Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
solutii pentru societatile comerciale suspendate care au leasinguri active - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


solutii pentru societatile comerciale suspendate care au leasinguri active


6 replies to this topic

#1 naiman_a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:TULCEA
  • Interests:afaceri

Postat 09 August 2009 - 08:47 PM

Buna ziua

O societatea comerciala care are activitatea suspendata dar trebuie sa plateasca in continuare leasingul pentru un auto.

contari contabile

Exemplu
167=401 10 lei, - rata leasing
455=401 1,9 lei- TVa rata leasing,
455=401 5 lei dobanda leasing,
455=401 3 lei asigurare leasing
401=455 19,9 lei plata celor facturi leasing,

plata nu este facuta din contul bancar al societatii suspedate , ci din contul bancar personal al actionarului,

Este corect ?????,

:smile: :lostit (13): :thumbup: :frusty: :frusty:
O zi buna!

Doua lucruri se platesc pe lumea asta : Prostia si domnia
naiman_a@yahoo.com



#2 Cimpean Claudiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 29 August 2009 - 10:15 AM

Parerea mea este ca nu este corect. Pe perioada cat ai suspendata activitatea, nu ai voie sa desfasori nici un fel de activitate. De asemenea, nu calculezi nici amortizare pentru autoturism. Iar 401 nu are corespondent cu 455. In plus la bilantul de acum(30.06) ai declarat valoarea datoriilor in formularul 30 (inclusiv contul 455) la care o sa ai rulaj.
167/4426=404
666=401
613=401
acum, eventual faci 404/401=455.
Iar in situatia asta o sa ai cheltuieli.
Iti recomand sa vb cu cei de la leasing si sa faca preluare de leasing pe persoana fizica.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2009 - 12:48 PM
citare mesaj anterior

__________________________________________________________________
Sper ca v-am fost de ajutor!
Best wishes!
Claudiu



#3 Topo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:Nord
  • Interests:...tot

Postat 03 October 2010 - 07:45 PM

Buna ziua,
Ce se intampla cu o firma care nu mai poate dpv financiar sa-si achite ratele de leasing? Cum porcedeaza firma de leasing in aceasta situatie si eventual si care ar fii notele contabile?
Multumesc



#4 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 04 October 2010 - 06:21 PM

Vezi postareaTopo, la Oct 3 2010, 08:45 PM, a spus:

Buna ziua,
Ce se intampla cu o firma care nu mai poate dpv financiar sa-si achite ratele de leasing? Cum porcedeaza firma de leasing in aceasta situatie si eventual si care ar fii notele contabile?
Multumesc

Nu exista o procedura legala prevazuta in mod expres pentru situatii din acestea. Dpdv al Legii 31 si al Codului fiscal poti considera ca te afli inca in situatia suspendarii activitatii, dar exista o incompatibilitate cu Legea 82 care obliga la inregistrarea cronologica si sistematica in contabilitate a tuturor operatiunilor patrimoniale. Pe de alta parte, odata cu suspendarea activitatii nu se mai respecta principiul contabil al continuitatii activitatii prevazut in Legea 82 si s-ar putea interpreta ca tinerea contabilitatii ar fi suspendata/blocata/incorecta de asemenea.

Ca urmare se poate face aproape orice cu contabilitatea din momentul reluarii activitatii, fie inregistrarea documentelor din perioada suspendarii prin artificii contabile care sa actualizeze situatia patrimoniului fara inregistrarea de venituri/cheltuieli, fie neinregistrarea documentelor respective si actualizarea elementelor patrimoniale la intocmirea primului bilant in baza inventarierii si reevaluarii pozitiilor din bilant.

Daca exista vreo alta opinie ar fi mai mult decat binevenita.



#5 Ciuchi Rodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate-fiscalitate

Postat 05 October 2010 - 07:27 PM

Vezi postareamutual, la Oct 4 2010, 05:21 PM, a spus:

Vezi postareaTopo, la Oct 3 2010, 08:45 PM, a spus:

Buna ziua,
Ce se intampla cu o firma care nu mai poate dpv financiar sa-si achite ratele de leasing? Cum porcedeaza firma de leasing in aceasta situatie si eventual si care ar fii notele contabile?
Multumesc

Nu exista o procedura legala prevazuta in mod expres pentru situatii din acestea. Dpdv al Legii 31 si al Codului fiscal poti considera ca te afli inca in situatia suspendarii activitatii, dar exista o incompatibilitate cu Legea 82 care obliga la inregistrarea cronologica si sistematica in contabilitate a tuturor operatiunilor patrimoniale. Pe de alta parte, odata cu suspendarea activitatii nu se mai respecta principiul contabil al continuitatii activitatii prevazut in Legea 82 si s-ar putea interpreta ca tinerea contabilitatii ar fi suspendata/blocata/incorecta de asemenea.

Ca urmare se poate face aproape orice cu contabilitatea din momentul reluarii activitatii, fie inregistrarea documentelor din perioada suspendarii prin artificii contabile care sa actualizeze situatia patrimoniului fara inregistrarea de venituri/cheltuieli, fie neinregistrarea documentelor respective si actualizarea elementelor patrimoniale la intocmirea primului bilant in baza inventarierii si reevaluarii pozitiilor din bilant.

Daca exista vreo alta opinie ar fi mai mult decat binevenita.




#6 Ciuchi Rodica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate-fiscalitate

Postat 05 October 2010 - 07:33 PM

Cel mai simplu este ca pe perioada suspendarii sa nu se inregistreze facturile de leasing urmand sa fie inregistrate in contabilitate la reluarea activitatii. Platile facturilor se vor face direct la caseria societatii de leasing. Oricum pe perioada suspendarii activitatii societatea are conturile bancare inchise.



#7 Topo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:Nord
  • Interests:...tot

Postat 08 October 2010 - 12:29 PM

Buna ziua,
Revin asupra subiectului: ideea e ca amortizarea utilajului nu megre 'mana in mana' cu inchiderea lui 167 astfel incat la intocmirea procesului verbal de predare a bunurilor pt care nu se mai poate plati rata la leasing nu se inchide 2133=167 in rosu, deci va trebui inregistrata (cred) fie o cheltuiala, fie un venit. Ce natura are acea cheltuiala si cum o inregistrezi daca firma are deja activitatea suspendata?
Va multumesc anticipat






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL