Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NIR pt intrep. individuala - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


NIR pt intrep. individuala

6 replies to this topic

#1 lucian_yd

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 August 2009 - 06:40 AM

am nevoie de un nir pentru o intreprindere individuala fara tva.
eventual cum sa trec o factura in care am trecut si discount de 15 % in ce rubrica trec .



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 01 August 2009 - 10:13 AM

din pretul produsului scazi reducerea de 15%, pt ca nu esti platitor tva adaugi la pretul produsului tva-ul din factura de cumparare. Rezultatul este pretul de achizitie al produsului pentru tine.
Daca faci comert cu amanuntul, evidentiezi si adaosul comerical in coloana separata pe NIR si pretul de vanzare.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 01 August 2009 - 10:14 AM




#3 BulLeT10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 January 2010 - 08:34 PM

Salutare!
Mi'am deschis o Intreprindere Individuala (Sistem Real) cu cateva luni in urma si as avea cateva intrebari:
1. Impozitul pe profit (16%) se plateste trimestrial sau anual?
2. Cas (6,5 %) trebuie platit anual sau trimestrial?
3. In contabilitate - partida simpla - trebuie sa am si extrasele de cont de la banca?
4. Exista alte plati care trebuie facute?
5. Daca lucrez doar cu banca mai este nevoie de casa de marcat?
Multumesc anticipat!



#4 julia1andrew

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 02 February 2010 - 09:01 PM

Din cate am inteles, la Nir se trec toate obiectele care intra in gestiune si care raman.

In bonul de consum intra toate obiectele care intra in gestiune dar care se consuma, prin urmare dispar ( de genul hartie igienica, prosoape de bucatarie - in cazul unei pensiuni, de exemplu)

Va rog sa-mi spuneti daca am inteles bine. Deci daca eu as cumpara hartie igienica pt pensiunea mea, nu-i mai fac Nir-ul, ci doar bonul de consum. Am dreptate , sau nu?

Dar daca as cumpara un pat, ii fac doar Nir-ul, fara bon de consum, pt ca ala ramane. Dar, cu toate acestea, si un pat se poate strica. In cazul asta, ce fac cu el?

Azi am cumparat un simplu perforator. IL trec in Nir, pt ca e un obiect de care ma folosesc in firma, sau bon de consum, sau amandoua?

Pe contabila mea am zapacit-o cu sute de intrebari, acum e randul vostru :biggrin:

Sunt lucruri la care nu ma pricep, dar incerc sa invat. Va multumesc.



#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 February 2010 - 09:45 PM

Va rog sa-mi spuneti daca am inteles bine. Deci daca eu as cumpara hartie igienica pt pensiunea mea, nu-i mai fac Nir-ul, ci doar bonul de consum. Am dreptate , sau nu?
Daca le consumi pe toate odata, da. Dar daca cumperi 100 si consumi 10. faci nir pe 100 si consum pe 10.

Dar daca as cumpara un pat, ii fac doar Nir-ul, fara bon de consum, pt ca ala ramane. Dar, cu toate acestea, si un pat se poate strica. In cazul asta, ce fac cu el?
NIR-corect. Este obiect de inventar (daca are sub 1800 lei valoare), si intocmesti lista obiecte inventar in folosinta sau in depozit (formular la tipizate). Daca se strica, casare (decizie+P.Vb. casare)

un simplu perforator. IL trec in Nir, pt ca e un obiect de care ma folosesc in firma, sau bon de consum, sau amandoua?
Nir. Nu se consuma (doar nu il topesti si refolosesti). Obiect inventar, documente specifice (vezi la pat).

Incearca sa cauti totusi pe net, sunt lucruri extrem de simple si logice, si sa nu ne zapacesti si pe noi :smile:
Vezi Ordinul 3512-formulare comune, ai toate explicatiile acolo.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 02 February 2010 - 09:48 PM




#6 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 February 2010 - 09:23 AM

Problema este interesanta asa ca merita discutata. Eu zic ca nu e cazul sa va complicati prea mult cu NIR si bon de consum.
1) NIR (de fapt Nota de receptie si constatare diferente) nu e obligatorie decat in cazul achizitiei de marfuri, de materii prime, de produse pentru care nu avem inca factura, de achizitii de la persoane fizice si de achizitii care intra in gestiuni diferite. In rest factura sau bonul fiscal are rol de NIR. Mai mult, pentru produsele nestocabile sau nestocate (produse de curatenie, consumabile) si orice produse care sunt contate direct pe 604, nu mai e cazul de NIR si nici de intrarea in vreo gestiune.
2) Bon de consum se face doar pentru iesirea din gestiuni organizate (cu gestionar). Pentru produsele care intra direct in consum, deci nu mai intra in nici o gestiune (consumabile, unele produse de birotica, chiar benzina pusa de la benzinarie direct in autovehicule), nefacandu-se intrare in gestiune nu mai trebuie nici iesire, adica nici bon de consum.
3) In ce priveste obiectele de inventar ele intra in gestiunea de obiecte (303), dar de regula si ies imediat (pe 603). Factura e suficienta ca document de intrare. Ca iesire exista 2 feluri de iesiri:
a) iesire in folosinta unei persoane: nu se foloseste bon de consum ci Proces verbal de dare in folosinta, in care se specifica obiectul, caracteristicile, locul si persoana la care se da in folosinta, data.
b) Casare sau vanzare: proces verbal de casare sau factura de vanzare.
Nu cred ca e cazul sa se considere obiect de inventar obiectele marunte si ieftine (capsator, perforator, pixuri, topuri de hartie). Pe acestea eu le-as considera consumabile.
4) Pentru mijloace fixe intrarea este factura, procesul verbal de punere in functiune, fisa mijlocului fix, registrul numerelor de inventar. Ele nu intra in vreo gestiune deci nu le trebuie alta iesire decat proces verbal de casare sau factura de vanzare.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#7 pitigusa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 August 2012 - 12:50 PM

BUNA ZIUA
as dori niste lamuriri...
suntem o i.i.neplatitoare de tva,cu activitate strand + un bar.
in raportul de gestiune(tipizat) am doar rubrica cu val marfa sau ambalaje, iesiri si sold final....unde imi apare doar valoric stocul + iesirile.
evidentierea scriptica a stocului cum o fac?
multumesc






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL