Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
firma inactiva - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

firma inactiva

amenzi va rog sa ma ajutati reactivare inactiv
43 replies to this topic

#1 Bobby__

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 February 2011 - 05:09 PM

Buna ziua .
Vreau sa multumesc anticipat tuturor celor care ma vor ajuta sa ma lamuresc .
Situatia este urmatoarea: in 2008 am deschis un SRL al carui unic asociat sint,nu am desfasurat nici o activitate comerciala prin aceast SRL. Pe motivul plecarii din tara am neglijat total acest SRL, mai clar, nu am suspendat activitatea firmei, nu am depus bilanturi, absolut nimic. Nici macar nu stiu daca aceast SRL mai este deschis sau nu.
Intrebarile mele ar fi:
Ce ar trebui facut ptr a putea desfasura activitati comerciale prin acest SRL?
Care ar fi costurile ptr a aduce la zi acest SRL?
In cazul ca readucerea la "lumina" al SRL-ului este prea costisitoare ce alte variante ar mai fi?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 12 February 2014 - 12:44 PM




#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 February 2011 - 08:01 PM

sa infiintati alta societate.
cea veche s-ar putea sa fie deja declarata inactiva de finante




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14078 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2011 - 05:15 PM

inactiva, dar nu radiata !

depinde ce intelegeti dvs prin costuri... fiindca acestea pot diferi destul de mult, de la administratie la administratie.
de ex., in Bucuresti, eu am rezolvat sector 3 o firma similara, cu o amenda de 250 lei pt toate, iar la alta firma, sector 6,am rezolvat doar cu avertisment nedepunerea a unei decl. 010 anterioare, care putea fi amendata cu minim 250 lei cf cod de procedura fiscala. totul OFICIAL !!

pt firma dvs n-ar fi cine stie ce de depus, fiind toate decl. pe zero + 1-2 decl. 010 - depinde cum figurati la infiintare. bilanturi nu aveti daca nu aveti nici o activitate, se vor depune 3 decl. pe proprie raspundere (2008, 2009 si 2010) si... cam asta ar fi.

daca reusiti sa convingeti adm. fin. sa va dea doar un avertisment sau o amenda minima, ar trebui sa nu va coste reactivarea socieatatii mai mult de 1000 ron (zic maxim maximorum) !! deci ... depinde ce intelegeti prin cheltuieli....
oricum va trebui sa rezolvati si firma asta = sa o radiati, daca vreti sa va faceti una noua si cred ca impreuna, cele 2 operatiuni va vor costa mai mult decat reactivarea celei pe care o aveti deja pe zero.

.... aaaa, sa nu uit, veti avea de plata impozit minim 550 lei x 5 trim + 367 lei pt. mai-iunie 2009 = circa 3100 lei + penalizari si majorari de intarziere, sume nedeductibile = care se nu vor putea recupera.
mi-e teama ca daca nu faceti demersurile necesare sa inchideti firma legal, o sa va tot treziti cu somatii de plata, majorarile vor curge in continuare pana vor depasi datoria de baza si ... e cam naspa fiindca fiscul va va declara insolventa si va venii dupa bunurile dvs personale = sechestru asigurator !

parerea mea : nu neglijati, ca nu-i floare la ureche ! :nono:

bafta ! :thumbup:

inca ceva : aici ne tutuim si asta NU inseamna ca NU ne respectam ! :smile:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 28 February 2011 - 05:37 PM




#4 remus2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 05 December 2011 - 09:00 PM

O firma infiintata in 2009 nu a desfasurat activitate pana in 2011 (perioada in care s-a declarat inactiva la Reg comertului si regim derogatoriu la finante). In aceasta perioada am depus decl101 in zero si declaratie proprie raspundere in loc de bilant.
De mentionat ca pana la momentuldeclararii inactivitatii la Reg comertului firma nu a desfasurat ncio activitate.
In iulie 2011 firma isi inceteaza inactivitatea,face modificarile la Reg comertului se anunta si finantele si deci apare ca fiind activa.
Pana in prezent ca si operatiuni economice nu are decat o factura de achizitie a unui camion si atat, nici macar plata lui nu s-a facut. Intentia e sa se vanda camionul.
Pentru acest motiv se considera ca are activitate si va trebui sa depuna bilant, sau poate sa ramana tot cu declaratia pe propria raspundere? Cu alte cuvinte e musai sa ne apucam de evidenta contabila completa sau poate ramane asa cum a fost cand s-a infiintat,fara activitate si deci fara evidenta contabila?
Ce ma sfatuiti?



#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 05 December 2011 - 11:01 PM

are activitate-a achizitionat un camion pe care il si vinde
face balanta, bilant si declaratii



#6 numai bine

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 17 December 2011 - 08:25 PM

Am infiintat o firma in 2009 impreuna cu un asociat, el ulterior retragandu-se din firma, eu ramanand singur in srl-ul respectiv. De atunci si pana in prezent, nu am depus nicio declaratie, nu am avut nicio activitate pe firma, niciun angajat, efectiv totul pe 0.
Acum am ocazia sa fac un proiect pe firma respectiva, doar ca nu stiu ce amenzi as avea de platit pentru ea, daca si cum as putea cumva cumula amenzile sau folosi ter-tipuri pentru a scapa de cat mai multe dintre ele, daca mai este sau nu activa firma, si ce se intampla daca o las in continuare fara activitate si incerc sa-mi deschid o noua firma (in ideea daca se auto-dizolva prima).
Astept raspunsuri de la oameni cat mai in masura si nu de la oameni care isi dau cu presupusul.
Multumesc.



#7 Coutally

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 December 2011 - 03:11 PM

Aceeasi problema o am si eu, doar ca firma mea e din iunie 2011 si nu vreau sa deschid una noua ci sa merg in continuare cu aia.
Nu am depus absolut niciodata nicio declaratie sau altceva iar acum cateva saptamani am primit de la ANAF o instiintare prin care mi se cere sa depun declaratia de impozit sau voi fi considerata inactiv. Ce inseamna asta?



#8 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 388 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 19 December 2011 - 04:19 PM

Vezi postareanumai bine, la 17 December 2011 - 08:25 PM, a spus:

...daca si cum as putea cumva cumula amenzile sau folosi ter-tipuri pentru a scapa de cat mai multe dintre ele...
...Astept raspunsuri de la oameni cat mai in masura si nu de la oameni care isi dau cu presupusul...

Cu pretentiile stai bine, dar cu modestia se pare ca nu.
Pe forumul conta.ro oamenii nu isi dau cu presupusul, dimpotriva, incearca sa impartaseasca fiecare din experienta lui. Unii mai gresesc, dar cei mai multi au de castigat din experienta pe care altii sunt dispusi sa o imparta.

Numa' bine, rău la nime'.

Aceasta postare a fost editata de kmkz: 19 December 2011 - 04:22 PM




#9 numai bine

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 19 December 2011 - 04:53 PM

Imi cer scuze daca am fost nerespectuos fata de utilizatorii acestui forum. Departe de mine gandul asta, daca nu consideram ca e un forum ok, probabil nu postam deloc... Probabil ca m-am exprimat gresit, ceea ce voiam sa evit era comentariile malitioase de genul "de ce nu ti-ai depus declaratiile pana acum? " sau "sa platesti cat mai mult ca nu ai avut grija de firma" .. nu stiu de genul asta, repet nici pe departe intentia de a jigni sau ofensa pe cineva...

Aceasta postare a fost editata de numai bine: 19 December 2011 - 04:54 PM




#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 19 December 2011 - 06:56 PM

Daca tot ti-ai amintit de existenta societatii, sfatul meu este sa depui Declaratiile fiscale restante, sa-ti platesti datoriile fata de Fisc si amenda pe care ti-o vor stabili, adica sa-ti rezolvi problemele fiscale si sa continui sa desfasori activitatea in continuare, deoarece Registrul comertului nu mai radiaza asa usor societati comerciale cu datorii la buget. Societatea este declarata inactiva (nu si-a indeplinit obligatiile declarative timp de un semestru) si acest lucru este mentionat si in cazierul fiscal al societatii si al reprezentantului legal al acesteia.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 19 December 2011 - 07:03 PM




#11 rody3295

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 02 January 2012 - 01:39 AM

buna ziua,
trebuie apelat la un contabil sa lucreze aceste declaratii pe o, la firma mai veche va trebui constituit forfetarul, amenzile sunt 500ron declaratii+ 1500 bilanturi(pentru 2 bilanturi) , achitati 24h



#12 nelly2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 16 January 2012 - 07:20 PM

Buna seara!
Situatie: firma nou infiintata, care conform reglementarilor anului 2011, nu are activitate comerciala pina in momentul inregistrarii unui punct de lucru care sa dovedeasca posibilitatea desfasurarii activitatii conform codului CAEN.
Intrebare: Cum se inregistreaza contabil facturile fiscale de furnizori, emise in 2011, reprezentind cheltuieli pentru viitoarea activitate (ce va incepe in februarie 2012)? Avind in vedere ca firmele noi sint declarate fara tva, aceste facturi care au si tva...., vor fi inregistrate la valoarea totala direct in cheltuiala?
Va multumesc pentru ajutor!



#13 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 16 January 2012 - 08:40 PM

depinde ce fel de achizitii aveti, am extras dintr-un articol scris in 05.12.2011
Dupa inregistrarea in scopuri de TVA, orice platitor poate sa isi exercite dreptul de deducere a TVA cuprinsa in facturile furnizorilor pentru bunurile achizitionate anterior inregistrarii.
Acest fapt rezulta din prevederile articolul 145, alineatul 4 din Codul fiscal si normele de aplicare ale acestui articol dezvoltate la punctul 45: "in conditiile stabilite prin norme se acorda dreptul de deducere a taxei pentru achizitiile efectuate de o persoana impozabila inainte de inregistrarea acesteia in scopuri de TVA ".

Exercitarea dreptului de deducere a TVA pentru bunurile achizitionate anterior inregistrarii poarta denumirea de ajustare.

Exercitarea acestui drept se incadreaza in prevederile alineatul (2) litera c) al art. 145 conform caruia orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile, scutite cu drept de deducere si neimpozabile. Exercitarea dreptului de deducere se efectueaza sub rezerva respectarii conditiei impuse prin art. 146 alin. (1) litera a) conform careia pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei datorate sau achitate, persoana impozabila cumparatoare trebuie sa detina o factura emisa in baza prevederilor art. 155.

Deducerea este permisa pentru bunurile achizitionate atat pentru investitiile aferente inceperii unei activitati economice cat si pentru continuarea desfasurarii activitatilor de productie, comert prestari de servicii realizate pana in momentul inregistrarii.

Deducerea nu este permisa daca bunurile achizitionate anterior inregistrarii in scopuri de TVA sunt destinate realizarii de operatiuni scutite fara drept de deducere TVA De exemplu, nu se deduce TVA aferenta unei cladiri achizitionate sau modernizate daca respectiva cladire este inchiriata prin aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere a TVA asa cum este reglementat prin articolul 141, alineatul 2, litera e).

Suma TVA ajustata, se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, cu semnul plus, la urmatoarele randuri:
- randul 28 "Regularizari taxa dedusa" pentru bunurile si serviciile destinate desfasurarii activitatii economice;
- randul 29 "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" pentru bunurile de capital.

Referitor la servicii, deducerea se efectueaza numai daca acestea nu au fost conusmate, de exemplu plata in avans a unei chirii pentru luna decembrie 2011.



#14 ambra0512

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 January 2012 - 09:57 AM

Buna ziua,
Pentru firmele fara activitate se depune trimestrial decl 100 si/sau dupa caz decl 300 pe zero. Eu am depus si bilantul tot pe zero ca sa nu am probleme dar de declaratii stiu sigur ca se depun pe zero chiar daca nu ai activitate. Am depus si ptr firmele suspendate ptr ca altfel trebuie sa faci o adresa la Administr prin care sa soliciti nedepunerea decl deoarece firma este in suspendare si daca ei iti dau acceptul nu mai depui nimic.
O zi buna tuturor si un an mai linistit fiscal.



#15 nelly2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 17 January 2012 - 11:27 AM

mihaela_cva multumesc foarte mult pentru ceea ce mi-ai raspuns, dar sa fiu sincera tot nu stiu cum sa inregistrez de exemplu o factura de Bricostore care are tva...si prin care am cumparat diverse lucruri necesare efectuarii de imbunatatiri a viitorului loc in care imi voi desfasura activitatea. O inregistrez pe cheltuiala la valoare totala a facturii, sau valoarea fara tva? Eu nu sint inregistrata inca in scopuri de tva, pentru ca trebuie depus intii la Registrul Comertului acel contract de comodat, dupa care se merge la Administratie cu jalba in virf de bat ca vrei sa platesti tva la stat, si dupa ce fac ei control la locul cu pricina, sa vada daca pot desfasura acolo activitate in conformitate cu codul CAEN declarat, iti aproba sau nu tva-ul.... Pina in acel moment firma figureaza ca 'fara activitate comerciala'...Dar ca sa poti desfasura o activitate comerciala trebuie sa mai cumperi si niste..cuie...sfori...detergent sau mai stiu eu ce... E! Aceste facturi cum le inregistrez in contabilitate, deoarece majoritatea firmelor sint purtatoare de tva...Daca se poate un pic de ajutor in...descilcirea...acestor necunoscute, ar fi super! Multumesc frumos!



#16 numai bine

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 17 January 2012 - 04:35 PM

Am verificat si mi-a fost suspendata firma din oct 2010, la 1 an si jumatate dupa ce a luat fiinta. Un prieten a avut aceeasi situatie, doar ca el a avut firma din 2008 si in 2011 i-a venit o hartie cum ca daca nu-si depune declaratiile firma se va auto-desfiinta, fara alte consecinte. Este posibil ca sa primesc si eu acelasi tratament? anul asta se fac 3 ani de cand a luat fiinta firma... daca as stii ca se autodesfiinteaza, atunci n-as mai plati datorii de 3-4.000 de lei cat am probabil la stat si as plati 1.000 de lei sa-mi infiintez alta... Dar iarasi am o problema, daca vreau sa-mi deschid o noua firma, se verifica faptul ca am una cu datorii inactiva si ma impiedica chestia asta?



#17 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 18 January 2012 - 01:50 AM

Vezi postareanelly2005, la 17 January 2012 - 11:27 AM, a spus:

de exemplu o factura de Bricostore care are tva...si prin care am cumparat diverse lucruri necesare efectuarii de imbunatatiri a viitorului loc in care imi voi desfasura activitatea. .......contract de comodat,

eu fac un analitic 461 tva, ina care inregistrez TVA-ul, dupa care din momentul in care devin platitor fac 4426=461 tva.
Se declara in rd regularizari la 300 la primul decont.


Vezi postareanumai bine, la 17 January 2012 - 04:35 PM, a spus:

suspendata firma din oct 2010, la 1 an si jumatate dupa ce a luat fiinta.
daca nu-si depune declaratiile firma se va auto-desfiinta, fara alte consecinte.
daca vreau sa-mi deschid o noua firma, se verifica faptul ca am una cu datorii inactiva si ma impiedica chestia asta?
te afecteaza, nu poti descgide alta firma pt ca ai cazier fiscal (decl nedepuse si impozite neplatite).
Nu cred ca prietenul te-a inform,at corect sau poate ca el a fost indus indus in eroare, statul nu iti plateste lichidarea firmei pt ca s-au terminat de 2 ani banii pentru lichidare/radiere.
Daca firma e suspendata la ONRC pe perioada de...din ce ai plati de facut, ca forfetar nu datorai?

Vezi postareaambra0512, la 17 January 2012 - 09:57 AM, a spus:

Eu am depus si bilantul tot pe zero ca sa nu am probleme dar de declaratii stiu sigur ca se depun pe zero chiar daca nu ai activitate. Am depus si ptr firmele suspendate ptr ca altfel trebuie sa faci o adresa la Administr prin care sa soliciti nedepunerea decl deoarece firma este in suspendare si daca ei iti dau acceptul nu mai depui nimic.

induci lumea in eroare:
- nu exista bilant pe zero (ai cel putin capitalul social si chelt de constituire la ONRC)
-daca primesti acceptul finantelor nu depui o parte din decl, nu toate, bilant se depune.



#18 nelly2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 20 January 2012 - 01:53 PM

mihaela_cva multumesc din suflet pentru ajutor!!!!! Parca e ceva mai lumina acum... :biggrin2:



#19 cristina21ungureanu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 May 2013 - 06:06 PM

Ajutor !!!
Buna seara,
Am o firma (micro intreprindere) infintata in 2008.
Nu am avut contabil si nu am stiut sa completez actele necesare ce urmau depuse la financiar.
Eu nu am avut nici un fel de activitate pe acea firma(nu am incasa si nici nu am avut cheltuieli),
firma figureaza ca fiind inactiva la financiar (eu nu am inchis-o) dar am probleme cu cazierul e.
Acum am vrut sa imi deschid un pfa si m-am lovit de aceasta problema.
Ce ma sfatuiti sa fac? si cum?
multumesc anticipat.



#20 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1280 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 May 2013 - 11:01 PM

Sigur ca ai cazier fiscal !

Rezolvi problema (adica faci declaratiile pe 0 din urma, bilanturile, depui toate cele la fisc )... si abia dupa aceea poti merge mai departe (ori cu micro, ori cu pfa).
Dar pana nu rezolvi situatia srl-ului, esti blocata (asta a fost si intentia legiuitorului)

PS: Daca este din 2008, inseamna ca ai si datorii/penalizari/etc. la fisc, pentru ca ar fi trebuit sa platesti impozitul minim din 2010-2011 (daca nu a fost suspendata activitatea oficial la reg.comertului).






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL