Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Sediu firma + locuinta de serviciu la o societate de contabilitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Sediu firma + locuinta de serviciu la o societate de contabilitate


8 replies to this topic

#1 Nanty

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Location:Harghita

Postat 27 November 2010 - 10:08 PM

Buna seara,

In ideea ca v-ati confruntat deja cu o problema asemanatoare, m-am gandit sa va cer parerea poate imi dati si mie cateva solutii

Avand in vedere ca o firma de contabilitate nu are trecut in activitatile precizate in Statut pe cea de Inchiriere de bunuri imobiliare (CAEN 6820), nelamurirea mea este:
- in cazul in care firma vrea sa contruiasca un nou sediu, iar o parte din cladire sa fie considerata drept locuinta de serviciu a administratorului si sa-i fie predata acestuia pe baza unui contract de inchiriere care sa justifice deducerea cheltuielilor facute din doua puncte de vedere:
a. al Codului Fiscal art. 21,1 Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare
b. al Legii Locuintei 114/1996 art. 51 Condițiile și durata de închiriere vor fi stipulate în contractul de închiriere încheiat între părțile contractante, accesoriu la contractul de muncă ; si 53 Locuințele de serviciu finanțate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale se realizează cu respectarea suprafeței utile și a dotărilor, în limita suprafeței construite pe apartament, potrivit anexei nr. 1.

Imobilul poate fi construit in conditiile prezentate, sau este necesara infiintarea altei SC care sa aiba ca obiect de activitate CAEN 6820???
Asta-i tot



#2 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 28 November 2010 - 11:29 AM

Deci , eu cred că până când firma de contabilitate nu are realizată imobilul (casă de locuit ori vilă, și concomitent fiind și sediu de firmă respectiv locuință de serviciu - la un loc) propus, totul rămâne așa cum este. Firma de contabilitate cod CAEN 6920 - din profiturile proprii și de ce nu, și din finanțări de natura creditelor bancare pe termen lung, realizează investiția -deci cumpără, ce-i de cumpărat,inclusiv terenul, construiește în regie proprie sau în antrepriză ce-i de construit , bine-nțeles pe baza unui proiect pentru care s-a obținut în prealabil și autorizația de construcție..La terminarea construcției și amenajării , se face recepția, mobilarea conform destinației stabilite, și proprietarul -firma de contabilitate - va folosi drept sediu 1/2 ori 1/3 ori 1/4 din clădire, iar dacă aceasta are o suprafață de peste 200 mp s-ar putea că firma se va mulțumi cu doar 1/10 din clădire.
Restul rămâne locuință de serviciu , în măsura în care legea acceptă deductibilitatea cheltuielilor aferente.
Dacă se consideră, o parte din imobil poate fi și închiriat, ORICUI!
Pe bază de contract de închiriere.
Eventual și ori numai pe bază de contract de comodat (comodatul locatar suportă toate cheltuielile aferente spațiului folosit-mai puțin chiria-amortizarea imobilului).
Problema codului CAEN se va pune numai dacă veniturile din chirii se dovedesc a fi de bază, și cele din contabilitate ... din activități secundare!
Ideea unei alte socvietăți ... se poate pune dacă ... sunt, se nasc, evidente avantaje fiscale Spre exemplu niște scutiri ... pentru tineri oameni de afaceri etc.etc.etc.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 28 November 2010 - 11:30 AM




#3 constantini

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:informatii

Postat 30 November 2010 - 10:12 AM

Vezi postareaNanty, la Nov 27 2010, 11:08 PM, a spus:

Buna seara,

Imobilul poate fi construit in conditiile prezentate, sau este necesara infiintarea altei SC care sa aiba ca obiect de activitate CAEN 6820???
din pacate situatia sta cam asa:
1.firma de conta poate construi dar nu poate realiza venituri din chirii , exista riscul de a-i fi confiscate toate veniturile din chirii daca nu avem codul CAEN de inchiriere in contractul de societate- si nu-l putem avea .Chiar si de la 2 facturi de inchiriere in sus .
2. nu stiu de ce CECCAR a impus prostia asta cu obiect unic de activitate la firmele de conta, mi se pare destul de absurd.
3. daca se construieste cu scopul inchirierii mai bine obtii autorizatia de constructie pe o alta firma care sa poata inchiria ulterior.
4. sa fii mai sigura , poti intreba si la CECCAR, in scris mai bine.



#4 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 30 November 2010 - 11:12 AM

Atunci când firma dvs.de contabilitate vrea autorizația CECCAR, are un singur unic obiect de activitate. Cod CAEN 6920.
Având profiturile care vă permit achiziția,construcția imobilului ... îl realizați!
Cine vă stă în cale?
Fiind gata ... utilizabil ... și nu vreți să fiți singurul locatar ,adică ...dacă veți vrea să-l închiriați ... CINE VĂ OPREȘTE?
Pentru completarea actelor constitutive cu Cod CAEN 6820, ORC vă primește actul adițional.
Iar oar pentru acest motiv CECCAR-ul, credeți-mă că, nu vă va retrage autorizația!
Iar dacă veniturile din chirii vor fi superioare celor din contabilitate , singur veți solicita acest lucru CECCAR-ului.
Doar și pentru că ...cunoașteți prevederile legale, și la firmă nu vreți să vă bateți "cuie-n talpă" pe de o parte,iar pede altă parte pentru că știți că puteți profesa și ca ... persoană fizică ,nu ? Tot ca membru CECCAR!
Atunci ?!

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 30 November 2010 - 11:15 AM




#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 November 2010 - 06:20 PM

OG 65/1994
"ART. 8
Experții contabili pot să-și exercite profesia individual ori se pot constitui în societăți comerciale potrivit legii.
ART. 9

Societățile comerciale de expertiză contabilă trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să aibă ca obiect de activitate exercitarea profesiei de expert contabil;

b) majoritatea acționarilor sau asociaților să fie experți contabili și să dețină majoritatea acțiunilor sau a părților sociale;

c) consiliul de administrație al societății comerciale să fie ales în majoritate dintre acționarii sau asociații experți contabili;

d) acțiunile să fie nominative și orice nou asociat sau acționar să fie admis de adunarea generală."


Norme deontologice persoane juridice:
"1. Expertii contabili si contabilii autorizati isi pot exercita profesia individual, in cabinete proprii, ca salariati intr-un cabinet sau la o societate comerciala recunoscuta de Corp sau se pot constitui in societati comerciale, potrivit legii.

2. Caracteristicile societatilor comerciale sunt date de conditiile pe care acestea trebuie sa le indeplineasca, potrivit art. 8 al Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 si anume:

- Sa aiba ca obiect de activitate exercitarea profesiei de expert contabil si/sau de contabil autorizat.

Aceasta conditie imperativa exclude inscrierea in contractul de socie­­­tate si statut, ca obiect de activitate distinct, a unor activitati eco­nomice sau comerciale."
Mie mi se pare abuziva interpretarea data de CECCAR in Norme deontologice pers. juridice, subliniata anterior.
Exista de altfel mai multe inadvertente in aceste norme, ref.la alte subiecte, nu mai dezbat acum.

Personal si mie mi s-a impus eliminarea din ob. activit al firmei de ctb (cod caen 6920) a altor auxiliare, de ex. servicii de multiplicare, xerox etc. Dupa vreo 3-4 ani de cand eram inscrisa, prin 2005 cred, m-au chemat si mi-au impus eliminarea celorlalte obiecte de activ pt. a putea elibera autorizatia de functionare, altfel nu imi dadeau viza pe anul respectiv si urmatorii. M-a costat o gramada de bani, nervi si timp sa fac modificarea. Si in 2001 tot ei dadusera acceptul pentru codurile CAEN si autorizatia. Deci atentie marita ca se verifica si ulterior ob.activitate. Sau se reinterpreteaza.



#6 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 30 November 2010 - 08:48 PM

După umila mea părere , CECCAR-ul ține la acuratețea membrilor săi, care profesează fie ca persoane fizice, fie ca , și aici vorbim despre , persoane juridice!
Adică unei firme de contabilitate ... că de experiză contabilă ... este o himeră ... din moment ce expertize pot face numai experții și numai în nume propriu ori chiar în echipă , dar sub nume propriu și nu în numele unei persoane juridice (deși parcă niște firme internaționale printre care și "cei 5" parcă mă contrazic și mă fac să mă întreb dacă eu știu , sau doar ei ... bine,ceea ce fac?! ) ... deci unei firme de contabilitate nu-i stă bine să se ocupe și de comerț (cu amănuntul tip ABC spre exemplu) ori de intermediere sau chiar de amanet!
De ce ?
Pentru că profesia contabilă ... zice-se că ... asigură o existență onestă , dar sigură!
Nu te-mbogățești cu siguranță, dar nici nu te vei culca înainte de ora 22 dacă vrei întradevăr să ... muncești!
Că eu mă minunez de căte ori întâlnesc câte un confrate care se ocupă de 2-3 duzini de firme este adevărat, dar ... e treaba lui!
Probabil că e de vină tot CECCAR-ul, care nu-l lasă să se ocupe decât de contabilități ...și declarații fiscale! Încă.
Doar că le face uneoru doar pentru 50-100 lei bucata Adică-și bagatelizează singur munca!
Deci ... ați înțeles de ce nu se-nbogățește confratele meu, profesionistul, practicianul contabil, niciodată!
Bine-nțeles se schimbă situația, dacă ... este și cadru universitar.
Adică ceva ce este compatibil ... cu orice.
Calitate.

Ps. Din cele scrise v-ați dat seama că uită m-a bucurat că cineva poate să-și facă și o casă -vilă- având o firmă de contabilitate!

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 30 November 2010 - 08:56 PM




#7 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 01 December 2010 - 05:52 PM

Se mai pune problema si deductibilitatii Tva-ului din facturile de achizitii materiale,
avand in vedere ca nu toata cladirea se utilizeaza in scopul obtinerii de venituri.
(ex locuinta de serviciu administrator sau contrct de comodat) .

Activitati acceptate CECCAR

DOMENIUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE ESTE:

692 Activitati de contabilitate si audit financiar ; consultanta in domeniul fiscal

ACTIVITATEA PRINCIPALA ESTE:

6920 - Activități de contabilitate și audit financiar , consultanța în domeniul fiscal;


ACTIVITATI SECUNDARE :
Obiectul de activitate a societatii va include , de asemenea , urmatoarele activitati:
7022 - Activități de consultanță pentru afaceri și management;
8299 - Alte activități de servicii suport pentru întreprinderi;
6209 - Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
7320 - Activități de studiere a pieței și de sondare a opiniei publice;
6420 - Activități ale holdingurilor;
6619 - Activități auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activități de asigurare și
fonduri de pensii;
7490 - Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice n.c.a.;
6831 - Agentii imobiliare;
6621 - Activitati de evaluare a riscului de asigurare si a pagubelor

Inchirierea se poate asimila unei agentii imobiliare.

Aceasta postare a fost editata de doiny: 01 December 2010 - 05:55 PM




#8 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 01 December 2010 - 09:13 PM

Deci să înțeleg că acest cod CAEN 6820 Inchirierea și/sau subinchirierea imobilelor proprii și închiriate din cadrul Clasei 68 Tranzacții imobiliare , ... nu este pe lista admisă de CECCAR .
Adică ... iarăși mă conving ... unii se cred din diverse sisteme, corpuri ori asociații etc.ș.a.m.d ... atotștiutori ... și ... țin să prevadă ... să prestabilească ... tot ce ... în mod normal ... ar trebui să fie ... stabilit doar în principiu! Lăsând libertatea celor implicați ca la momentul potrivit să decidă ... pentru sine și fără să fie obligați să accepte compromisuri.
Că ... iată ... și de acestă dată ... lista prestabilită se dovedește ... cu lipsuri ... !
De fapt aici mi-aș permite să fac lobby ... pentru o concepție multa mai liberală a obligativității concretizării tuturor obiectelor de activitate ale societăților, și anume
a)sunt obiecte de activitate principale și secundare ... care sunt , trebuie să fie ,precizate în actele constitutive ale societății fără ca d.p.d.v. juridic să aibă importanță care activitate a fost predefinit ca "principal" și care doar printre "secundare" -tocmai pentru a ști ce fel de autorizații și acorduri trebuie sădețină societatea, și
b) sunt activități ... care nu ar trebui să fie predefinite ca "obiecte de activitate" dar pe care oricare societate este obligat să le desfășoare, la un moment dat, ori în mod provizoriu, sau chiar și cu caracter permanent pe termen lung !
Spre exemplu ... tocmai cum sunt (sub-)închirierea imobilelor ori/și închirierea imobilizărilor proprii (a autovehicolului societății pentru a fi folosit drept taximetru ori pentru transport interurban de o altă persoană fizică sau juridică autorizată)

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 01 December 2010 - 09:18 PM




#9 Nanty

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Location:Harghita

Postat 02 December 2010 - 07:59 AM

[quote name='doiny' date='Dec 1 2010, 05:52 PM' post='233776']
Se mai pune problema si deductibilitatii Tva-ului din facturile de achizitii materiale,
avand in vedere ca nu toata cladirea se utilizeaza in scopul obtinerii de venituri.
(ex locuinta de serviciu administrator sau contrct de comodat) .

Tva-ul este oke in momentul in care ai reusit sa treci de problema enuntata de mine (cel cu contractul de inchiriere). Indiferent cat de mic ar fi valoarea acestuia, societatea poate deduce cheltuielile cu amortizarea, inretinerea, functionarea, repararea, etc. deoarece, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri (chiar daca aceste venituri sunt mult mai mici decat cheltuielile). Evident numai si numai in cazul in care te-ai incadrat in suprafetele construite conform Legii locuintei (L114/1996).

Aceasta postare a fost editata de Nanty: 02 December 2010 - 08:05 AM

Asta-i tot






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL