Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
leasing pentru nepplatitor de tva - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


leasing pentru nepplatitor de tva


8 replies to this topic

#1 adinuta_ac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 26 October 2009 - 09:42 AM

Va rog sa-mi dati un sfat referitor la inregistrarea in Registrul de incasari si plati a unui leasing financiar.Mentionez ca nu sunt platitor de tva.
Pentru inceput sa va furnizez cateva informatii si anume: valoare leasing 17600 euro, avans 5000, taxa inscriere 150, comision management 300.
1. comisionul de management si taxa de inscriere se trec direct pe cheltuieli deductibile in RJIP? S-a emis o singura factura ce contine defalcat aceste costuri. Ce trec in RJIP vor fi doar acele doua taxe la pretul
de plata a monedei euro in ziua respectiva?
Platesc o rata lunara de 350 euro ce include dobanda si asigurarea casco.
2.Pe cheltuieli deductibile in RJIP trec doar dobanda inclusiv TVA si asigurarea Casco in lei la cursul bancii in ziua platii?
3. Amorizarea lunara o calculez valoare masina 17600 inmultit cursul de schimb la plata avans impartit la 48 luni?? ce fac daca cursul scade sau creste?

Si inca ceva care nu mi-e clar:in registul de incasari si plati trec lunar si rata si amortizarea??? :pullhair: :frusty:

Va rog sa ma ajutati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 26 October 2009 - 03:33 PM

La o prima lecturare a subiectului dvs, ramane neclar de ce aduceti in discutie cursul de schimb, (vi s-au emis sau se vor emite facturi/chitante in euro?!) dar pot fi lamurite si unele aspecte care sunt clare:
1.toate chitantele(op_urile) care sunt paltite de PFA/II/IF, le inregistrati in RJIP exact la valoarea lor si la data la care au fost emise/achitate conform art 51 din 1040/2004
2. urmeaza stabilirea caracterului acestor cheltuieli, si intocmirea documentelor in consecinta, adica ce este deductibil integral, ce este deductibil plafonat/limitat/proportional, ori conform altor prevederi. In cazul dvs, prevederi referitoare la operatiuni de leasing si societati de leasing. Ordonanta 51/1998 cred,cu modificarile ulerioare, care in principiu, pentru dvs si lesingul financiar de care faceti vorbire, prevede ca:
a. din punct de vedere fiscal sunteti tratat ca un proprietar
b. puteti deduce integral dobanda nu si ratele
c. puteti face amortizare (cheltuiala deductibila)
2.1 functie de caracterul acestor cheltuieli. ele se vor regasi in fisele de opertiuni diverse respectiv jurnalul pentru op. diverse sau in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, asa cum esta aratat in formula de calcul de la art 52. din 1040/2004
2.2 si taxa de inscriere si comis. de management sunt deductibile
2.3 nefiind platitor de tva treceti valoarea cu tva inclus
2.4 despre casco nu stiu ce sa va spun si eu personal am un "razboi" pe aceasta tema; discutati totusi cu inspectorul dvs fiscal, fiindca este interpretata diferit notiunea de risc profesional, adica a persoanei sau a masinii (un inspector mi-a replicat odata ca masina nu este supusa riscului profesional....!!!!)
3. cheltuielile cu amortizare nu se trec in RJIP ci se deschide in mod obligatoriu fisa pentru operatiuni diverse (recomand ca pentru amortizare sa consultati un contabil sau pe cineva apropiat, care sa va arate, nu este greu)
Referitor la ultimul aliniat, cred ca este clar, in RJIP treceti doar acele chitante care sunt paltite de PFA/II/IF indiferent ca acea cheltuiala este sau nu deductibila.
Cheltuielile cu amortizarea se trec in fisa pentru op. diverse privind amortizarea milocului fix......nu in RJIP
Cititi cu atentie art 52 din 1040/2004

Aceasta postare a fost editata de corpus: 26 October 2009 - 03:38 PM




#3 adinuta_ac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 28 October 2009 - 10:16 AM

Multumesc mult.
Mai am o intrebare.Pe factura apar urmatoarele costuri:
a)capital coresp ratei
b)dobanda coresp ratei
c)cost asigurare autovehicule
d)comis administrare contract leasing
e)servicii suport
care dintre cele enumerate sunt deductibile si care nu?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 February 2010 - 12:00 AM




#4 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 28 October 2009 - 02:00 PM

punctul a nu este deductibil, dar nu uitati sa fie prins in centralizatorul chelt. nedeductibile
celelate puncte da



#5 adinuta_ac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 30 October 2009 - 09:16 AM

Corpus,daca tocmai capitalul(rata) nu e deductibil cum fac eu sa scad rata efectiv?Si inca o chestie:ai spus ca,chelt cu amortiz nu se pun in registru am vazut la contabila la un calculator ca trecea la sf fiecarui an chelt cu amortiz pe reg jurnal(chelt deductibile).(calculatorul desigur nu era cumparat in leasing).
:pullhair: :frusty:
Multumesc!



#6 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 30 October 2009 - 01:19 PM

Ar fi si ilegal sa o scadeti. din ce anume ? ca doar nu va ganditi sa scadeti aceasta rata din baza de impozitare. Ar ramane statul pagubit.
Totusi statul va mai usureaza din aceasta povara, a achizitiilor mijloacelor fixe (adica valori mai mari d e1800RON) prin faptul ca va da voie sa faceti o amortizare fiscala a miljlocului fix de care vorbiti ( pe scurt: o masina sa zicem valoare 600 mil cu amortizare in 5 ani (60 de luni) rezulta 600 mil /60 luni=10 mil. Acesti 10 mil reprezinta cheltuieli lunare cu amortizarea, pe care dvs treb sa -i trecet in fisa op diverse pentru amortiz..... La sfarsitul anului se totalizeaza o suma egala cu 10 mil *12 luni =120 mil. Pentru acesti 120 mil nu veti mai plati cei 16% impozit datorat.) Sper ca m-am facut inteles cu acest exemplu, daca nu, rugati un contabil sau pe cineva apropiat sa va explice in detaliu cum se face cu amortizarea.
Despre exemplu dvs referitor la ce ati vazut cu calculatorul nu am inteles exact dar sa stiti ca si un calculator care are valoare mai mare de 1800 RON poate sa urmeze o schema de amortizare. Nu faptul ca este sau nu cumparat in leasing da dreptul la amortizare, ci faptul ca se incadreaza in conditiile amortizari conform CF, una dintre acestea este sa aiba o val mai mare de 1800 RON

Aceasta postare a fost editata de corpus: 30 October 2009 - 01:20 PM




#7 100

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 December 2009 - 11:44 PM

Am si eu cateva intrebari aici.

Cu avansul cum ramane? Am inteles ca initiatoarea subiectului a platit 5000 avans. Se pune ca si cheltuiala pe luna respectiva si se deduce, apoi se face amortizarea pentru diferenta de 17600-5000? Sau pur si simplu se ignora si se face amortizarea pe toata suma (17600)?

Cine stabileste durata amortizarii? Am inteles ca amortizarea se poate face intre 3 si 5 ani; dar dupa ce criterii se stabileste durata aceasta?

Multumesc!



#8 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 02 December 2009 - 10:09 AM

avansul se trece in RJIP la rubrica plati, la data la care s-a efectuat
in formula de calcul de la art 52 o sa vedeti ca aceasta suma desi s-a scazut odata cu total plati efectuate fiind inclusa in acestea, se aduna ( fiind o suma pentru cumpararea bunurilor amortizabile) asa ca amortizare va incepe de la 17600. Pare un pik intortochiat, dar asa se respecta si art 51 si nici nu se modifica baza de impozitare
referitor la 3-5 ani, criteriile nu sunt chiar asa de precise, in general functie de conditiile de exploatare de vechimea masini...etc ex: o masina noua pentru secretar 5 ani; o masina pentru taxi 3 ani dar aceste criterii sunt totusi discutabile bine ar fi sa cunoasteti si punctul de vedere al insp fiscal.



#9 100

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 December 2009 - 07:07 PM

Multumesc pentru raspunsuri.

Asadar, indiferent de valoarea avansului, se deduce doar amortizarea corespunzataore intregii valori a masinii, da?

Cu valoarea reziduala cum e? La fel ca si cu avansul?

Multumesc!






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL