Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
INVESTITII IN CURS, ROG FRUMOS O CLARIFICARE!!!! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


INVESTITII IN CURS, ROG FRUMOS O CLARIFICARE!!!!

14 replies to this topic

#1 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2005 - 08:13 AM

Buna ziua,
Am o problema careia nu-i prea stiu raspunsul exact si va rog mult sa ma ajutati: tin contabilitatea la o firma nou infiintata-specific baruri. Patronii au facut pe firma niste cheltuieli cu investitii, adica au cumparat materiale de zugravit, masa de biliard, centrala termica.Toate acestea eu le-am inregistrat pe investitii in curs: 231 dupa care in momentul in care se va finisa lucrarea le voi transfera pe 212(mij fixe) si voi calcula amortizarea.
Intrebare:
1 sigur este corect?
2 daca este corect, imi mai trebuie in afara de facturile de intrare cu care s-au cumparat materialele de zugravit, centrala termica si masa de biliard, si alte documente? de ex: vreun deziv sau altceva?
Mentionez ca spatiul in care s-a zugravit si s-a amenajat(cu termopane, materiale sanitare) este proprietate personala. Cei care au amenajat si au zugravit sunt patronul cu un prieten, deci nu este o firma special angajata.

Va rog mult daca puteti sa ma clarificati si pe mine.

Multumesc



#2 adina hatcau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Location:timisoara

Postat 27 April 2005 - 12:12 PM

Pai materialele de constructii nu cred ca sunt mijloace fixe. Apoi vezi sa existe un contract intre propietar si firma legat de spatiu. Daca amenajarea a facut-o patronul nu prea poti sa scazi manopera, ca doar nu are PFA, ca zidar de ex.Daca are bravo lui, sa taie factura sau ce au PFA.
Se foloseste la achizitonarea de la persoane fizice " borederou de achizitii" .Materialele le-a cumparat pe firma sau nu/ cu facturi..Ca daca nu ...
Masa de biliard de ce nu o treci direct la Mijl fixe?
Cam atat ma pricep eu.. poate mai vin pareri. Ceau




#3 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2005 - 12:35 PM

Deci, materialele de constructii(var,ciment, vopsea,pensule de zugravit, si altele); materialele sanitare(chiuveta,WC); gresie,faianta- toate acestea s-au cumparat cu factura pe firma. Masa de biliard si centrala termica s-a cumparat tot pe firma cu factura din Praktiker si Carrefour. Aceste facturi s-au achitat prin casa.
Spatiul unde se deschide barul este proprietatea personala a patronului, a transformat-o din casa de locuit in bar.Tot patronul a si amenajat si a zugravit spatiul ca sa-l pregateasca ca bar.
Patronul s-a ocupat de finisaje si nu doreste sa se deconteze nimic,el a imprumutat firma lui pentru cumpararea de materiale.
Deocamdata nimic nu este dat in folosinta, nici masa de biliard nici centrala termica, va fi dat in folosinta pe la 15 mai. Patronul nu este persoana fizica autorizata
Eu le-am trecut pe 231 acum, si nu le-am calculat amortizarea, iar cand se finiseaza tot voi face proces verbal de receptie si voi transfera toata suma pe mijloace fixe inclusiv masa de biliard dupa care voi calcula amortizzarea.
Aici nu stiu sigur daca am gandit bine si va rog mult sa ma ajutati.



#4 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 27 April 2005 - 01:33 PM

1.In cazul in care s-au executat lucrari de modernizare sau adaugare de accesorii, care conduc la majorarea valorii de intrare a mijlocului fix, se fac urmatoarele:
4426, 231=404 achizitia accesoriilor etc
212=231 majorarea valorii de intrare

2.Investitiile aferente cladirilor, daca se construiesc in regie proprie, se concretizeaza prin inregistrarea cheltuielilor, pe conturile de cheltuieli, 3...=6... si CONCOMITENT 231=722, lunar.
In data de 15 Mai, faci:
1."Proces verbal de punere in functiune"
2."Proces verbal de receptie finala"



#5 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 27 April 2005 - 03:18 PM

Citeaza

2.Investitiile aferente cladirilor, daca se construiesc in regie proprie, se concretizeaza prin inregistrarea cheltuielilor, pe conturile de cheltuieli, 3...=6... si CONCOMITENT 231=722, lunar.  
In data de 15 Mai, faci:  
1."Proces verbal de punere in functiune"  
2."Proces verbal de receptie finala"

Ai putea sa-mi trimiti pe rovidgyozo@rdslink.ro cate un model din cele 2 PV?

Multumesc mult!

O zi buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#6 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2005 - 03:20 PM

Atunci tanand cont ca spatiul este proprietate personala, deci nu este inregistrat ca mijloc fix pe firma, atunci imi ramane sa pun in aplicare varianta a doua? Nu prea mi se pare logic,imi cer scuze pentru insistenta, dar totusi este vorba de o investitie deocamdata nefinalizata pentru modernizarea(transformarea) unei cladiri in bar. Nu am deci ce val mij fix sa maresc-asta e clar.
Se mai poate face cumva un contract intre proprietarul casei(a partii din casa) care se obliga sa puna la dispozitia firmei lui (fara a o vinde) spatiul?
Sau vorbesc aberatii?!
Va rog mult sa ma sfatuiti ca eu am facut inregistrarile,nu stiu sigur daca e bine si as dori mult sa ma clarific.
Eu am facut asa: 4426,231=404 iar cand se va finaliza si se va da in functiune,adica se va deschide barul voi face 212=231 si voi calcula amortizarea



#7 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 27 April 2005 - 03:37 PM

Asa fac si eu, numai sa existe un contract de inchiriere. Imbunatatirile efectuate la mijl. fixe luate cu chirie se recunosc ca investitii amortizabile cu durata normala de utilizare sau durata contractului de inchiriere (daca e mai mic decat durata normala de amortizare).
Nu stiu, poate ar ajunge si un contract de comodat?? Eu, pt. orice eventualitate am spus patronului sa faca un contract de inchiriere in care sa fie mentionat inclusiv faptul, ca este de acord ca chiriasul, adica firma sa faca imbunatatiri substantiale la imobil si termenul sa fie de lunga durata. In final a facut contractul pe 20 ani.

O zi buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#8 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2005 - 03:54 PM

mi se pare logic acest raspuns,multumesc foarte mult pentru clarificare,chiar ma ajuta foarte mult.

Intrebare: acest contract de inchiriere se va inregistra la fisc pe persoana fizica. Se poate trece o valoare minima, sa zicem 500000 lei? Nu cred ca ar fi nici o problema...

Daca mai sunt si alte pareri va rog mult sa ma ajutati.

Daca poti si nu cer prea mult te rog frumos ocsi,sa-mi dai si mie un exemplar pe mail acel contract de inchiriere.
Adresa mea este: Elena.Mihai@rompetrol.com

multumesc mult inca o data



#9 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 27 April 2005 - 08:38 PM

Trimis. Dupa intocmire, semnare si stampilare se inregistreaza obligatoriu la firma, se trece nr. inreg. si data pe ea si dupa aceea se poate merge cu ea la finante(numai pers. fizica), la firma se va depune un exemplar din ea cu nr. inreg. de la finante. Termen 15 zile de la intocmire.

O zi buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#10 MARYA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 06 May 2005 - 08:27 PM

avand in vedere faptul ca spatiul,imobilul in care functioneaza barul nu se afla in patrimoniul firmei,toate cheltuielile ocazionate de amenajarea spatiului le pui intr-un cont de asteptare ,adica 471.
trecerea lor pe cheltuieli o vei face lunar 6xxx-471 ,exact pe durata de desfasurare a contractului intre proprietar si firma



#11 moni-andreea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 220 Postari:
  • Location:Bacau

Postat 06 May 2005 - 08:49 PM

Varianta :
1. Centrala termica, masa de biliard, echipamentele de la bar (expresso, frigidere etc.), aer conditionat - le treci pe mijloace fixe;
2. Materialele de constructii si toate lucrarile de amenajare le treci pe 611 in baza contractului de inchiriere sau comodat in care se specifica faptul ca aceste imbunatatiri raman la proprietar fara alte pretentii din partea chiriasului.
Durerea e inevitabila, suferinta este optionala



#12 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 09 May 2005 - 01:41 PM

Multumesc foarte mult pentru ajutor



#13 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 17 June 2006 - 09:49 AM

Am si eu o nelamurire.cei de la Praktiker dau si factura,sau numai bon???
Pot inregistra doa in baza bonului???



#14 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 17 June 2006 - 09:58 AM

si factura, daca ceri



#15 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 17 June 2006 - 10:11 AM

daca este sub 100 ron,pot sa-l inregistrez fara factura?si este si deductibil,nu?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL