#41
Postat 15 November 2010 - 11:48 AM
#42
Postat 15 November 2010 - 12:22 PM
in plus, masura propusa aici este fair-play fiindca ea vizeaza si tva deductibila la plata furnizorilor, nu numai tva colectata la incasarea clientilor.
#43
Postat 15 November 2010 - 04:06 PM
Clara Kardos, la Nov 15 2010, 01:48 PM, a spus:
Repet: in Marea Britanie se plateste TVA la incasare.
De asemenea, in Franta, pentru prestarile de servicii regula este plata TVA la incasare (regula adoptata tocmai pentru a se reduce evaziunea fiscala).
Si daca nici Franta nu e mama birocratiei si a complicatiilor contabile....
#44
Postat 15 November 2010 - 05:30 PM
ella3, la Nov 15 2010, 05:06 PM, a spus:
Clara Kardos, la Nov 15 2010, 01:48 PM, a spus:
Repet: in Marea Britanie se plateste TVA la incasare.
De asemenea, in Franta, pentru prestarile de servicii regula este plata TVA la incasare (regula adoptata tocmai pentru a se reduce evaziunea fiscala).
Si daca nici Franta nu e mama birocratiei si a complicatiilor contabile....
noi traim in Romania si asta complica foarte mult lucrurile...la asta ne pricem cel mai bine si facem ce ne pricepem.
alte situatii...alte raportari.....controale peste controale...desi la prima vedere pare simplu...noi avem darul de a le complica.
votat da...oare conteaza parerea noastra?ma indoiesc
#45
Postat 15 November 2010 - 09:17 PM
lucia55, la Nov 15 2010, 05:30 PM, a spus:
nimeni dintre initiatorii lui nu poate garanta nimic 100%, nu poate promite ca vom reusi 100%, dar cu siguranta va putem promite ca vom face tot ce suntem in stare ca sa izbandim si de aceea v-am cerut ajutorul (gratuit) - tot ce v-am rugat a fost sa ne sprijiniti NUMAI online, cu comentarii, idei si voturi.
credem ca putem aduce propunerile noastre de modificari legislative mai aproape de forul decizional competent - asta am spus ca putem face si chiar o vom face.
vom lua totul pas cu pas, insa in ritm cat de rapid se preteaza "accesul" necesar si vom vedea ce iese... speram sa iasa cat mai mult din ce ne dorim si, daca asa va fi, atunci ne vom bucura impreuna
va multumim tuturor pt. implicare
#46
Postat 16 November 2010 - 08:36 AM
Parerea mea este ca nu se va vota asa ceva, mai ales in actuala criza economica, unde statul are nevoie de bani si prefera sa incaseze TVA ca si pana acum, pe hartie... Plus ca iti dai seama nu vor ma fi tepe de tras la fraieri... Indiferent de metodologie, m-as bucura sa treaca o astfel de initiativa si subscriu la ceea ce au spus si alti membrii PRO, cum ar fi de exemplu Mares Stefan, Otilia Alupei etc... Doamne ajuta si Da-i Doamne romanului mintea de pe urma! Amin!
#47
Postat 16 November 2010 - 12:48 PM
mutual, la Nov 8 2010, 05:42 PM, a spus:
Ganditi-va ca exigibilitatea TVA va avea legatura cu 2 componente diferite: facturile primite/emise (usor de verificat si incrucisat) si operatiunile legate de cash flow (casa, banca, instrumente bancare de plata, operatiuni triunghiulare, incasari/plati offshore, decontari in numele clientilor/furnizorilor, s.a.). Verificarea unei rambursari de TVA de ex. ar solicita timp dublu sau triplu, iar un control fiscal efectuat chiar cu respectarea principiului semnificatiei statistice a valorilor verificate, ar putea sa dureze mult prea mult.
Pana la urma, milogeala cu facturile neincasate la termen are legatura cu sistemul judecatoresc slab si nu cu contabilitatea sau cu fiscalitatea. Ia sa functioneze sistemul judiciar normal si rapid pentru orice suma datorata, plus dobanda si daune interese, sa nu mai vorbesc de un sistem privat de credit history, ca ar fi client statul, primaria sau particularul, sa vezi cum s-ar invarti jucaria economica pentru cei seriosi si activi. Cunosc binisor sistemul contabil englezesc, ai prins un client la conta, ai contract ferm scris, esti boier(oaica), lunar ii expediezi prin posta sau email facturica, unde prinzi tot ce ai prestat (ex. ai vorbit 5 minute la telefon se marcheaza) si in 10-30 zile ai banutii in cont.
In plus, la noi mai este problema bugetarii anuale, pur si simplu, nu se intocmesc bugetele anuale (BVC) si estimarea fluxurilor de numerar, care sunt lucrari complicate, dar foarte utile pentru a sti cum te misti pe piata cu banii proprii, imediat se vede ca ai probleme cu termenele de incasare de la clienti sau furnizori prea putin flexibili.
Si atunci este normal sa gasesti motive si motivatii economice pentru decontarea TVA la incasare/plata de facturi.
Pe cei mai competenti si informati care citesc aceste randuri i-as ruga sa ne dea exemple de tari din CEE care accepta decontarea TVA pe baza fluxului de numerar, eu am mai citit pe internet si nu am gasit vreun stat care sa practice sistemul acesta fiscal.
Practici europene privind plata TVA la incasarea facturii
28/07/2009
Directiva 112/2006/CE care reglementeaza cadrul comun al TVA aplicabil de statele membre, reglementeaza exigibilitatea TVA la art. 63-66.
Articolele 63-65 reprezinta prevederi obligatorii pentru statele membre, in timp ce prevederile de la art. 66 reprezinta prevederi optionale.
Printre masurile optionale de la art 66 se prevede ca pentru anumite operatiuni sau pentru anumite persoane impozabile TVA poate deveni exigibil cel mai tarziu la data incasarii.
Plata TVA la incasarea facturii (cum este supranumita aceasta masura), este aplicata in cateva state membre (Austria, Belgia, Olanda, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Suedia, Slovenia, Estonia), in general pentru intreprinderi mici si mijlocii. Din analiza Directivei 2006/112/CE rezulta cu certitudine ca aceasta este o masura care nu poate fi generalizata pentru toti agentii economici si pentru toate operatiunile, fiind doar o exceptie de la regula.
Din informatiile pe care le detinem, Marea Britanie, Suedia, Estonia si Slovenia aplica in felul urmator plata TVA la incasare:
operatorul economic are dreptul sa colecteze TVA doar atunci cand incaseaza facturile, dar
in acelasi timp are dreptul sa deduca TVA numai pe masura ce isi plateste furnizorii, pe baza unor derogari obtinute de la Comisia Europeana.
Dintr-o informare transmisa de Slovenia rezulta ca numai 1,024% dintr-un total de 73,70% din firmele care erau eligibile au optat pentru plata TVA la incasare din doua motive:
mai multe sarcini administrative impuse (evidente suplimentare pentru determinarea sumelor de colectat si de dedus pe masura incasarii, respectiv a platii);
pentru ca deducerea este permisa numai atunci cand cel care a optat pentru schema, isi plateste la randul sau furnizorii.
Intrebare
Veti fi interesat ca firma dumneavoastra sa plateasca TVA la incasarea facturilor in conditiile mentionate in Uniunea Europeana?
In situatia in care s-ar implementa in legislatia Romaniei aceasta optiune ar trebui sa se stabileasca cu certitudine persoanele impozabile care ar putea beneficia de aceasta schema, si conform practicii europene schema se aplica doar pentru IMM-uri.
In al doilea rand, ar trebui obtinuta in prealabil o derogare pentru a limita deducerea taxei la persoanele care aplica schema, in limita facturilor platite furnizorilor. Derogarea se obtine in termen de minimum 8 luni, ceea ce inseamna ca in orice caz masura ar putea fi implementata numai de la inceputul anului 2011.
Trebuie subliniat ca aplicarea masurii de plata a TVA la incasare fara limitarea deducerii la persoanele implicate in schema conduce la indisciplina financiara intre operatorii economici care ar beneficia de aceasta facilitate si care nu ar mai fi stimulati sa-si plateasca proprii furnizori, ceea ce nu ar fi stimulativ pentru mediul de afaceri.
Sursa:
Ministerul Finantelor Publice
:cool:
#48
Postat 16 November 2010 - 03:17 PM
#49
Postat 16 November 2010 - 10:26 PM
#50
Postat 16 November 2010 - 10:34 PM
Pentru istoriografi spun în 1986 cred că a fost dat un Decret prin care se dispunea ca toate întreprinderile să-și achite toate facturile în termen de 5 zile. În acest scop, dacă este cazul vor fi creditate obligatoriu de bancă!
Dar decât să ajungem în derizoriu, poate ... ar trebui să ne ocupăm doar de partea viabilă, aplicabilă, benefică pentru economia de piață,nu ?
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 16 November 2010 - 10:38 PM
#51
Postat 16 November 2010 - 10:47 PM
:cool: :cool: :cool:
#52
Postat 16 November 2010 - 11:45 PM
“Prin 1952-1953 am avut ocazia sa concept o reforma privind taxarea cifrei de afaceri pe care am botezat-o TVA. Propusa in Parlament de catre ministrul Finantelor, ea a fost respinsa. Cu toate ca eu nu eram adeptul taxarii productiei pentru ca sufoca in cele din urma investitiile, mi-am aparat pana la capat ideea si asa se face ca atunci cand Edgar Faure a ajuns ministru de Finante, a propus taxa mea pentru a fi introdusa in noua lege a Finantelor pentru 1954. Dupa mai multe negocieri politice (dl. Laniel, presedintele Consiliului avea nevoie de voturile RPF), TVA a trecut prin Parlament si a fost votata, dar nu fara peripetii.”
Asta declara Maurice Lauré, inventatorul TVA cu un an inainte de a muri. Omul a dat foarte putine interviuri, dar consultand arhivele oficiale, TVA a reusit sa treaca prin Parlament in urma unui troc politic ordinar, dupa ce fusese respinsa in repetate randuri.
Acuma cateva cuvinte despre Maurice-deschizatorul de TVA. Inginer, baiat fin dealtfel Maurice Lauré, nu era finantist. Era inginer. A lucrat la Posta, dar nu a rezistat multa vreme la Posta ca sa zic asa, plecand sa-si ia un serviciu “serios”. Inspector fiscal, adica. Era dupa cel de-al doilea razboi mondial, cand lumea se uita la inspectorii fiscali cam cum se uita si astazi.
Pentru a respecta adevarul istoric, trebuie spus ca Maurcie-creier neobosit, inainte de a da lumii Taxa pe Valoarea Adaugata( numele ii apartine), a inventat si cateva turbine atipice, al caror proiect a fost respins de colegii sai, inginerii. Asa ca ajuns la 35 de ani si vazand ca ceva lipseste omenirii, a stat si a cumpanit o secunda. Omenirea nu avea TVA!, a observat el. Pfuai, sa fie TVA!, a spus si a fugit la ministrul de Finante de pe atunci sa ii spuna gandul lui cel frumos si bun.
Dar ministrul, om prost, nu l-a inteles. I-a respins propunerea, lucru care pe Maurice nu l-a demoralizat.
In vara lui 1954, cand americanii dadeau lumii rock`n roll-ul, Maurice dadea Frantei TVA-ul. Bun si ala, decat nimic.. Viata insa trece, iar Maurice e iarasi nemultumit. Pleaca de la Finante si se angajeaza ca sef la Societe Generale. De acolo, la un mare retailer. Dupa care, Maurice se duce de tot.
In 2000 (el a murit in 2001), ura sa i se aminteasca ce a inventat. Nu mai credea in taxa lui. Taxa lui Maurice a fost introdusa in 10 aprilie 1954 si era destinata marilor companii. In 6 ianuarie 1966, la propunerea presedintelui Valéry Giscard d’Estaing (pe atunci ministru al Finantelor) a inceput sa se aplice si in comertul cu amanuntul.
P-orma, i-au dat copy-paste una dupa alta, vreo 120 de alte tari.
:cool:
#53
Postat 17 November 2010 - 10:17 AM
La fel ca unii dintre colegi , cred ca vor aparea ceva probleme pentru stat privind colectarea acestui impozit, insa nu va dura o perioada prea mare de timp , cred ca in aproximativ 6-8 luni se reintra in normal .
A specificat unul dintre colegi ca si in cazul impozitului pe profit ar fi benefic sa se procedeze la fel si cred ca si acesta este o idee buna , mai ales acum cand multe dintre firmele partenere au intrat in insolventa . Noi ne recuperam bani - daca o mai facem - intro perioada de 3ani dar platim impozitul in trimestrul in care s-a emis factura si s-a inregistrat venitul
#54
Postat 24 November 2010 - 12:28 AM
Otilia Alupei, la Nov 15 2010, 01:22 PM, a spus:
in plus, masura propusa aici este fair-play fiindca ea vizeaza si tva deductibila la plata furnizorilor, nu numai tva colectata la incasarea clientilor.
Statul se erijeaza intr-un pindar nu intr-un mediator al pietei.
Nu iti da nimica dar te jupoaie si pe ce nu faci.
Administratorii de firma nu au voie sa deduca celtuieli cu carburantii dar administratorii statului se plimba pe carburantii platiti de noi oare e corect?
Un om muncete 8 ore dar statul ii ia 60% din ele impozit (angajat + angajator) cit de rentabil trebuie sa fie un muncitor ca sa acopere: alte cheltuieli + salariul + profit si sa ii ramaina si lui un salariu decent?
Acelasi om pateste asigurari de sanatate si se duce la medicul de familie si il trimite sa isi faca analize. Nu se poate duce decit in localitatea unde are domiciliu nu unde a auzit el ca se fac analize bine, cind el plateste in Romania asigurare nu?
Si lista e plina.
In primul rind eu cred ca insasi contabilitatea din romania este in mod voit aleasa una complicata pentru babuini de dupa 90 sa isi prinda urechile in ea. Spun asta fara sa ma refer la contabili ci la firmele care s-au infintat dupa 90 care nu aveau nici in clin nici in mineca cu contabilitatea de stat si care aveau 1 angajat/patron si care incerca (nu zic ca azi nu incearca si alti) sa puna pe picioare o afacere si care sa ii aduca un venit.
Numai de bine
#55
Postat 24 November 2010 - 01:29 PM
PE SCURT , EU CONSIDER CA ESTE CORECT SA SE PLATEASCA TVA SI IMPOZIT PE PROFIT , IN MOMENTUL IN CARE SE INCASEAZA FACTURILE DE LA CLIENTI.
O ZI BUNA.
#56
Postat 27 November 2010 - 07:31 AM
Modul de incasare in prezent a TVA este devastator pentru firme. Ganditi-va ce se intampla daca o firma are de incasat mai multe facturi de la diferiti furnizori a caror valoare este de pana in 1.000 ron. Costurile pentru recuperare sunt imense iar posibilitatea efectiva de recuperare este infima. Astfel ca la debitul initial se adauga si alte cheltuieli facute in van de firma.
Bine, la prima vedere cineva poate spune ca nu este mare inginerie suma de 1.000 ron, dar, asa cum spuneam, daca sunt mai multi datornici cu sume de genul asta, plus eventuale cheltuieli de recuperare da o suma considerabila, care poate pune o firma serioase in stare de insolventa.
In mod corect, TVA ar trebui platit in momentul incasarii efective a unei facturi. Nu este vina mea ca desi am emis factura, deci am livrat si marfa, totusi ala nu imi plateste. Este practic o sanctiune pentru mine, odata nu sunt platit pentru marfa livrata si a doua oara ma sanctioneaza statul ca am fost pacalit!
Parerea mea!
#57
Postat 27 November 2010 - 10:45 AM
Spre exemplu să fi auzit ce reprezintă și de ce este important ca punctul de pornire, bază de calcul , să fie categoria economică ,indicatorul de analiză economico-financiară : PRODUCȚIA MARFĂ VÂNDUTĂ și ÎNCASATĂ.
De ce ?
Pentru că ... așa cum spus ... dacă te referi la acest indicator, nu se mai poate invoca argumentul că nu am încasat, deci... nu am din ce să plătesc!
Și-mi permit să vă spun că așa cum la TVA de plată, exigibilitatea reală ar fi un instrument real de creștere a gradului de colectare , la fel ... generalizarea principiului că toate taxele și impozitele noastre să fie datorate doar și numai din încasări realizate! ... ar avea cu siguranță un rezultat dorit, palpabil:
Creșterea gradului de colectare a tuturor taxelor și impozielor ori contribuțiilor!
În acest caz însă sancțiunea pentru caz de neplată trebuie să fie nici mai mult, nici mai puțin ci chiar confiscarea tuturor încasărilor ulterioare până la indestularea fiscului , a bugetului! de stat.
Pentru a mă înțelege și a vă putea da seama că ... problema colectării se poate soluționa, închipuiți-vă un sistem de colectare ... obligație de plată cu titlu de avans ... cu termen săptămânal ... marți ... a 10-20% (adică între o zecime și o cincime) dintoate încasările realizate de la terți , fie-n numerar sau fără numerar (deci exclusiv redicările ori depunerile de numerar din/în conturile de disponibilități sau dintrun cont în alt cont al aceluiași titular). Iar aceste avansuri - deja plătite - ar putea fi regularizate, decontate , trimestrial, ori semestrial dacă contribuabilul așa vrea sau cel puțin anual pe bază de bilanț sau altă formă de declarație ori decont GLOBAL, privind toate impozitele și taxele ori contribuțiile datorate! Conform legii.
Referitor la ce este în CE , îmi permit să vă relev ceea ce acest topic a scos la iveală: Alții și-au permis să se gândească cu capetele lor, judecând și luând în considerare interesele țării lor!
Și la ei s-a putut!
Atunci ?
Nouă cine și de ce ține să ne impună că ... regulile CE ... prevăd așa și pe dincolo!
Să prevadă!
Iar România ar putea dovedi că redresarea și ieșirea din criză și, dacă vreți chiar disciplinarea tuturor se poate realiza cu siguranță, dacă se simplifică ...totul și se generalizează ... regula calculului: Numai din ce avem, cotă-parte plătim! Cezarului. Fiscului. Și nu definitiv,ci cu titlu de avans. Regularizabil. Periodic!
P.S. Acel termen de plată săptămânal ... s-ar constitui de fapt, întrun veitabil BAROMETRU ... a întregii economii naționale.
Atât pentru a cunoaște "VREMEA" care a fost să fie, cât mai ales "VREMEA PROBABILĂ" predictibilă, doar și numai extrapolând ... tendințele!
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 27 November 2010 - 10:48 AM
#58
Postat 29 November 2010 - 09:04 AM
#59
Postat 29 November 2010 - 10:52 AM
Deci ... în privința obligațiilor față de fisc, s-ar păstra proporționalitatea cotei TVA din sumele încasate/plătite.
Expresia că ... obligațiile decurg din documente ... jurnale de vânzări și de cumpărări, sunt pentru cei care ... nu-s practicieni ci ... fiind cine sunt ... țin să ne servească prevederi legale din spatele unor ușilor capitonate, închise.
Pentru un practician ... este evident că ... facilitatea de care se bucură ... îl obligă!
Să respecte legea.
Și termenul de plată!
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 29 November 2010 - 10:56 AM
#60
Postat 02 December 2010 - 11:27 PM
Comisia invita toate partile interesate sa contribuie la consultarea publica, deschisa pana in data de 31 mai 2011. Pe baza feedbackului primit, Comisia va prezenta prioritatile pentru viitorul sistem de TVA in cadrul unei comunicari pe care o va publica la sfarsitul anului 2011.
Cartea verde contine o serie de intrebari grupate pe cateva teme generale, menite sa stimuleze o consultare cat mai deschisa tuturor ideilor si opiniilor.
Respondentii la consultare sunt intrebati si daca si in ce mod poate fi imbunatatita colectarea TVA pentru a acoperi diferenta dintre veniturile reale si veniturile teoretice din TVA, care in acest moment se ridica la 100 de miliarde de euro in UE.
Cartea verde incurajeaza exprimarea tuturor punctelor de vedere, iar consultarea nu se limiteaza la intrebarile prestabilite. Dimpotriva, respondentii sunt incurajati sa invoce orice alte chestiuni care considera ca pot fi pertinente pentru viitorul TVA.
Mai multe informatii despre cartea verde si anexa tehnica a acesteia sunt disponibile aici.
http://ec.europa.eu/...ms/index_en.htm
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi