Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
REVISAL NOU - HG 500/2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


REVISAL NOU - HG 500/2011

24 replies to this topic

#1 forbidden

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 May 2011 - 12:59 PM

M. Of. nr. 0372 din 27 Mai 2011
Act nr. 500/18 Mai 2011
Hotărâre privind registrul general de evidență a salariaților (201100372)
Guvernul României



#2 gigel2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 27 May 2011 - 03:12 PM

HG 500 - Art. 2 (5) Completarea si transmiterea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator. :thumbup:




#3 Florian2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 392 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 06:04 PM

HG 500/2011-Nu se precizeaza obligativitatea ca persoanele nominalizate cu completarea reg.sal.sa fie cu pregatire IRU. Poate "o introduc" la emiterea ordinelor de aplicare de catre M. Muncii!!!!



#4 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 09:01 PM

Daca cineva are hg 500 il rog sa il posteze ca nu am reusit sa il gasesc complet , decat informatii despre el.
Va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 27 May 2011 - 09:02 PM




#5 GEOSAVU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 27 May 2011 - 09:39 PM

Vezi postareaFlorin_76, la 27 May 2011 - 09:01 PM, a spus:

Daca cineva are hg 500 il rog sa il posteze ca nu am reusit sa il gasesc complet , decat informatii despre el.
Va multumesc.

Am gasit aici
http://www.dreptonli...alariatilor.php


(5) Completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
(6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
(7) Prestatorii prevazuti la alin. (6) nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator.
(8) In situatia prevazuta la alin. (6), angajatorul are obligatia informarii, in scris, a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii.
(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a registrului nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezentul act normativ.
(10) Angajatorii/prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(11) Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Aceasta postare a fost editata de GEOSAVU: 27 May 2011 - 09:44 PM




#6 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 09:48 PM

Multumesc.



#7 GEOSAVU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 27 May 2011 - 09:54 PM

In proiect punctul 5) era:
(5) Completarea și transmiterea registrului se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care dețin calificare/specializare/perfecționare în domeniul resurselor umane și cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator.

Florin_76 Cu placere.

Aceasta postare a fost editata de GEOSAVU: 27 May 2011 - 09:57 PM




#8 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 10:13 PM

Iar acum e : (5)Completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
Deci se renunta la calificarea IRU , desi personal le multumesc tuturor care au publicat materialele despre cursurile IRU ( care sunt listate si indosariate ( si partial studiate corect ( desi citite integral ))).
Desi personal le studiez ca sa ma pun la punct cu ele , sincer nu vreau sa fac cursuri IRU, decat daca voi fi obligat de lege.

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 27 May 2011 - 10:13 PM




#9 dalyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 28 May 2011 - 01:37 PM

HG 500/2011 privind
registrul general de evidenta a salariatilor


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, precum si al art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Art. 1

Prezenta hotarare stabileste metodologia de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu acesta.

Art. 2

(1) Incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu.
(2) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(3) Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
(4) Au obligatia de a infiinta si transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.
(5) Completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
(6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
(7) Prestatorii prevazuti la alin. (6) nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator.
(8) In situatia prevazuta la alin. (6), angajatorul are obligatia informarii, in scris, a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii.
(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a registrului nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezentul act normativ.
(10) Angajatorii/prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(11) Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Art. 3

(1) Registrul se intocmeste in forma electronica.
(2) Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:

a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal , CNP, cetatenia si tara de provenienta , Uniunea Europeana, UE, non-UE, Spatiul Economic European \ SEE;
b) data angajarii;
c) perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de munca;
f) durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h) perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i) data incetarii contractului individual de munca.

Art. 4

(1) Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) se face dupa cum urmeaza:

a) la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a)-g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b) elementul prevazut la art. 3 alin. (2) lit. g) se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. h) se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
d) elementele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. i) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
e) pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

(2) Orice modificare a elementelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)-g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicata. Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
(3) Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.

Art. 5

(1) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
d)
(2) Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori/prestatori de servicii, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
(3) Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.

Art. 6

(1) Angajatorii sau, dupa caz, prestatorii de servicii au obligatia de a completa si transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au angajatorii sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat, cu obligatia completarii acestuia conform art. 3.

(2) Unitatile fara personalitate juridica care au competenta infiintarii registrului au obligatia de a completa elementele contractului individual de munca conform art. 3 si de a transmite registrul, in termenele prevazute la art. 4, la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, cu indeplinirea obligatiilor prevazute de prezenta hotarare.

Art. 7

Registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica, care au delegata competenta infiintarii registrului.


Art. 8

(1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:

a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
(5) Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Art. 9

(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
a) netransmiterea registrului cu elementele contractului individual de munca prevazute la art. 3 alin. (2) lit. a)-g), cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
b) refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in format electronic, precum si dosarul personal al salariatilor;
c) necompletarea elementelor contractului individual de munca conform art. 3, respectiv netransmiterea registrului in termenele prevazute la art. 4;
d) completarea registrului de catre alte persoane decat cele prevazute la art. 2 alin. (5) sau alin. (6);
e) completarea registrului cu date eronate sau incomplete;
f) alterarea sau stergerea datelor din registru, precum si interventia neautorizata asupra aplicatiei informatice a registrului.
g) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (8) privind informarea inspectoratelor teritoriale de munca cu privire la prestatorii de servicii;
h) refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat;
i) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (7);
j) nerespectarea prevederilor art. 7.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cea prevazuta la lit. a), cu amenda de 10.000 lei pentru fiecare persoana primita la munca fara transmiterea la inspectoratul teritorial de munca a registrului completat cu toate elementele contractului individual de munca, fara ca amenda totala cumulata sa depaseasca suma de 50.000 lei;
b) cele prevazute la lit. b)-c), cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei;
c) cea prevazuta la lit. d)-f) si i) cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei;
d) cea prevazuta la lit. g) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;
e) cea prevazuta la lit. h) si j) cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.
(4) Contravenientul poate achita in cel mult 48 de ore jumatate din minimul amenzii contraventionale prevazute la alin. (2) lit. b)-e).
(5) Aplicarea contraventiilor si sanctiunilor prevazute la alin. (1) si (2) se face cu respectarea:
a) art. 22 din Conventia de la Viena privind relatiile diplomatice, respectiv ale art. 31 din Conventia de la Viena privind relatiile consulare referitoare la inviolabilitatea localurilor misiunilor diplomatice, respectiv ale oficiilor consulare;
b) art. 31 din Conventia de la Viena privind relatiile diplomatice, respectiv ale art. 43 din Conventia de la Viena privind relatiile consulare referitoare la imunitatea de jurisdictie a agentilor diplomatici, respectiv a agentilor consulari.

Art. 10

Prevederile art. 9 se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 11

(1) Inspectia Muncii adopta solutia tehnica privind registrul in forma electronica si aplicatia informatica pentru completarea si transmiterea registrului de catre angajatori.
(2) Inspectoratul teritorial de munca distribuie aplicatia informatica angajatorilor care au obligatia de a infiinta si transmite registrul.

Art. 12

(1) Inspectia Muncii asigura accesul autoritatilor si institutiilor publice la datele din registru, pe baza unor aplicatii de interogare specifice, cu asigurarea masurilor de protectie a datelor cu caracter personal. Conditiile, procedura de lucru si limitele accesului la informatii se stabilesc, in conditiile legii, de Inspectia Muncii prin protocoale de colaborare incheiate cu autoritatile si institutiile publice solicitante.
(2) In scopul combaterii muncii nedeclarate materializata prin neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru, Inspectia Muncii beneficiaza de accesul la bazele de date detinute de autoritati si institutii publice, privind evidenta populatiei, declaratii si inregistrari fiscale/vamale, asigurari si prestatii sociale, precum si orice date si informatii utile activitatii de control.
(3) Pentru familia ocupationala de functii bugetare "diplomatie), prevederile art. 4-6 se aplica in conditiile stabilite printr-un protocol de colaborare incheiat intre Ministerul Afacerilor Externe si Inspectia Muncii.

Art. 13

Registrele infiintate si inregistrate in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, se pastreaza si se arhiveaza de catre angajatori, in conditiile legii.

Art. 14

(1) Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 august 2011.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 31 May 2011 - 11:41 AM
editare titlu topic




#10 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 29 May 2011 - 01:15 PM

Vezi postareaFlorian2005, la 27 May 2011 - 06:04 PM, a spus:

HG 500/2011-Nu se precizeaza obligativitatea ca persoanele nominalizate cu completarea reg.sal.sa fie cu pregatire IRU. Poate "o introduc" la emiterea ordinelor de aplicare de catre M. Muncii!!!!

De ce sa o introduca? Pentru ca unii au facut cursul si se simt acum pacaliti?



#11 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 29 May 2011 - 01:17 PM

Din cate vad eu, nu scrie nimic despre obligativitatea cursurilor calificate in resurse umane si utilizarea calculatorului pentru persoana nominalizata sa completeze si sa depuna Revisal. Dar tot ce e posibil sa apara in timp conditia aceasta.
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#12 Florian2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 392 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2011 - 07:56 AM

Vezi postareaFlorin_76, la 27 May 2011 - 09:01 PM, a spus:

Daca cineva are hg 500 il rog sa il posteze ca nu am reusit sa il gasesc complet , decat informatii despre el.
Va multumesc.

Fisiere atasate





#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2011 - 01:17 PM

Vezi postareaBrigante, la 29 May 2011 - 01:15 PM, a spus:

Vezi postareaFlorian2005, la 27 May 2011 - 06:04 PM, a spus:

HG 500/2011-Nu se precizeaza obligativitatea ca persoanele nominalizate cu completarea reg.sal.sa fie cu pregatire IRU. Poate "o introduc" la emiterea ordinelor de aplicare de catre M. Muncii!!!!

De ce sa o introduca? Pentru ca unii au facut cursul si se simt acum pacaliti?
o calificare in plus e binevenita oricand, mai ales una in domeniul RU - arie prezenta in orice firma !! deci, nu avem de ce sa ne simtim pacaliti chiar daca prevederea din Revisal s-a modificat ulterior ! IRU a fost un curs usor de parcurs si relativ ieftin, iar calificarea e pe viata, fara alte complicatii ulterioare, asa ca (pana una-alta) n-avem de ce sa regretam. eu sigur NU regret ca am facut cele 2 cursuri de RU. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 30 May 2011 - 05:09 PM




#14 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 30 May 2011 - 09:21 PM

Vezi postareamutual, la 30 May 2011 - 09:02 PM, a spus:

probabil vor impune emiterea unui nou set de utilizator si parola pentru fiecare angajator
Si mie imi e teama de asta, nu de absolvirea unui curs de IRU, ci de modul de autorizare a persoanei care opereaza in Revisal.
Prevederea ca sa fii SC, PFA sau salariat al societatii ca sa operezi in Revisal era o aberatie, mai ales ca majoritatea dintre noi face treaba asta de ani de zile.



#15 lucienv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 31 May 2011 - 06:26 AM

Au lasat, in HG, loc destul de interpretari, a.i. sa iasa balamuc total. Presimt ca ITMul o sa scoata bani frumosi din afacerea asta :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de lucienv: 31 May 2011 - 06:27 AM




#16 lucienv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 31 May 2011 - 06:38 AM

Daca se emite iar parola si user, ITM poate sa ceara la dosar, persoanei delegate cu completarea declaratiilor, efectuarea cursurilor IRU . :thumbup:



#17 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2011 - 09:23 AM

Sa ceara , ca le cer si eu baza legala , in baza caruia imi cere diploma de IRU ( indiferent daca as aveao sau nu ).



#18 Liliana Lili

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 June 2011 - 07:49 PM

5[i][b]) Completarea si transmiterea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.Conform Codului Muncii orice persoana care presteaza un serviciu in favoarea unei persoane juridce trebuie sa aiba contract de munca...in cazul acesta persoana nominalizata prin decizie sa se ocupe cu REVISAL trebuie sa lucreze la angajatorul respectiv...<.. Persoanele care actualmente se ocupa cu transmiterea REVISALULUI vor trebuii de la 1 august obligatoriu sa li se intocmeasca contracte de munca cu timp partial sau cu norma intreaga...Sau angajatorii vor incheia contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
Acesti prestatori vor fi persoane fizice autorizate care nu se pot autoriza fara a fi calificati in meseria pentru care se autorizeaza...adica inspector resurse umane...Tragem concluzia ca acest curs de inspector resurse umane este necesar...si foarte util pentru acei contabili care tin mai multe contabilitati la mai multe societati...si nu sint angajati in prezent la toate societatile...Si mai este util pentru cei care vor sa se autorizeze ca prestator de servicii pentru coompletarea si transmiterea REVISALULUI. In acest sens va incheia cu angajatorul un contract de prestari servicii conform legii actuale.

Aceasta postare a fost editata de Liliana Lili: 01 June 2011 - 07:51 PM




#19 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 02 June 2011 - 03:25 PM

Toata povestea cu Revisalul se invarte in jurul banilor. Firesc, firmele nu doresc sa plateasca inca o "taxa" de consultanta pentru un demers birocratic si sunt reticente sa accepte marirea tarifului pentru contabilitate, motivata de prestarea unui serviciu suplimentar. Si atunci vor desemna ca persoana imputernicita patronul sau unul din angajati, iar de transmiterea Revisal se va ocupa tot firma de conta la tariful existent in care este inclus acest serviciu.



#20 SimonaTM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 06 June 2011 - 08:29 PM

M. Of. nr. 0372 din 27 Mai 2011
Act nr. 500/18 Mai 2011
Hotărâre privind registrul general de evidență a salariaților (201100372)
Guvernul României
(5) Completarea și transmiterea registrului se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care dețin calificare/specializare/perfecționare în domeniul resurselor umane și cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator

Ce intelegeti prin calificare/ specializare/ perfectionare??? sunt auditor financiar, expert contabil, consultant fiscal,am si contracte pe audit intern, inclusiv teme de resurse umane, sa inteleg ca mai trebuie sa fac cursuri pe resurse umane? ar trebui sa se faca diferente intre firme de pana la 10-15 angajati, majoritatea constanti si fara probleme, la care nu cred ca este necesar sa faci supercursuri, si firme mari, cu productie in schimburi, conditii grele sau speciale de munca! evident este o forma de a da de lucru legal la cei de la ITM! :thumbup: Adica pana acum am putut sa completez Revisal si din 18.05.2011 nu??? este chiar discriminare!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL