oricum multumes mult pentru raspuns
#21
Postat 07 September 2012 - 02:03 PM
oricum multumes mult pentru raspuns
#22
Postat 23 September 2012 - 10:32 AM
Am urmatoarea dilema: in gestiunea unui PECO la sfarsitul lunii se face corectia la pompa (cantitatea sciptica sa corespunde cu cea faptica, care provine din alimentarile cu carburanti la temperaturi diferite si vanzarile deasemenea la temperaturi diferite). deasemenea se face corectia si in contabilitate. In lunile de iarna diferentele sunt negative (creditul lui 371) iar in lunile de vara diferentele sunt pozitive (debitul lui 371)
Pana acum diferentele valorice constatate la reglarea softului de la pompa se faceau in felul urmator 473 = 371 sau 371 = 473
Intrebarea mea este: nu este corect ca inregistrarea sa se faca :
% = 371
4428
378
473
sau
371 = %
4428
378
473
Va multumesc!
#23
Postat 23 September 2012 - 12:07 PM
daca incarcarea in gestiune s-a facut la pret cu amanuntul (adica prin 378 si 4428) desigur ca si scoaterea din gestiune va trebui sa se faca in acelasi mod, fie ca este vb de vanzarea efectiva, fie ca au loc reglaje de stoc.
ce nu inteleg este de ce utilizati contul 473 si nu 607 (cu +/-), astfel pastrati mereu corelatia intre 371 si 607.
ca sa nu mai spun ca reglajele le-as face doar prin rulajul creditor al lui 371, fie cu + fie cu minus - si nu prin debitul lui 371 (incarcare de gestiune).
asa imi ramane rulajul debitor 371 numai cu achizitiile in el (curat) + dif. pret cu amanuntul, iar in creditul lui 371 sa am vanzarile si reglajele/ corectiile de gestiune.
parerea mea e sa nu incarci rulajele contului inutil ... hmm ? tu ce zici ??
#24
Postat 01 October 2012 - 03:16 PM
Si diferentele pe ce baza le inregistrati ca si cheltuiala deductibila? Eu din cate stiu trebuie facut un raport care sa fie aprobat de Ministerul de Finante.
Pun intrebarile astea pentru ca si eu tin contabilitatea unei societaticu statii peco si ma intereseaza subiectul
#25
Postat 01 October 2012 - 03:51 PM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#26
Postat 02 November 2012 - 12:57 PM
Am si eu o problema legata de materialele consumabile.
Am primit o factura cu pungi de hartie care introdusa in programul de gestiune mi s-a trecut automat in consum.
Ulterior am primit o factura pe storno pentru aceste pungi de hartie.
Bonul de consum nu il pot anula/ sterge pentru ca nu-mi permite programul de gestiune.
Cum pot sa fac sa-mi readuc in gestiune aceste pungi pentru a face avizul de retur???
#27
Postat 03 November 2012 - 06:45 PM
2. inregistraza factura de storno si vezi daca ti-o recunoaste programul. daca nu ti-o primeste in sistem, contacteaza fz softului.
atentionare : te rog sa citesti regulamentul acestui forum si sa-l respecti - nu ai voie sa postezi aceeasi intrebare / pbl. in mai multe locuri !
ti-am sters topicul celalalt.
#28
Postat 02 April 2013 - 08:25 AM
#29
Postat 02 April 2013 - 10:38 AM
#30
Postat 02 April 2013 - 11:19 AM
#31
Postat 02 April 2013 - 11:22 AM
#32
Postat 02 April 2013 - 11:23 AM
Va multumesc, Dna Otilia...nu sunt in tema f tare cu erorile...cu remedierea llor, a multumesc ca imi acordati timp si ma lamuriti!deci, nici contabil sa nu mai fac nimic?
#33
Postat 02 April 2013 - 11:24 AM
#34
Postat 02 April 2013 - 11:26 AM
#35
Postat 02 April 2013 - 11:29 AM
daca si-o pierd totusi, ai dreptul sa contesti orice actiune a lor dincolo de per. de prescriere si ei stiu f bine asta, asa ca numai la fraieri tine o abordare peste acest termen de 5 ani,
dovada ca nici AF nu mai primeste decl. mai vechi de 2008 (si chiar 2008).
#36
Postat 02 April 2013 - 11:33 AM
o speta si o parere: am un sold in 3028, debitor 10000 lei....sold care de fapt detine niste inregistrari eronate lasate de fosta contabila...as putea ca sa -l sting pe nedeductibil...in urma unei hotarari aga si un raport al administratorului?
prin 473, prima data, apoi 6588=473?
#37
Postat 02 April 2013 - 11:38 AM
o sa mut mesajele in alt topic !
si raspunsul :
cred ca trebuie sa ai argumente solide pt a face descarcarea de gestiune.
daca exista dovezi ca materialele s-au consumat, atunci desigur ca trebuie sa le treci pe "chelt." ; suma e destul de mare, asa ca va trebui sa fol. ct. 117 pt aceste reglari + rectificativa la 101.
#38
Postat 02 April 2013 - 11:46 AM
#39
Postat 02 April 2013 - 11:52 AM
daca suma e din 2006, nu mai poti face rectificativa la D101 si, prin urmare, nu mai are importanta daca e deductibila sau nu.
ma mai uit cum e cu prescrierea sumelor vechi corectate acum ... sa vad daca sigur pleaca un termen de prescriptie ... eu parca asa stiam, dar ... ma mai uit !
#40
Postat 02 April 2013 - 04:45 PM
- cea mai corecta este descarcarea din gestiune pe baza de inventar si PV privind rezultatele inventarierii-bunuri constatate lipsa din gestiune, iar stocul avind o vechime foarte mare, acest lucru poate fi din cauze de natura neglijentei sau imputabile. Cheltuiala este nedeductibila si se efectueaza ajustarea TVA-ului conform art. 148 CF si pct. 53 din Norme (ptr. inventarierea efectuata in anul 2013).
6028=3028
635=4426
Pentru liste de inventariere intocmite in 2012, cheltuiala este nedeductibila, se colecteaza TVA 635=4427 si se intocmeste autofactura ca document justificativ
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi