Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Stagiu anul 2/2010 Bucuresti - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Stagiu anul 2/2010 Bucuresti


16 replies to this topic

#1 madlen11

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 February 2010 - 08:58 AM

Buna,

Sunt in anul 2 de stagiu la CECCAR. Va rog daca vreti sa discutam in legatura cu problemele nerezolvate puteti sa-mi scrieti si pe adresa mdln_badea@yahoo.com.

Eu am la contabilitate problema 467 pag. 440.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super.
Merci.



#2 madlen11

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 February 2010 - 09:09 AM

E din cartea verde din 2008
Atasez si problema pentru orice eventualitate.

5. Societatea ALFA achizitioneaz? la 01.01.N un echipament la un pret de 40.000 lei; cheltuielile de transport incluse în factur? sunt de 4.000 lei, TVA 19%. ALFA estimeaz? o durat? de utilitate de 20 ani si o valoare rezidual? de 4.000 lei pentru echipament. La sfârsitul exercitiului N, deoarece exist? indicii de depreciere, echipamentul este testat pentru depreciere, valoarea recuperabil? determinat? fiind de 38.000 lei. La 01.07.N+1 managementul întocmeste un plan de vânzare a echipamentului si întreprinde actiuni pentru a g?si un cump?r?tor. Activul necurent este clasificat ca disponibil pentru vânzare. Valoarea just? a echipamentului este de 38.000 lei, iar cheltuielile ocazionate de vânzare sunt estimate la 3.000 lei. Vânzarea este estimate s? aib? loc peste 6 luni. La sfârsitul exercitiului N+1 valoarea just? minus cheltuielile de cesiune este de 34.000 lei.
a) Care sunt înregistr?rile efectuate de ALFA, stiind c? aceasta aplic? normele IAS si IFRS?
b) Ce înregistrare ar fi efectuat? dac? la 31.12.N+1 valoarea just? minus cheltuielile de cesiune ar fi estimat? la 45.000 lei?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 03:00 PM




#3 ellissa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 February 2010 - 09:42 AM

cine a fost la intalnirea cu dl.caloian imi poate spune ce s-a discutat si cum a ramas cu predarea lucrarilor?am inteles ca se predau personal dumnealui si ne va intreba cate ceva din proiect? asa e?
multumesc



#4 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 05 February 2010 - 01:19 PM

Buna!
Am fost 2 ani in concediu de crestere copil. Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 11.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci. :smile:


1. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz: societate de productie

2. Sa se se analizeze poziția financiară a societății comerciale Flamingo International SA pe cei trei ani (sursa: www.bvb.ro)

3. Sa se calculeze și sa se interpreteze indicatorii de lichiditate pentru societatea SC Flamingo International SA.

4. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

5. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

6. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

7. Firma X vinde cani cu 0,20 u.m./buc. Productia actuala este de 400.000 cani si reprezinta 80% din capacitate. Firma are posibilitatea sa utilizeze capacitatea disponibila vanzand catre un supermarket cani cu 0,13 u.m./buc, dar sub marca supermarketului. Costurile totale ale lunii trecute erau de 56.000 u.m. din care 16.000 erau fixe. Aceasta reprezinta un cost total de 14 u.m./cana. Poate firma sa accepte oferta? Ce alti factori mai trebuie avuti in vedere?

8. O firma produce trei produse ce degaja urmatoarele rezultate:
Indicatori Produsul X Produsul Y Produsul Z Total
Vanzari 32.000 50.000 45.000 127.000
Costuri 36.000 38.000 34.000 108.000
Profit/Pierdere (4.000) 12.000 11.000 19.000
Din costurile totale 2/3 sunt costuri variabile si 1/3 sunt costuri fixe. Directorii considera ca, datorita faptului ca produsul X genereaza o pirdere de 4.000 u.m. va trebui sa renunte la el. In baza datelor de mai sus tabelul arata pierderea reala generata de produsul X? Ce alti factori trebuie avuti in vedere?

9. Sa se analizeze pozitia financiara a societatii SC ACI SA Bistrita (sursa: www.bvb.ro)

10. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

11. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.



#5 Mitzurina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2010 - 04:01 PM

Buna,

are cineva rezolvari la urmatoarele probleme de conta ? (sunt probl 757-766 din cartea de probl pt acces 2007)

Multumesc anticipat.

11. O societate are înregistrate venituri anuale din vânzări de bunuri în sumă de 15.000
u.m., dar se cunoaște că aproximativ 3% din bunurile tranzacționate sunt returnate. Se
mai cunoaște că societatea practică un adaos mediu la total vânzări de 15% din prețul de vânzare.

Care vor fi efectele în situațiile financiare conform IAS 18 „Venituri"?
12. La data de 01.05.N o societate a achiziționat 1.000 de obligațiuni pentru un preț
unitar de 100 u.m. Dobânda în sumă de 20.000 u.m. este plătită la data de 31
octombrie anual.

Care vor fi incidențele în situațiile financiare ale exercițiului N conform IAS 18 „Venituri"?
13. Ce înregistrări va contabiliza o societate care importă mărfuri în sumă de 10.000 dolari la un curs de schimb în momentul tranzacției de 2,6 ROL/dolar, în momentul plății cursul fiind de 2,4 ROL/dolar? Cum va fi afectat fluxul de numerar?
14. Societatea ABC achiziționează un hotel cu durata de viață utilă de 30 de ani, amortizabil linear pentru valoarea de 200.000 lei. Cum se vor reflecta costurile ulterioare cu privire la renovarea exteriorului, precum și cele efectuate pentru extinderea hotelului cu încă două etaje?
15. Un echipament tehnic este cumpărat în anul N-2 pentru 16.000 lei, stabilindu-i-se o amortizare în sistem linear pe o perioadă de 8 ani. La sfârșitul anului N valoarea recuperabilă este de 9.000 lei. În anul N+1, se reestimează durata de viață rămasă la 3 ani. Care sunt consecințele asupra contului de profit și pierdere în anul N și în anul
N+1?
16. Determinați valoarea costului de achiziție pentru un sortiment de mărfuri dintr-o societate care practică vânzarea la preț cu amănuntul dacă are o cotă medie de adaos de 20% și valoarea încasată din vânzare este de 35.700 u.m. (suma include TVA).
17. Se cumpără materii prime în valoare de 15.000 lei, transport inclus în factură 1.000 lei, remiză 500 lei, cheltuieli salariale aferente gestionarului 4.000 lei. Determinați valoarea costului de achiziție.
18. Societatea ABC deține un soft în valoare de 30.000 u.m. achiziționat în anul N. La sfârșitul anului N+1, valoarea recuperabilă este de 15.000 u.m., iar amortizarea cumulată, de 12.000 u.m. La sfârșitul anului N+2, valoarea recuperabilă devine 12.000 u.m., știind că durata de viață utilă nu se modifică și amortizarea anului N+2 a fost de 3.000 u.m. Dacă activul nu ar fi fost depreciat, amortizarea cumulate până la sfârșitul anului N+2 ar fi fost de 18.000 u.m. Analizați efectele variațiilor de valoare conform IAS 36 „Deprecierea activelor".
19. Se cunosc următoarele informații despre o linie tehnologică de extracție a petrolului:
preț de cumpărare 300.000 u.m., comision vamal 3%, costuri ale proiectului de
amplasare 20.000 u.m., transport pe parcurs intern 10.000 u.m., scont de decontare
2%. Determinați valoarea costului de achiziție conform IAS 16 „Imobilizări corporale".
20. Se cumpără un utilaj în anul 2007 la prețul de 238.000 lei, inclusiv TVA.
Recepționarea și punerea în funcțiune are loc la începutul anului 2008. Cum vor fi
afectate situațiile financiare ale anului 2004?



#6 Mitzurina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2010 - 11:29 AM

Buna,

revin cu inca o rugaminte: am de rezolvat urmatoarele probleme pe analiza diagnostic, daca le are cineva, mi le dati si mie, va rog:

multumesc

2. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creante 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foartescurt 5

3. Analizați poziția întreprinderii de la punctul 2 din perspectiva riscului de lipsă de lichiditate.

4. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul industriei prelucrătoare care prezintă următoarele informații bilanțiere:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 100000
Stocuri 20000
Creante 40000
Disponibilități 5000
Capitaluri proprii 65000
Datorii mai mari de un an 50000
Datorii de exploatare 47000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 3000



#7 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 21 February 2010 - 01:35 AM

Vezi postareamadlen11, la Feb 5 2010, 06:58 AM, a spus:

Buna,

Sunt in anul 2 de stagiu la CECCAR. Va rog daca vreti sa discutam in legatura cu problemele nerezolvate puteti sa-mi scrieti si pe adresa mdln_badea@yahoo.com.

Eu am la contabilitate problema 467 pag. 440.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super.
Merci.
467.
D 213 C
Cost 01.01.N 44.000 lei 2.000 lei (anulare)
VR 31.12. N 42.000 lei 4.000 lei (depreciere)
V recuperabilă sf N 38.000 lei 1.000 lei (anulare)
V rămasă 01.07.N+1 37.000 lei 2.000 lei (depreciere)
01.07.N+1 35.000 lei
31.12.N+1 34.000 lei 1.000 lei (depreciere)


a) achiziție echipament
52.360 lei
%=404 52.360 lei
213 44.000 lei
4426 8.360

b) valoare amortizare = 44.000 – 4.000 = 40.000 lei
Amortizare anuală =40.000:20 ani=2.000 lei
681=281 2.000 lei
c) anulare amortizare cumulată

281=213 2.000 lei
d) Valoare recuperabilă (38.000 lei) < Valoarea rămasă (42.000 lei),
depreciere = 4.000 lei

6813=213 4.000 lei
e) la 01.07.N+1, odată cu clasificarea activului ca disponibil pentru vânzare, conform IFRS 5 el trebuie evaluat la min (valoarea rămasă, valoarea justă-cheltuielile de cedare)
Valoarea rămasă la 01.07.N+1
Val recuperabilă la 31.12.N = 38.000 lei
durată rămasă 19 ani
Amortizare 01 ian – 01 iulie = (38.000:19 ani)x(6:12)=1.000 lei

681=281 1.000 lei
f) anulare amortizare cumulată

281=213 1.000 lei

min [valoarea rămasă (37.000 lei), valoarea justă - cheltuielile de cedare(38.000 – 3.000)] = 35.000 lei
depreciere = 37.000 – 35.000 = 2.000 lei
g) înregistrare depreciere

6813=213 2.000 lei
h) 31.12.N+1
min [valoarea rămasă (37.000 lei), valoarea justă - cheltuielile de cedare(34.000)] = 34.000 lei
depreciere = 35.000 – 34.000 = 1.000 lei

6813=213 1.000 lei
i) min (37.000, 45.000) = 37.000 lei

213=7813 2.000 lei (37.000 – 35.000)
"o vorba BUNA ,nu costa!
un zambet ,nici atat!"



#8 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 23 February 2010 - 06:25 PM

Buna!
Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 6.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci.

1. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

2. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.

3. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

4. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

6. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz: societate de productie



#9 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 11:48 AM

Vezi postareasc78, la Feb 23 2010, 07:25 PM, a spus:

Buna!
Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 6.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci.

1. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

2. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.

3. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

4. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

6. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz: societate de productie
Posteaza o adresa de mail, sa-ti trimit rezolvarile la ex. pe care le am.



#10 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 12:35 PM

Vezi postareamadlen11, la Feb 5 2010, 10:09 AM, a spus:

E din cartea verde din 2008
Atasez si problema pentru orice eventualitate.

5. Societatea ALFA achizitioneaz? la 01.01.N un echipament la un pret de 40.000 lei; cheltuielile de transport incluse în factur? sunt de 4.000 lei, TVA 19%. ALFA estimeaz? o durat? de utilitate de 20 ani si o valoare rezidual? de 4.000 lei pentru echipament. La sfârsitul exercitiului N, deoarece exist? indicii de depreciere, echipamentul este testat pentru depreciere, valoarea recuperabil? determinat? fiind de 38.000 lei. La 01.07.N+1 managementul întocmeste un plan de vânzare a echipamentului si întreprinde actiuni pentru a g?si un cump?r?tor. Activul necurent este clasificat ca disponibil pentru vânzare. Valoarea just? a echipamentului este de 38.000 lei, iar cheltuielile ocazionate de vânzare sunt estimate la 3.000 lei. Vânzarea este estimate s? aib? loc peste 6 luni. La sfârsitul exercitiului N+1 valoarea just? minus cheltuielile de cesiune este de 34.000 lei.
a) Care sunt înregistr?rile efectuate de ALFA, stiind c? aceasta aplic? normele IAS si IFRS?
b) Ce înregistrare ar fi efectuat? dac? la 31.12.N+1 valoarea just? minus cheltuielile de cesiune ar fi estimat? la 45.000 lei?

D 213 C
Cost 01.01.N 44.000 lei 2.000 lei (anulare)
VR 31.12. N 42.000 lei 4.000 lei (depreciere)
V recuperabilă sf N 38.000 lei 1.000 lei (anulare)
V rămasă 01.07.N+1 37.000 lei 2.000 lei (depreciere)
01.07.N+1 35.000 lei
31.12.N+1 34.000 lei 1.000 lei (depreciere)


a) achiziție echipament
52.360 lei % = 404 52.360 lei
44.000 lei 213
8.360 lei 4426
b) valoare amortizare = 44.000 – 4.000 = 40.000 lei
Amortizare anuală = lei
2.000 lei 681 = 281 2.000 lei
c) anulare amortizare cumulată
2.000 lei 281 = 213 2.000 lei
d) Valoare recuperabilă (38.000 lei) < Valoarea rămasă (42.000 lei),
depreciere = 4.000 lei
4.000 lei 6813 = 213 4.000 lei
e) la 01.07.N+1, odată cu clasificarea activului ca disponibil pentru vânzare, conform IFRS 5 el trebuie evaluat la min (valoarea rămasă, valoarea justă-cheltuielile de cedare)
Valoarea rămasă la 01.07.N+1
Val recuperabilă la 31.12.N = 38.000 lei
durată rămasă 19 ani
Amortizare 01 ian – 01 iulie = 1.000 lei

1.000 lei 681 = 281 1.000 lei
f) anulare amortizare cumulată
1.000 lei 281 = 213 1.000 lei

min [valoarea rămasă (37.000 lei), valoarea justă - cheltuielile de cedare(38.000 – 3.000)] = 35.000 lei
depreciere = 37.000 – 35.000 = 2.000 lei
g) înregistrare depreciere
2.000 lei 6813 = 213 2.000 lei
h) 31.12.N+1
min [valoarea rămasă (37.000 lei), valoarea justă - cheltuielile de cedare(34.000)] = 34.000 lei
depreciere = 35.000 – 34.000 = 1.000 lei
1.000 lei 6813 = 213 1.000 lei
i) min (37.000, 45.000) = 37.000 lei
2.000 lei 213 = 7813 2.000 lei (37.000 – 35.000)



#11 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 22 March 2010 - 01:58 PM

Posteaza o adresa de mail, sa-ti trimit rezolvarile la ex. pe care le am.
[/quote]


cazacusimona@yahoo.com

Multumesc mult!



#12 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 02:11 PM

Vezi postareaMitzurina, la Feb 18 2010, 12:29 PM, a spus:

Buna,

revin cu inca o rugaminte: am de rezolvat urmatoarele probleme pe analiza diagnostic, daca le are cineva, mi le dati si mie, va rog:

multumesc

2. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creante 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foartescurt 5

3. Analizați poziția întreprinderii de la punctul 2 din perspectiva riscului de lipsă de lichiditate.

4. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul industriei prelucrătoare care prezintă următoarele informații bilanțiere:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 100000
Stocuri 20000
Creante 40000
Disponibilități 5000
Capitaluri proprii 65000
Datorii mai mari de un an 50000
Datorii de exploatare 47000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 3000
Raspuns la 2.

Rezolvare:
SN = (1500 + 400 + 250 +30) – ( 2500 + 350 ) = - 670
Valoarea negativă a situației nete evidențiază o situație prefalimentară. Aceasta este consecința încheierii cu pierderi a exercițiilor anterioare. Suma acestor pierderi a consumat integral capitalurile proprii, iar partea neacoperită rămâne în sarcina creditorilor, ca rezultat al asumării riscului de insolvabilitate al intreprinderii. În această situație, datoriile totale contractate de întreprindere au depășit valoarea activului real.
Rezolvare la 4.

Rezolvare:

Situația netă (SN) = Total activ – Total datorii

Reflect situația averii acționarilor.
Indicatorul situatie netă este mai relevant, exprimând valoarea activului realizabil la un moment dat. Acest indicator intereseaza nu numai acționarii și proprietarii întreprinderii, care vor sa cunoască valoarea pe care ei o posedă , dar, în egală măsură, și creditorii pentru care activul realizabil consituie gajul creanțelor lor. Astfel, situația neta evidențiează sumele ce vor reveni asociaților sau acționarilor în caz de lichidare, dacă cesiunea elementelor de activ asigură lichidități la un nivel corespunzător valorii nete bilanțiere a acestora, și dacă nu apar datorii necontabilizate.

SN = ( 2000 + 500 + 150 + 50) – ( 115 + 350) = + 1200

Situatia netă pozitivă și crescătoare reflectă o gestiune economică sănătoasa. Această creștere este consecința reinvestirii unei părți din profitul net și a altor elemente de acumulări (de exemplu reporturi din exercițiile precedente). Creșterea situației nete marchează, de fapt, atingerea obiectivului major al gestiunii financiare, și anume maximizarea valorii întreprinderii, respectiv a valorii capitalurilor proprii.



#13 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 02:39 PM

Vezi postareaMitzurina, la Feb 18 2010, 12:29 PM, a spus:

Buna,

revin cu inca o rugaminte: am de rezolvat urmatoarele probleme pe analiza diagnostic, daca le are cineva, mi le dati si mie, va rog:

multumesc

2. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 1500
Stocuri 400
Creante 250
Disponibilități 30
Datorii mai mari de un an 2500
Datorii mai mici de un an 350
Din care datorii bancare pe termen foartescurt 5

3. Analizați poziția întreprinderii de la punctul 2 din perspectiva riscului de lipsă de lichiditate.

4. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul industriei prelucrătoare care prezintă următoarele informații bilanțiere:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 100000
Stocuri 20000
Creante 40000
Disponibilități 5000
Capitaluri proprii 65000
Datorii mai mari de un an 50000
Datorii de exploatare 47000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 3000
Raspuns la 2.

Rezolvare:
SN = (1500 + 400 + 250 +30) – ( 2500 + 350 ) = - 670
Valoarea negativă a situației nete evidențiază o situație prefalimentară. Aceasta este consecința încheierii cu pierderi a exercițiilor anterioare. Suma acestor pierderi a consumat integral capitalurile proprii, iar partea neacoperită rămâne în sarcina creditorilor, ca rezultat al asumării riscului de insolvabilitate al intreprinderii. În această situație, datoriile totale contractate de întreprindere au depășit valoarea activului real.
Rezolvare la 4.

Rezolvare:

Situația netă (SN) = Total activ – Total datorii

Reflect situația averii acționarilor.
Indicatorul situatie netă este mai relevant, exprimând valoarea activului realizabil la un moment dat. Acest indicator intereseaza nu numai acționarii și proprietarii întreprinderii, care vor sa cunoască valoarea pe care ei o posedă , dar, în egală măsură, și creditorii pentru care activul realizabil consituie gajul creanțelor lor. Astfel, situația neta evidențiează sumele ce vor reveni asociaților sau acționarilor în caz de lichidare, dacă cesiunea elementelor de activ asigură lichidități la un nivel corespunzător valorii nete bilanțiere a acestora, și dacă nu apar datorii necontabilizate.

SN = ( 2000 + 500 + 150 + 50) – ( 115 + 350) = + 1200

Situatia netă pozitivă și crescătoare reflectă o gestiune economică sănătoasa. Această creștere este consecința reinvestirii unei părți din profitul net și a altor elemente de acumulări (de exemplu reporturi din exercițiile precedente). Creșterea situației nete marchează, de fapt, atingerea obiectivului major al gestiunii financiare, și anume maximizarea valorii întreprinderii, respectiv a valorii capitalurilor proprii.



#14 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 07:12 PM

Vezi postareaMitzurina, la Feb 17 2010, 05:01 PM, a spus:

Buna,

are cineva rezolvari la urmatoarele probleme de conta ? (sunt probl 757-766 din cartea de probl pt acces 2007)

Multumesc anticipat.

11. O societate are înregistrate venituri anuale din vânzări de bunuri în sumă de 15.000
u.m., dar se cunoaște că aproximativ 3% din bunurile tranzacționate sunt returnate. Se
mai cunoaște că societatea practică un adaos mediu la total vânzări de 15% din prețul de vânzare.

Care vor fi efectele în situațiile financiare conform IAS 18 „Venituri"?
12. La data de 01.05.N o societate a achiziționat 1.000 de obligațiuni pentru un preț
unitar de 100 u.m. Dobânda în sumă de 20.000 u.m. este plătită la data de 31
octombrie anual.

Care vor fi incidențele în situațiile financiare ale exercițiului N conform IAS 18 „Venituri"?
13. Ce înregistrări va contabiliza o societate care importă mărfuri în sumă de 10.000 dolari la un curs de schimb în momentul tranzacției de 2,6 ROL/dolar, în momentul plății cursul fiind de 2,4 ROL/dolar? Cum va fi afectat fluxul de numerar?
14. Societatea ABC achiziționează un hotel cu durata de viață utilă de 30 de ani, amortizabil linear pentru valoarea de 200.000 lei. Cum se vor reflecta costurile ulterioare cu privire la renovarea exteriorului, precum și cele efectuate pentru extinderea hotelului cu încă două etaje?
15. Un echipament tehnic este cumpărat în anul N-2 pentru 16.000 lei, stabilindu-i-se o amortizare în sistem linear pe o perioadă de 8 ani. La sfârșitul anului N valoarea recuperabilă este de 9.000 lei. În anul N+1, se reestimează durata de viață rămasă la 3 ani. Care sunt consecințele asupra contului de profit și pierdere în anul N și în anul
N+1?
16. Determinați valoarea costului de achiziție pentru un sortiment de mărfuri dintr-o societate care practică vânzarea la preț cu amănuntul dacă are o cotă medie de adaos de 20% și valoarea încasată din vânzare este de 35.700 u.m. (suma include TVA).
17. Se cumpără materii prime în valoare de 15.000 lei, transport inclus în factură 1.000 lei, remiză 500 lei, cheltuieli salariale aferente gestionarului 4.000 lei. Determinați valoarea costului de achiziție.
18. Societatea ABC deține un soft în valoare de 30.000 u.m. achiziționat în anul N. La sfârșitul anului N+1, valoarea recuperabilă este de 15.000 u.m., iar amortizarea cumulată, de 12.000 u.m. La sfârșitul anului N+2, valoarea recuperabilă devine 12.000 u.m., știind că durata de viață utilă nu se modifică și amortizarea anului N+2 a fost de 3.000 u.m. Dacă activul nu ar fi fost depreciat, amortizarea cumulate până la sfârșitul anului N+2 ar fi fost de 18.000 u.m. Analizați efectele variațiilor de valoare conform IAS 36 „Deprecierea activelor".
19. Se cunosc următoarele informații despre o linie tehnologică de extracție a petrolului:
preț de cumpărare 300.000 u.m., comision vamal 3%, costuri ale proiectului de
amplasare 20.000 u.m., transport pe parcurs intern 10.000 u.m., scont de decontare
2%. Determinați valoarea costului de achiziție conform IAS 16 „Imobilizări corporale".
20. Se cumpără un utilaj în anul 2007 la prețul de 238.000 lei, inclusiv TVA.
Recepționarea și punerea în funcțiune are loc la începutul anului 2008. Cum vor fi
afectate situațiile financiare ale anului 2004?


Raspuns la ex.11

Societatea își va constitui un provizion pentru suma:
15.000* 3% * 15% = 67.5 u.m.
Dacă au loc returnări de bunuri, acest provizion se va relua la venituri pentru sumele aferente adaosului bunurilor returnate.
Raspuna la ex.12
12.La data de 01.05.N o societate a achiziționat 1.000 de obligațiuni pentru un preț
unitar de 100 u.m. Dobânda în sumă de 20.000 u.m. este plătită la data de 31
octombrie anual.


Dobânzi anterioare achiziționării obligațiunilor (01.11.N-1 – 30.04.N)
20*1.000 titluri*6 luni / 12 luni = 10.000 u.m.
Dobânzi posterioare achiziționării obligațiunilor (01.05.N – 31.10.N)
20*1.000 titluri*6 luni / 12 luni = 10.000 u.m.
Achiziția reprezintă o ieșire de numerar de 10.000 în mai anul N.
În octombrie se înregistrează o intrare de numerar de 20.000 din care 10.000 reprezintă venit din dobânda și restul este valoarea obligațiunilor:
Conturi la bănci = % 20.000
Venituri din dobânzi 10.000
Obligațiuni 10.000

13. Ce înregistrări va contabiliza o societate care importă mărfuri în sumă de 10.000 dolari la un curs de schimb în momentul tranzacției de 2,6 ROL/dolar, în momentul plății cursul fiind de 2,4 ROL/dolar? Cum va fi afectat fluxul de numerar?
Raspuns 13.
Datorita scaderii cursului, pentru client diferența reprezintă un venit financiar de 10.000 * (2,6- 2,4) = 2.000 lei
Fluxul de numerar prezinta o diminuare.

14. Societatea ABC achiziționează un hotel cu durata de viață utilă de 30 de ani, amortizabil linear pentru valoarea de 200.000 lei. Cum se vor reflecta costurile ulterioare cu privire la renovarea exteriorului, precum și cele efectuate pentru extinderea hotelului cu încă două etaje?
Raspuns 14.

Costurile de renovare vor fi tratate ca niste cheltuieli curente ale exercitiului in care au fost ocazionate.
Costurile generate de extindere sunt cheltuiala a bunului si vor majora valoarea amortizabila a hotelului.


15.Un echipament tehnic este cumpărat în anul N-2 pentru 16.000 lei, stabilindu-i-se o amortizare în sistem linear pe o perioadă de 8 ani. La sfârșitul anului N valoarea recuperabilă este de 9.000 lei. În anul N+1, se reestimează durata de viață rămasă la 3 ani. Care sunt consecințele asupra contului de profit și pierdere în anul N și în anul
N+1?
Raspuns 15

Valoarea ramasa dupa 3 ani = 16.000 – (2000*3 )= 10.000
Valoarea recuperabila = 9.000
Deci se va constitui un provizion de depreciere de 1.000 iar amortizarea anuala pe ultimii 3 ani rămași (după reestimare) = 9.000/ 3 = 3.000

16.Determinați valoarea costului de achiziție pentru un sortiment de mărfuri dintr-o societate care practică vânzarea la preț cu amănuntul dacă are o cotă medie de adaos de 20% și valoarea încasată din vânzare este de 35.700 u.m. (suma include TVA).

Răspuns 16

Cost de achizitie = 35.700 / 1.19 /1.2 = 25.000

17.Se cumpără materii prime în valoare de 15.000 lei, transport inclus în factură 1.000 lei, remiză 500 lei, cheltuieli salariale aferente gestionarului 4.000 lei. Determinați valoarea costului de achiziție.

Răspuns 17

Cost de achizitie = 15.000 + 1.000 – 500= 15.500

18.Societatea ABC deține un soft în valoare de 30.000 u.m. achiziționat în anul N. La sfârșitul anului N+1, valoarea recuperabilă este de 15.000 u.m., iar amortizarea cumulată, de 12.000 u.m. La sfârșitul anului N+2, valoarea recuperabilă devine 12.000 u.m., știind că durata de viață utilă nu se modifică și amortizarea anului N+2 a fost de 3.000 u.m. Dacă activul nu ar fi fost depreciat, amortizarea cumulate până la sfârșitul anului N+2 ar fi fost de 18.000 u.m. Analizați efectele variațiilor de valoare conform IAS 36 „Deprecierea activelor".

Răspuns 18.

Valoarea ramasa dupa 2 ani = 30.000 – 12.000 = 18.000
Valoarea recuperabila = 15.000. Societatea va inregistra un provizion de 3.000.
Dupa inca un an valoarea valoarea recuperabila devine 12.000 iar amortizarea inregistrata cumulat pana in acest an ar fi fost de 18.000 daca nu s-ar fi depreciat softul.
Valoarea ramasa ar fi fost la sfarsitul anului N+2 de 30.000 – 18.000 = 12.000.
Valoarea neta contabila in N+2 = 12.000 – 3.000 = 9.000.
Reluarea deprecierii = 12.000 – 9.000 = 3.000. Deci provizionul va fi reluat asupra unui venit.

19.Se cunosc următoarele informații despre o linie tehnologică de extracție a petrolului:
preț de cumpărare 300.000 u.m., comision vamal 3%, costuri ale proiectului de amplasare 20.000 u.m., transport pe parcurs intern 10.000 u.m., scont de decontare
2%. Determinați valoarea costului de achiziție conform IAS 16 „Imobilizări corporale".

Răspuns 19
Costul de achizitie = 300.000 * 3% +300.000 + 20.000 + 10.000 =339.000

20.Se cumpără un utilaj în anul 2007 la prețul de 238.000 lei, inclusiv TVA. Recepționarea și punerea în funcțiune are loc la începutul anului 2008. Cum vor fi
afectate situațiile financiare ale anului 2007?

Răspuns 20

Utilajul va reprezenta pentru exercițiul financiar 2007 o imobilizare în curs în sumă de 200.000 lei. În momentul recepției va deveni imobilizare corporală (în 2008).



#15 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 26 March 2010 - 12:54 PM

Am o mare rugaminte daca ma puteti ajuta cu aceasta problema:
In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

Multumesc mult!



#16 amalia4

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 April 2010 - 04:53 PM

4. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

5. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

Va rog daca ma puteti ajuta aceasta e adresa mea de mail claudiagridan@yahoo.com



#17 milena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 07 September 2010 - 03:03 PM

[quote name='raynaliv' date='Mar 22 2010, 12:48 PM' post='222997']
[quote name='sc78' post='220062' date='Feb 23 2010, 07:25 PM']Buna!
Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 6.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci.

1. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

2. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.

3. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri pïżœnïżœ la sfïżœrïżœitul anului de 45.000 lei ïżœi opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit ïżœi pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplïżœtitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constatïżœ cïżœ a realizat venituri totale ïżœn valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei ïżœi cheltuieli totale ïżœn valoare de 75.000 lei. Se cunosc urmïżœtoarele elemente referitoare la unele venituri ïżœi cheltuieli efectuate:
- ïżœn luna noiembrie 200X, societatea ïżœnregistreazïżœ cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul sïżœ le deducïżœ. ïżœn luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- ïżœn perioada octombrie - decembrie societatea achiziïżœioneazïżœ dulciuri ïżœi sucuri, reprezentand cheltuieli ïżœn sumïżœ de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienïżœilor la ïżœntïżœlnirile de afaceri
- ïżœn luna noiembrie 200X societatea acordïżœ o sponsorizare ïżœn bani ïżœn sumïżœ de 2.000 lei unui student
- ïżœn luna decembrie 200X doi salariaïżœi ai unitïżœïżœii fac o deplasare de 3 zile ïżœn municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasïżœrii sunt: diurnïżœ = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- ïżœn cursul anului 200X societatea a ïżœnregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiarïżœ; 500 lei cheltuieli cu penalitïżœïżœi pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului ïżœncheiat cu acesta.
Cerinïżœe:
Identificaïżœi veniturile impozabile ïżœi veniturile neimpozabile (tip ïżœi sume);
Identificaïżœi cheltuielile deductibile ïżœi cheltuielile nedeductibile (tip ïżœi sume);
Determinaïżœi impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinaïżœi impozitul pe profit de platïżœ pentru anul 200X.


Salutare,

Vreau si eu rezolvarea problemelor de mai sus pe boata_camelia@yahoo.com.
Multumesc






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL