Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Semnatura electronica extinsa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Semnatura electronica extinsa


5 replies to this topic

#1 Alina Popa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 09 February 2011 - 10:10 AM

Buna ziua
am nevie de ajutorul dvs .
Emitem facturi de marfa electronice si am dori sa le si semnam electronic si sa le trimitem pe mail la clienti .
Va rog mult sa imi spuneti daca este suficient cu contract cu cele trei firme care emit certificate digitale calificate (ei asa sustin ca ne dau stick-ul cu semnatura si atat il folosim si gata ) , sau trebuie sa mai declaram ceva la finante ...sau in alta parte .Nu vrem sa avem vreo problema ulterior . :thumbup:
Deasemenea este suficient un acord semnat intre noi si clienti ? sau mai trebuie ceva in plus .

multumesc pt raspunsuri .
numai bine



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 09 February 2011 - 03:06 PM

Certificatele digitale calificate pot fi utilizate in relatia cu partenerii de afaceri pentru transmiterea electronica a oricarui document cu valoare legala, care vor verifica cu cheia publica autenticitatea semnaturii de pe documentul transmis pe internet, adica identitatea expeditorului. Cheia publica poate sa fie aflata de toti cei care primesc mesajele transmise, daca acceseaza site-ul furnizorului de servicii de certificare in domeniul semnaturii electronice. Semnatura electronica se creaza cu ajutorul cheii private si se verifica prin cheia publica.
Legislatie privind regimul juridic al semnaturii electronice:
http://www.mcsi.ro/Minister/Domenii-de-act...ura-electronica




#3 duelconstruct

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 February 2011 - 05:17 PM

Problema este mult mai complicata.
Pentru a va face o idee despre ce inseamna emiterea de facturi in format electronic va rog sa consultati "Decizie nr. 888 din 01/10/2008
privind procedura de verificare si omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor în formã electronicã, precum si normele de performantã si securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveazã facturi, chitante si bonuri fiscale în formã electronicã"



#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 09 February 2011 - 06:33 PM

Conditiile de transmitere a Facturilor prin mijloace electronice sunt stabilite de Codul fiscal:
Art.155
(8) Prin norme se stabilesc conditiile in care:
c) se pot transmite facturi prin mijloace electronice;
Norme Codul fiscal:
73. (1) In sensul art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice in urmatoarele conditii:
a) pentru operatiuni efectuate in Romania, inclusiv pentru livrari intracomunitare:
1. partile sa incheie un acord prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare;
2. sa se garanteze autenticitatea sursei si integritatea continutului facturii prin:
(i) semnatura electronica, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica;

(ii) schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandarile Comisiei 1994/820/EC din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date;
(iii) alte modalitati de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii decat cele prevazute la lit. (i) si (ii), situatie in care persoana care transmite facturi prin mijloace electronice va trebui sa solicite confirmarea Directiei generale a tehnologiei informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca sunt indeplinite conditiile si modalitatile de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii;
3. sa existe un document centralizator pe suport hartie, cu evidenta tuturor facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de o persoana impozabila inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal sau a tuturor facturilor astfel primite intr-o luna calendaristica de orice persoana obligata la plata taxei, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este inregistrat conform art. 153 din Codul fiscal;
b) pentru achizitiile intracomunitare efectuate in Romania:
1. partile sa incheie un acord prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare;
2. sa existe un document pe suport hartie cu evidenta tuturor facturilor primite prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de orice persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila inregistrata conform art. 1531 din Codul fiscal;
(2) In sensul alin. (1) lit. b) conditiile pentru facturarea prin mijloace electronice sunt stabilite de tara in care au loc livrarile intracomunitare.



#5 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 04 April 2011 - 09:39 AM

Banuieste cineva daca se poate utiliza aceiasi semnatura digitala in transmiterea datelor atat la ANAF cat si la CASS , pentru medici/farmacisti?



#6 titi35

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 04 April 2011 - 07:34 PM

Vezi postareaad, la Apr 4 2011, 10:39 AM, a spus:

Banuieste cineva daca se poate utiliza aceiasi semnatura digitala in transmiterea datelor atat la ANAF cat si la CASS , pentru medici/farmacisti?
Da, se poate utiliza. Pentru CASMB-raportari farmacii se completeaza o cerere( declaratie) a reprezentantului legal. Nu este necesara procura notariala. Exisat o procedura pe site CASMB.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL