Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cheltuieli I.I. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cheltuieli I.I.

28 replies to this topic

#1 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 19 November 2009 - 12:27 PM

Pot deduce cheltuieli afarente intretinerii masinii, si combustibil, daca am contract de comodat pt masina?



#2 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 19 November 2009 - 02:19 PM

combustibil numai daca te incadrezi in exceptii, intretinere auto numai cate o masina pentru persoanele cu functii de conducere.




#3 rhoodey

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 21 January 2010 - 10:17 PM

Impozitul pentru imobilul unde am sediul, prin contract de comodat, pot sa deduc?
ms



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 22 January 2010 - 11:18 PM

nu



#5 Deimara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 14 October 2010 - 10:56 AM

Buna ziua! Am o intreprindere individuala cu activitatea de productie tamplarie PVC.

Am inteles ca pentru decontarea combustibilului e nevoie de contract de comodat, foaie de parcurs, ordin de deplasare, bon de combustibil. Bun! Am facut contract de comodat pentru masinile proprietate personala.

Intrebarea mea este: pe ordinele de deplasare cine semneaza si stampileaza daca beneficiarul este persoana fizica? Pentru ca activitatea noastra se desfasoara in special cu persoane fizice.
Multumesc



#6 avdia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 February 2011 - 07:27 PM

Pentru o II pot deduce chel cu combustibilul in cazul in care obiectul de activitate este o ferma, deci exista utilaje de lucrat pamantul ?

Multumesc anticipat!



#7 Gregor Samsa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 12 March 2011 - 12:53 AM

Buna ziua.

Vreau sa infiintez o intreprindere individuala cu mai multe activitati, sa zicem: traduceri, foto-video si invatamant (limbi straine).
Inca nu a reusit nimeni sa ma lamureasca privitor la cheltuieli.
Prima situatie ar fi ca incasarile se pun la gramada, global, si de acolo se fac cheltuieli deductibile pentru oricare dintre cele trei activitati, caz in care ar rezulta ca, de pilda, pot sa ma dotez cu echipament foto din incasarile din traduceri, chiar daca momentan nu am incasari din foto.
A doua situatie ar fi ca se merge separat pe fiecare activitate, si atunci cheltuieli pentru foto pot face doar din sumele incasate din foto, nu si din sumele incasate din traduceri.
Va rog foarte mult sa ma lamuriti care dintre aceste doua situatii e cea reala si care e baza legala pentru asta.
Va multumesc anticipat.



#8 Col

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 March 2011 - 03:29 AM

Intreprinderea individuala se poate face doar pentru o singura activitate (un singur cod CAEN)



#9 Gregor Samsa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 12 March 2011 - 11:03 AM

Vezi postareaCol, la Mar 12 2011, 03:29 AM, a spus:

Intreprinderea individuala se poate face doar pentru o singura activitate (un singur cod CAEN)


Am intrebat la Ragistrul comertului Cluj si mi s-a spus ca, atat la PFA, cat si la II, se pot pune mai multe coduri CAEN, cu conditia sa ai calificarile necesare, de aceea intrebam descpre cheltuieli.



#10 Nicolae BOTH

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 13 March 2011 - 08:49 PM

Incasarile si cheltuielile se pun "la gramada", in registrul de incasari si plati. Cheltuielile cu foto sunt decuctibile in conditiile in care vor exista si venituri din aceasta activitate. Daca doresti o evidenta pe fiecare activitate in parte, poti conduce o contabilitate (fisa de cont) separat pentru fiecare activitate, sau poti folosi un program de contabilitate, in care vei avea conturi analitice pentru fiecare activitate in parte. Astfel vei sti in orice moment profitul si/sau pierderea pentru fiecare activitate in parte.



#11 Gregor Samsa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 14 March 2011 - 09:04 AM

Multumesc pentru raspuns. Nu ma pricep deloc la contabilitate, de aceea intreb. Din raspunsul dv inteleg ca, desi sumele se pun la gramada, cheltuielile deductibile pentru foto se pot face doar din incasarile din foto, nu si din cele din traduceri. E corect ce spun?
E același lucru in cazul unui SRL cu mai multe activitati, sau acolo se poate investi intr-o activitate din incasarile din alta?

Aceasta postare a fost editata de Gregor Samsa: 14 March 2011 - 09:10 AM




#12 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 March 2011 - 09:37 AM

Ideea este ca toate cheltuielile inregistrate sa fie aducatoare de venituri, care in cazul dvs pot fi foto sau traducere. Deci cheltuieli nedeductibile aveti daca veti achizitiona un aparat de facut covrigi si dvs nu vindeti covrigi (exemplu).
Deci nu trebuie sa separati suplimentar, ci doar daca doriti acest lucru.
Este diferit de ideea cu incasarile dintr-o activitate care se pot investi in alta activitate.



#13 Gregor Samsa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 14 March 2011 - 09:56 AM

Multumesc. Deocamdată bajbai prin jungla asta. Ideea era că momentan am incasari mari din traduceri și infime din foto, dar vreau să mă dotez cu aparatura foto din banii din traduceri, dacă se poate.
În plus, nu știu cum e cu casa de marcat. Traducerile le fac pentru o firma, pe un contract, si am inteles ca nu am nevoie de casa de marcat pentru asta, dar ca as avea nevoie la foto, unde lucrez cu persoane fizice.

Aceasta postare a fost editata de Gregor Samsa: 14 March 2011 - 09:57 AM




#14 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 15 March 2011 - 01:46 AM

corect cu casa de marcat



#15 dorynna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 March 2011 - 03:47 PM

Buna ziua,
am si eu o nelamurire daca ma poate ajuta cineva....
La declaratia 392, pentru un CMI, a avut anul trecut C.A. mai mare decat plafonul prevazut de 35000 euro. Cand am completat declaratia nu imi dadea voie sa trec suma reala, care este mai mare. cum procedez sa trec suma reala?
Si CMI va trebui inregistrat apoi ca platitor de TVA, pt ca ei sunt platiti prin casa de sanatate care nu plateste YVA, au cumva regim separat, sa stiu ce sa-i raspund doctorului.

Multumesc mult.



#16 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 March 2011 - 12:46 PM

Dorynna, nu te supara, dar pune mana pe carte si citeste, altfel il "nenorocesti" pe doctor; contabilitatea in partida simpla nu inseamna ca este simpla contabilitatea, aici poti fi ajutata si este foarte bine, dar trebuie sa te informezi si tu.
Cab. med. sunt scutite de TVA, citeste CF art. 141.
D. 392 B se depune pt. o CA intre 0-35.000 euro, echivalent in lei 0-119.000 lei, deci nu aveai obligatia sa o depui, in programelul de la Finante scrie clar care sunt persoanele obligate la depunerea declaratiei.
Spor la munca !
:thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 22 March 2011 - 12:48 PM

Dana




#17 adrianw140

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 15 July 2011 - 03:00 PM

Am o intreprindere individuala, neplatitoare de tva, activitatea find de comert cu amanuntul. Vreau sa va intreb daca achizitionarea marfurilor trebuie bagate pe cheltuieli cu marfa? nu stiu daca am intrebat corect



#18 guzun

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 16 July 2011 - 11:21 AM

Aprovizionarea de marfa nu este cheltuiala cu marfa.
Cheltuiala cu marfa o calculezi din:
incasari totale-adaos mediu practicat= cheltuiala cu marfa
In registru de incasari si plati nu se trece cheltuiala cu marfa.
Se calculeaza la sfarsitul anului.



#19 adrianw140

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 16 July 2011 - 09:03 PM

Vezi postareaguzun, la 16 July 2011 - 11:21 AM, a spus:

Aprovizionarea de marfa nu este cheltuiala cu marfa.
Cheltuiala cu marfa o calculezi din:
incasari totale-adaos mediu practicat= cheltuiala cu marfa
In registru de incasari si plati nu se trece cheltuiala cu marfa.
Se calculeaza la sfarsitul anului.

Eu lucrez in saga pt pardida simpla, fac NIR-ul conform programului saga, iar in RJIP trec platile si incasarile, unde la plati intra si cele deductibile ( cheltuieli cu energia electrica si service-ul cu casa de marcat, alte cheltuieli deductibile nu am ). Este bine asa? Ar trebui obligatoriu sa calculez cheltuiala cu marfa? Un raspuns mai explicit, mai simplu, pt saga si cheltuiala asta cu marfa sau cum ar trebui facut. multumesc mult



#20 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 08 August 2011 - 12:23 PM

Marfa nu o achitati cumva? Cash, prin OP, prin BO? Cum sa nu o treceti in RJIP?! Orice plata pe care o faceti pe marfa achizitionata in privinta revanzarii o treceti in RJIP.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL