#1
Postat 21 April 2009 - 10:35 AM
#2
Postat 11 May 2009 - 01:31 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 May 2009 - 02:25 PM
#3
Postat 23 May 2009 - 10:46 PM
Aceasta postare a fost editata de claudiaionela: 23 May 2009 - 10:47 PM
#4
Postat 14 July 2009 - 02:03 PM
#5
Postat 26 August 2009 - 11:56 AM
Am o intrebare legata de TVA la o achizitie externa:
Universitatea la care lucrez doreste sa achizitioneze un produs software distribuit de o firma din Italia. Firma italiana emite factura in euro, fara TVA. Ce se intampla cu TVA-ul? Il mai platim? Daca da, cui si prin ce procedura?
(Mentionez ca nu sunt contabil, dar cei de la serviciul Contabilitate nu stiu cum sa faca ;-) )
Multumesc anticipat.
Ovidiu
#6
Postat 26 August 2009 - 09:37 PM
practic nu se plateste
Alinutza
#7
Postat 04 September 2009 - 09:34 AM
- facturarea este facuta de catre o firma X din Olanda catre firma Y din Romania
- marfa pleaca din Polonia si ajunge in Romania
CMR-UL poarta semnatura de receptie a firmei Z din Romania.
Y emite factura catre clientul final Q din Romania.
1.Cum sa declaram aceasta operatiune in D390, achizitie sau operatiune triunghiulara ?
2.Pe ce furnizor? Olanda sau Polonia?
3.Intrucat marfa nu a ajuns fizic in depozitul lui Y, este ok daca pe CMR apare semnatura lui Z dar factura este emisa pe numele lui Q? Ar trebui sa mai existe un document intre Y si Z?
Mentionez ca Z este un partener de service al lui Y.
Multumesc
#8
Postat 08 September 2009 - 09:21 PM
am si eu o mare problema: am achizitionat un utilaj din italia in valoare de 11500 euro, firma nu este platitoare de TVA.
M-am inregistrat platitor la finante dar nu stiu ce TVA platesc: aferent sumei de 11500 sau diferentei dintre 11500 si 10000.Mai este taxare inversa?| Va multumesc.
#9
Postat 08 September 2009 - 10:33 PM
Alinutza
#10
Postat 09 September 2009 - 04:43 PM
#11
Postat 09 September 2009 - 08:23 PM
#12
Postat 10 September 2009 - 02:06 PM
#13
Postat 10 September 2009 - 02:06 PM
#14
Postat 11 September 2009 - 07:33 PM
Codul fiscal
Art. 133. - (1) Locul prestarii de servicii este considerat a fi locul unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru urmatoarele prestari de servicii, locul prestarii este considerat a fi:
g) locul unde clientul caruia ii sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu conditia ca respectivul client sa fie stabilit sau sa aiba un sediu fix in afara Comunitatii ori sa fie o persoana impozabila actionand ca atare, stabilita sau care are un sediu fix in Comunitate, dar nu in acelasi stat cu prestatorul, in cazul urmatoarelor servicii:
5. serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare;
#15
Postat 15 September 2009 - 08:53 AM
cred ca din nestiinta cei din germania au intocmit factura cu tva, desi noi le-am transmis codul de inregistrare (suntem platitori de tva)
problema este ca noi am platit factura cu tot cu tva...
cum ar trebui sa ma inregistrez eu in contabilitate cu aceasta factura? dpdv al tva?
ce se intampla daca cei din germania refuza sa ne restituie tva-ul (care este in valoare de 1.700 euro)? in mod normal ar trebui sa storneze factura, sa faca alta fara tva si sa ne restituie suma platita in plus.
nimeni?
nici o parere?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 02:55 PM
#16
Postat 15 September 2009 - 08:44 PM
Cred ca raspunsul la intrebare l-ati dat dvs. Acum depinde si de negocierea facuta ...(contract).
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2009 - 02:55 PM
#17
Postat 15 September 2009 - 08:52 PM
jenny_ro, la Sep 15 2009, 09:53 AM, a spus:
nici o parere?
#18
Postat 17 September 2009 - 09:24 AM
Deci, in concluzie, verificati daca nu cumva, pe factura au trecut si un cod de TVA din Romania.
Altflel, ar trebui sa solicitati sa va refaca factura. In orice caz, dumneavoastra, ar trebui si daca nu va reface factura, sa calculati TVA in Romania ca si taxare inversa, cum se face normal la o achizitie intracomunitara, folosind aceeasi baza ca cea pe care au folosit-o si in factura (adica fara TVA-ul calculat de ei). Cursul pe care il veti utiliza este cel de la data facturarii, pentru receptie, folositi cursul de la data receptiei. Daca nu va refac ei factura, cred ca ati putea introduce valoarea TVA-ului de acolo in valoarea mobilierului, in cazul in care acest TVA nu poate fi recuperat de la statul german.
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 September 2009 - 10:08 AM
#19
Postat 17 September 2009 - 09:35 AM
am tot discutat cu ei sa ne restituie TVA-ul platit dar fara nici un rezultat ....
#20
Postat 17 September 2009 - 09:47 AM
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 September 2009 - 10:08 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi