Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitii intracomunitare / topic 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


achizitii intracomunitare / topic 2009


37 replies to this topic

#1 dana2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 21 April 2009 - 10:35 AM

am o achizitie intracomunitara ( din Italia) de la o firma platitoare de TVA - de cataloage de prezentare produse - comandate de noi pt a le distribui clientilor nostri . intrebarea mea este : se face 390 ? si din punct de vedere al TVA se face taxare inversa? am vazut art 133 din codul fiscal unde la exceptii sunt prinse si serviciile de reclama .



#2 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 11 May 2009 - 01:31 PM

Pai depinde, cataloagele le-ai primit insotite de factura nu? Asta inteleg eu prin achizitie intracomunitara, ca ai la baza o factura, si aplici taxare inversa

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 May 2009 - 02:25 PM




#3 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 23 May 2009 - 10:46 PM

Am un camion de 17.000 de euro cumparat din Germania, deci aplic taxare inversa. La ce randuri se trece achizitia in decont, la 4 si 4.1 , 15 si 15.1 ? :sad:

Aceasta postare a fost editata de claudiaionela: 23 May 2009 - 10:47 PM




#4 very

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 14 July 2009 - 02:03 PM

Ma poate ajuta cineva cu o problema asemanatoare: firma platitoare de tva in Romania achizitioneaza un mijloc fix din UE de la o persoana fizica ,ce se intampla cu TVA,ce inregistrari se fac?



#5 tesh14

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 August 2009 - 11:56 AM

Buna ziua!

Am o intrebare legata de TVA la o achizitie externa:
Universitatea la care lucrez doreste sa achizitioneze un produs software distribuit de o firma din Italia. Firma italiana emite factura in euro, fara TVA. Ce se intampla cu TVA-ul? Il mai platim? Daca da, cui si prin ce procedura?

(Mentionez ca nu sunt contabil, dar cei de la serviciul Contabilitate nu stiu cum sa faca ;-) )

Multumesc anticipat.
Ovidiu



#6 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2009 - 09:37 PM

se plateste prin taxare inversa 4426=4427 pt ca e achizitie intracomunitara.
practic nu se plateste
Cu respect,
Alinutza



#7 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 04 September 2009 - 09:34 AM

Va rog sa ma ajutati si pe mine sa clarific urmatoarea situatie de achizitie intracomunitara:
- facturarea este facuta de catre o firma X din Olanda catre firma Y din Romania
- marfa pleaca din Polonia si ajunge in Romania

CMR-UL poarta semnatura de receptie a firmei Z din Romania.
Y emite factura catre clientul final Q din Romania.

1.Cum sa declaram aceasta operatiune in D390, achizitie sau operatiune triunghiulara ?

2.Pe ce furnizor? Olanda sau Polonia?

3.Intrucat marfa nu a ajuns fizic in depozitul lui Y, este ok daca pe CMR apare semnatura lui Z dar factura este emisa pe numele lui Q? Ar trebui sa mai existe un document intre Y si Z?
Mentionez ca Z este un partener de service al lui Y.

Multumesc



#8 iri_dumitrascu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 September 2009 - 09:21 PM

buna seara!
am si eu o mare problema: am achizitionat un utilaj din italia in valoare de 11500 euro, firma nu este platitoare de TVA.
M-am inregistrat platitor la finante dar nu stiu ce TVA platesc: aferent sumei de 11500 sau diferentei dintre 11500 si 10000.Mai este taxare inversa?| Va multumesc.



#9 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2009 - 10:33 PM

faci taxare inversa la 11500
Cu respect,
Alinutza



#10 iri_dumitrascu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 September 2009 - 04:43 PM

TVA-UL DE PLATA IL CALCULEZ LA 11500?



#11 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 09 September 2009 - 08:23 PM

Da.



#12 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 10 September 2009 - 02:06 PM

Nu platesti tva. faci tazare inversa adica 4426= 4427



#13 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 10 September 2009 - 02:06 PM

Cum factureaza un pfa platitor de tva cu sediul in Romania servicii de consultanta unui client din Anglia, platitor de tva. Serviciul efectiv se presteaza in UE la diverse firme unde clientul din Anglia il trimite iar la sfarsit de luna se face factura catre pj engleza. E livrare intracomunitara de servicii. Intrebare: ce scriu pe factura? trec doar baza fara tva? ce scriu in coloana de tva? ce obligatii declarative am in urma acestei operatiuni? Trebuie inregistrat contractul la finante?



#14 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 September 2009 - 07:33 PM

Serviciile de consultanta prestate de o persoana (fizica sau juridica) impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania catre o persoana impozabila stabilita sau care are un sediu fix intr-un stat membru UE sunt considerate servicii intangibile si pentru aceste servicii nu se datoreaza TVA in Romania. Factura se intocmeste fara TVA, pe factura se inscrie mentiunea „neimpozabil in Romania”. In decontul de TVA se declara la randul de operatiuni neimpozabile.
Codul fiscal
Art. 133. - (1) Locul prestarii de servicii este considerat a fi locul unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru urmatoarele prestari de servicii, locul prestarii este considerat a fi:
g) locul unde clientul caruia ii sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu conditia ca respectivul client sa fie stabilit sau sa aiba un sediu fix in afara Comunitatii ori sa fie o persoana impozabila actionand ca atare, stabilita sau care are un sediu fix in Comunitate, dar nu in acelasi stat cu prestatorul, in cazul urmatoarelor servicii:
5. serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare;



#15 jenny_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 15 September 2009 - 08:53 AM

am cumparat din germania niste birouri;
cred ca din nestiinta cei din germania au intocmit factura cu tva, desi noi le-am transmis codul de inregistrare (suntem platitori de tva)

problema este ca noi am platit factura cu tot cu tva...

cum ar trebui sa ma inregistrez eu in contabilitate cu aceasta factura? dpdv al tva?
ce se intampla daca cei din germania refuza sa ne restituie tva-ul (care este in valoare de 1.700 euro)? in mod normal ar trebui sa storneze factura, sa faca alta fara tva si sa ne restituie suma platita in plus.

nimeni?
nici o parere? :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 02:55 PM




#16 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 15 September 2009 - 08:44 PM

Si cand ati platit factura nu ati vazut ca are tva ?
Cred ca raspunsul la intrebare l-ati dat dvs. Acum depinde si de negocierea facuta ...(contract).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 02:55 PM

vioreld



#17 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 September 2009 - 08:52 PM

Vezi postareajenny_ro, la Sep 15 2009, 09:53 AM, a spus:

nimeni?
nici o parere? :lostit (13):
Inregstrati birourile la pret de achizitie in care includeti si tva. Momentan nu aveti alta solutie, decat sa includeti in pretul de achizitie si tva, ca si taxa nerecuperabila. Din Romania nu puteti deduce tva.



#18 pelican1212

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:informare

Postat 17 September 2009 - 09:24 AM

Ar fi bine sa verificati daca nu cumva, firma din Germania, este inregistrata si in Romania ca platitor de TVA, si sa aiba trecut pe factura codul respectiv cu RO. Eu am mai intalnit situatia in care, am cumparat de la o firma din Austria produse, iar ei mi-au facturat cu TVA, ba chiar mi l-au calculat ei, la cursul din data facturii, ca sa nu existe diferentieri. Insa, pe factura era mentionat si codul de TVA din Romania. Eu la momentul respectiv, am privit problema ca o achizitie intracomunitara, pentru ca firma respectiva nu mi-a specificat clar ca a folosit codul de TVA din Romania, iar pe factura erau trecute coduri pentru o gramada de alte tari. Situatia s-a complicat insa la plata, si atunci am constatat ca au utilizat codul de TVA pentru Romania, in final a fost doar o achizitie interna.

Deci, in concluzie, verificati daca nu cumva, pe factura au trecut si un cod de TVA din Romania.

Altflel, ar trebui sa solicitati sa va refaca factura. In orice caz, dumneavoastra, ar trebui si daca nu va reface factura, sa calculati TVA in Romania ca si taxare inversa, cum se face normal la o achizitie intracomunitara, folosind aceeasi baza ca cea pe care au folosit-o si in factura (adica fara TVA-ul calculat de ei). Cursul pe care il veti utiliza este cel de la data facturarii, pentru receptie, folositi cursul de la data receptiei. Daca nu va refac ei factura, cred ca ati putea introduce valoarea TVA-ului de acolo in valoarea mobilierului, in cazul in care acest TVA nu poate fi recuperat de la statul german.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 September 2009 - 10:08 AM




#19 jenny_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 17 September 2009 - 09:35 AM

sigur pe factura nu apare decat codul lor de TVA (nu sunt inregistrati si in Romania)

am tot discutat cu ei sa ne restituie TVA-ul platit dar fara nici un rezultat .... :lostit (13):



#20 pelican1212

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:informare

Postat 17 September 2009 - 09:47 AM

Atunci nu pot sa zic decat: nasol moment. Poate o exista vreo posibilitate sa recuperati de la statul german, dar nu stiu sa va zic ceva concret...

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 September 2009 - 10:08 AM







Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL