Interviul se realizeaza prin abordarea deschisa între evaluator si angajat si are ca scop încurajarea angajatului de a discuta deschis despre problemele pe care le are , despre succese si esecuri. Este bine ca discutia sa fie astfel condusa , încât sa se realizeze autocritica angajatului pentru evidentierea greselilor acestuia, decât sa se aduca critici din partea evaluatorului.
În timpul interviului evaluatorul trebuie sa aiba în vedere urmatoarele aspecte:
- începerea interviului sa se faca prin prezentarea scopului acestuia, prin prezentarea criteriilor de evaluare si stabilirea primului obiectiv al interviului, cel de îmbunatatire a activitatii firmei si nu de intimidare sau atacare a angajatului;
- sa se sublinieze aspectele pozitive ale angajatului;
- sa se faca referire la activitatea angajatului;
- sa se afle de la angajat cauzele care au determinat anumite esecuri;
- evitarea favoritismului, influentelor si subiectivitatea atunci când se analizeaza informatiile.
325]- aptitudini de comunicare
325]- sa stie sa puna întrebari
325]- sa stie sa faca un rezumat al informatiilor
325]- sa verifice sensul exact al mesajului transmis
325]- sa aiba spirit de observatie
325]- sa foloseasca un limbaj adecvat
325]- aptitudini de prezentare
325]- sa fie clar, sa poata stabili o punte de întelegere reciproca
325]- sa se informeze corect
325]- aptitudini în elaborarea deciziilor
325]- sa se consulte cu alte persoane care au legatura cu intervievatul
325]- luarea unei decizii corecte (sa reflecte si sa analizeze informatiile, sa le evalueze si apoi sa ia decizia)