Va multumesc
#41
Postat 21 July 2011 - 03:10 PM
Va multumesc
#42
Postat 18 August 2011 - 02:01 PM
Cine ma poate ajuta cu o inregistrare contabila.
Am emis o factura de "Deseuri hartie mixta" unde , pe coloana de TVA , am scris TVA-Taxare inversa cf.cod.fiscal Art.10 Alin.2,lit.a.
Problema mea este cum inregistrez eu factura emisa de mine si cum trebuie sa fie evidentiata in jurnalul de vanzari-cumparari?
Va rog sa ma ajutati , este foarte urgent.
Va multumesc,
Cristina
#43
Postat 18 August 2011 - 03:19 PM
4426=4427 24
In jurnalele de vanzari si cumparari trebuie sa apara partenerul cu baza de impozitare si valoare TVA.
...mai era fondul de mediu, de 3% parca, dar nu stiu daca e si la hartie.
si atunci ar mai fi:
635=411 3 lei, si incasezi doar diferenta de 97 lei
#44
Postat 18 August 2011 - 06:56 PM
CRISTINAMctina, la 18 August 2011 - 02:01 PM, a spus:
Cine ma poate ajuta cu o inregistrare contabila.
Am emis o factura de "Deseuri hartie mixta" unde , pe coloana de TVA , am scris TVA-Taxare inversa cf.cod.fiscal Art.10 Alin.2,lit.a.
Problema mea este cum inregistrez eu factura emisa de mine si cum trebuie sa fie evidentiata in jurnalul de vanzari-cumparari?
Va rog sa ma ajutati , este foarte urgent.
Va multumesc,
Cristina
#45
Postat 19 August 2011 - 07:50 AM
In jurnalul de cumparari nu veti avea nici o inregistrare iar in cel de vanzari, aveti coloana speciala pentru operatiunile cu taxare inversa...parca 10 !
Aceasta postare a fost editata de cristina5859: 19 August 2011 - 07:51 AM
#46
Postat 19 August 2011 - 08:10 AM
Si atunci...care e nota contabila pentru evidentierea taxarii inverse pentru vanzator?? Ma refer la nota si nu la jurnal.
#47
Postat 19 August 2011 - 08:35 AM
"(2) Operațiunile pentru care se aplică taxarea inversă sunt:
a) livrarea de deșeuri și materii prime secundare rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deșeurilor industriale reciclabile, republicată, cu modificările ulterioare;
(3) Pe facturile emise pentru livrările de bunuri/prestările de servicii prevăzute la alin. (2) furnizorii/prestatorii nu vor înscrie taxa colectată aferentă. Beneficiarii vor determina taxa aferentă, care se va evidenția în decontul prevăzut la art. 1562, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă."
Norme:
"82. (3) În cazul livrărilor de bunuri prevăzute la art. 160 alin. (2) din Codul fiscal, inclusiv pentru avansurile încasate, furnizorii emit facturi fără taxă și înscriu în aceste facturi o mențiune referitoare la faptul că au aplicat taxarea inversă.
Taxa se calculează de către beneficiar și se înscrie în facturi și în jurnalul pentru cumpărări, fiind preluată atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă în decontul de taxă.
Din punct de vedere contabil, beneficiarul va înregistra în cursul perioadei fiscale 4426 = 4427 cu suma taxei aferente."
Ordin 3055:
În creditul contului 4427 “Taxa pe valoarea adaugata colectata” se inregistreaza:
– taxa pe valoarea adaugata colectata aferenta livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii taxabile, avansurilor pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii taxabile (411, 428, 451, 453, 461, 531), precum si taxa aferenta operatiunilor pentru care se aplica taxare inversa, potrivit legii (4426);
E ca si cum emitentul facturii nu aplica taxarea inversa..
#48
Postat 12 October 2011 - 06:33 PM
mirela 0702, la 19 August 2011 - 08:35 AM, a spus:
Nu e ca si cum.
Furnizorii nu evidentiaza pur si simplu taxarea inversa. Taxarea inversa a aparut in legislatia fiscala privind TVA in 2005. In perioada 2005 - 2006 atat vanzatorul cat si cumparatorul era obligat la aplicarea taxarii inverse si la efectuarea inregistrarii contabile 4426 = 4427 cu taxa aferenta. De la 01.01.2007 si pana in prezent obligativitatea aplicarii taxarii inverse revine ambilor parteneri, dar numai beneficiarul inregistreaza nota contabila 4426 = 4427 cu suma taxei aferente operatiunii.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi