http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formu...cl_010_2011.pdf
#21
Postat 10 January 2011 - 04:09 PM
#22
Postat 10 January 2011 - 04:20 PM
Are cineva in format Word D 010 ?
#23
Postat 10 January 2011 - 06:57 PM
AOPRIS, la Jan 10 2011, 04:02 PM, a spus:
Formularului 010:
-Scoaterea din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA:
Randurile 1.12 si 1.13 se completeaza numai in cazul in care s-a bifat casuta 2 de la litera A.
Se marcheaza cu “X” in functie de tipul scoaterii din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA.
Data scoaterii din evidenta se stabileste conform prevederilor titlului VI “Taxa pe valoarea adaugata” din Codul fiscal.
#24
Postat 10 January 2011 - 11:19 PM
Am un SRL care are cifra de afaceri echivalent a 12000 eur la 31.12.2010 . Vreau sa devin neplatitor de TVA cf OG117/2010.
Am insa in balanta lunii dec 2010 , un imobil achizitionat prin taxare inversa de 150.000 lei , amortizat 12000 lei , un autoturism de 35.000 lei amortizat 30.000 lei si stoc de marfa de 31.000 lei. ( valoare de achizitie) , si obiecte de inventar de 15000 lei date in consum .
Ce ajustari trebuie sa fac la TVA , pe care sa le prind in decontul lunii ianuarie ?
Va multumesc anticipat .
#25
Postat 11 January 2011 - 11:48 AM
In urmatoarele cazuri se face ajustarea?
1.Mijloc fix (calculator) achizitionat in anul 2008 si neamortizat integral( se va amortiza integral in anul 2011).Se face ajustarea pentru pentru 1 an sau nu?
2.Un autoturism achizitionat in leasing (s-a dedus tva la factura de avans in anul 2005) iar apoi s-a dedus tva la facturile cu ratele facturate.Leasingul se va incheia in anul 2011 in luna august.
Pt.aceasta situatie se mai face ajustarea tva?
Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu aceasta speta si va multumesc anticipat!
#26
Postat 11 January 2011 - 02:09 PM
Ma poate ajuta cineva cu ....ajustarile astea ca nu ma descurc .
In circulara scrie "În ultimul decont depus, persoanele impozabile au obligația
să evidențieze valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor
ajustărilor de taxă, conform Titlului VI al Codului fiscal." Probabil se refera la art. 138 din CF "Ajustarea bazei de impozitare". (avand in vedere ca singura conditie este pragul de 35.000 de euro).
#27
Postat 11 January 2011 - 02:12 PM
" Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului Vâlcea informează contribuabilii că, pentru scoaterea din evidență a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care, în cursul anului 2010, nu au depășit plafonul de scutire de 35.000 euro, potrivit art. I pct. 75 alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, vor completa și depune la organele fiscale competente „Declarația de mențiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depășesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal (formular 096)”, cod M.F.P. 14.13.01.10.12, aprobată prin Ordinul președintelui ANAF nr. 13/10.01.2011.
Plafonul de scutire se calculează la cursul de schimb valutar comunicat de BNR la data aderării României la UE, respectiv 3,3817 lei/euro (119.000 lei).
Declarația de mențiuni se depune până la 20 ianuarie 2011 și va fi însoțită de balanța de verificare la 31.12.2010, jurnalul de vânzări, după caz, și certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, în original. "
www.finantevalcea.ro
#28
Postat 11 January 2011 - 02:39 PM
cu datele de mai sus ....imobil , auto si stoc de marfa?
Mersi
#29
Postat 11 January 2011 - 03:12 PM
#30
Postat 11 January 2011 - 04:10 PM
AOPRIS, la Jan 11 2011, 03:12 PM, a spus:
" Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului Vâlcea informează contribuabilii că, pentru scoaterea din evidență a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care, în cursul anului 2010, nu au depășit plafonul de scutire de 35.000 euro, potrivit art. I pct. 75 alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, vor completa și depune la organele fiscale competente „Declarația de mențiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depășesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal (formular 096)”, cod M.F.P. 14.13.01.10.12, aprobată prin Ordinul președintelui ANAF nr. 13/10.01.2011.
Plafonul de scutire se calculează la cursul de schimb valutar comunicat de BNR la data aderării României la UE, respectiv 3,3817 lei/euro (119.000 lei).
Declarația de mențiuni se depune până la 20 ianuarie 2011 și va fi însoțită de balanța de verificare la 31.12.2010, jurnalul de vânzări, după caz, și certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, în original. "
www.finantevalcea.ro
Mai exista vreo conditie suplimentara pentru scoaterea din evidenta ca platitor de TVA, de exemplu sa fi fost platitor de TVA minim3 ani ?
Multumesc.
#31
Postat 11 January 2011 - 04:34 PM
#32
Postat 11 January 2011 - 08:03 PM
Exemplu ajustare TVA imobile
Presupunem ca imobilul este la 31.08.2007, deci dupa data aderarii.
In acest caz, perioada de ajustare va fi de 20 de ani, de la 01 ianuarie 2007 pana in anul 2026 inclusiv.
Deci se va ajusta TVA-ul dedus (chiar daca a fost taxare inversa se considera ca s-a dedus TVA-ul) pe perioada 2011-2026, deci pentru 16 ani.
TVA dedus initial : 200.000 X 19% = 38.000 lei
TVA de ajustat = 38.000 /20 ani x 16 ani = 30.400 lei
635 “Chelt cu alte impozite, taxe”= 4426 “TVA deductibil” 30.400 lei
Suma de 30.400 lei se inscrie in decontul de TVA la randul 29, cu semnul minus.
Cheltuiala de 30.400 lei din contul 635 este deductibila la calculul impozitului pe profit cf pct 23, lit b) din Normele de aplicare ale Codului fiscal.
In cazul in care imobilul este achizitionat inainte de data aderarii, perioada de ajustare este de numai de 5 ani.
Se mai au in vedere si modernizarile facute cladirilor, daca au valori ce depasesc 20% din valoare cladirii.
La celelalte categorii de active, gen autoturisme perioada de ajustare este de 5 ani. Se procedeaza la fel, cred.
Astept si parerea voastra despre acest subiect.
#33
Postat 11 January 2011 - 08:29 PM
Art. 148
Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital
c) persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere.
Art. 149
Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital
(4) Ajustarea taxei deductibile prevazute la alin. (1) lit. d) se efectueaza:
a) in situatia in care bunul de capital este folosit de persoana impozabila:
2. pentru realizarea de operatiuni care nu dau drept de deducere a taxei;
#34
Postat 11 January 2011 - 08:33 PM
Adica din registrul bunurilor de capital ar trebui sa iau tva-ul dedus pentru masina (cazul meu) sa impart la 5 ani sa inmultesc cu lunile ramase pana la 5 ani si sa pun in decont.
Intrebarea mea este in cazul unui leasing, ce ar trebui sa am in registrul bunurilor de capital?
toate facturile de leasing, inclusiv comision, diferenta de curs? sau numai rata principala si tva-ul aferent, completat lunar?
ca pe valoarea masinii 2133 pun exact ce am in registrul bunurilor de capital ma gandesc
#35
Postat 12 January 2011 - 11:04 AM
AOPRIS, la Jan 11 2011, 03:12 PM, a spus:
" Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului Vâlcea informează contribuabilii că, pentru scoaterea din evidență a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care, în cursul anului 2010, nu au depășit plafonul de scutire de 35.000 euro, potrivit art. I pct. 75 alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, vor completa și depune la organele fiscale competente „Declarația de mențiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depășesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal (formular 096)”, cod M.F.P. 14.13.01.10.12, aprobată prin Ordinul președintelui ANAF nr. 13/10.01.2011.
Plafonul de scutire se calculează la cursul de schimb valutar comunicat de BNR la data aderării României la UE, respectiv 3,3817 lei/euro (119.000 lei).
Declarația de mențiuni se depune până la 20 ianuarie 2011 și va fi însoțită de balanța de verificare la 31.12.2010, jurnalul de vânzări, după caz, și certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, în original. "
www.finantevalcea.ro
O data cu depunerea decl.096 se mai depune si decl.010 respectiv decl 070 (pt.PFA) pana pe 20 Ian. 2011 ?
Multumesc.
#36
Postat 12 January 2011 - 11:34 AM
D 096 + Certificatul in scopuri de Tva in original
#37
Postat 12 January 2011 - 09:46 PM
#38
Postat 13 January 2011 - 08:35 PM
certificatul in oroginal si D 096.
#39
Postat 13 January 2011 - 09:34 PM
#40
Postat 14 January 2011 - 10:14 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi