Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cheltuieli I.I. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Cheltuieli I.I.

28 replies to this topic

#21 adrianw140

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 21 August 2011 - 12:50 PM

Vezi postareaZzuper, la 08 August 2011 - 12:23 PM, a spus:

Marfa nu o achitati cumva? Cash, prin OP, prin BO? Cum sa nu o treceti in RJIP?! Orice plata pe care o faceti pe marfa achizitionata in privinta revanzarii o treceti in RJIP.
O alta intrebare. Pt a-mi putea plati marfa am facut un imprumut prin dispozitie de incasare/plata, dar nu stiu pe ce trebuie trecute: decontari, cheltuieli, venituri din activitate? Lucrez in Saga

Aceasta postare a fost editata de adrianw140: 21 August 2011 - 12:51 PM




#22 avdia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 August 2011 - 04:00 PM

Vezi postareaadrianw140, la 21 August 2011 - 12:50 PM, a spus:

Vezi postareaZzuper, la 08 August 2011 - 12:23 PM, a spus:

Marfa nu o achitati cumva? Cash, prin OP, prin BO? Cum sa nu o treceti in RJIP?! Orice plata pe care o faceti pe marfa achizitionata in privinta revanzarii o treceti in RJIP.
O alta intrebare. Pt a-mi putea plati marfa am facut un imprumut prin dispozitie de incasare/plata, dar nu stiu pe ce trebuie trecute: decontari, cheltuieli, venituri din activitate? Lucrez in Saga

1.De ce ati facut imprumut?
Tineti cumva reg de casa?
Pt o II contabilitatea se tine in partida simpla. Registrele folosite sunt ;
1. reg incasari si plati- unde von trece TOATE incasarile si platile, urmand ca la sfarsitul anului (de fapt,pana in martie anul viitor cand intocmim declaratia in vederea stabilirii impozitului real) sa stabilim cheltuielile deductibile si nedeductibile;
2.reg inventar-e foloseste pentru inventarierea patrimoniului. În el se trec toate bunurile îi drepturile aferente desfășurării activității. Inventarierea se face cu următoarele ocazii: la începerea activitatii, cel putin o data pe an, la încheierea activitatii la care se mai pot adauga alte situatii prevazute de lege
3.reg unic de control;
4.registrul de gestiune- aic se trec val NIR SI incasarile, astfel vom avea sval stocului din unitate;
5. jurnale de TVA- daca sunteti platitor de tva

Aici gasiti si alte informatii: http://www.conta.ro/...tabilitate-pfa/




#23 adrianw140

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 22 August 2011 - 08:01 AM

Chiar daca nu este obligatoriu eu am facut si registru de casa. Si a trebuit sa fac imprumut pt ca nu existau bani in unitate pt a cumpara marfa. Deci, cum este pana la urma pas cu pas?



#24 mihai1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 February 2012 - 01:54 AM

Buna ziua,
Am urmatoarea intrebare legata de comisioanele bancare: Pentru I.I. am un cont bancar din care efectuez tranzactiile legate de functionarea I.I. Fiind si administratorul I.I., efectuez si retrageri de numerar de la bancomat din acest cont, bani pe care ii folosesc in interes propriu si/sau pentru plati cash pentru servicii/bunuri legate de I.I. As dori sa stiu daca comisionul bancar pentru aceste retrageri de numerar (care se regaseste in extrasul de cont) se poate deduce in contabilitate? si daca da, pe ce baza.. adica trebuie sa demonstrez in vre-un fel daca banii retrasi sunt folositi in interes propriu sau pentru achizitionarea de servicii/bunuri pentru I.I.?

Multumesc.



#25 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 20 February 2012 - 11:50 AM

imho, doar in cazul SRL/SA etc...cheltuielile facute in scop personal, chiar daca suntem "proprietari" sunt nedeductibile...adica...banii respectivi sunt ai societatii.In cazul PFA/I.I, contand platile si incasarile, retragerile sau depunerile de numerar din/in cont nefiind plati/incasari, zic eu ca e ok, comisioanele pentru retragere sunt deductibile.Totusi pentru a evita totusi anumite dispute cu ANAF, consumatoare de nervi si timp, referitor la plati prin card, cred ca ar fi ok sa avem un card al pfa/I.I.



#26 mihai1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 February 2012 - 12:17 PM

Si totusi.. incadrarea acestor comisioane la deductibile, este alegerea noastra?
Legat de deductibilitatea comisioanelor asociate platilor prin card/cont pentru activitatea I.I. nu ar trebui sa duca la dispute cu ANAF, treburile fiind destul de clare.
Dpdv contabil, nu exista ceva de genul: toate comisioanele bancare legate de plati/retrageri/incasari/depuneri a unui cont deschis pe I.I. sunt deductibile? Si daca nu, care sunt exceptiile?
De ce trebuie sa fie interpretabil si sa nasca dispute cu ANAF?
As dori, daca se poate, un raspuns avizat de la un contabil care tine contabilitatea pentru I.I. si incadreaza deja aceste comisioane intr-o categorie sau alta.
Multumesc.



#27 albis

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 April 2012 - 07:36 AM

Buna ziua,

am dorit sa postez undeva unde poate s-ar portivi mai bine ca si continut, insa va rog sa-mi permiteti o intrebare daca este posibil : chiar daca la firma unde sunt functia mea este de sofer, eu ma ocup si de partea de retrageri si depuneri bancare. Spre exemplu, retrag 5000 lei, merg sa cumpar div. produse de unde iau chitanta, dau numerar la terti si acestia imi semneaza pe o foaie justificativa sau depun la terti in contul personal pentru a cumpara acestia la randul lor diverse materiale, combustibil etc. Depunerea bancara o fac la banca unde respectiva persoana are contul, de pe persoana fizica. Toate aceste hartii si chitante le aduc la sfarsit de zi la contabilitate. Deoarece nu cunosc, va rog sa-mi spuneti daca fac ceva gresit, la nivelul meu.



#28 simona68

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 October 2012 - 03:46 PM

Buna ziua,
Va rog frumos sa ma lamuriti cu cateva probleme:
1. Pot trece ca si cheltuiala deductibila pentru o gradinita facturi de la Carrefour (mancare, rechizite) ? In partea de jos a facturii scrie ca produsele nu sunt destinate revanzarii.
2. pot inregistra ca si cheltuiala deductibila o factura cu care am cumparat on line un frigider dar pentru care nu mai am chitanta (era emisa de firma de curierat) insotita de o nota explicativa?(am ratacit chitanta dar plata am facut-o prntru ca altfel nu-mi lasa frigiderul)
3. pot plati salariile cash?



#29 carambina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 04 December 2013 - 06:25 PM

Buna seara

Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:

Pentru a putea inregistra cheltuieli reprezentand: combustibilul, asigurarea, rovinieta pot sa inchei un contract de comodat intre mine ca titular al intreprinderii individuale si intreprindere, pentru a putea trece in RJIP si deduce astfel de cheltuieli?
Mentionez ca am o autoutilitara personala cu care fac aprovizionarea cu marfa la magazin.

Pot inregistra in baza contractului de comodat macar combustibilul care il consum cu autoutilitara personala pentru aprovizionarea intreprinderii?







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL