Situatie elementelor de activ si pasiv
#1
Postat 29 November 2009 - 04:08 PM
#2
Postat 14 February 2010 - 12:55 PM
Cine ma poate ajuta ,privind modul de intocmire a Situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv pentru Asociatii de proprietari ce tin evidenta in partida simpla.Modul de completare a acesteia pe randuri in asa fel sa dea egalitate intre Activ si pasiv.Multumesc anticipat.
#3
Postat 15 February 2010 - 06:53 PM
#4
Postat 10 July 2010 - 11:19 PM
elychir, la Feb 14 2010, 01:55 PM, a spus:
Cine ma poate ajuta ,privind modul de intocmire a Situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv pentru Asociatii de proprietari ce tin evidenta in partida simpla.Modul de completare a acesteia pe randuri in asa fel sa dea egalitate intre Activ si pasiv.Multumesc anticipat.
Daca folositi programul BlocManagerNET (dati o cautare pe google si il gasiti usor) va genereaza automat Situatia Soldurilor.
#5
Postat 01 February 2011 - 10:26 PM
Pentru ca nu sunt sigur cum se calculeaza Situatia soldurilor (activ/pasiv, pt o asociatie de proprietari) la 31.12.2010 va rog sa-mi spuneti daca am inteles corect tabelul-model din Ordinul 1969/2007.
Daca Lista pentru luna noiembrie a fost afisata la 20.12.2010 (ultima lista afisata)
1.Pot sa calculez in Partea I nr. crt. [3] +[ 4] “Sume neachitate de proprietari pentru lista curenta” + “Restante existente la data intocmirii situatiei” , impreuna, ca fiind totalul cotelor de intretinere + totalul restantelor extrase din lista lunii noiembrie si sa scad din aceasta suma valorile chitantelor de incasare (cote intretinere si/sau restante) intre 20.12 – 31.12.2010 ? (Pe unele chitante nu se inregistreaza ca pozitie distincta valoarea restantei, daca e cazul)
2.Tot la Partea I nr. crt. [4] si [5] : aici se includ toate valorile actelor de plata achitate si/sau neachitate pe luna decembrie, nerepartizate in lista lunii noiembrie ?
3.Daca in Partea II a apare per total un plus, acesta se va repartiza la fondul de reparatii ?
Am citit acest topic dar nu am gasit raspuns la intrebarile mele. Multumesc anticipat celor care imi pot raspunde.
#6
Postat 04 February 2011 - 09:14 AM
Activ:
Lista lunii decembrie 2010
Restante ce sunt cuprinse in lista lunii dec 2010
sold in banca la 31 dec
sold in casa la 31 dec
depozite bancare la 31 dec
facturi achitate in luna dec 2010 dar care nu apar in lista lunii dec 2010 (plati in avans)
suma ajutorului de incalzire aferent lunii dec 2010
Pasiv
fond rulment la 31 dec (aici se cuprind si eventuale sume ce apar in lista dec 2010, chiar daca fizic banii inca nu au fost incasati pana la 31 dec)
fond reparatii la 31 dec (idem explicatie)
fond diverse
facturi ce au fost incluse in lista lunii dec 2010 dar care pana la 31 dec inca nu au fost achitate
sper sa fi fost foarte explicit, daca nu mai vorbim
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 February 2011 - 11:13 AM
eliminare citare integrala si inutila a mesajului precedent
#7
Postat 04 February 2011 - 07:39 PM
1. Rezulta ca lista pe decembrie 2010 trebuie sa existe la data intocmirii situatiei pentru 31.12.2010 ?
2. Incerc sa “suprapun” componentele tabelului din Ordinul 1969/2007 anexa 2 cu raspunsul dvs. :
Activ
-Restante din lista Decembrie 2010 ; aceasta rubrica contine restantele existente la data intocmirii listei care, de regula, este spre sfarsitul lunii urmatoare (sa zicem 20 ian). Este corect ? Titlul verificarii este insa “La 31.12.2010”. La 20 ian sunt alte restante decat erau la 31 dec. Sau din valoarea din lista se scade valoarea restantelor achitate intre 31 dec - 20 ian ?
-Sold casa, sold banca, depozite la 31 dec- este clar .
-Platile facute in avans si nerepartizate pe ultima lista – este clar.
-Ajutor pt incalzire : idem - pare logic, la noi in asociatie nu exista aceasta situatie.
Pasiv
-Fond de rulment; ce inseamna “se cuprind si eventuale sume ce apar in lista dec 2010 chiar daca fizic banii inca nu au fost incasati pana la 31 dec” ? Dar niciun ban din lista decembrie nu poate fi incasat pana la 31 dec deoarece aceasta lista prin definitie se afiseaza in luna ianuarie. Concret cum rezulta aceasta valoare ? Sa presupunem Frulm = 5000 lei ; pana la 31 decembrie s-au achitat facturi de 3500 lei ; intre 31 dec si 20 ian data afisarii listei s-au mai achitat facturi de 500 lei. Ce valoare se trece la pasiv?
-Soldul fondului de reparatii – ar trebui sa rezulte din Registrul (evidenta) fondului de reparatii , adica, dupa mine, cat s-a colectat in total minus cat s-a cheltuit pe reparatiile respective pana la 31 dec.
-Fonduri diverse (solduri) – idem.
-Facturi neachitate dar incluse in lista lunii decembrie. Bun.
-Dar facturile neprimite, pentru eventuale prestatii in curs de executie sau executate in luna decembrie si care se factureaza mai tarziu, poate chiar dupa 20 ian ? A cestia intra cumva la capitolul "creditori diversi"?
Daca mai aveti timp si rabdare astept eventuale clarificari.
#8
Postat 04 February 2011 - 10:07 PM
activ :
la pct 3 se trec sumele din lista lunii dec care nu au fost incasate de la locatari
la pct 4 sumele restante pe lunile anterioare fara fonduri (de ex de reparatii daca aveti )
sper sa fiu inteleasa ...scriu mai putin ca sa fie mai clar
#9
Postat 05 February 2011 - 02:00 PM
idem la fondul de reparatii .
am sa fac un activ pasiv desfasurat si o sa l atasez, daca l pun in forma standard nu stiu cat de mult se intelege provenienta sumelor
#10
Postat 05 February 2011 - 03:52 PM
Multumesc. Voi urmari attachmentul.
#11
Postat 06 February 2011 - 12:05 PM
Fisiere atasate
#12
Postat 10 February 2011 - 02:03 PM
Incerc sa adaptez tabelul la cazul meu.
#14
Postat 11 April 2012 - 10:58 AM
Am si eu o problema cu aceasta situatie. Ma refer la doua cazuri:
1. Cand am diferenta la totalul listei de plata, mai mica sau mai mare, decat totalul cheltuielilor pe intreg imobilul. Cum merg cu aceasta diferenta la situatia elementelor de activ/pasiv. Si cum se regleaza in luna urmatoare.
ex:
a. Totalul listei de plata e 74.518,21, iar totalul facturilor este 74.517,00
b.Totalul listei de plata e 74.516,05, iar totalul facturilor este 74.517,00
2.Cand un locatar plateste o suma anticipat, sau din greseala este incasat mai mult decat suma ce i se cuvine, din greseala. Aceeasi intrebare, cum prind in situatia elementelor de activ/pasiv ?
Va multumesc pentru amabilitate.
#15
Postat 23 April 2012 - 10:03 PM
pechea06, la 11 April 2012 - 10:58 AM, a spus:
Am si eu o problema cu aceasta situatie. Ma refer la doua cazuri:
1. Cand am diferenta la totalul listei de plata, mai mica sau mai mare, decat totalul cheltuielilor pe intreg imobilul. Cum merg cu aceasta diferenta la situatia elementelor de activ/pasiv. Si cum se regleaza in luna urmatoare.
ex:
a. Totalul listei de plata e 74.518,21, iar totalul facturilor este 74.517,00
b.Totalul listei de plata e 74.516,05, iar totalul facturilor este 74.517,00
2.Cand un locatar plateste o suma anticipat, sau din greseala este incasat mai mult decat suma ce i se cuvine, din greseala. Aceeasi intrebare, cum prind in situatia elementelor de activ/pasiv ?
Va multumesc pentru amabilitate.
#16
Postat 17 June 2012 - 08:07 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi