Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Administrarea si lichidarea intreprinderii- toate subiectele - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Administrarea si lichidarea intreprinderii- toate subiectele


4 replies to this topic

#1 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 18 April 2010 - 12:01 PM

Deoarece eu nu am gasit un astfel de topic, am deschis subiectul. Atasez aici si problemele care sunt cerute pentru rezolvare, cine doreste poate sa ataseze rezolvarile, si din rezolvari se poate invata.
Administrarea și Lichidarea Întreprinderilor
1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:

Construcții 30.000 lei

Amortizarea construcțiilor 20.000 lei

Echipamente tehnologice 15.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei

Materii prime 3.000 lei

Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei

Clienți 2000 lei

Clienți incerți 700 lei

Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei

Conturi la bănci în lei 1.300 lei

Furnizori 7000 lei

Provizioane 1.250 lei

Capital subscris vărsat 11.000 lei

Rezerve legale 1.850 lei
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari
2. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:

Echipamente tehnologice 30.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei

Mărfuri 900 lei

Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei

Conturi la bănci în lei 2.000 lei

Cheltuieli în avans 1.000 lei

Furnizori 12.000 lei

Venituri în avans 1.250 lei

Capital subscris vărsat 2.500 lei

Rezerve legale 200 lei

Alte rezerve 4.000 lei

Rezultatul reportat 1.150 lei
Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.
3. Situația elementelor de activ și de pasiv la societatea „X” conform bilanțului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:

Programe informatice 4.000.000 lei

Amortizarea programelor informatice 1.000.000 lei

Clădiri 10.000.000 lei

Amortizarea clădirilor 2.500.000 lei

Titluri de participare 2.500.000 lei

Mărfuri 5.000.000 lei

Clienți 2.000.000 lei

Furnizori 4.500.000 lei

Furnizori de imobilizări 2.000.000 lei

Clienți-creditori 1.500.000 lei

Credite bancare pe termen lung 6.000.000 lei

Capital subscris vărsat 5.000.000 lei

Rezerve 1.000.000 lei (această sumă este formată din repartizarea profitului net în anii anteriori).
Operațiunile efectuate de judecătorul sindic și de lichidator pentru a asigura disponibilitățile bănești în vederea achitării datoriilor:
a) Programele informatice au fost vândute cu 2.500.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 3.000.000;
b) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 7.500.000 lei;
c) Mărfurile au fost vândute cu 6.000.000 lei față de valoarea contabilă netă de 5.000.000 lei;
d) Titlurile de participare au fost vândute cu 3.000.000 lei față de 2.500.000 lei - costul de achizitie;
e) S-a încasat de la clienți suma de 1.800.000 lei, acordându-se un scont de 10%;
f) S-a achitat împrumutul de 6.000.000 lei și dobânda de 1.000.000 lei;
g) S-au achitat furnizorii în sumă de 4.500.000 lei, primindu-se un scont de 5%;
h) Au fost achitați furnizorii de imobilizări în sumă de 2.000.000 lei;
i) Au fost restituite avansurile încasate de la clienți în sumă de 1.500.000 lei;
j) Cheltuielile efectuate cu lichidarea s-au ridicat la suma de 800.000 lei din care:
-salarii 500.000 lei
-cheltuieli cu licitațiile 300.000 lei
Se cere:
a) Înregistrarile contabile privind operațiunile de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de efectuarea partajului.
c) Înregistrările contabile privind operațiunile de partaj la acționari.
4. Situația elementelor de activ și pasiv la societatea „X” conform bilațului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:

Clădiri 20.000.000 lei

Amortizarea clădirilor 12.000.000 lei

Materii prime 2.000.000 lei

Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 400.000 lei

Clienți 2.500.000 lei

Clienți incerți 500.000 lei

Ajustări pentru deprecierea creanțelor clienți 200.000 lei

Conturi la bănci 600.000 lei

Furnizori de imobilizări 6.000.000 lei

Provizioane pentru riscuri și cheltuieli 1.000.000 lei

Capital subscris vărsat 5.000.000 lei

Rezerve 1.000.000 lei
Operațiunile de lichidare efectuate de lichidator se prezintă dupa cum urmează:
a) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei;
b) Materiile prime au fost vândute cu 1.440.000 lei;
c) Clienții incerți sunt în sumă de 500.000 lei, din care se încasează 240.000 lei, iar pentru încasarea înainte de termen a clienților cerți s-au acordat sconturi în sumă de 50.000 lei;
d) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății sunt în sumă de 520.000 lei;
Sa se întocmească bilanțul înainte de efectuarea partajului.
5. Definiți lichidarea societăților comerciale.
6. Care sunt organele care aplică procedura insolvenței?
7. Care sunt măsurile premergătoare lichidării?
8. Definiți dizolvarea societăților comerciale.
9. Prezentați cauzele dizolvării societăților comerciale.
10. În ce constau operațiunile efectuate în situația dizolvării societăților comerciale?
11. Cine pot fi lichidatorii?
12. Care este ordinea în care vor fi distribuite fondurile obținute din vânzarea bunurilor din averea debitorului, grevate, în favoarea creditorului de ipoteci, gajuri sau alte garanții reale mobiliare ori drepturi de retenție de orice fel?
13. De către cine se face numirea lichidatorilor în societățile pe acțiuni și în comandită pe acțiuni?
14. În ce ordine vor fi plătite creanțele în cazul falimentului?
15. Care este termenul lichidării societății de la data dizolvării?
16. Dacă lichidarea se prelungește peste durata exercițiului financiar, ce obligații au lichidatorii?
17. În cazul în care societatea aflată în lichidare este în stare de insolvență, ce obligație are lichidatorul?
18. Prezentați modalitatea de efectuare a lichidării.
19. Ce prevede raportul prezentat de lichidator privind modalitatea de vânzare în bloc?
20. Care este termenul în care lichidatorul va convoca adunarea generală a creditorilor de la ședinta comitetului creditorilor?
22. Care este ordinea în care vor fi plătite creanțele, în cazul falimentului?
23. În cazul creanțelor subordonate, care va fi ordinea de preferință?
24. Ce va autoriza judecătorul sindic în cazul în care bunurile care alcătuiesc averea unui grup de interes economic ori a unei societati în nume colectiv sau în comandită nu sunt suficiente pentru plata creanțelor înregistrate în tabelul definitiv consolidat de creanțe?
25. Care este termenul în care judecătorul sindic va convoca adunarea creditorilor de la afișarea raportului fiscal?
26. Care este răspunderea membrilor organelor de conducere în cazul în care s-a ajuns în starea de insolvență?
27. Ce se înțelege prin termenul de insolvență?
28. Ce se înțelege prin procedura falimentului?
29. Care sunt principalele atribuții ale judecătorului sindic?
30. Rolul administratorului special și atributiile sale.
31. Care sunt principalele atribuții ale administratorului judiciar?
32. Rolul deschiderii procedurii și efectele deschiderii procedurii de insolvență?
33. Ce obligație are debitorul să pună la dispoziția administratorului judiciar sau dupa caz lichidatorului?
34. Care sunt primele măsuri în urma deschiderii procedurii de insolvență?
35. Ce va cuprinde cererea de admitere a creanțelor?
36. Situatia unor acte judiciare ale debitorului.
37. Care sunt categoriile de persoane care vor putea propune un plan de reorganizare?
38. Ce va cuprinde planul de reorganizare?
39. Care va fi rolul judecătorului sindic după admiterea planului de reorganizare?
40. Care creanțe constituie categorii distincte de creanțe?
41. Care sunt condițiile când va fi confirmat de judecătorul sindic un plan de reorganizare?
42. Cine va conduce activitatea în cadrul unui plan de reorganizare?
43. Care sunt cazurile când judecătorul sindic va decide prin sentință intrarea în faliment?
44. Ce va dispune judecatorul sindic odată cu dizolvarea societății debitoare?
45. Ce va cuprinde notificarea intrării în faliment?
46. De către cine sunt desemnați administratorii societăților comerciale?
47. Prezentați rolul consiliului de administrație în cadrul societății pe acțiuni
48. Sarcinile directorilor în cadrul societăților pe acțiuni.
49. Obligațiile administratorilor în cadrul societăților pe acțiuni.
50. Cine reprezintă societatea pe acțiuni în raport cu terții și în justiție?
51. De către cine sunt numiți membrii consiliului de supraveghere?
52. Atribuțiile principale ale consiliului de supraveghere.
53. Câți cenzori va avea o societate pe acțiuni?
54. Rolul cenzorilor în cadrul societății pe acțiuni.
55. Ce fel de registre trebuie sa aibă o societate pe acțiuni?
56. Prezentați o serie de aspecte legate de societățile în comandită pe acțiuni.
57. Prezentați o serie de aspecte legate de societățile cu răspundere limitată.
58. Care sunt obligațiile principale ale adunării generale a asociaților în cadrul societăților cu răspundere limitată?
59. Cum poate fi redus sau majorat capitalul social?
60. Cum poate fi exclus un asociat din societatea în nume colectiv, în comandită simplă sau cu răspundere limitată?
61. Care sunt mijloacele prin care se pot dizolva societățile comerciale?




#2 Dana AB

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 April 2010 - 10:49 AM

Vezi postareaMeliana, la Apr 18 2010, 12:01 PM, a spus:

Deoarece eu nu am gasit un astfel de topic, am deschis subiectul. Atasez aici si problemele care sunt cerute pentru rezolvare, cine doreste poate sa ataseze rezolvarile, si din rezolvari se poate invata.
Administrarea și Lichidarea Întreprinderilor
1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:

Construcții 30.000 lei

Amortizarea construcțiilor 20.000 lei

Echipamente tehnologice 15.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei

Materii prime 3.000 lei

Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei

Clienți 2000 lei

Clienți incerți 700 lei

Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei

Conturi la bănci în lei 1.300 lei

Furnizori 7000 lei

Provizioane 1.250 lei

Capital subscris vărsat 11.000 lei

Rezerve legale 1.850 lei
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari
2. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:

Echipamente tehnologice 30.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei

Mărfuri 900 lei

Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei

Conturi la bănci în lei 2.000 lei

Cheltuieli în avans 1.000 lei

Furnizori 12.000 lei

Venituri în avans 1.250 lei

Capital subscris vărsat 2.500 lei

Rezerve legale 200 lei

Alte rezerve 4.000 lei

Rezultatul reportat 1.150 lei
Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.
3. Situația elementelor de activ și de pasiv la societatea „X” conform bilanțului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:

Programe informatice 4.000.000 lei

Amortizarea programelor informatice 1.000.000 lei

Clădiri 10.000.000 lei

Amortizarea clădirilor 2.500.000 lei

Titluri de participare 2.500.000 lei

Mărfuri 5.000.000 lei

Clienți 2.000.000 lei

Furnizori 4.500.000 lei

Furnizori de imobilizări 2.000.000 lei

Clienți-creditori 1.500.000 lei

Credite bancare pe termen lung 6.000.000 lei

Capital subscris vărsat 5.000.000 lei

Rezerve 1.000.000 lei (această sumă este formată din repartizarea profitului net în anii anteriori).
Operațiunile efectuate de judecătorul sindic și de lichidator pentru a asigura disponibilitățile bănești în vederea achitării datoriilor:
a) Programele informatice au fost vândute cu 2.500.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 3.000.000;
b) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 7.500.000 lei;
c) Mărfurile au fost vândute cu 6.000.000 lei față de valoarea contabilă netă de 5.000.000 lei;
d) Titlurile de participare au fost vândute cu 3.000.000 lei față de 2.500.000 lei - costul de achizitie;
e) S-a încasat de la clienți suma de 1.800.000 lei, acordându-se un scont de 10%;
f) S-a achitat împrumutul de 6.000.000 lei și dobânda de 1.000.000 lei;
g) S-au achitat furnizorii în sumă de 4.500.000 lei, primindu-se un scont de 5%;
h) Au fost achitați furnizorii de imobilizări în sumă de 2.000.000 lei;
i) Au fost restituite avansurile încasate de la clienți în sumă de 1.500.000 lei;
j) Cheltuielile efectuate cu lichidarea s-au ridicat la suma de 800.000 lei din care:
-salarii 500.000 lei
-cheltuieli cu licitațiile 300.000 lei
Se cere:
a) Înregistrarile contabile privind operațiunile de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de efectuarea partajului.
c) Înregistrările contabile privind operațiunile de partaj la acționari.
4. Situația elementelor de activ și pasiv la societatea „X” conform bilațului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:

Clădiri 20.000.000 lei

Amortizarea clădirilor 12.000.000 lei

Materii prime 2.000.000 lei

Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 400.000 lei

Clienți 2.500.000 lei

Clienți incerți 500.000 lei

Ajustări pentru deprecierea creanțelor clienți 200.000 lei

Conturi la bănci 600.000 lei

Furnizori de imobilizări 6.000.000 lei

Provizioane pentru riscuri și cheltuieli 1.000.000 lei

Capital subscris vărsat 5.000.000 lei

Rezerve 1.000.000 lei
Operațiunile de lichidare efectuate de lichidator se prezintă dupa cum urmează:
a) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei;
b) Materiile prime au fost vândute cu 1.440.000 lei;
c) Clienții incerți sunt în sumă de 500.000 lei, din care se încasează 240.000 lei, iar pentru încasarea înainte de termen a clienților cerți s-au acordat sconturi în sumă de 50.000 lei;
d) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății sunt în sumă de 520.000 lei;
Sa se întocmească bilanțul înainte de efectuarea partajului.
5. Definiți lichidarea societăților comerciale.
6. Care sunt organele care aplică procedura insolvenței?
7. Care sunt măsurile premergătoare lichidării?
8. Definiți dizolvarea societăților comerciale.
9. Prezentați cauzele dizolvării societăților comerciale.
10. În ce constau operațiunile efectuate în situația dizolvării societăților comerciale?
11. Cine pot fi lichidatorii?
12. Care este ordinea în care vor fi distribuite fondurile obținute din vânzarea bunurilor din averea debitorului, grevate, în favoarea creditorului de ipoteci, gajuri sau alte garanții reale mobiliare ori drepturi de retenție de orice fel?
13. De către cine se face numirea lichidatorilor în societățile pe acțiuni și în comandită pe acțiuni?
14. În ce ordine vor fi plătite creanțele în cazul falimentului?
15. Care este termenul lichidării societății de la data dizolvării?
16. Dacă lichidarea se prelungește peste durata exercițiului financiar, ce obligații au lichidatorii?
17. În cazul în care societatea aflată în lichidare este în stare de insolvență, ce obligație are lichidatorul?
18. Prezentați modalitatea de efectuare a lichidării.
19. Ce prevede raportul prezentat de lichidator privind modalitatea de vânzare în bloc?
20. Care este termenul în care lichidatorul va convoca adunarea generală a creditorilor de la ședinta comitetului creditorilor?
22. Care este ordinea în care vor fi plătite creanțele, în cazul falimentului?
23. În cazul creanțelor subordonate, care va fi ordinea de preferință?
24. Ce va autoriza judecătorul sindic în cazul în care bunurile care alcătuiesc averea unui grup de interes economic ori a unei societati în nume colectiv sau în comandită nu sunt suficiente pentru plata creanțelor înregistrate în tabelul definitiv consolidat de creanțe?
25. Care este termenul în care judecătorul sindic va convoca adunarea creditorilor de la afișarea raportului fiscal?
26. Care este răspunderea membrilor organelor de conducere în cazul în care s-a ajuns în starea de insolvență?
27. Ce se înțelege prin termenul de insolvență?
28. Ce se înțelege prin procedura falimentului?
29. Care sunt principalele atribuții ale judecătorului sindic?
30. Rolul administratorului special și atributiile sale.
31. Care sunt principalele atribuții ale administratorului judiciar?
32. Rolul deschiderii procedurii și efectele deschiderii procedurii de insolvență?
33. Ce obligație are debitorul să pună la dispoziția administratorului judiciar sau dupa caz lichidatorului?
34. Care sunt primele măsuri în urma deschiderii procedurii de insolvență?
35. Ce va cuprinde cererea de admitere a creanțelor?
36. Situatia unor acte judiciare ale debitorului.
37. Care sunt categoriile de persoane care vor putea propune un plan de reorganizare?
38. Ce va cuprinde planul de reorganizare?
39. Care va fi rolul judecătorului sindic după admiterea planului de reorganizare?
40. Care creanțe constituie categorii distincte de creanțe?
41. Care sunt condițiile când va fi confirmat de judecătorul sindic un plan de reorganizare?
42. Cine va conduce activitatea în cadrul unui plan de reorganizare?
43. Care sunt cazurile când judecătorul sindic va decide prin sentință intrarea în faliment?
44. Ce va dispune judecatorul sindic odată cu dizolvarea societății debitoare?
45. Ce va cuprinde notificarea intrării în faliment?
46. De către cine sunt desemnați administratorii societăților comerciale?
47. Prezentați rolul consiliului de administrație în cadrul societății pe acțiuni
48. Sarcinile directorilor în cadrul societăților pe acțiuni.
49. Obligațiile administratorilor în cadrul societăților pe acțiuni.
50. Cine reprezintă societatea pe acțiuni în raport cu terții și în justiție?
51. De către cine sunt numiți membrii consiliului de supraveghere?
52. Atribuțiile principale ale consiliului de supraveghere.
53. Câți cenzori va avea o societate pe acțiuni?
54. Rolul cenzorilor în cadrul societății pe acțiuni.
55. Ce fel de registre trebuie sa aibă o societate pe acțiuni?
56. Prezentați o serie de aspecte legate de societățile în comandită pe acțiuni.
57. Prezentați o serie de aspecte legate de societățile cu răspundere limitată.
58. Care sunt obligațiile principale ale adunării generale a asociaților în cadrul societăților cu răspundere limitată?
59. Cum poate fi redus sau majorat capitalul social?
60. Cum poate fi exclus un asociat din societatea în nume colectiv, în comandită simplă sau cu răspundere limitată?
61. Care sunt mijloacele prin care se pot dizolva societățile comerciale?

Uite aici cateva rezolvari.

Fisiere atasate





#3 bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 April 2010 - 09:57 AM

Raspuns la problema:
Raspuns:
1.(1.) Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:
Construcții 30.000 lei
Amortizarea construcțiilor 20.000 lei
Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
Materii prime 3.000 lei
Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
Clienți 2000 lei
Clienți incerți 700 lei
Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei
Conturi la bănci în lei 1.300 lei
Furnizori 7000 lei
Provizioane 1.250 lei
Capital subscris vărsat 11.000 lei
Rezerve legale 1.850 lei
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj


situatia patrimoniala in urma inventarului efectuat de lichidator


A. - elemente de activ valori P. - elemente de pasiv valori
1, imob.corporale 45.000 1, cap. Subscris varsat 11.000
amortiz imob corporale 30.000 rezerve legale 1.850
val neamortizata 15.000 total cap proprii 12.850
2, mat prime 3.000 2, furnizori 7.000
ajustari depreciere mat prime 500 3, provizioane 1.250
val neta 2.500 total pasiv 21.100
3, clienti 2.000
clienti incerti 700
ajustari depreciere clienti 400
val neta 2.300
4, conturi la banci 1.300
total activ 21.100


A - INREG CONTABILE AFERENTE LICHIDARII

1, vanzare imob corporale

vanzare constructie
461= % 13.090
7583 11.000
4427 2.090

incasare c/v constructie
5121 =461 13.090

descarcare gestiune
% = 212 30.000
2812 20.000
6583 10.000

vanzare echip.tehnologice
461 = % 8.330
7583 7.000
4427 1.330

incasare c/v echipament
5121 = 461 8.330

descarcare gestiune
% = 2131 15.000
2813 10.000
6583 5.000

2, vanzare mat.prime

trecerea la marfuri a materiilor prime
371= 301 3.000

materii prime vandute
411 = % 3.392
707 2.850
4427 542

incasare c/v mat prime vanduta
5121= 411 3.392

descarcare gestiune
607= 371 3.000

anulare ajustare mat prime
391= 7814 500

3, clienti

incasare clienți / scont acordat
% = 411 2.000
5121 1.900
667 100

incasare clienti incerti
5121= 4118 350

trecere la chelt clienti incerti neincasati
654= 4118 350

anulare ajustare clienti
491= 7814 400

4, furnizori

plata furnizori / scont acordat
404= % 7.000
5121 6.650
767 350

5, anulare provizion
151= 7812 1.250

6, inregistrarea cheltuielilor de lichidare
628 =5121 900

7, regularizare tva
4427= 4423 3.962

8, plata tva
4423= 5121 3.962

9, inchiderea conturilor de venituri
% == 121 23.350
707 2.850
767 350
7812 1.250
7814 900
7583 18.000

10, inchiderea conturilor de cheltuieli
121= % 19.350
607 3.000
628 900
654 350
6583 15.000
667 100

11. impozit profit datorat ( 23350 - 19350 = 4000 x 16% = 640 )
691= 441 640

12, inchiderea contului 691
121= 691 640

13, plata impozit profit
441= 5121 640

B. - BILANT INAINTE DE EFECTUAREA PARTAJULUI

elemente de activ valori elemente de pasiv valori
1, conturi la banci 16.210 1, cap.social 11.000
rezerve legale 1.850
total cap proprii 12.850
2, profit din lichidare 3.360
total activ 16.210 total pasiv 16.210

C. - INREG CONTABILE AFERENTE PARTAJULUI INTRE ASOCIATI

1, rambursare cap social catre asociati
1012= 456 11.000

2, plata cap soc catre asociati
456= 5121 11.000

3, decontare rezerve legale catre asoc
1061 =456 1.850

4, impozit profit aferent rezerve legale ( 1850 X 16% = 296 )
456 =441 296

5, plata imp profit aferent rezerve legale
441= 5121 296

6, decontarea profitului din lichidare
121= 456 3.360

7, impozit dividende ( rezerva legale + profit lichidare )
( 1850 - 296 = 1554 + 3360 = 4914 X 16% = 786 )
456= 446 786

8, plata impozit dividende
446= 5121 786

9, plata dividende nete catre asociati ( 4914 - 786 = 4128 )
456= 5121 4.128


D. - SITUATIA CONTURILOR DUPA PARTAJ


D 456 C
11.000 11.000
296 1.850
786 3.360
4.128
16.210 16.210



D 5121 C
16.210 11.000
296
786
4.128
16.210 16.210

2.(17.)In cazul in care societatea aflata in lichidare este in stare de insolventa, ce obligatie are lichidatorul?


Raspuns:
Principalele atributii ale lichidatorului, in cadrul art 25. Legea 85/2006, sunt:
a) examinarea activitatii debitorului asupra caruia se initiaza procedura simplificata in raport cu situatia de fapt si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila si a existentei premiselor angajarii raspunderii acestora in conditiile art.138, si supunerea acelui raport judecatorului-sindic intr-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depasi 60 de zile de la desemnarea lichidatorului, daca un raport cu acest obiect nu fusese intocmit anterior de administratorul judiciar;
bconducerea activitatii debitorului;
c) introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, precum si a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale incheiate de debitor si a constituirii unor garantii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
d) aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor si luarea masurilor corespunzatoare pentru conservarea lor;
e) mentinerea sau denuntarea unor contracte incheiate de debitor;
f) verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea, precum si intocmirea tabelelor creantelor;
g) urmarirea incasarii creantelor din averea debitorului, rezultate din transferul de bunuri sau de sume de bani efectuat de acesta inaintea deschiderii procedurii, incasarea creantelor; formularea si sustinerea actiunilor in pretentii pentru incasarea creantelor debitorului, pentru aceasta putand angaja avocati;
h) primirea platilor pe seama debitorului si consemnarea lor in contul averii debitorului;
i) vanzarea bunurilor din averea debitorului, in conformitate cu prevederile prezentei legi;
j) incheierea de tranzactii, descarcarea de datorii, descarcarea fidejusorilor, renuntarea la garantii reale sub conditia confirmarii de catre judecatorul-sindic;
k) sesizarea judecatorului-sindic cu orice problema care ar cere o solutionare de catre acesta;
l) orice alte atributii stabilite prin incheiere de catre judecatorul-sindic.



#4 g_dani

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 07 October 2010 - 01:13 PM

Va rog sa ma ajutati cu rezolvarea urmatoarelor probleme:




1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:

Construcții 30.000 lei

Amortizarea construcțiilor 20.000 lei

Echipamente tehnologice 15.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei

Materii prime 3.000 lei

Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei

Clienți 2000 lei

Clienți incerți 700 lei

Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei

Conturi la bănci în lei 1.300 lei

Furnizori 7000 lei

Provizioane 1.250 lei

Capital subscris vărsat 11.000 lei

Rezerve legale 1.850 lei
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari
2. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:

Echipamente tehnologice 30.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei

Mărfuri 900 lei

Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei

Conturi la bănci în lei 2.000 lei

Cheltuieli în avans 1.000 lei

Furnizori 12.000 lei

Venituri în avans 1.250 lei

Capital subscris vărsat 2.500 lei

Rezerve legale 200 lei

Alte rezerve 4.000 lei

Rezultatul reportat 1.150 lei
Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.
3. Situația elementelor de activ și de pasiv la societatea „X” conform bilanțului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:

Programe informatice 4.000.000 lei

Amortizarea programelor informatice 1.000.000 lei

Clădiri 10.000.000 lei

Amortizarea clădirilor 2.500.000 lei

Titluri de participare 2.500.000 lei

Mărfuri 5.000.000 lei

Clienți 2.000.000 lei

Furnizori 4.500.000 lei

Furnizori de imobilizări 2.000.000 lei

Clienți-creditori 1.500.000 lei

Credite bancare pe termen lung 6.000.000 lei

Capital subscris vărsat 5.000.000 lei

Rezerve 1.000.000 lei (această sumă este formată din repartizarea profitului net în anii anteriori).
Operațiunile efectuate de judecătorul sindic și de lichidator pentru a asigura disponibilitățile bănești în vederea achitării datoriilor:
a) Programele informatice au fost vândute cu 2.500.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 3.000.000;
b) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei, față de valoarea netă contabilă de 7.500.000 lei;
c) Mărfurile au fost vândute cu 6.000.000 lei față de valoarea contabilă netă de 5.000.000 lei;
d) Titlurile de participare au fost vândute cu 3.000.000 lei față de 2.500.000 lei - costul de achizitie;
e) S-a încasat de la clienți suma de 1.800.000 lei, acordându-se un scont de 10%;
f) S-a achitat împrumutul de 6.000.000 lei și dobânda de 1.000.000 lei;
g) S-au achitat furnizorii în sumă de 4.500.000 lei, primindu-se un scont de 5%;
h) Au fost achitați furnizorii de imobilizări în sumă de 2.000.000 lei;
i) Au fost restituite avansurile încasate de la clienți în sumă de 1.500.000 lei;
j) Cheltuielile efectuate cu lichidarea s-au ridicat la suma de 800.000 lei din care:
-salarii 500.000 lei
-cheltuieli cu licitațiile 300.000 lei
Se cere:
a) Înregistrarile contabile privind operațiunile de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de efectuarea partajului.
c) Înregistrările contabile privind operațiunile de partaj la acționari.


Va multumesc!



#5 marona2004

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 13 October 2010 - 03:02 PM

[quote name='g_dani' date='Oct 7 2010, 02:13 PM' post='231902']
Va rog sa ma ajutati cu rezolvarea urmatoarelor probleme:




2. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:

Echipamente tehnologice 30.000 lei

Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei

Mărfuri 900 lei

Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei

Conturi la bănci în lei 2.000 lei

Cheltuieli în avans 1.000 lei

Furnizori 12.000 lei

Venituri în avans 1.250 lei

Capital subscris vărsat 2.500 lei

Rezerve legale 200 lei

Alte rezerve 4.000 lei

Rezultatul reportat 1.150 lei
Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.

problema aceasta o am si eu daca ii dai de cap o vreau si eu la adresa andrestef2003@yahoo.com
multumesc!!!
financiar






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL