Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitie intracomunitara - lamurire caz practic - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


achizitie intracomunitara - lamurire caz practic


11 replies to this topic

#1 thorpion

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 07 February 2010 - 10:27 PM

Buna seara,
Firma platitoare de TVA trimestrial. Am un caz (primul) de achizitie intracomunitara si nu resesc sa-i dau de capat, drept pentru care va rog sa ma ajutati.
In 19.01.2010 primesc pe email o factura proforma (proforma invoice) pentru un echiament de masurare cca 3500 euro. Documentul include atat pretul partilor componente, softului echipamentului, cat si costurile de transport. In data de 25.01.2010 fac plata. In 29.01.2010 soseste marfa. Furnizorul sustine ca a expediat originalul facturii prin posta (nu stiu daca e originalul proformei sau factura). Am urmatoarele nelamuriri:
- Avand in vedere ca firma e platitoare de TVA la trim, tb sa depun 092 pt schimb per de plata TVA. Data limita e 05.02.2010 sau 05.03.2010, avand in vedere ca pana la aceasta data nu am primit factura, respectiv la 390 15/02 sau 15.03 si in ce luna inregistrez in 300 (ian sau febr)

- la ce curs se fac inregistrarile? Inregistrez intai marfa la cursul din data receptiei, resp 29.01 si TVA:
1. daca nu primesc factura in original pana la 15.02, autofacturez si inregistrez la curs din 15.02, operatiunea in decontul aferent lunii feb sau
2. daca primesc factura pana in 15.02 si data este aceeasi ca la proforma, resp 19.01 inregistrez TVA la cursul din data facturii?

Sper ca am reusit sa ma fac inteleasa. Am citit atatea variante incat m-am ametit si mai rau.

Va multumesc



#2 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2010 - 12:47 AM

Deoarece ai facut plata in 29.01 trebuie ca pana in 15.02 sa te autofacturezi si sa declari plata in avans in D390 pana in 15.03 si D300 pana in 25.03. Chiar daca nu venea marfa si faceai doar plata in avans trebuia sa declari.
Eu zic ca 092 trebuia sa faci pana cel tarziu in 5.03 si sa pui in copie autofactura+proforma sau factura daca vine intre timp.
Cursul valutar e da o problema. Ai cursul de la data platii, curs data receptiei si curs data facturii ( sau autofacturii ). Ultimul curs se foloseste pt declararea in D390 si D300.




#3 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 08 February 2010 - 07:44 PM

daca factura este in RON emisa din Irlana cod VAT valid declaram in 390 prestari servicii de publicitate , dar de ce este in RON? factura de la Google



#4 graneco

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 February 2010 - 10:04 PM

O factura poate fi emisa in orice valuta a celor 27 state membre.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 February 2010 - 01:30 PM




#5 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2010 - 10:06 PM

Factura de la Google poti sa o listezi de pe net in Ron, in Eur sau USD. Depinde de unde o platesti.
Dar se face taxare inversa si trebuie declarata si in D390.
Banuiesc ca din cauza facturilor Google vor avea multi de intocmit D390.....



#6 romeodum

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 February 2010 - 08:41 AM

Dar va trebui facuta si declaratia 092 si sa treci la declararea TVA de la trimestru la luna?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 February 2010 - 01:31 PM




#7 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2010 - 01:31 PM

Da.
Madalina



#8 contnews

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 26 February 2010 - 08:39 AM

Vezi postarearomeodum, la Feb 10 2010, 08:41 AM, a spus:

Dar va trebui facuta si declaratia 092 si sa treci la declararea TVA de la trimestru la luna?

Incepand din 01 ian. 2010 pentru achizitii intacomunitare de servicii nu mai treci platitor de TVA lunar, doar pentru achizitii de bunuri.

Pentru a afla mai multe despre perioada fiscala de depunere a decontului de TVA acceseaza link-ul:
http://contnews.wordpress.com/2010/02/25/p...ontului-de-tva/



#9 stancutza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 February 2010 - 09:23 PM

vreau sa imi infintez o II si sa inchiriez o moara cu toti angajatii in nr.de 9 , care in acest moment este pl de tva. Ca si II eu voi pl.tva? Voi avea nevoie de casa de marcat? Multumesc pt.raspunsurile pe care le astept



#10 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2010 - 11:28 PM

Ti-as raspunde cu placere dar nu am inteles nimic :smile:



#11 romeodum

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 28 February 2010 - 08:38 AM

Vezi postareastancutza, la Feb 26 2010, 09:23 PM, a spus:

vreau sa imi infintez o II si sa inchiriez o moara cu toti angajatii in nr.de 9 , care in acest moment este pl de tva. Ca si II eu voi pl.tva? Voi avea nevoie de casa de marcat? Multumesc pt.raspunsurile pe care le astept
Daca am inteles: banuiesc ca II inseamna intreprindere individuala, pe care vrei sa o faci tu, si sa inchiriezi de la o alta firma (care este platitoare de tva) o moara, cu tot cu angajati.
Daca e asa atunci: firma pe care o infiintezi tu va fi platitoare de tva de la inceput daca doresti tu asta in mod expres, solicitand acest lucru, fie nu va fi platitoare la inceput si va deveni platitoare in mod normal in momentul in care depasesti o cifra de afaceri anuala care e stabilita ca barem (nu-mi amintesc acum care e nivelul acelui barem, daca stie careva sa completeze aceasta informatie). Nu conteaza daca firma de la care inchiriezi tu moara e platitoare de tva sau nu, importanta e incadrarea ta fiscala din acest punct de vedere. Insa nu uita ca daca inchiriezi acea moara, salariatii sunt ai firmei furnizoare, si tu platesti doar pentru factura de chirie. Cat priveste casa de marcat, in conditiile in care lucrezi cu persoane fizice esti obligat sa o ai.
Daca nu e asa cum am inteles, revino cu lamuriri :P.



#12 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 February 2010 - 10:26 AM

35000eur la curs din 29.12.2006 =3.3817 (cca 118360lei)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL