depunerea situațiilor financiare periodice este cuprinsă între 15 și 30 de zile lucrătoare, și de la 1.500 lei la 4.500 lei, dacă perioada de întârziere depășește 30 de zile lucrătoare.
(3) Guvernul, la propunerea Ministerului Economiei și Finanțelor, poate modifica nivelul amenzilor prevăzute la alin. (1) în funcție de rata inflației.
(4) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atribuții de inspecție fiscală și de comisarii Gărzii Financiare, precum și de personalul altor direcții din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, stabilit prin ordin al ministrului economiei și finanțelor.
(5) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor în cazul asociațiilor de proprietari se fac de persoanele cu atribuții de control din cadrul consiliilor locale ale municipiilor, orașelor, comunelor și ale sectoarelor municipiului București și de alte persoane anume împuternicite de consiliile județene, respectiv de Consiliul General al Municipiului București.
(6) Amenzile contravenționale prevăzute la alin. (1) și (2) se suportă de persoanele vinovate.
(7) Contravențiilor prevăzute la art. 41 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
(8) În situația în care în termen de 10 zile lucrătoare de la aplicarea amenzii prevăzute la alin. (2) nu se depun situațiile financiare prevăzute la art. 36 alin. (5), Ministerul Economiei și Finanțelor va lua următoarele măsuri:
a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru șomaj, bugetului Fondului național unic de asigurări de sănătate și ai bugetelor locale;
b) blocarea conturilor de disponibilități deschise la unitățile Trezoreriei Statului pe numele autorităților și instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii.
(9) Se exceptează de la prevederile alin. (8) următoarele operațiuni:
a) plățile din fonduri externe nerambursabile sau finanțări primite de la instituții ori organizații internaționale pentru derularea unor programe și proiecte, precum și fondurile de cofinanțare și prefinanțare aferente;
b) plata drepturilor salariale și a contribuțiilor aferente, precum și a drepturilor de asigurări și asistență socială;
c) rambursările de credite interne și externe, comisioanele și alte costuri aferente;
d) contribuții și cotizații către organizații internaționale;
e) plățile din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului și din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, potrivit legii."

Dana




#9 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 04:37 PM

imi cer scuze celor pe care i-am deranjat cu afirmatiile mele si rog administratorul sa stearga aceste postari cu promisiunea ca alta data ma voi referi strict la probleme contabile

va multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 10:54 AM




#10 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2009 - 04:51 PM

referitor la facturi, eu stiu ca incepand cu 1 ian 2007(de cand nu mai au regim special) seriile, numerele si persoanele care le gestioneaza se stabilesc prin decizia conducatorului unitatii. Cu privire la "anulare" termenul nu mai exista, inctrucat daca s-a emis o factura eronat si clientul nu a primit factura, se emite corectata, iar daca clientul a primit factura, se storneaza factura eronata printr-o alta factura si concomitent se emite o nou factura.In toata treaba asta nu se pierde niciun numar de factura, eu asa am inteles, am inteles gresit...?



#11 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 05:13 PM

la noi se intampla in felul urmator: exista 3 departamente care emit facturi ( acestea au fost pretiparite cu serie si numar ), la o anumita perioada de timp se cer a fi verificate aceste facturi, departamentul de contabilitate intocmeste aceste rapoarte pe care le prezinta directorului, facturile care din diverse motive (nu le-a luat bine imprimanta, a dat si altcineva print in acelasi moment cu tiparirea facturii, n-a mai vrut omu' sa plateasca etc, etc) nu pot fi inmanate cuiva se anuleaza si se inregistreaza ca anulate, iar daca e vorba de facturi emise cu informatii gresite acestea se storneaza si binenteles ca este reparata greseala prin emiterea unei alte facturi corecte.

problema mea era acolo unde nu regaseam cursivitate in emiterea facturilor luate pe semantura de anumite persoane si te gandesti la tot felul de tampenii : daca au fost emise si apoi sterse din program si suma incasata de cineva intra in buzunarul lui si nu in casieria societatii.... si exemplele ar putea continua

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 10:54 AM




#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2009 - 05:56 PM

faceti acel raport, asa cum intra in atributiile dvs de serviciu, specificati implicatiile celor intamplate si ... ce-o vrea D..omnul director, nu ? dar e bine sa se stie ca sunt probleme de abordare, daca nu si de profesionalism ... daca le ascundeti (ca sa nu faceti un rau) deveniti complice si, dupa cum spuneti, nici nu prea aveti cu cine vb atata timp cat nasul d-nei "sotia"e asa de sus.

sfatul meu : faceti-va datoria ! :sad:



#13 2lk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 July 2009 - 06:54 PM

Sarut mana pentru ajutor ! :sad:

Tocmai ma intrebam de ce nu ma intelege nimeni, de ce nu se inteleg repercursiunile acestei povesti asupra unui angajat al departamentului de contabilitate, in mare masura a contabilului sef, ca doar nu raspundea respectiva pentru un jurnal de vanzari verificat de curtea de conturi. nu?

va pup dulce :lnr (51):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 10:55 AM




#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2009 - 10:12 AM

cu drag :sad:

eu sunt de parere ca fiecare trebuie sa-si asume responsabilitatea faptelor sale, nu e vb de a face un rau, sa ma iertati cei ce credeti altfel, eu asa gandesc.
sigur ca putem ascunde unele fapte, insa ele trebuie sa fie minore, cu implicatii minime si f usor de corectat astfel incat sa nu fie sesizate la un control sau sa nu li se dea nici o importanta - in asemenea situatii si eu cred ca nu trebuie sa facem "valuri" si ca putem sa trecem sub tacere greseala. altfel, insa ... nu vad de ce unul ar face-o si altul al trage-o, mai ales daca exista si o atitudine sfidatoare de-a dreptul, dupa mine astfel de oameni nu merita "iertati" nici la greseli minore, daramite la cele care incuba explicatii de dat pe la altii.

v-am pupat.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 July 2009 - 03:07 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL