Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010


360 replies to this topic

#241 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 26 August 2010 - 06:50 PM

salut sunt pfa si am contract si la casa de pensii si la sanatate
sunt cu plata la zi
mai tre sa depun declaratie ptr iulie?
e aiurea ,platesc de doua ori



#242 kiki2002

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 26 August 2010 - 08:00 PM

Vezi postareaBruno_2000, la Aug 26 2010, 02:19 PM, a spus:

Vezi postareakiki2002, la Aug 26 2010, 01:36 PM, a spus:

Vezi postareaPopu, la Aug 26 2010, 10:45 AM, a spus:

Bruno, la sanatate erai obligat sa cotizezi chiar daca plateai pe cartea de munca. Tot ce se poate sa te puna sa platesti la venitul minim (600 RON) pentru lunile in care n-ai avut venituri.
Ar trebui depuse notificari la somaj / pensii cum ca nu ai realizat venituri pe luna iulie (eu asa am inteles). Daca te incurca PFA-ul renunta la el (nu stiu in ce masura suspendarea ajuta)


Bruno, nu trebuie sa depui notificari daca ai carte de munca si pe pfa ai venituri ocazionale si nici nu ai obligatia platii contributiilor.
Vei avea aceasta obligatie daca vei realiza venituri cu caracter repetitiv pe pfa.
La sanatate trebuia sa te inregistrezi in termen de 30 de zile de la data obtinerii autorizatiei pe pfa. Se depunde declaratie cu venitul estimat (acelasi venit estimat trecut si in declaratia depusa la FISC), iar plata cass 5.5% se face trimestrial.
Anul urmator, dupa primirea declaratiei de impunere de la FISC, mergi cu ea si la casa de sanatate pentru plata diferentei de contributie, daca e cazul.

Merci pentru raspuns !

Deci daca o sa am venituri repetate de acum incolo pe pfa (unde nu am cartea de munca) va trebui atunci sa ma duc sa le declar da ?
Tu zici ca trebuia sa ma duc sa ma inregistrez la casa de sanatate dupa ce am primit autorizatia ?
Si proabil ca daca ma acum sa zicem probabil ca ma va pune sa platesc de cand am inceput sa functionez cu 5,5 % aplicat la ce am avut venituri, nu ?
In rest, la somaj si pensii nu mai am deocamdata ce sa caut, nu ?

Merci !

Da, probabil vei plati din urma la sanatate. Cu somajul si cas-ul nu ai treaba in conditiile pe care le-ai explicat.
Din pacate e un pic ambigua clasificarea asta a veniturilor in repetitive si ocazionale. Trebuie sa fii sigur ca veniturile pe care le obtii au caracter ocazional.




#243 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 26 August 2010 - 10:52 PM

Vezi postareaImamco, la Aug 25 2010, 10:22 PM, a spus:

Venit inseamna toate sumele intrate concret in contul sau casa dumneavoastra!
Daca ati emis facturi in valoare de 1.000,00 lei in luna iulie,dar ati incasat doar 800,00 lei,atunci veniturile sunt 800,00 lei,la care se adauga dobinzile pentru depunerile din cont,daca-l aveti...!
Intrebam pentru ca cineva mi-a intarziat o plata din mai si abia luna asta va intra in cont. Totusi sunt putin bulversat pentru ca stiam de niste plafonari. Adica eu daca voi primi 6000 ron + TVA luna asta, pana pe 25sept. Trebuie sa declar si depun 630 ron (10.5%) doar pentru pensie si 30 de ron la somaj???!

Si mai precizez ca nu am vazut in ordonanta paragraf referitor la o declaratie anuala prin care sa putem evidentia si cheltuielile din lunile in care am pus doar notificari pt ca am fost pe 0...



#244 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 27 August 2010 - 08:06 AM

Citeste topicul : declaratii pfa iulie



#245 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 27 August 2010 - 10:01 AM

De asta imi este si mie teama. Sa nu patim ceea ce am patit cu impozitul minim in anul 2009 unde au iesit niste aberatii cu regularizarile de sfarsit de an.
La PFA nici nu se face referire la regularizare anuala.



#246 Bruno_2000

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 August 2010 - 10:50 AM

Vezi postareakiki2002, la Aug 26 2010, 09:00 PM, a spus:

Vezi postareaBruno_2000, la Aug 26 2010, 02:19 PM, a spus:

Vezi postareakiki2002, la Aug 26 2010, 01:36 PM, a spus:

Vezi postareaPopu, la Aug 26 2010, 10:45 AM, a spus:

Bruno, la sanatate erai obligat sa cotizezi chiar daca plateai pe cartea de munca. Tot ce se poate sa te puna sa platesti la venitul minim (600 RON) pentru lunile in care n-ai avut venituri.
Ar trebui depuse notificari la somaj / pensii cum ca nu ai realizat venituri pe luna iulie (eu asa am inteles). Daca te incurca PFA-ul renunta la el (nu stiu in ce masura suspendarea ajuta)


Bruno, nu trebuie sa depui notificari daca ai carte de munca si pe pfa ai venituri ocazionale si nici nu ai obligatia platii contributiilor.
Vei avea aceasta obligatie daca vei realiza venituri cu caracter repetitiv pe pfa.
La sanatate trebuia sa te inregistrezi in termen de 30 de zile de la data obtinerii autorizatiei pe pfa. Se depunde declaratie cu venitul estimat (acelasi venit estimat trecut si in declaratia depusa la FISC), iar plata cass 5.5% se face trimestrial.
Anul urmator, dupa primirea declaratiei de impunere de la FISC, mergi cu ea si la casa de sanatate pentru plata diferentei de contributie, daca e cazul.

Merci pentru raspuns !

Deci daca o sa am venituri repetate de acum incolo pe pfa (unde nu am cartea de munca) va trebui atunci sa ma duc sa le declar da ?
Tu zici ca trebuia sa ma duc sa ma inregistrez la casa de sanatate dupa ce am primit autorizatia ?
Si proabil ca daca ma acum sa zicem probabil ca ma va pune sa platesc de cand am inceput sa functionez cu 5,5 % aplicat la ce am avut venituri, nu ?
In rest, la somaj si pensii nu mai am deocamdata ce sa caut, nu ?

Merci !

Da, probabil vei plati din urma la sanatate. Cu somajul si cas-ul nu ai treaba in conditiile pe care le-ai explicat.
Din pacate e un pic ambigua clasificarea asta a veniturilor in repetitive si ocazionale. Trebuie sa fii sigur ca veniturile pe care le obtii au caracter ocazional.

Banuiesc si logic ca veniturile care au caracter ocazional ar insemna ca intr-o luna sa zicem ca am un venit de 100 RON, apoi peste vreo 2 sau 3 luni iar vreo 2-300 ron si iar peste vreo 2 luni vreo 100 ron si tot asa, nu ?
Ei .... in cazul asta luat ca exemplu ... trebuie sa dau fuga in lunile care am avut aceste venituri sa le declar la ei ?



#247 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 11:33 AM

Vezi postareaBruno_2000, la Aug 27 2010, 11:50 AM, a spus:

Banuiesc si logic ca veniturile care au caracter ocazional ar insemna ca intr-o luna sa zicem ca am un venit de 100 RON, apoi peste vreo 2 sau 3 luni iar vreo 2-300 ron si iar peste vreo 2 luni vreo 100 ron si tot asa, nu ?
Ei .... in cazul asta luat ca exemplu ... trebuie sa dau fuga in lunile care am avut aceste venituri sa le declar la ei ?

Ocazional în accepțiunea Casei Naționale de Pensie înseamnă o singură încasare pe sursă de venit (PFA, DDA, convenție civilă) în decursul unui an.
Cel puțin acesta a fost răspunsul unei reprezentante de la pensii dat pe evz.ro. În lipsa oricărui alt răspuns este oricum un pas înainte. Cum au ajuns la această concluzie și care sunt raționamentele nu se știe. Luați-le prin urmare ca atare, iar dacă nu sunteți de acord cu această definiție atunci va trebuie să veniți cu argumente foarte solide pentru a fundamenta o altă definiție. Ceea ce va destul de greu.



#248 ecaloianu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 August 2010 - 11:43 AM

Va salut.
Legat de Casa de Pensii, are cineva idee, ce se intampla cu cei care au platit deja pe lunile Iulie si August, conform cu legea nr. 19/2000 (31,3 %) ?
Mai platim o data (pe Iulie si August) si conform cu OUG 58/2010 ? Cum vom proceda ?
Multumesc.



#249 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 11:52 AM

Vezi postareaBruno_2000, la Aug 27 2010, 11:50 AM, a spus:

Banuiesc si logic ca veniturile care au caracter ocazional ar insemna ca intr-o luna sa zicem ca am un venit de 100 RON, apoi peste vreo 2 sau 3 luni iar vreo 2-300 ron si iar peste vreo 2 luni vreo 100 ron si tot asa, nu ?
Ei .... in cazul asta luat ca exemplu ... trebuie sa dau fuga in lunile care am avut aceste venituri sa le declar la ei ?

Ocazional în accepțiunea Casei Naționale de Pensie înseamnă un singur venti pe fiecare sursă de venit (PFA, DDA, convenție civilă) în decursul unui an, cel puțin așa am înțeles eu.
Acesta a fost răspunsul unei reprezentante de la pensii dat pe evz.ro. În lipsa oricărui alt răspuns este oricum un pas înainte. Cum au ajuns la această concluzie și care sunt raționamentele nu se știe. Luați-le prin urmare ca atare, iar dacă nu sunteți de acord cu această definiție atunci va trebuie să veniți cu argumente foarte solide pentru a fundamenta o altă definiție. Ceea ce va destul de greu.

Reproduc aici integral răspunsul dat de Elena Ciorba pe evz.ro:

Citeaza

Prin realizarea veniturilor in mod "ocazional" , care se regaseste la art.3 din Anexa nr.2 la HG 791/2010, se intelege realizarea intr-un an calendaristic, o singura data, oricand pe parcursul acelui an, a veniturilor profesionale pentru care se datoreaza contributia individuala de asigurari sociale. De asemenea, pot fi "ocazionale" si acele venituri care se realizeaza, altfel decat repetitiv, mai des decat o singura data pe an, dar din surse diferite de venit.


Veți observa că prima propoziție din răspuns este clară. A doua propoziție însă lasă de dorit la partea de logică și necesită mai multe clarificări decât oferă răspunsuri! Prin urmare, atunci când ceva este clar, iar altceva nu este, atunci este bine să rămâi la ceea ce este clar. Se mai poate desigur formula o sesizare pe petitii.sesizari@cnpas.org.

Vezi postareaecaloianu, la Aug 27 2010, 12:43 PM, a spus:

Va salut.
Legat de Casa de Pensii, are cineva idee, ce se intampla cu cei care au platit deja pe lunile Iulie si August, conform cu legea nr. 19/2000 (31,3 %) ?
Mai platim o data (pe Iulie si August) si conform cu OUG 58/2010 ? Cum vom proceda ?
Multumesc.

Eu am apucat să plătes până la sfârșitul lunii iulie pe baza vechii de declarații de asigurare. În data de 25 am plătit și pe OUG 58/2010. Mi s-a spus că se va hotărâ mai târziu ce se face cu banii achiați în plus în baza declarației vechi: mi se vor da înapoi, se va ține cont de ei pe viitor la efectuarea plăților etc.



#250 ecaloianu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 August 2010 - 12:03 PM

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 12:52 PM, a spus:

Vezi postareaBruno_2000, la Aug 27 2010, 11:50 AM, a spus:

Banuiesc si logic ca veniturile care au caracter ocazional ar insemna ca intr-o luna sa zicem ca am un venit de 100 RON, apoi peste vreo 2 sau 3 luni iar vreo 2-300 ron si iar peste vreo 2 luni vreo 100 ron si tot asa, nu ?
Ei .... in cazul asta luat ca exemplu ... trebuie sa dau fuga in lunile care am avut aceste venituri sa le declar la ei ?

Ocazional în accepțiunea Casei Naționale de Pensie înseamnă un singur venti pe fiecare sursă de venit (PFA, DDA, convenție civilă) în decursul unui an, cel puțin așa am înțeles eu.
Acesta a fost răspunsul unei reprezentante de la pensii dat pe evz.ro. În lipsa oricărui alt răspuns este oricum un pas înainte. Cum au ajuns la această concluzie și care sunt raționamentele nu se știe. Luați-le prin urmare ca atare, iar dacă nu sunteți de acord cu această definiție atunci va trebuie să veniți cu argumente foarte solide pentru a fundamenta o altă definiție. Ceea ce va destul de greu.

Reproduc aici integral răspunsul dat de Elena Ciorba pe evz.ro:

Citeaza

Prin realizarea veniturilor in mod "ocazional" , care se regaseste la art.3 din Anexa nr.2 la HG 791/2010, se intelege realizarea intr-un an calendaristic, o singura data, oricand pe parcursul acelui an, a veniturilor profesionale pentru care se datoreaza contributia individuala de asigurari sociale. De asemenea, pot fi "ocazionale" si acele venituri care se realizeaza, altfel decat repetitiv, mai des decat o singura data pe an, dar din surse diferite de venit.


Veți observa că prima propoziție din răspuns este clară. A doua propoziție însă lasă de dorit la partea de logică și necesită mai multe clarificări decât oferă răspunsuri! Prin urmare, atunci când ceva este clar, iar altceva nu este, atunci este bine să rămâi la ceea ce este clar. Se mai poate desigur formula o sesizare pe petitii.sesizari@cnpas.org.

Vezi postareaecaloianu, la Aug 27 2010, 12:43 PM, a spus:

Va salut.
Legat de Casa de Pensii, are cineva idee, ce se intampla cu cei care au platit deja pe lunile Iulie si August, conform cu legea nr. 19/2000 (31,3 %) ?
Mai platim o data (pe Iulie si August) si conform cu OUG 58/2010 ? Cum vom proceda ?
Multumesc.

Eu am apucat să plătes până la sfârșitul lunii iulie pe baza vechii de declarații de asigurare. În data de 25 am plătit și pe OUG 58/2010. Mi s-a spus că se va hotărâ mai târziu ce se face cu banii achiați în plus în baza declarației vechi: mi se vor da înapoi, se va ține cont de ei pe viitor la efectuarea plăților etc.

Pai si ce facem cu vechiul contract (conf. cu legea 19/2000) ? Trebuie mers la ei si anulat, sau il anuleaza ei oricum ?



#251 Sorinhg

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 27 August 2010 - 12:22 PM

daca sunt pfa in sistem real voi putea deduce platile astea pentru sanatate, pensii si somaj?



#252 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 12:36 PM

Vezi postareaecaloianu, la Aug 27 2010, 01:03 PM, a spus:

Pai si ce facem cu vechiul contract (conf. cu legea 19/2000) ? Trebuie mers la ei si anulat, sau il anuleaza ei oricum ?
Dacă ai contract, atunci trebuie să mergi și să ceri terminarea lui. Dacă ai doar o declarație de asigurare, atunci nu cred că ar trebuie să faci ceva în mod special.



#253 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 12:43 PM

Vezi postareaSorinhg, la Aug 27 2010, 01:22 PM, a spus:

daca sunt pfa in sistem real voi putea deduce platile astea pentru sanatate, pensii si somaj?

Bunul simț spune că da. Uite și ce spune codul fiscal la art. 46 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat pe baza contabilității în partidă simplă:
(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:
j) cheltuielile reprezentând contribuții sociale obligatorii pentru salariați și contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de muncă și boli profesionale, potrivit legii;



#254 pfaderomania

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 27 August 2010 - 01:48 PM

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 01:36 PM, a spus:

Vezi postareaecaloianu, la Aug 27 2010, 01:03 PM, a spus:

Pai si ce facem cu vechiul contract (conf. cu legea 19/2000) ? Trebuie mers la ei si anulat, sau il anuleaza ei oricum ?
Dacă ai contract, atunci trebuie să mergi și să ceri terminarea lui. Dacă ai doar o declarație de asigurare, atunci nu cred că ar trebuie să faci ceva în mod special.

Din cate spunea dna de la pensii pe site-ul ev zilei:
26 august, 15:25. anamaria.boca: Cred ca aveti o declaratie de asigurare pe legea nr.19/2000, nu un contract. Oricum, se face cerere de retragere a declaratiei de asigurare si se incheie declaratia de asigurare pe oug 58/2010. daca obitineti venituri ocazionale baza de calcul va fi in cazul dvs. norma de venit anuala. daca obtineti venituri repretitive se imparte norma de venit la 12 luni si se foloseste ca baza lunara de calcul ceea ce a rezultat din impartire.
Deci nu e nimic automat si in mod logic cum gandim noi :biggrin:

In continuare a intrebat-o cineva ce fac cei care au platit dupa ambele legi si nu a mai raspuns.



#255 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 02:00 PM

Vezi postareapfaderomania, la Aug 27 2010, 02:48 PM, a spus:

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 01:36 PM, a spus:

Vezi postareaecaloianu, la Aug 27 2010, 01:03 PM, a spus:

Pai si ce facem cu vechiul contract (conf. cu legea 19/2000) ? Trebuie mers la ei si anulat, sau il anuleaza ei oricum ?
Dacă ai contract, atunci trebuie să mergi și să ceri terminarea lui. Dacă ai doar o declarație de asigurare, atunci nu cred că ar trebuie să faci ceva în mod special.

Din cate spunea dna de la pensii pe site-ul ev zilei:
26 august, 15:25. anamaria.boca: Cred ca aveti o declaratie de asigurare pe legea nr.19/2000, nu un contract. Oricum, se face cerere de retragere a declaratiei de asigurare si se incheie declaratia de asigurare pe oug 58/2010. daca obitineti venituri ocazionale baza de calcul va fi in cazul dvs. norma de venit anuala. daca obtineti venituri repretitive se imparte norma de venit la 12 luni si se foloseste ca baza lunara de calcul ceea ce a rezultat din impartire.
Deci nu e nimic automat si in mod logic cum gandim noi :biggrin:

In continuare a intrebat-o cineva ce fac cei care au platit dupa ambele legi si nu a mai raspuns.

Au mai fost cazuri similare și s-au rezolvat prin efectul legii. Oricum au dat un comunicat pe site-ul celor de la casa de pensii în care au spus că este explus să se plătească de două ori: și pe declarația veche și pe cea nouă. În baza acestui comunicat am și afirmat că în mod logic nu ar trebui să facem nimic.



#256 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 August 2010 - 02:04 PM

Nici astazi nu mi s-a permis sa depun declaratia (PFA activitati independente impozitata pe baza normelor fixe de venit) la CNPAS Iasi pe motiv ca deja platesc in baza Legii 19. Nu am cedat si am mers la Departamentul Jurudic al aceleiasi institutii, inclusiv cu comunicatul de presa emis de CNPAS (care stipuleaza obligativitatea platii conform OUG 85) dar nici acolo nu am reusit sa obtin nici un raspuns, orice argument as fi adus - cu textul in fata.

Nu stiu ce sa mai fac, ma declar batut.



#257 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 02:23 PM

Vezi postareak0b3, la Aug 27 2010, 03:04 PM, a spus:

Nici astazi nu mi s-a permis sa depun declaratia (PFA activitati independente impozitata pe baza normelor fixe de venit) la CNPAS Iasi pe motiv ca deja platesc in baza Legii 19. Nu am cedat si am mers la Departamentul Jurudic al aceleiasi institutii, inclusiv cu comunicatul de presa emis de CNPAS (care stipuleaza obligativitatea platii conform OUG 85) dar nici acolo nu am reusit sa obtin nici un raspuns, orice argument as fi adus - cu textul in fata.

Nu stiu ce sa mai fac, ma declar batut.

Solicită-le un răspuns în scris, vor fi nevoiți să-ți dea un răspuns documentat. Altfel vorba e ca vrabia. acum e - acum nu mai e!



#258 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 August 2010 - 02:35 PM

Vezi postareaVital, la Aug 27 2010, 03:23 PM, a spus:

Vezi postareak0b3, la Aug 27 2010, 03:04 PM, a spus:

Nici astazi nu mi s-a permis sa depun declaratia (PFA activitati independente impozitata pe baza normelor fixe de venit) la CNPAS Iasi pe motiv ca deja platesc in baza Legii 19. Nu am cedat si am mers la Departamentul Jurudic al aceleiasi institutii, inclusiv cu comunicatul de presa emis de CNPAS (care stipuleaza obligativitatea platii conform OUG 85) dar nici acolo nu am reusit sa obtin nici un raspuns, orice argument as fi adus - cu textul in fata.

Nu stiu ce sa mai fac, ma declar batut.

Solicită-le un răspuns în scris, vor fi nevoiți să-ți dea un răspuns documentat. Altfel vorba e ca vrabia. acum e - acum nu mai e!

Momentan am dat mail la petitii.sesizari@cnpas.org, sper sa raspunda in timp util.



#259 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 27 August 2010 - 04:28 PM

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?



#260 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 05:35 PM

Vezi postareaZzuper, la Aug 27 2010, 05:28 PM, a spus:

As avea si eu o nelamurire cu pensiile: daca am o I.I., activitatea este comert, cum se calculeaza CAS-ul?

venituri totale lunare - cheltuiele totale lunare (deductibile) = venitul net
venitul net * 10,5% = contribuția la CAS

Trebuie precizat dacă contribuția se rotunjește la leu întreg - în cazul firmelor aceasta este regulă și cred că și în acest caz se aplică (în orice caz eu am rotunjit).

Teoretic, o Î.I. ar putea să fie impusă și la norma de venit (cu trei condiții: 1. dacă nu are angajați; 2. se încadrează în nomenclatorul de activități pentru care este prevăzută impozitarea la norma de venit; 3. a optat pentru acest regim de impozitare). Caz în care venitul net lunar se determină prin împărțirea normei de venit anuale la 12 luni.

Aceasta postare a fost editata de Vital: 27 August 2010 - 05:44 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL