Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Problema - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Problema


3 replies to this topic

#1 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 29 February 2012 - 01:40 AM

Va rog ajutor cu urmatoarea problema


Citeaza

SC. X SRL primeste din partea SC Y SRL solicitarea de a proiecta si implementa pentru aceasta un sistem de securitate si supraveghere.

In urma proiectarii si implementarii realizate SC X SRL elibereaza factura ce cuprinde:

1. Total Materiale si echipamente (fara tva) - 3480.15
Valoare tva - 835.24
Valoare materiale si echipamente - 4315.39

2. Total manopera - 350
Valoare tva - 84
Valoare manopera - 434

Total 4749.39

Explicati care sunt inregistrarile ce trebuie realizate de catre SC Y SRL.

Aceasta postare a fost editata de negry: 29 February 2012 - 01:41 AM




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 February 2012 - 01:29 PM

este o pbl. f simpla, vei vedea ca nu aveai motiv sa eziti la inregistrari :biggrin:

deci, s-o luam pas cu pas :

1. va trebui sa incadrezi operatiunea in ansamblu si uitandu-te la valorile materialelor + manoperei vezi ca in total se depaseste suma de 1800 lei fara tva, deci e clar ca vei avea un mijloc fix = imobilizare corporala.
daca val. era sub 1800 lei fara tva ar fi fost vb de un obiect de inventar (asta-i pragul valoric de incadrare, dat de lege).
prin urmare, ai de-a face cu o achizitie a unui mijloc fix.

2. materialele si manopera intra impreuna in valoarea totala a sistemului de supraveghere al SC Y SRL (beneficiara si cea pt care faci inregistrarile contabile). este similar cu sit. in care iti schimbi bateria la cada, cumperi materialele necesare, platesti mesterul care iti executa lucrarea si la sfarsit constati ca instalatia te-a costat mater. + manopera = atat ai cheltuit cu totul.
fiindca ai un singur document emis de SC X SRL prin care stii val. acestora, le vei inregistra direct ca un bun intreg.
daca aveai situatii de materiale si manopera succesive, atunci le-ai fi inregistrat pe imobilizari corporale in curs (contul 231) si abia la finalizarea investitiei (receptia ei) treceai suma din acest cont in cel al unei imobilizari corporale terminate.

3. consulti planul de conturi si observi ca cel mai potrivit cont pt aceasta investitie corporala este 214 fiindca sistemul de supraveghere nu este un teren, nici un echipament tehnologic (cum este o linie de productie), nu este un aparat/instalatie de masura (ca cel de masurat presiunea unui cazan, de ex.), nu este un animal sau o plantatie :laugh: , deci ne mai ramane contul 214 - mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie alte active corporale, cont de activ

4. stabilesti si celelalte conturi pe care le vei folosi : SC X SRL este un furnizor pt investitii, iar contul de furnizori pt. investitii e 404 (atentie : NU 401), cont de pasiv.
cel de tva deductibil e 4426 - cont de activ, presupunem ca firma beneficiara este platitoare de tva, ca si furnizorul.

acum, ca stii incadrarea/tipul operatiei (achizitia unui mijloc fix) si conturile pe care urmeaza sa le folosesti (404, 214 si 4426), precum si functiunea lor, te invit sa faci aici inregistrarea efectiva, sigur te vei descurca fiindca deja nu mai ai ce gresi.

succes !




#3 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 March 2012 - 01:54 PM

Rezolvare:

Total factura 4749.39lei

3830.16lei 214 (A) = 404 (P)
919.22lei 4426 (A) = %

este corect?



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2012 - 02:00 PM

se scrie asa ( punctele sunt doar pt aranjarea pe linii a sumelor, altfel se tiparesc aiurea fiindca forumul nu tine cont de spatii):

% = 404 ............ 4.749,39
214 ............ 3.830,16
4426 ............ 919,22

:smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL