Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
problema conta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


problema conta


6 replies to this topic

#1 Guttuso

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 15 July 2010 - 08:36 AM

Se da urmatoare problema:

La un magazin alimentar, pentru sortimentul de marfa A se cunosc urmatoarele date referitoare la luna septembrie 2009.
- 01.09.2009 - stoc initial 600buc*10lei/buc
- 08.09.2009 - se achizitioneaza 3000buc*11lei/buc
- 10.09.2009 - se vand 2400buc la pret de vanzare 16lei/buc
- 20.09.2009 - se cumpara 1800buc*14lei/buc
- 29.09.2009 - se vand 2500buc la pret de vanzare 18lei/buc.
Prezentati rulajele, totalurile si soldul contului 371 "Marfuri" aplicand procedeul FIFO. Inregistrati in contabilitate toate tranzactiile.

Problema se face asa:

Inregistratea tranzactiilor
371=401 3000*11
4111=707 2400*16
607=371 6000+19800
371=401 1800*14
4111=707 2500*18
607=371 13200+18200



nu inteleg anumite lucruri:

se achizitioneaza marfa
371=401
mai sus problema este tratata: ce se cumpara si de la cine
de ce nu se trateaza problema asa: ce se cumpara si unde intra?
sau, cine stie se mai poate pune problema si altfel

descarcare gestiunii

607=371
de ce trebuiesc cheltuieli prind marfurile?
de ce nu este tratata situatia asa: ce iesa (marfuri) si catre cine (clienti)
371=4111

Aceasta postare a fost editata de Guttuso: 15 July 2010 - 08:40 AM




#2 Guttuso

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 18 July 2010 - 02:58 PM

unde ar trebui sa postez sa primesc un rasouns?




#3 alice_ioanna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 27 July 2010 - 07:57 AM

haha, astea-s probleme existentiale :), nu cred ca are cineva rabdare sa explice de ce si cum :). problema nu e tratata "ce se cuimpara si de la cine", e f clar ca-s marfuri si importanta e doar miscarea pe stoc, adica profu ala al tau vrea sa vada ca stii ce-i aia metoda FIFO. in ceea ce priveste marfuri si cheltuieli aferente, citeste si tu un pic in carte :). toti am fost incepatori, eu daca as mai fi in anul I mi-as alege alta specializare, da acum e prea tarziu :)



#4 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2010 - 10:01 AM

Ai primit raspuns deja ,banuiesc ca ai inteles ca descarcarea din gestiune FIFO este primul intrat =primul iesit .
In afara de asta finalul in conabilitate se face prin intermediul conturilor de 600 CHELTUIELI si 700 VENITURI
Ca sa vezi profitul societatii se face 700 - 600 .
Ideal ar fi ca toata marfa cumparata intr-o luna sa o vinzi tot in aceeasi luna ,dar in practica nu se intampla asa ,si ramane marfa in stoc (371).
Se trece pe chel.( 607), doar valoarea marfii vandute in luna respectiva
Te sfatuiesc sa consulti probleme rezolvate si bine faci ca-ti pui intrebari, asa vei ajunge sa ca sa le intelegi .
Bafta



#5 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2010 - 10:48 AM

Vezi postareaGuttuso, la Jul 15 2010, 07:36 AM, a spus:

descarcare gestiunii[/u]
607=371
de ce trebuiesc cheltuieli prind marfurile?
de ce nu este tratata situatia asa: ce iesa (marfuri) si catre cine (clienti)
371=4111
Incep cu ultima "problema" :laugh:
in nici un caz marfa nu iese prin formula 371=4111 :lnr (1): Asta este o egalitate aiurea : este de fapt o intrare de marfa de la un client (asa am invatat eu contabilitate acum 30 de ani, traducandu-mi fiecare formula, ca altfel nu reuseam sa pricep nimica).

411=707 inseamna am obtinut un venit de la client, iar pentru obtinerea acestui venit costul marfii a fost 607=371
Iar profitul din vanzari se fdetermina prin contul 121, inregistrand cheltuiala de o parte (pe debit 607=121) si venitul pe de alta parte (pe credit 121=707)- facand abstractie de celelalte cheltuieli.
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#6 Guttuso

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 22 October 2010 - 11:56 AM

Vezi postareaalice_ioanna, la Jul 27 2010, 08:57 AM, a spus:

problema nu e tratata "ce se cuimpara si de la cine", e f clar ca-s marfuri si importanta e doar miscarea pe stoc

inteleg si nu prea

se achizitioneaza marfa
371=401

daca situatia nu este tratata asa: ce se cumpara si de la cine atunci,
371 = 401
marfuri = furnizori

cum pot "traduce"?



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2010 - 10:58 PM

:thumbup: , se traduce "am cumparat marfa de la furnizor, in val. de ... si marfa mi-a intrat in stoc (371=401)

cum pt a determina rezultatul financiar al activitatii (contul 121) trebuie sa fol. conturi de venituri (clasa 7) si de cheltuieli (clasa 6) fiindca asa functioneaza acest sistem contabil si pt ca e logic si corect sa scadem din venituri cheltuielile aferente ca sa vedem ce profit am realizat, atunci cand zic "am dat marfa clientului" nu pot sa inreg. direct 4111=371 fiindca asa nu mai am cont in care sa inreg. chelt. cu descarcarea de gestiune aferenta costului marfii vandute si nici venitul obtinut din vanzarea marfii. de aceea inreg. 4111=707 si 607=371, adica "am vandut marfa din stoc obtinand venitul ... care marfa m-a costat ... descarcarea de gestiune (dpv al marfii).
dif dintre 707 si 607 o reprezinta plusvaloarea din operatiunea respectiva, din care imi voi mai scadea celelalte chelt. (salarii, papetarie, utilitati, amortizari....) si asa voi determina profitul brut.

acum e mai clar ? :smile:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 October 2010 - 11:24 PM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL