Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contracte comodat & intrebari PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Contracte comodat & intrebari PFA


8 replies to this topic

#1 Craisercraft

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 November 2009 - 08:57 PM

Buna ziua,

Am devenit PFA recent,luna trecuta, si am cateva intrebari la care nu am gasit raspuns:

- Ca urmare a activitatii declarate, mi s-a impus sa achizitionez 3 registre: Registru-jurnal de incasari si plati, Registru-Inventar si Registru Unic de control. Pe primele doua le-am gasit, insa al treilea (si cel mai important) nu l-am putut gasi. Am inteles ca acesta se gaseste doar la Administratie, unde era un afis mare ca nu au. Dar daca la Administratie nu se gaseste, de unde il pot procura? Am inteles ca primesti amenda daca nu prezinti acest registru la un eventual control.
- Doresc sa fac un contract de comodat pe autoturismul proprietate personala, intrucat activitatea mea se desfasoara la terti. Trebuie (pot face?) sa fac un contract de comodat intre mine ca PF si PFA?
- Am facut contract de comodat pe una din camerele din locuinta mamei mele, ca fiind sediu social al PFA. Presedintele asociatiei de locatari m-a sfatuit ca de acum incolo, plata intretinerii sa se faca pe PFA, lucru pe care de altfel l-am si facut. Dar pot deduce cheltuiala pe intreaga suma a intretinerii, daca eu detin o singura camera pentru sediul social?
- Pot deduce cheltuieli de curent, telefon fix, abonament internet la adresa sediului social? Daca da, in ce proportie (reamintesc ca folosesc conform contractului de comodat o singura camera). Le pot deduce chiar daca contractul de curent de exemplu nu este pe numele meu, si nici chitanta?
- Pentru a-mi efectua singura contabilitatea, este necesar sa am o autorizatie sau un curs de calificare?
- Pot incheia contracte de colaborare cu alte societati sau persoane fizice daca activitatea pe care as desfasura-o nu se incadreaza in codul principal CAEN al PFA?
- Am inteles ca este posibil sa-mi inregistrez vechimea in cartea de munca ca si PFA, dar nu cunosc conditiile.
- Daca sotul meu ma are in intretinere, iar eu am devenit PFA, insa fara profit deocamdata, mai pot beneficia de asigurare medicala de la serviciul sotului?

Un lucru important: activitatea PFA se desfasoara la terti. Pentru ce am nevoie de un registru inventar daca eu fizic nu am marfa nicaieri? Activitatea la terti presupune sa iau marfa de la producator si sa o distribui clientilor, urmand ca marfa ramasa sa ajunga din nou la producator la sfarsitul zilei. Cel putin asa este logic, de asta nu am punct de lucru, ci doar sediu social la care nu se presteaza activitate. Lamuriti-ma, va rog!

Oorice raspuns este binevenit.

Va multumesc!



#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 09 November 2009 - 10:28 AM

1. puteti achizitiona reg. unic si mai tarziu, cand "binevoiesc domnii"
2. puteti face contract de comodat, dar nu veti putea deduce combustibilul, doar piese de schimb si consumabile ( atat timp cat mai e valabila OG34)
3. prin contractul de comodat trebuie sa stabilti cotele aferenete PFA si numai pe acelea aveti dreptul sa le deduceti ( exemplu, pentru o camera din trei, cota de deducere =30%) Aceasta cota se aplica la cheltuielile cu intretinerea la bloc, electrica , gaz. Pentru telefon si fix si mobil va trebuie contract separat pe PFA
Chair daca chitanta nu e pe numele PFA studiati OMFP 1040 / 2004 la art 52 se face vorbire de un centralizator al cheltuielilor nedeductibile , acolo vor fi prinse diferetele de 70% din cazul mentionat
4. nu este necesar o specializare pentru a va tine singura conta, insa daca nu va descurcati, apelatai la un contabil sau o cunostinta. Contabilitatea in partida simpla uneori mai da batai de cap, nefiind chiar asa de "simpla"
5 da puteti incheia contracte de colaborare
6. puteti s ava inregistrati vechimea in munca pe baza unui contract individual de asigurare cu CAS aprox 120 RON lunar ( cheltuiala deductibila integral). Obligatoriu si 5,5 % la CASS tot deductibila integral
7.---
8.... registrul inventar va este de folos atunci cand achizitionati bunuri in numele PFA si de care va folositi in activitatea dvs. Daca au valori mai mari de 1800 RON adica intra in categoria mijloacelor fixe puteti face si amortizare fiscala ( calculator, mobiler...diverse si care au legatura cu activitatea dvs)




#3 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 10 January 2010 - 07:39 PM

Contractul de comodat trebuie inregistrat undeva? (finante, notar?)



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 10 January 2010 - 08:33 PM

Nu trebuie autentificat la notar si nici inregistrat la Finante, este suficienta semnatura partilor : comodant si comodatar.

Dana




#5 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 27 April 2010 - 05:24 PM

salut am si eu o problema.sunt pfa si am doua contracte de comodat ptr a-mi deduce din cheltuieli.anul trecut cand l-am facut nu era necesar sa il legalizez.
dar am auzit ca acum e o lege si ca trebuie neaparat legalizate
stie cineva ceva?
p.s. imi recomandati si mie un contabil???



#6 mihaela_lica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:acumulare

Postat 29 April 2010 - 11:32 AM

Una din conditiile ca sa fie considerate deductibile cheltuielile generate de folosirea spatiului comodatat este ca acestea sa fi reale, respectiv "contractul sa fie facut cunoscut tertilor" adica un document care sa certifice data de la care opereaza conditiile contractuale.
Aceasta conditie se poate indeplinii contra cost prin obtinerea unei incheieri de data certa la un avocat, sau free, mai greu de realizat, prin obtinerea unui numar de inregistrare la registratura Agentiei AFP de care apartineti, prin aceasta demonstrand valabilitatea corecta a contractului. Din pacate cele mai multe Administratii nu inregistreaza orice document care le este prezentat, un abuz ca atatea altele...
C-val serviciilor avocatiale este intre 40 si 100 lei.
Ca observatie, avocatul cu care lucrez eu, emite data de dare certa si pe contracte intocmite anterior, in sensul ca un contract opereaza juridic de la data specificata si fiscal de la data certificarii, urmand ca viitorul sa releve daca se va corela data certificata de avocat cu data de la care s-au considerat deductibile cheltuielile sau prezentarea contratului certificat va fi o dovada suficienta pt inspectorul aflat in control.
Legalizarea actului in forma autentica este o certificare mai costisitoare care nu se justifica.
lasa zilei de maine, grija zilei de maine...



#7 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2010 - 01:19 PM

Gica , pe acest forum 99% dintre vizitatori sunt contabili +plus poti sa te uiti pe reclama pt. a alege.
Cel mai indicat este sa-ti gasesti unul recomandat de persoane apropiate.



#8 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 29 April 2010 - 07:23 PM

Contractul de comodat se supune prevederilor Codului civil, nu trebuie incheiat in forma autentica la notarul public, nu trebuie legalizat, este perfect valabil sub semnatura privata, adica este suficient sa fie intocmit si semnat de ambele parti : comodantul si comodatarul, nu stiu sa se fi schimbat ceva in acest sens in Codul civil.
Legat de cheltuieli : deductibile sau nedeductibile, aici intervine legislatia in materie financiar- contabila : Ordinul 1040/2003 si baza, adica, Codul Fiscal si ... un profesionist contabil, care, ar fi indicat sa si raspunda pentru ceea ce face, conform legii, deci nu recomand munca la negru. Oriunde ai fi, sunt convinsa ca vei gasi persoana fizica sau juridica care sa se ocupe de evidenta ta contabila.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 29 April 2010 - 07:24 PM

Dana




#9 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 15 June 2010 - 06:08 PM

sal.sunt pfa si am contract de comodat pe casa.in acelasi timp exista si un contract de inchiriere (facut de pers unde stau) cu o alta pers
pot sa imi deduc intretinerea?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL