Aceasta postare a fost editata de eugen ursache: 22 October 2008 - 03:16 PM
#181
Postat 22 October 2008 - 03:15 PM
#182
Postat 22 October 2008 - 03:28 PM
#183
Postat 22 October 2008 - 03:32 PM
ralsera, eugen are dreptate, tre sa ceri mai mult ca sa obtii cei 10 mil. minim
sa dea D-zeu sa-ti plateasca si mai mult, ce bine ar fi !
ralsera, la Oct 22 2008, 04:28 PM, a spus:
#184
Postat 22 October 2008 - 03:50 PM
#185
Postat 23 October 2008 - 02:24 PM
- reg. casa, prelucrare extrase banca;
- incasari/plati (op-uri, cec-uri, chitante);
- intocmire fact. furniz./clienti;
- receptii, bonuri de consum, fise magazie;
- jurnale casa/banca, jurnale tva;
- contabilitate salarii, materiale, productie, amortizare;
- gestionare si urmarire clienti/furnizori pe analitice;
- registrele contabile obligatorii;
- inventariere anuala patrimoniu;
- intocmire si depunere declaratii, balante, bilant;
- listare, indosariere, arhivare, etc.,
cu tot stresul aferent (pe care bine il stiti).
In medie cam 180-200 de inregistrari - articole contabile pe luna. Bilantul mi-l verifica si semneaza un expert contabil.
Uneori mai fac si munca de secretariat, in sensul de:
- editare adrese, contracte, diverse documente;
- corespondenta cu partenerii de afaceri;
- informatii cu publicul,
dar asta doar ocazional.
Lucrez de luni pana vineri, ...uneori si simbata (cand e nevoie), cate 8 ore/zi (cateodata 10-12 ore...) si va rog sa ma credeti, sunt ocupata full-time. Dar mai ales, marea mea problema e ca nu am nici softuri care sa ma ajute prea mult. Folosesc un program de conta din 1900... toamna in care introduc articolele contabile (scrise de mana) si imi scoate doar balanta sintetica si registrul jurnal, toate celelalte documente (jurnale, amortizari, fise analitice, etc.) le fac de mana sau ma chinui in niste tabele excel pe care le-am incropit tot eu. Singurul lucru de care nu ma ocup sunt problemele de personal (statele de plata, contracte/carti de munca le intocmeste altcineva).
Am un salariu de aprox. 1300 ron/luna net, nu cred ca e prea mult dar nici putin in comparatie cu tarifele practicate in zona (sunt dintr-un orasel de provincie).
Ce credeti, e mult, e putin?! Stiu alte persoane mai putin "scolite" (e adevarat ca lucreaza in sectii productive, in ture, la firme mari) si castiga mult mai mult. Dar parca nu mi-ar conveni sa lucrez asa, "la banda", dupa 15 ani de experienta in conta si 4 ani de facultate (chiar daca nu mi-am dat inca licenta)...
Ce parere aveti? Astept opinii, multumesc!
#186
Postat 23 October 2008 - 02:39 PM
la o cifra de afaceri de 700000 anual, banuiesc ca nu are mai mult de 10 % profit, de unde rezulta un total cheltuieli de 630000 ron
630000 x 3,5% = 22050 ron.
cam asta ar fi bugetul anual alocat contabilitatii - daca ne luam dupa statistica.
22050 / 12 = 1837 ron/luna, care ar trebui sa includa tot... salarii, taxe salariale, consumabile etc.
in concluzie, cam mic salariul, dar ce sa faci, asta e piata muncii in zona.
daca se compenseaza cu o atmosfera de lucru placuta, e ok
#187
Postat 23 October 2008 - 07:33 PM
sincer si fara suparare, cred ca am mai zis si cu alte ocazii, mi se pare incorecta raportarea la unele sume (CA, nivel chelt, profit) in locul celei la volumul de lucru fiindca CA de 700.000 cu un profit de 10% se poate face din zeci facturi emise si zeci de intrari sau se poate face din sute fact. emise sau mai mult si sute de facturi la intrari + zeci de bf.
eu zic ca nu conteaza CA, profitul, etc... ci conteaza cat de multe acte stau la baza obtinerii a acestor sume.
apoi, fluctuatia fortei de munca in constructii e destul de mare, volumul de lucrari aferente poate fi semnificativ mai mare decat la o firma de alt profil si daca face si ITM-ul tot contabilul, atunci ... sa avem pardon !
numai bine !
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 23 October 2008 - 07:34 PM
#188
Postat 30 October 2008 - 12:53 PM
Otilia Alupei, la Oct 23 2008, 08:33 PM, a spus:
sincer si fara suparare, cred ca am mai zis si cu alte ocazii, mi se pare incorecta raportarea la unele sume (CA, nivel chelt, profit) in locul celei la volumul de lucru fiindca CA de 700.000 cu un profit de 10% se poate face din zeci facturi emise si zeci de intrari sau se poate face din sute fact. emise sau mai mult si sute de facturi la intrari + zeci de bf.
eu zic ca nu conteaza CA, profitul, etc... ci conteaza cat de multe acte stau la baza obtinerii a acestor sume.
apoi, fluctuatia fortei de munca in constructii e destul de mare, volumul de lucrari aferente poate fi semnificativ mai mare decat la o firma de alt profil si daca face si ITM-ul tot contabilul, atunci ... sa avem pardon !
numai bine !
#189
Postat 30 October 2008 - 02:28 PM
Va dati seama ce inseamna la o firma de constructii contabilitatea materialelor ? In afara de materiile prime "grosiere", ca sa zic asa, cate maruntisuri mai sunt: cuie, sarma, cleiuri, lipiciuri, suruburi, piulite,... toate de diferite tipuri si dimensiuni. Si pentru fiecare trebuie facute nir-uri, bon de consum, fise de magazie, chiar daca multe dintre ele se cumpara si se duc direct pe santier.
Pe mine astea ma omoara...
#190
Postat 30 October 2008 - 03:05 PM
CAT DESPRE TARIFELE PE CARE SPUNETI CA LE PRACTICATI...DNA ALUPEI CU CEI 10 MIL IN 2-3 ZILE DE LUCRU LA O FIRMA DE CONTA? VA ROG.!!!!AM O COLEGA ,CARE LUCREAZA LA O FIRMA DE CONTA SI CASTIGA IN MEDIE(ATUNCI CAND ARE SI AUDIT DE FACUT) 4000 LEI PE LUNA.PROGRAMUL NU ESTE FIX ,DAR CAND ARE DE LUCRU PLEACA SI LA 2 NOAPTEA DE LA BIROU.
ORICUM DACA CEEA CE ATI DECLARAT ESTE ADEVARAT ,VA FELICIT CA ATI GASIT ASA CLIENTI.
#191
Postat 30 October 2008 - 07:03 PM
elmam, la Oct 30 2008, 04:05 PM, a spus:
ORICUM DACA CEEA CE ATI DECLARAT ESTE ADEVARAT ,VA FELICIT CA ATI GASIT ASA CLIENTI.
Otilia Alupei, la Oct 22 2008, 03:07 PM, a spus:
3. nu am absolut nici un motiv sa mint (insinuarea ta ma deranjeaza), de altfel cred ca ai observat ca si alti colegi vorbesc de sume similare cu cea data de mine, chiar mai mari.
4. nu mai scrie mesaje integral cu majuscule, e neregulamentar (in limbajul netului asta inseamna ca tipi la cineva - in cazul de fata tipi si la mine :biggrin: )
#192
Postat 30 October 2008 - 09:26 PM
Majoritatea patronilor se multumesc cu orice fel de ,,contabil" dar conditia e sa-i ia cel mai mic pret ; nu conteaza ca nu stie nimic despre persoana care-i va tine contabilitatea sau ca n-are studii ....,,pretul conteaza "
O alta categorie de patroni ,care au bani ,prefera persoane care lucreaza in finante sau rude cu ce-i de la garda, sa aibe o pila sau o usa deschisa tot timpul.
Apoi mai suntem si noi ,,contabilii " de mai multe categorii : cei care se respecta si cer un salar corect in raport cu munca pe care o fac (dar nu il obtin intotdeauna) ,cei care lucreaza ,,la negru " si negociaza ca la piata si cei care sunt noi in meserie si vor sa-si faca o clientela si cer preturi extrem de mici la inceput.Tinand cont de toate aceste date ,preturile scad undeva la jumatate din cat ar trebui sa fie .....Un contabil (expert) autorizat ,liber profesionist , se descurca foarte greu in cazul asta ,chiar daca tine evidenta la 10-20 societati ,pentru ca face actele de la ,,a" la ,,z" ,plateste si un salariat sa-l ajute ,taxe la ceccar,consumabile ...si la sfarsitul lunii ii raman si lui cateva milioane . Preturile incep cu 100 ron (pt.firme care n-au salariati) si ajung la maxim 500 ron pt.cele cu 5-10 salariati . De ce ? pentru ca sunt alti ,,contabili" (si sunt f.multi ) care cer mult mai putin.( in general cei care abia au terminat facultatea si intra pe piata )
Cred ca v-am lasat un gust amar , dar asta e realitatea in multe orase care nu au putere economica ,sunt multi someri si multi tineri care nu gasesc servicii si in lipsa de altceva se apuca de ,,contabilitate " .
#193
Postat 31 October 2008 - 06:25 PM
#194
Postat 10 December 2008 - 01:10 PM
Multumesc anticipat!
#195
Postat 13 December 2008 - 11:30 PM
petrut77, la Dec 10 2008, 01:10 PM, a spus:
Multumesc anticipat!
Pentru a obtine un raspuns adecvat, eu propun sa prezentati cat de cat starea de fapt!
Aceasta postare a fost editata de ClaudiuB21: 13 December 2008 - 11:32 PM
#196
Postat 14 December 2008 - 08:43 PM
#197
Postat 15 December 2008 - 11:11 AM
Otilia Alupei, la Oct 31 2008, 04:25 PM, a spus:
Astfel ,dupa contabilizare,actele vor fi returnate in acelas dosar,in aceleasi folii,avand jurnalele in fata lctelor.
Adaug folii pt registrul -jurnal si pt balanta.
Asezarea lor in dosar este urmatoarea:(de jos in sus) Gestiune,casa lei,casa value,banca lei,banca value,clienti(in fata actelor jurnal clienti ,iar in spate in aceeasi folie "situatia clienti neincasati).apoi folie furnizori cu junal furnizori si furnizori neplatiti, urmeaza o folie cu diferite jurnale de cont,471,473,462..,o folie cu statul de plata+pontaj(am si eu copie la pontajul semnat de ei,ca sa nu avem discutii ulterioare)
Penultima folie Registrul -jurnal,iar ultima folie ,respectiv prima cum deschizi dosarul va fi mereu balanta.
I-am invatat sa cumpere dosare de incopciat pe care apoi sa le aseze pe trimestre/sem in biblioraft,precizandu-le ca si aspectul si modul de arhivare conteaza .
In afara de asta,mai au un dosar pt Bilanturi in folii / bilant+disk,si unul pt Declaratii in folii /luni.
Cand predau eu actele ,separat in folie le dau declaratiile si ei le pun indosar,bilantul..
Astfel am incercat ca si "ei" sa se familiarizeze cu actele,sa devina ordonati,sa reduc cheltuielile mele si respectiv timpul acordat indosarierilor(timp neplatit de altfel).
Au incercat sa comenteze unii..dar le-am dat exemplul cu :daca le punea-ti asa nu ati fi uitat de extras..nici de factura sau chitanta ei..sau pontajul..nici nu v-ati fi deranjat de 2-3 ori pana la mine..
Mai am un obicei,scriu pe dosar cu 'permanent subtire" Nota cu toate ce mai au de facut.Am primit multumiri de la cineva din controale..pt ca stiti si voi..noi zicem si ei nu se conformeaza..si uite asa au inceput sa inteleaga ce e musai .
V-am impartasit din experienta mea ..cate ceva..acum fiecare sa ia doar ce crede ca e ok..
un zambet ,nici atat!"
#198
Postat 15 December 2008 - 12:56 PM
#199
Postat 15 December 2008 - 03:24 PM
Multumesc anticipat.
#200
Postat 15 December 2008 - 09:49 PM
ovidiu79b, la Dec 15 2008, 02:24 PM, a spus:
Multumesc anticipat.
Acum te intreb cine face receptiile?
un zambet ,nici atat!"
9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi





