Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Reprezentanta platitoare de TVA? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Reprezentanta platitoare de TVA?


2 replies to this topic

#1 sonia_irina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 June 2010 - 04:50 PM

Lucrez pentru o reprezentanta in Romania a unei firme straine. Reprezentanta nu efectueaza fapte de comert si operatiuni taxabile in Romania in nume propriu. Doar reprezinta interesele firmei straine in Romania. Intrebarea mea este daca aceasta r :lnr (1): eprezentanta se poate (are dreptul) sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, pentru a beneficia de deducerea TVA-ului platit la achizitiile pe care le face si pentru serviciile care ii sunt prestate?
:laugh:
Multumesc pentru ajutor
sonia



#2 Dan Vilceanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2010 - 05:54 PM

Buna,

am preluat si eu o reprezentanta si ma lovesc de aceeasi problema. Un articol interesant il gasesti aici:

http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Romani...tNr5_042508.pdf

News Leter Deloitte:

Nr. 5
25 Aprilie 2008

RAMBURSAREA TVA ACHITATĂ ÎN ROMÂNIA DE CĂTRE
REPREZENTANłELE COMPANIILOR STRĂINE

Oportunitate
Companiile care sunt stabilite si înregistrate în alte state membre ale UE sau în
ElveŃia si care sunt prezente în România prin intermediul unei reprezentanŃe
pot recupera TVA achitată în România în baza prevederilor Directivei a 8-a
sau, respectiv, ale Directivei a 13-a. Primul an în legătură cu care pot fi depuse
astfel de cereri de rambursare este 2007.

Istoric
După 1 ianuarie 2007, România a transpus sistemul de TVA stabilit prin
Directiva de TVA (2006/112/EC) referitoare la armonizarea legilor din Statele
Membre cu privire la impozitele pe cifra de afaceri. Totodată, în legislaŃia
română în domeniul TVA au fost transpuse prevederile Directivei a 8-a privind
rambursarea taxei către persoanele impozabile stabilite în cadrul Uniunii
Europene si Directivei a 13-a pentru persoane stabilite în afara comunităŃii
care, în prezent, este aplicabilă doar pentru ElveŃia.
Conform noilor prevederi, companiile stabilite în alte state membre ale UE care
nu sunt înregistrate si nu au obligaŃia înregistrării în scopuri de TVA in
România sau care nu au rezidenŃa, sediul sau un sediu permanent prin care
livrează bunuri sau prestează servicii pentru care sunt obligaŃi la plata taxei în
România, au dreptul sa solicite rambursarea cheltuielilor cu TVA efectuate
pentru achiziŃia de bunuri sau prestarea de servicii, în baza prevederilor
Directivei a 8-a sau a Directivei a 13-a.
Acesta ar fi cazul, de exemplu, pentru TVA din România aferentă achiziŃionării
unor bunuri sau servicii (mobilier, chirie, transport, utilităŃi, etc.) achitată de
către o reprezentanŃă înregistrată în România.
Suma minimă care poate fi recuperată in România este de 25 RON (aprox. 8
euro), pentru cererile de rambursare anuale si 200 RON (aprox. 60 euro) pentru
rambursări parŃiale. Cererile de rambursare pot fi completate pentru un an
calendaristic sau, pentru a mări fluxul monetar, pentru o perioada mai scurtă
(minimum un trimestru).
Termenul limită pentru depunerea cererilor de rambursare este data de 30 iunie
a anului următor. Spre exemplu, pentru cererea de rambursare a TVA aferentă
anului 2007, termenul limită este data de 30 iunie 2008.

Abordarea noastră
ReprezentanŃele companiilor din Uniunea Europeana sau ElveŃia trebuie să aibă
în vedere posibilitatea depunerii cererilor de rambursare referitoare la TVA
achitată în cursul anului 2007 în România.
Deloitte România oferă asistenŃă în vederea cuantificării drepturilor care revin
reprezentanŃelor companiilor străine, pregătirii dosarului de rambursare,
depunerii cererii la autorităŃile fiscale române si urmărirea dosarului de
rambursare până la soluŃionarea acestuia.



Eu sunt interesat de contabilitatea reprezentantelor si daca doresti putem comunica pe aceasta tema.




#3 Dan Vilceanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2010 - 06:00 PM

Buna,

am preluat si eu o reprezentanta si ma lovesc de aceeasi problema. Un articol
interesant il gasesti aici:

http://www.deloitte....tNr5_042508.pdf

News Leter Deloitte:

Nr. 5
25 Aprilie 2008

RAMBURSAREA TVA ACHITATĂ ÎN ROMÂNIA DE CĂTRE
REPREZENTANłELE COMPANIILOR STRĂINE

Oportunitate
Companiile care sunt stabilite si înregistrate în alte state membre ale UE sau în
ElveŃia si care sunt prezente în România prin intermediul unei reprezentanŃe
pot recupera TVA achitată în România în baza prevederilor Directivei a 8-a
sau, respectiv, ale Directivei a 13-a. Primul an în legătură cu care pot fi depuse
astfel de cereri de rambursare este 2007.

Istoric
După 1 ianuarie 2007, România a transpus sistemul
de TVA stabilit prin
Directiva de TVA (2006/112/EC) referitoare la armonizarea legilor din Statele
Membre cu privire la impozitele pe cifra de afaceri. Totodată, în legislaŃia
română în domeniul TVA au fost transpuse prevederile Directivei a 8-a privind
rambursarea taxei către persoanele impozabile stabilite în cadrul Uniunii
Europene si Directivei a 13-a pentru persoane stabilite în afara comunităŃii
care, în prezent, este aplicabilă doar pentru ElveŃia.
Conform noilor prevederi, companiile stabilite în alte state membre ale UE care
nu sunt înregistrate si nu au obligaŃia înregistrării în scopuri de TVA in
România sau care nu au rezidenŃa, sediul sau un sediu permanent prin care
livrează bunuri sau prestează servicii pentru care sunt obligaŃi la plata taxei în
România, au dreptul sa solicite rambursarea cheltuielilor cu TVA efectuate
pentru achiziŃia de bunuri sau prestarea de servicii, în baza prevederilor
Directivei a 8-a sau a Directivei a 13-a.
Acesta ar fi cazul, de exemplu, pentru TVA din România aferentă achiziŃionării
unor bunuri sau servicii (mobilier, chirie, transport, utilităŃi, etc.) achitată de
către o reprezentanŃă înregistrată în România.
Suma minimă care poate fi recuperată in România este de 25 RON (aprox. 8
euro), pentru cererile de rambursare anuale si 200 RON (aprox. 60 euro) pentru
rambursări parŃiale. Cererile de rambursare pot fi completate pentru un an
calendaristic sau, pentru a mări fluxul monetar, pentru o perioada mai scurtă
(minimum un trimestru).
Termenul limită pentru depunerea cererilor de rambursare este data de 30 iunie
a anului următor. Spre exemplu, pentru cererea de rambursare a TVA aferentă
anului 2007, termenul limită este data de 30 iunie 2008.

Abordarea noastră
ReprezentanŃele companiilor din Uniunea Europeana sau ElveŃia trebuie să aibă
în vedere posibilitatea depunerii cererilor de rambursare referitoare la TVA
achitată în cursul anului 2007 în România.
Deloitte România oferă asistenŃă în vederea cuantificării drepturilor care revin
reprezentanŃelor companiilor străine, pregătirii dosarului de rambursare,
depunerii cererii la autorităŃile fiscale române si urmărirea dosarului de
rambursare până la soluŃionarea acestuia.



Eu sunt interesat de contabilitatea reprezentantelor si daca doresti putem comunica pe aceasta tema.






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL