Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 21

Salt la continut


Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

415 replies to this topic

Poll: Contabil cu part time sau expert contabil (192 membri au votat)

Este o masura buna?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza

#401 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 08:22 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 17 2010, 05:22 PM, a spus:

-sa imi asigure echivalenta profesionala si pe plan mondial-(maine ma mut in Canada sau Franta, cum pot fi recunoscuta ca si contabil?)

CECCAR-ul nu poate asigura o asemenea echivalenta.
Problema e semnalata din aprile 2005 in Parlament.
"Calitatea de expert se dovedește cu carnetul de membru al Corpului, structură de tip asociativ, fără ca acest "Corp" să fie asociație, în condițiile legii.
Calitatea de expert contabil este probată cu un carnet al unei asociații înființate prin lege ca și Corp, dar această calitate nu este probată printr-o diplomă eliberată de către instituțiile statului.
Când pleacă din țară, un expert contabil din România nu poate proba calitatea lui de expert printr-un document de stat."

Cred ca e de revazut integral interventia din Parlament.

http://m.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogram...EResult%3C/a%3E

"Aprecieri asupra condiției de funcționare a Corpului experților contabili și contabili autorizați".

Constituția României garantează dreptul la libera asociere a persoanelor. Legislația privind asociațiile și fundațiile prevede condițiile în care se constituie și apoi funcționează în baza unei hotărâri judecătorești asociațiile profesionale.

Prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, la propunerea Guvernului, s-a înființat "Corpul experților contabili și contabililor autorizați". Ulterior această ordonanță de guvern a fost aprobată prin Legea nr. 42/1995 și modificată de 11 ori în 10 ani.

Esența problemei supusă dezbaterii este următoarea: În România, prin voința Guvernului, din 1994 s-a inițiat o ordonanță care a stabilit constituirea unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă" pentru ca apoi majoritatea parlamentară care atunci susținea Guvernul să aprobe ordonanța prin Legea nr. 42/1995.

Sesizăm următoarele anomalii, disfuncții și aberații:

"Corpul" s-a constituit prin lege și nu prin liberul consimțământ al cetățenilor care se asociază;
această persoană juridică numită "Corp" este o entitate juridică nedeterminată în știința dreptului;
"Corpul experților contabili și contabililor autorizați" are atribuții care îl fac să se substituie autorităților statului în privința acordării de certificate pentru a exercita profesia (art. 19 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
"Corpul" are personalitate juridică la nivel central, dar la nivel local, filialele județene încasează mari sume de bni de la cei care, în județe, activează obligat în cadrul corpului;
deși funcționează ca și asociație profesională "care de fapt nu s-a constituit în condițiile legii asociațiilor și fundațiilor", "Corpul" este controlat de politic, în speță de reprezentanții Ministerului de Justiție și de cei ai Ministerului de Finanțe care îi avizează regulamentul de funcționare?! (art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994);
conform art. 148-150 din Regulamentul de funcționare, "Corpul" se comportă ca și statul, pretinzând și încasând taxe pe care și le stabilește singur, inclusiv cotizații asupra veniturilor anuale ale societăților comerciale și asupra experților contabili care își desfășoară activitatea individual (art. 148-150 din Regulamentul de funcționare al CECCAR, Monitorul Oficial nr. 153 din 28 martie 2001);
prin introducerea în organele de conducere ale "corpului" a reprezentanților Ministerul Finanțelor se înființează prin lege incompatibilități.
Experții contabili sunt controlați profesional la nivelul agenților economici și administrativ la nivelul corpului experților contabili, fapt inadmisibil conform sarcinilor ce revin Guvernului. În același timp, o structură privată devine subordonată Guvernului, deoarece Ministerul de Finanțe are drept de veto asupra hotărârilor emise de acest "Corp".

Se pun în mod firesc următoarele întrebări:

Cum poate Ministerul de Finanțe să aprecieze o evaziune fiscală la nivelul Corpului experților contabili dacă îl conduce, iar "Corpul" cum verifică societățile comerciale și experții în respectarea legii, dacă le pretinde taxe din venituri numite cotizații asupra veniturilor.

Menționăm că noțiunea de "cotizații asupra veniturilor" nu este reglementată de nici o lege. Cu alte cuvinte, "Corpul" este un fel de stat în stat.

Regulamentul "Corpului" publicat în Monitorul Oficial nr. 153/28.03.2001 a asimilat practic, fără lege, "Corpul" cu societățile comerciale ale experților și le pune pe acestea la plată.

Prin aceste prevederi legale, un economist, absolvent de institutut de învățământ superior, pentru a exercita calitatea de expert contabil și contabil autorizat este obligat să se înscrie pentru a face parte din Corpul de specialitate "înființat prin ordonanța de guvern". Acest economist plătește taxa de examen, plătește taxa de înregistrare în "Corp", adică unei "persoane juridice de utilitate publică și autonomă", care dacă nu te acceptă să îi concurezi profesional membrii ei, nu poți să devii expert contabil și contabil autorizat. Pentru ca, totuși, să pătrunzi în acest "Corp" începi să devii "mai flexibil", iar în unele cazuri chiar "corupt", dacă vrei să ai șanse. Atfel riști ca domnii care sunt membri mai vechi ai "Corpului" să nu te accepte să devii de "ai lor" și, de fapt, să te accepte să îi concurezi profesional.

De asemenea el, tânărul economist, entuziast absolvent de facultate, este obligat să plătească sume de bani către acest "Corp", pentru a-l examina și apoi, dacă "e bun", pentru a-l înscrie "între ei".

De regulă, se demonstrează că el, tânărul economist, nu primește chitanța pentru diferite plăți către "Corp", dar acești bani se strâng anual, la nivelul țării, în sume de ordinul miliardelor de lei (zeci, sute de miliarde, cine știe, unde sunt evidențiate și cine le controlează?). Este greu de precizat mărimea acestor sume colectate de la cei care pentru a exercita activitatea de expert contabil sau contabil autorizat.

Aceștia plătesc individual milioane și zeci de milioane de lei, după caz, iar aceste sume încasate nu sunt nici cotizații ale membrilor unei asociații, nu sunt nici venit al unei societăți comerciale, "Corpul nefiind nici asociație și nici societate comercială".

Economiștii în cauză, experți contabili și contabili autorizați, depun jurământ scris față de "o structură asociativă" înființată la inițiativa Guvernului prin lege, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă"?!, aflată sub controlul Ministerului de Finanțe, adică al politicului.

Conform Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, în urma controlului exercitat de Consiliul Superior al Corpului experților contabili și rapoartelor întocmite de acesta, urmează ca Ministerul de Finanțe să dea curs sau nu (de cele mai multe ori chiar funcție de subiectivismul simpatiei politice) pentru sancționarea agentului economic controlat.

Acești experți contabili țin evidențe contabile și fac bilanțuri financiare, execută expertize contabile pentru justiție în cauze civile și penale, pentru PNA și întocmesc acte pentru bani primiți de la bugetul statului.

Apare inacceptabil ca o profesie de asemenea importantă ca aceea de expert contabil și contabil autorizat să fie recunoscută de o "persoană juridică" a celor pe care urmează să îi "concurezi în profesie" și nu de statul român, cât timp emiterea de acte doveditoare a calificărilor profesionale este un atribut exclusiv al statului, prin Ministerul Educației și Cercetării și, respectiv, Ministerul Muncii, solidarității sociale și familiei.

Anacronismul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, prin care "Corpul" declarat ca fiind "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" este o entitate specială, face ca funcționarea acestui "Corp" să transceandă prevederilor Constituției și ale legislației în vigoare.

Acest fapt demonstrează că, în România, în afară de persoane fizice, persoane juridice, instituții de stat și agenți economice, mai avem un specimen juridic aparte, și anume "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Statul, prin Ministerul Învățământului, eliberează absolvenților de instituții de învățământ superior diplome pentru practica profesiilor, dar "Corpul", doar el, "persoana juridică de utilitate publică și autonomă", art. 17 din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, îți dă dreptul de a exercita o profesie pentru care ai dobândit diploma care atestă calificarea obținută prin studii universitare.

Adică, statul dă diplome de studii superioare care conferă dreptul de a practica profesii, dar și "Corpul", care "este stat în stat", dă dreptul de a exercita funcții publice de specialitate, și anume în acea specialitate care operează cu sume imense și cu soarta agenților economici și a persoanelor fizice și juridice. "Curat murdar" este formularea care se potrivește acestei situații.

Mai mult, dacă ajungi ca economist să lucrezi ca și "expert contabil și contabil autorizat", ești obligat să te asociezi la acest "Corp", unic pe țară, indiferent dacă ești de acord sau nu cu modul cum funcționează "Corpul" și oricum nu ai alternative de asociere profesională în țară pe acest domeniu de activitate.

Conform unei logici bazate pe ideea statului de drept și interesului național, instituțiile statului ar trebui să fie cele care să dea dreptul de liberă practică unei profesii. Acest drept trebuie conferit prin acte eliberate de către stat în condițiile legii și nu să se acorde carnet de membru pentru a exercita o profesie, de către o "persoană juridică declarată de utilitate publică", în alte condiții decât pentru celelalte persoane juridice.

Altfel spus, sunt în situația ca "utilitatea publică", a unei persoane juridice (asociație sau fundație), se declară după o procedură legală, legea privind asociațiile și fundațiile, în timp ce în mod special și separat prin Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, art. 17, se declară "persoană juridică de utilitate publică și autonomă" "Corpul experților contabili și contabililor autorizați".

Experții contabili și contabilii autorizați țin evidența contabilă a agenților economici și tot ei au dreptul și capacitatea de a prezenta în justiție expertize pe baza cărora se judecă procese în care sunt implicate patrimonii și sume uriașe sau de care depind libertatea și drepturile civile ale unor cetățeni.

Miza este uriașă!

Calitatea de expert se dovedește cu carnetul de membru al Corpului, structură de tip asociativ, fără ca acest "Corp" să fie asociație, în condițiile legii.

Calitatea de expert contabil este probată cu un carnet al unei asociații înființate prin lege ca și Corp, dar această calitate nu este probată printr-o diplomă eliberată de către instituțiile statului.

Când pleacă din țară, un expert contabil din România nu poate proba calitatea lui de expert printr-un document de stat.

În condițiile de transcendență constituțională și legislativă în care funcționează, "Corpul" acesta colectează mari sume de bani pentru atribuirea calității de expert contabil, dar nu emite diplome de calificare și nici acte cu valoare juridică.

Apar în mod firesc următoarele întrebări:

"Cum este posibil ca o calitate de membru al unei pseudoasociații profesionale să fie mai tare decât o diplomă universitară eliberată de stat prin Ministerul Învățământului?
Cine sunt "profesorii" care pregătesc în câteva luni, pentru exercitarea profesiei de expert contabil și contabil autorizat și mai ales cum sunt ei selectați?
După care acte normative, cât și cum sunt ei retribuiți?
Prin ce act normativ au fost abilitați aceștia să pregătească pentru "eliberarea carnetului de membru al Corpului"?
De ce se substituie acest "Corp" instituțiilor statului?
De ce acest "Corp" ține sub control cei mai pregătiți economiști din întreaga țară?
Care este scopul și cui folosesc aceste anomalii legislative și instituționale?
Aberația se concretizează în aceea că acest "Corp, persoană juridică de utilitate publică și autonomă", se substituie instituțiilor de învățământ superior, solicită și încasează sume de bani într-un cadru legal definit prin favorizare.

Mai mult, prin încălcare Legii nr. 31/1990, a societăților comerciale, așa cum a fost modificată și republicată, prin dispozițiile acestui "Corp" nu pot exista societăți cu obiectul de activitate - expertiza economică de contabilitate, de experți așa-ziși autorizați dacă nu sunt membri ai acestei persoane juridice "de utilitate publică și autonomă" care în fapt este dependent de Guvern, prin Ministerul de Finanțe.

Notarii publici cer aprobarea acestui "Corp" pentru legalizarea actelor de înființare a unei societăți comerciale cu obiect de activitate expertiza contabilă, deși legea nu prevede că trebuie îndeplinită o astfel de condiție.

În mod firesc apare întrebarea: Ce spune într-o astfel de cauză Consiliul Legislativ, care este înființat tocmai pentru a stabili armonizări legislative?

Rămâne ca Guvernul, prin Ministerul Justiției și Ministerul de Finanțe, să vină în fața Parlamentului cu o propunere care să corecteze anomaliile legislative prin care diferite "Corpuri" de experți contabili și contabili autorizați sau auditori sau arhitecți și-au creat prin lobby parlamentar statute profesionale "de stat în stat", prin care controlează, strangulează piața forței de muncă superior calificată și monopolizează funcționarea unor profesii liberale prin legi care contravin principiilor constituționale și ale liberei concurențe.

Costurile serviciilor unor astfel de specialiști din diferite "Corpuri" înrobesc financiar pe cetățeanul obișnuit care abia câștigă bani cât să-și întrețină familia.

Pentru pensionari a devenit un coșmar ca să comande o expertiză contabilă, un proiect de construcție sau să angajeze un avocat sau un notar, datorită onorariilor care se practică.

Toate acestea se petrec doar pentru că piața forței de muncă a acestor profesii nu este liberă.

În astfel de situații de "castă și monopol profesional" instituit au de pierdut doar majoritatea cetățenilor pe care noi, parlamentarii, în postura de aleși ai cetățenilor, avem obligația să îi reprezentăm și să îi apărăm în șansele și drepturile lor constituționale.

De aceea, astfel de erori trebuiesc corectate!

Vă mulțumesc, domnule președinte și vă rog să-mi permiteți să depun la secretariat întreaga declarație, din care am citit doar pasaje, pentru a mă limita în timpul acordat.



#402 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 08:32 PM

Vezi postareacuceritor, la Mar 17 2010, 08:12 PM, a spus:

In acest caz, nu inteleg aceasta reactie ostila fata de organismul care reglemenetaza acttivitatea profesionistilor contabili !

Explicatia si solutiile sunt aici:

http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenogr...61&idm=1,06

Declarația mea politică se intitulează: "Propuneri pentru mai buna și corecta reglementare a profesiilor reglementate, așa-numitele profesii liberale".

Starea de fapt din România constă în confiscarea funcțiilor statului de către grupări private constituite neconstituțional. S-ar putea ca aceste cuvinte să vă surprindă prin gravitatea lor.

În textul integral al declarației politice am descris pe larg fenomenul, am prezentat mecanismul diabolic al acestui fenomen și pașii procedurali prin care se derulează, am prezentat efectele lanțurilor de ilegalități și aceste trei capitole vi le prezint pe scurt, în câteva cuvinte.

În final, vă voi citi doar propuneri pentru soluții, pentru îmbunătățirea stării de fapt și respectiv avantajele și beneficiile acestor soluții pe care eu le propun.

Începând din 1994, prin Ordonanța nr.65 privind Corpul experților contabili și contabililor autorizați, în România s-a instituit următoarea regulă: în timpul vacanțelor parlamentare, guvernele - oricare ar fi ele - solicită în prealabil abilitare pentru a emite ordonanțe pe domenii care nu sunt prevăzute în Constituție.

În graba sfârșitului de sesiune, Parlamentul aprobă în mod superficial astfel de abilitări și așa se permite guvernelor să organizeze activități profesionale prin înființarea, prin lege, a unor structuri asociative private unice pe domeniul profesiilor respective, iar profesioniștii domeniului, dacă nu devin automat membri ai acestor structuri asociative, declarate prin ordonanță persoane juridice fără scop lucrativ și de utilitate publică, atunci profesioniștii domeniului nu pot să practice profesia respectivă.

Acest fenomen reprezintă o încălcare a dreptului constituțional de liberă asociere, consfințit în Constituție la art.40 alin.(1), și respectiv a dreptului de liberă practică a unei profesii, consfințit în Constituție la art.41 alin. (1).

Care este nocivitatea fenomenului? Structurile asociative de tip privat, numite generic "corpuri profesionale" sau "asociații profesionale", nu sunt înființate prin respectarea legii-cadru privind asociațiile, ci sunt direct declarate de utilitate publică, de asemenea, nerespectându-se procedura legii-cadru, și aceste structuri asociative private ajung să se comporte precum statul în stat. Ele îndeplinesc funcții ale statului care, conform Constituției, ar trebui îndeplinite de autorități publice de specialitate (a se vedea art.116 și 117).

Nocivitatea stării de fapt constă în aceea că informații specializate, domenii și respectiv controlul asupra persoanelor care prestează profesii reglementate, sunt în mâna unor grupuri private, cele care conduc structurile asociative profesionale.

În dreptul european, așa ceva este cu totul diferit reglementat și, de aceea, eu propun următoarele soluții:

Soluții pentru îmbunătățirea stării de fapt: constatarea neconstituționalității și ilegalității actelor normative prin care s-au înființat asociațiile profesionale unice pe țară, eludând legea-cadru privind asociațiile; abrogarea acestor acte normative care încalcă drepturi constituționale de liberă asociere, liberă practică a unei profesii și îngrădesc libertatea economică și libera concurență; eliminarea condiționărilor legislative pentru exercitarea dreptului de a profesa, de apartenența la o anume asociație profesională; înființarea de autorități publice de specialitate, respectând prevederile Constituției, art.116 - 117 pentru toate profesiile reglementate; înființarea de asociații profesionale exclusiv din inițiativă privată și prin hotărâri ale Justiției; adoptarea legii-cadru privind practicarea profesiilor reglementate, prin care să se separe atribuțiile de reglementare și control ale autorităților publice de specialitate, de atribuțiile, rolul și funcțiile asociațiilor profesionale; în fine, adoptarea legilor speciale pentru fiecare profesie reglementată în parte, pentru a stabili condițiile de exercitare a profesiei, criterii, standarde și proceduri, și stabilirea autorităților publice de specialitate care exercită controlul de legalitate.

Aceste propuneri pe care vi le prezint au avantaje foarte importante și beneficii pentru cetățenii României. Întâi de toate că se intră în legalitate, în domeniul profesiilor reglementate, respectându-se Constituția, legea-cadru a asociațiilor și Legea concurenței în privința autorităților publice de specialitate și a asociațiilor profesionale, se reglementează unitar domeniul profesiilor reglementate, se elimină ambiguitatea și confuzia dintre stat și asociații private prin separarea rolului și exercitarea funcțiilor statului prin autorități publice de specialitate de rolul și funcțiile asociațiilor profesionale, se elimină suprareglementarea, care în prezent există privind asociațiile, se elimină legiferarea prin concepte nedefinite juridic cum sunt cel de organizație sau corp profesional, se creează simplificare legislativă, se deschid piețele serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și va acționa concurența reală și mecanismele pieței în privința serviciilor oferite și resurselor umane, se elimină discriminările și strangulările pieței serviciilor, se elimină prețurile minime impuse cetățenilor prin tarife de către asociațiile profesionale pentru serviciile oferite prin practicarea profesiilor reglementate, toți cetățenii vor beneficia de scăderea prețurilor serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și, în fine, tinerii specialiști vor avea acces liber pe piața serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate, se reduce evaziunea fiscală comisă de asociațiile profesionale și se asigură în mai mare măsură siguranța statului în ceea ce privește caracterul de legalitate al funcționării persoanelor juridice și persoanelor fizice.

Vă mulțumesc pentru atenție.

(Text consemnat conform materialului depus la secretariatul de ședință.)

"Propuneri pentru mai buna și corecta reglementare a profesiilor liberale"

Starea de fapt: Confiscarea funcțiilor statului de către grupări private constituite neconstituțional!?

Motto: "Pentru a determina viabilitatea unei societăți sau companii, examinați-i capacitatea de a se corecta" (John Naisbitt)


Descrierea fenomenului
Constituția României prevede prin art. 116-117 modalitatea de constituire a autorităților publice de specialitate. Aceste autorități pot fi create de către Parlament în subordinea Guvernului, a ministerelor sau ca autorități publice autonome, prin lege organică și cu avizul Curții de Conturi.

Constituția României consacră drepturile cetățenilor de liberă asociere și liberă practică a unei profesii (art. 40 alin(1) și art. 41, alin(1)). CADFO (Carta apărării drepturilor fundamentale ale omului) prin art. 11 consfințește dreptul de liberă asociere al oricărui cetățean.

Reglementările internaționale ratificate de România au prioritate față de prevederile legale interne, așa cum Constituția României precizează la art. 142 alin (2).

În dreptul european, domeniul profesiilor reglementate are ca și izvoare de drept Tratatul UE, Directiva nr. 36 din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale și Directiva nr.123 din 2006 privind serviciile.

Domeniul asocierilor este reglementat în România prin Legea nr.246 din 2005 care aprobă O.U.G. nr. 26 din 2000 privind asociațiile și fundațiile. În această lege, prin art. 2 se precizează explicit că ea "creează cadrul pentru exercitarea dreptului de liberă asociere".

Nici în dreptul european și nici în cel românesc nu există definite conceptele de "Organizație profesională" sau de "Corp profesional".

Prin eludarea acestei realități și prin încălcarea prevederilor Constituției și a legii se creează prin Ordonanțe guvernamentale persoane juridice numite "organizații profesionale sau corpuri profesionale". Această acțiune neconstituțională și ilegală premeditată, țintită și controlată a devenit o practică în domeniul profesiilor reglementate.

Caracterul ei infracțional ține de siguranța națională privind starea de ilegalitate. În fapt, prin confiscarea atribuțiilor statului se face un transfer ilegal de atribuții și competențe de la stat către asociații private denumite, după caz, organizații sau corpuri profesionale.

Mecanismul diabolic al acestui fenomen este concretizat prin următorii pași procedurali:

Toate aceste reglementări neconstituționale și ilegale pornesc de la Ordonanțe de Guvern emise în vacanțele parlamentare;

Guvernul, oricare ar fi el, solicită Parlamentului abilitarea de a emite ordonanțe pe timpul vacanțelor parlamentare pe domenii neprevăzute de Constituție;

Guvernul cere abilitarea pe domenii pe care Constituția nu le permite, dar pe care apoi le detaliază prin legile de abilitare. Astfel se creează premise și iluzia de legalitate a bazei pentru emiterea de ordonanțe !?;

Consiliul legislativ nu își îndeplinește atribuțiile și funcțiile și nu sesizează neconstituționalitatea acestor solicitări;

Prin legile de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe Parlamentul aprobă solicitările Guvernului;

În timpul vacanțelor parlamentare, Guvernul emite ordonanțe prin care reglementează profesii pentru care înființează neconstituțional și eludând legi în vigoare așa numite "Organizații profesionale, persoane juridice, fără scop lucrativ și de utilitate publică", unice asociații profesionale care cuprind obligatoriu toți profesioniștii unui domeniu;

Cine nu face parte din organizația profesională practic nu poate exercita dreptul sau constituțional de a profesa !?;

După câțiva ani de la emiterea ordonanțelor, după ce au produs efecte juridice importante, de regulă după minim doi-trei ani, respectivele ordonanțe intra în dezbaterea Parlamentului;

Trecând prin comisiile parlamentare și respectând procedurile regulamentare mai durează încă cel puțin un an până când aceste ordonanțe de Guvern ajung să fie votate în plenul Parlamentului de cele mai multe ori fără cvorumul necesar prevăzut pentru legi organice;

Legile de aprobare a acestor ordonanțe se fundamentează pe articole din Constituție care nu au nicio legătură cu domeniul reglementat. Astfel se invocă principii generale care nu au legătură cu textul concret al ordonanțelor și ignoră prevederile legii privind asocierile;

Legile de aprobare a ordonanțelor, deși încalcă prevederile Constituției, nu sunt atacate și verificate la Curtea Constituțională și rămân în vigoare !?!


Efectele acestor lanțuri de ilegalități sunt:
Se creează prin lege, în mod neconstituțional și prin suprareglementare, persoane juridice (organizații sau corpuri profesionale, după caz) care înglobează forțat și obligatoriu toți profesioniștii unui domeniu și această recunoaștere a personalității juridice nu se face prin decizia Justiției. Mai mult, se legiferează în mod aberant ca astfel de organizații profesionale să aibă sediul chiar în clădirile ministerelor.

Se îngrădește exercitarea drepturilor constituționale de liberă asociere și de liberă practică a unor profesii prin condiționarea exercitării profesiei de asociere în unica asociație profesională creată prin ordonanța de Guvern.

Funcțiile statului care ar trebui exercitate de către autoritățile publice de specialitate, conform art. 116-117 din Constituție sunt transferate prin încălcarea Constituției acestor unice asociații private profesionale.

Practic, se subminează autoritatea statului prin crearea de asociații profesionale private (adevărate struțo-cămile public private) care exercită funcții ale statului și care sunt conduse de Guvern fără a fi structuri guvernamentale constituțional înființate.

Astfel, grupări private exercită, în locul autorităților publice de specialitate, dreptul de control și sancțiune pentru practicarea necorespunzătoare a profesiilor reglementate.

Se creează discriminare și dublă reglementare privind asociațiile, unele asociații se înființează în baza legii-cadru privind asociațiile, iar alte asociații, cele profesionale se înființează prin ordonanță de Guvern și se declară de utilitate publică înainte de a se înființa.

Guvernul creează prin ordonanțe persoane juridice numite abuziv "când organizații când corpuri profesionale, după caz" pe care și le subordonează prin procedurile din lege.

Aceste persoane juridice, asociații profesionale sunt conduse de Guvern ca și autoritățile publice de specialitate, deși sunt în fapt asociații private, fapt care generează ambiguitate și confuzie.

În mod forțat societățile comerciale care practică activități profesionale sunt membri în aceste asociații și plătesc cotizație.

Bugetul și hotărârile asociațiilor profesionale sunt avizate de reprezentanții Guvernului.

Deși realizează venituri uriașe (de ordinul sutelor de milioane de euro) din prestări servicii, aceste asociații profesionale fac evaziune fiscală și nu plătesc impozite pe venituri la bugetul statului.

Dacă prin Constituția României (art.1 alin.(4)) este consfințită organizarea statului bazat pe principiul separației puterilor, asociațiile profesionale îndeplinesc toate aceste funcții ale statului plus funcții private deliberative și executive specifice unei asociații, persoană juridică de drept privat.

În fapt, asociațiile profesionale create neconstituțional și eludând legi cadru funcționează ca o mixtură public-privată, adică un fel de adevărat stat în stat.

Asociații private ajung să stranguleze piața serviciilor oferite cetățenilor prin exercitarea profesiilor reglementate, încălcând legea și principiile liberei concurențe prin stabilirea și impunerea de către asociațiile profesionale de prețuri minime pentru servicii și prezervă piața prin impunerea numărului de practicanți ai profesiei.

Prețurile impuse de către asociațiile profesionale pentru servicii oferite prin practicarea profesiilor reglementate defavorizează toți cetățenii, consumatori de servicii și distorsionează piața prin îngrădirea libertății economice prevăzute în Constituția României la art.45 și a liberei concurente.

Se valorifică de către grupări private informațiile cu caracter personal privind pe toți profesioniștii domeniilor reglementate;

Când astfel de unice asociații profesionale naționale mai sunt conduse și de către cetățeni străini, efectele asupra siguranței naționale sunt ușor de înțeles.

Fenomenele generate prin acest tip de legiferare a domeniilor profesionale prin ordonanțe de Guvern și care prin implicațiile lor afectează siguranța statului sunt: neconstituționalitatea, ilegalitatea, ambiguitatea, discriminarea, haosul legislativ, suprareglementarea și evaziunea fiscală.

În fapt, se subminează autoritatea puterii de stat din România și se afectează siguranța statului!


Soluțiile propuse pentru îmbunătățirea stării de fapt constau în următoarele:
Constatarea neconstituționalității și ilegalității actelor normative prin care s-au înființat asociațiile profesionale unice pe țară eludând legea privind asociațiile;

Abrogarea acestor acte normative care încalcă drepturi constituționale de liberă asociere, liberă practică a unei profesii și îngrădesc libertatea economică și libera concurență (art. 5 din Legea nr. 21 din 1996);

Eliminarea condiționărilor legislative pentru exercitarea dreptului de a profesa de apartenența la o anume asociație profesională;

Înființarea de autorități publice de specialitate respectând prevederile Constituției (art. 116-117);

Înființarea de asociații profesionale exclusiv din inițiativă privată și prin hotărâri ale Justiției;

Adoptarea legii cadru privind practicarea profesiilor reglementate, prin care să se separe atribuțiile de reglementare și control ale autorităților publice de specialitate de atribuțiile, rolul și funcțiile asociațiilor profesionale;

Adoptarea legilor speciale pentru fiecare profesie reglementată în parte pentru a stabili condițiile de exercitare a profesiei (criterii, standarde și proceduri) și stabilirea autoritățile publice de specialitate care exercită controlul de legalitate.


Avantajele și beneficiile soluțiilor propuse sunt:
Se intră în legalitate în domeniul profesiilor reglementate respectându-se Constituția, legea asociațiilor și legea concurenței în privința autorităților publice de specialitate și a asociațiilor profesionale;

Se reglementează unitar domeniul profesiilor reglementate (liberale);

Se elimină ambiguitatea și confuzia dintre stat și asociațiile private prin separarea rolului și exercitarea funcțiilor statului prin autoritățile publice de specialitate de rolul și funcțiile asociațiilor profesionale;

Se elimină suprareglementarea privind asociațiile;

Se elimină legiferarea prin concepte nedefinite juridic (organizație sau corp profesional);

Se creează simplificare legislativă;

Se deschid piețele serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate și va acționa concurența reală și mecanismele pieței;

Se elimină discriminările și strangulările pieței serviciilor;

Se elimină prețurile minime impuse cetățenilor de către asociațiile profesionale pentru serviciile oferite prin practicarea profesiilor reglementate;

Toți cetățenii vor beneficia de scăderea prețurilor serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate, ceea ce va conduce la creșterea generală a bunăstării cetățenilor;

Tinerii specialiști vor avea acces liber pe piața serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate;

Se reduce evaziunea fiscală comisă de către asociațiile profesionale;

Se asigură în mai mare măsură siguranța statului.




#403 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 08:57 PM

Oare cine spune ca Baroul este infiintat in mod legal. Si acolo ca si la notari a existat interesul financiar.

Dragilor care sustineti aceste organizatii ganditi-va la principiul real de formare a acestor asociatii.

Ele trebuie sa se infiinteze de la nevoia unei profesii de se impune in fata legislativului. Ori in Romania tocmai legislativul a creat aceste entitati (CEECAR, Barou, etc).

Adica vreau sa spun ca aceste asociatii care vor sa protejeze o anumita meserie trebuie infiintate prin liberul consimtamant al membrilor celor care au ales sa profeseze si care au trecut deja prin examinari pt a ajunge la un anumit nivel. Este clar ca procesul de formare a acestor entitati este foarte nociv pt o societate si in fapt reflecta neputinta sistemului de a se organiza singur.

Trebuie sa vina guvernul sa infiinteze niste organizatii de tip "parazitar". Nu dragilor... libera asociere a profesiunilor este calea normala.

este optiunea noastra daca sustinem acest principiu nociv sau sa schimbam din radacini conceptia potrivit careia statul trebuie sa aiba controlul baroului, CECCAR-ului, notarilor, etc...



#404 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 March 2010 - 09:01 PM

A propos de ceea ce ai spus, nu am foarte mult timp, dar m-am uitat sa vad cum functioneaza medicii. Am gasit Colegiul Medicilor si Legea 306 din 2004 (nu stiu nici daca mai e de actualitate):
Art. 31. -
(1) Colegiul Medicilor din Romania se organizeaza si functioneaza ca organizatie profesionala a corpului medical, de interes public, apolitica si fara scop patrimonial, avand ca principal obiect de activitate controlul si supravegherea exercitarii profesiei de medic.
(2) Colegiul Medicilor din Romania are autonomie institutionala si isi exercita atributiile fara posibilitatea vreunei imixtiuni.
Art. 32. -
(1) Colegiul Medicilor din Romania se organizeaza si functioneaza pe criterii teritoriale, la nivel national si judetean, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti.
(2) Intre Colegiul Medicilor din Romania si colegiile teritoriale exista raporturi de autonomie functionala, organizatorica si financiara.
(3) Sediul Colegiului Medicilor din Romania este in municipiul Bucuresti.

Autorizarea exercitarii profesiei de medic
Art. 15. -
(1) Exercitarea profesiei de medic se face, dupa obtinerea calitatii de membru al Colegiului Medicilor din Romania, pe baza autorizatiei de libera practica acordate de Ministerul Sanatatii, pana la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, dupa care aceasta competenta trece in responsabilitatea Colegiului Medicilor din Romania.
(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din Romania se obtine pe baza urmatoarelor acte:
a) titlurile oficiale de calificare in medicina prevazute de lege;

In paralel avem CECCAR-ul:
ART. 18
Se înființează Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați, persoană juridică de utilitate publică și autonomă, din care fac parte experții contabili și contabilii autorizați, în condițiile stabilite de prezenta ordonanță, având sediul în municipiul București.
ART. 19
Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați își constituie filiale, fără personalitate juridică, în reședințele de județ și în municipiul București.

ART. 1
Profesia de expert contabil și de contabil autorizat se exercită de către persoanele care au această calitate, în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță.
ART. 2
(1) Expertul contabil este persoana care a dobândit această calitate în condițiile prezentei ordonanțe și are competența profesională de a organiza și conduce contabilitatea, de a supraveghea gestiunea societăților comerciale, de a întocmi situațiile financiare și de a efectua expertize contabile.
(2) Asupra constatărilor, concluziilor, opiniilor și recomandărilor sale, expertul contabil întocmește raport.
(3) Contabilul autorizat este persoana care a dobândit această calitate în condițiile prezentei ordonanțe și are competența de a ține contabilitatea și de a pregăti lucrările în vederea întocmirii situațiilor financiare.
ART. 21
(1) Activitățile prevăzute la art. 6 (expertul contabil face...n.r.) și, respectiv, la art. 10 (contabilul autorizat face..., n.r.)pot fi desfășurate numai de persoanele având calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat, înscrise în Tabloul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și dovedită cu legitimația de membru, vizată anual. Tabloul Corpului se publică anual în Monitorul Oficial al României. În tablou sunt înscriși toți membrii, persoane fizice, experți contabili, separat de contabilii autorizați, precum și persoanele juridice de profil, grupate în funcție de criteriul teritorial.

Probabil ca vom gasi similar si la notari, avocati etc, profesii liberale care au la baza o facultate dar nu isi pot exercita atributiile fara a face parte dintr-un organism profesional (asociatie, colegiu, barou, uniune, corp etc)

De ce d-l Gheisa nu spune nimic si de celelate organisme care subjuga pensionarul?! Dar pana la urma de ce mai exista atatea institutii (DNA-ul de exemplu e un mare fiasco dupa parerea mea) care cheltuie inutil banul public? Si de ce atatea taxe-fiscale si parafiscale? Cred ca ar trebui sa continui de ce-urile la subiectul special creat in acest scop "De ce?"
Cum adica "În graba sfârșitului de sesiune, Parlamentul.." Ei fac intentionat din 4 in 4 ani, la final de mandat, ordonante si legi speciale, iar prima sarcina a noilor "alesi ai neamului" este sa le abroge...Cine le urmareste stie despre ce vorbesc, incepand cu contingentele d-lui Catarama..



#405 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 09:21 PM

Nu se poate face o paralela intre economisti si medici. Poate cu parere de rau o spun, dar n-au fost niciodata pe picior de egalitate ASE-ul (ISE-ul) si Medicina. Medicii au alt "obiect" al muncii. Infinit mai special si care necesita si "infinite" reglementari.



#406 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 09:26 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 17 2010, 09:01 PM, a spus:

De ce d-l Gheisa nu spune nimic si de celelate organisme care subjuga pensionarul?! Dar pana la urma de ce mai exista atatea institutii (DNA-ul de exemplu e un mare fiasco dupa parerea mea) care cheltuie inutil banul public? Si de ce atatea taxe-fiscale si parafiscale? Cred ca ar trebui sa continui de ce-urile la subiectul special creat in acest scop "De ce?"
Cum adica "În graba sfârşitului de sesiune, Parlamentul.." Ei fac intentionat din 4 in 4 ani, la final de mandat, ordonante si legi speciale, iar prima sarcina a noilor "alesi ai neamului" este sa le abroge...Cine le urmareste stie despre ce vorbesc, incepand cu contingentele d-lui Catarama..

Si colegiul farmacistilor are statut normal. Si asociatia psihologilor si uniunea arhitectilor.... Deci, exista asociatii care protejeaza o profesie aleasa inca din bancile liceului de catre un om.

De ce CECCR nu s-a infiintat asa? Pai simplu.... cativa domni (la vremea respectiva veneau dintr-un sistem in care erau obisnuiti sa se "infrupte" din munca "neghiobilor") au initiat aceasta "pacaleala" numita "Caritas sau FNI profesional" pe considerentul financiar. Ei nu au avut in vedere profesia in sine ci beneficiile pe care le-ar obtine prin "ciuntirea" dreptului la munca al tinerilor economisti (care sincer cunosc mult mai bine realitatile economice de astazi decat acesti "nesatui" din vremea de mult apusa).

Stiu ca pare dur ceea ce afirm insa asta este realitatea fratilor.

Oare daca aveau un interes cat de mic in protejarea acestei profesii de ce nu au schimbat regulamentul de organizare al lor de atatia ani. Ei se plang ca au Ministerul de finante "intrus" in organismul lor. Pai tocmai pt ca s-au infiintat acceptand compromisul de aceea nu mai pot scapa de el.



#407 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 09:42 PM

Vezi postareagigi, la Mar 17 2010, 09:21 PM, a spus:

Nu se poate face o paralela intre economisti si medici. Poate cu parere de rau o spun, dar n-au fost niciodata pe picior de egalitate ASE-ul (ISE-ul) si Medicina. Medicii au alt "obiect" al muncii. Infinit mai special si care necesita si "infinite" reglementari.


Singura asociere care se poate face (si eu spun tot cu parere de rau) este faptul ca ambele sunt profesii recunoscute de-a lungul mileniilor.

parerea mea este ca orice profesie poate avea o asociatie a sa de reprezentare si nu de reglementare.
Reglementarea poate surveni prin diligentele pe care le face aceea asociatie pt a modifica legile in satisfacerea intereselor profesiei si nu a unei anumite categorii profesionale.

Pai va dati seama de ce sunt periculoase aceste organisme. Pt ca se creaza doua tabere din randul celor care au absolvit deja o meserie.
Adica eu sunt economist dar sunt in CECCAR... tu este doar economist ... asta este realitatea... actuala....



#408 Paturcai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 127 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2010 - 02:37 PM

Recunosc ca nu stapanesc chitibusurile avoxcatesti, dar imi plac la nebunie. Cum cauta ei orice virgula si cum intorc ei pe toate fetele orice cuvant. SUnt fascinat de aceasta profesie.
In drum spre birou ma gandeam Ce-ar fi daca s-ar demonstra ca CECCAR a ocolit legea in ceea ce priveste TVA (nu s-a inregistrat in scop de TVA si nu a platit TVA in decursul existentei sale).
Ce nu-mi da pace referitor la acest organism:
- este declarat de utilitate publica, dar prin actiunile pe care le desfasoara obtine profituri din editarea de carti pe care le vinde, din "perfectionarea" cursantilor (cumpara "forta de munca" a profesorilor universitari, si o revinde "cursantilor"). Si nu este o suma mica, depaseste usor 100.000 EUR curs data aderarii.
- o unitate de invatamant superior nu plateste TVA intrucat este acreditata si recunoscuta de Ministerul Invatamantului.
- CECCAR-ul nu este o unitate de invatamant superior, nu este organizata ca atare.
- orice asociatie neguvernamentala, non-profit, poate avea si o componenta asimilata obtinerii de profit si plateste impozit pe profit.
- imi scapa mecanismul potrivit caruia CECCAR-ul desi este de utilitate publica nu este unitate de invatamant dar are voie sa "perfectioneze" (perfectionarea in mintea mea nu inseamna un stagiu de perfectionare de 3 ani, nici examene de intrare la "perfectioanre" si nici examen de "iesire" din stagiu.)
- desi nu este acreditata ca enitate de invatamant se comporta ca atare si ma intoc si ma mir in continuare: cum poate desfasura astfel de activitati care nu sunt recunoscute de Ministerul Invatamantului.
- facultatile particulare sunt acreditate si au si ele o componenta profit si non-profit si platesc si TVA, dupa caz.
- CECCAR-ul se sustrage de la orice: el primeste cotizatii, o cota din munca "inrolatilor", tipareste manuale si le vinde, organizeaza "cursuri" de perfectioanre.
- prin stagiu de 3 ani, eu inteleg o forma mascata de invatamant pentru care CECCAR nu este acreditata,
- daca nu este acreditata insemna ca obtine venituri dintr-o prestare de servicii (in cazul nostru "vinde" invatamant si "cursantii" il cumpara).
Oameni buni, luminati-ma ce este CECCAR-ul si cum de nu plateste la Bugetul Statului niciun ban desi slava Doamnului are bani garla.
- numai dintr-un simplu calcul: admitem 25.000 membrii CECCAR x 300 lei un curs de perfectionare = 7.500.000 lei NOI/4 lei)= 1.875.000 EUR in decurs de 3 luni pe an atunci cand se tin acele cursuri. Cat de mult sa fie platiti profesorii universitari astfel incat CECCAR-ul sa considere aceste venituri "non-profit"? Si cum nu plateste TVA din venituri din prestari de servicii?
Va rog sa nu ma lasati si sa ma luminati de fapt ce se intampla in acest organism numit CECCAR? Se sustrage el legilor tarii referitoare la platile catre BUgetul Statului?

Aceasta postare a fost editata de Paturcai: 18 March 2010 - 02:40 PM

Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!



#409 emilia mihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2010 - 09:28 PM

(Washington /16 Noiembrie 2009) - Investitorii individuali merită informații financiare de calitate mai bună - au declarat reporterilor directorii executivi ai IFAC (Federația Internațională a Contabililor) în cadrul unei ședințe de ...

(Beijing, 30 octombrie 2009)- Cu ocazia celui de-al patrulea Forum anual al IFAC- PMM s-au reunit la Beijing peste 200 de reprezentanți din peste 40 de țări (www.ifac.org/smp/index.php#Resources). Forumul, organizat de Comitetul Practicilor Mici ...

FORUM INVEST, ACCA si CECCAR va invita sa luati parte la prima editie a Forumului "CFOs International Conference In times of crisis - Money talks" - Bucuresti, 16-17 Martie, 2010, Athenee Palace Hilton Eveniment creditat de catre ACCA si ...

AASB finalizeazã proiectul claritate; noua paginã web expune suita completã de standarde Și resurse (New York/3 martie 2009) - Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Certificare, consiliu normalizator de standarde ...

saracii ei se "zbat " sa mearga prin lume sa .....vada lumea ce buni suntem si NOI ......suntem nerecunoscatori , rai dom'le :biggrin:



#410 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 March 2010 - 09:37 PM

Si Sadam si Ceausescu se bucura de simpatia tuturor presedintilor din lume. Dar erau oare biste formalitati? Cand a venit vremea i-au scapat din mana... :frusty:

Ce sa zicem... speram ca si asociatia noastra sa ajunga la masa negocierilor. Oricum sunt convins ca obiectivele asociatiei noastre sunt mult mai apropiate de recomandarile IFAC (care nu impune ci recomanda)....



#411 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 March 2010 - 10:26 AM

Cred ca acest topic ar trebui inchis...



#412 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2010 - 10:34 AM

de acord :frusty:

sau sa urmarim cu prioritate desfasurarea evenimentelor cu acel proiect de lege.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 19 March 2010 - 10:40 AM




#413 ISA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 369 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 19 March 2010 - 10:57 AM

Otilia, te rugam inchide topicul asta !!! :frusty: :laugh:
" Sansa favorizeaza o minte pregatita "



#414 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2010 - 11:20 AM

acum !



#415 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 27 April 2010 - 03:01 PM

Se pare ca vor aproba pana la urma acel proiect aberant.

Cel mai probabil ca vom ajunge la mana "membrilor" Ceccar.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 29 April 2010 - 10:56 AM




#416 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2010 - 02:00 PM

cat despre proiectul ala de modificare a legii conta ... poate ne spui de unde "se pare" (adica sursa, chiar daca nu f exacta), daca tot emiti astfel de "ipoteze" generatoare de griji importante ! :laugh: nu e deloc normal sa arunci "pe piata" astfel de informatii fara sa dai un minim de detalii, decat daca o faci cu alte intentii ...

oameni buni, maine va dau eu un rasp. actualizat si de la sursa (adica PD-L), sa nu va prind ca incepeti iar cu tambalaul pe forum fara sa verificam "bomboana" lui almcomp, da ? :frusty: calm, calm ... nu va agitati, cel putin nu inca !


LATER :

Vezi postareamt2007, la Apr 28 2010, 11:55 AM, a spus:

Nu doresc sa fac un nou tambalau , draga Otilia , dar,.........personal sunt putin ingrijorata in ceea ce priveste aceasta aberatie legislativa . Sigur ai auzit la TV ,saptamana trecuta au anuntat ca exista pericolul de a fi aprobate tacit aproximativ 100 de proiecte legislative dupa 6 mai (sper ca retin bine data ) in conditiile in care nu vor fi supuse dezbaterii .Speram sa nu fie si acesta si cine stie mai stie ce alte tampenii pe lista celor 100 in conditiile in care alesii nostri au alte prioritati .Asteptam vesti de la tine . :laugh:

dragilor,
la nivel de PD-L nu s-a mai discutat nimic pe tema acelui proiect, deci nu s-a modificat nimic de data trecuta cand proiectul fusese declarat mort, nici nu a trecut de comisia buget-finante, prin urmare n-are cum fi aprobat in parlament fiindca nici nu a ajuns acolo.
deci, lasati vestile alarmiste ca nu fac bine nimanui.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 29 April 2010 - 09:01 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL