Salt la continut


concurs, iulie 2012

7 replies to this topic

Poll: Concurs, iulie 2012 (74 membri au votat)

Cea mai inedita situatie contabila este cea prezentata de catre :

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

cele mai interesante intrebari / raspunsuri au fost postate de catre :

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

cele mai interesante intrebari la care inca nu s-a raspuns pe forum au fost postate de catre :

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Cine este userul pe ale carui raspunsuri putem conta cel mai mult ?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Cel mai bun banc cu / despre contabil cel postat de catre :

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2012 - 02:45 PM

Galele forumului Conta.ro, cel mai important eveniment pentru contabilii comunitatii Conta.ro !


Dragi contabili,

Va multumim pentru implicarea in comunitatea Conta.ro si va premiem pentru fidelitate!

Pentru ca nicio Gala nu poate exista fara castigatori, va invitam sa va participati la

CONCURSUL “Galele forumului Conta.ro”

Premii totale de 4800 lei pentru castigatori!

Premii pentru votanti: vouchere de reducere la achizitionarea CD-urilor cu informatii specializate oferite de Conta.ro


5 x Marele premiu: Pachetul Semnatura Electronica oferit de Cert Digital, marca înregistrata a SC Centrul de Calcul SA
Acest pachet va asigura dreptul de a :
- Semna electronic documente
- Depune declaratii fiscale la ANAF
- Participa la licitatii electronice prin SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice)
- Accesa servicii on-line oferite de institutiile statului

*Cert Digital* reprezinta marca înregistrata sub egida caruia SC Centrul de Calcul SA -firma cu peste 35 de ani de experienta si practica în domeniul IT, furnizeaza servicii de certificare.


Fisier atasat  certdigital.jpg   59.88K   10 downloads

10 x Perna Contabilului by Bien Dormir®
http://www.facebook.com/saltele.com.ro

15 x CD-uri cu informatii specializate oferite de Tax Alert, Divizie Conta.ro, in parteneriat logistic cu Fokus Digital Services


Fisier atasat  sigla Divizie TaxAlert.jpg   132.63K   10 downloads

24 x Premiu de consolare: voucher de reducere la achizitionarea CD-urilor cu informatii specializate oferite de Tax Alert, Divizie Conta.ro, in parteneriat logistic cu Fokus Digital Services

Doua categorii de castigatori:

I. Castigatori alesi de membrii forumului:

1. Situatii incredibile din practica contabila - 5 nominalizati, 1 castigator
2. Cele mai interesante intrebari si raspunsuri: 5 nominalizari intrebare + raspuns, 2 castigatori (cel care a pus intrebarea si cel care a raspuns)
3. Cele mai interesante intrebari la care nu s-a raspuns: 5 nominalizati, 1 castigator
4. Useri pe a caror opinie / sfat se poate conta: 5 nominalizati, 1 castigator
5. Cel mai bun banc cu si despre contabili: 5 nominalizati, 1 castigator

Nominalizarile de la punctul I sunt realizate de echipa de moderatori si administratori ai forumului, in baza analizarii tuturor postarilor in forumul Conta.ro din perioada ianuarie-iunie 2012.
Castigatorii fiecarei categorii de la punctul I sunt desemnati prin vor liber exprimat de catre membrii forumului Conta.ro.

II. castigatori alesi de echipa de moderatori si administratori ai forumului

6. Cel mai activ membru “Studenti in contabilitate” in perioada ian-iunie 2012 - 1 castigator
7. Cel mai vechi membru – de la inceputul forumului – 1 castigator
8. Cel mai nou membru la expirarea perioadei de concurs – 1 castigator
9. Cele mai haioase ID-uri - 6 castigatori

Cum votez?

1. Fiecare user are voie sa voteze o singură data. Pentru a vota trebuie sa ai cont pe www.conta.ro/forum. Daca nu ai cont, iti poti face unul aici: http://www.conta.ro/...=register&do=00
2. Dupa ce te-ai autentificat, intra in topicul de concurs si voteaza.
3. Votul va fi exprimat in cadrul unui poll, voturile urmand sa fie contabilizate de admin si/sau moderator.

Perioada concursului

Concursul se va desfasura pe parcursul a 3 saptamani, intre 16 iulie-3 august 2012.


.........................................................................................................................

URMATOARELE 4 POSTURI CONTIN TEMELE SUPUSE VOTARII !!

VA RUGAM SA LE PARCURGETI CU ATENTIE, ASTFEL INCAT OPTIUNEA VOASTRA DE VOT SA FIE IN CUNOSTINTA DE CAUZA !

VA MULTUMIM SI VA ASTEPTAM CU MARE INTERES !



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2012 - 03:20 PM

Cele mai incredibile situatii :


http://www.conta.ro/forum/topic/45737-neplata-salariului/
Ina_123 spune :
Problema este ca acum nu ni se mai plateste nici macar salariul (restul de venit numit ”salar”), pe motive ca institutia are ”probleme” (alte obligatii de plata). In fapt, de mai bine de jumatate de an se merge pe ”cerere de salar” in care trebuie sa motivezi ”de ce iti trebuie salariul”. O asemenea cerere de salar am facut si eu, ultima fiindu-mi respinsa fara explicatii (si evident, fara a exista nici o baza legala pentru acest abuz). Pe astfel de ”cerer” se merge de un an de zile. Am fost intre timp anuntati ca salarul nu se va mai plati si ca cine va ramane o va face ”benevol”.
…………………………………………………………………………………………………..
http://www.conta.ro/forum/topic/44414-concediu-fara-plata-ilegal/

Laurentiu Petru Munteanu spune :

Buna ziua ,am urmatoarea problema : incepand din data de 10 februarie 2011 sotia mea lucreaza la o societate comerciala. Contractul de munca i s-a intocmit incepand cu data de 9 martie 2011 iar intre timp sotia a ramas insarcinata. Am rugat-o pe sotie sa se intereseze la angajator daca sunt platite la zi toate taxele si impozitele aferente salariului pentru a putea beneficia de asigurarile sociale si drepturile conferite de legile din Romania(concediu de maternitate, indemnizatie pentru cresterea copilului, etc ..). Raspunsul angajatorului a fost unul care ma revolta de-a dreptul: imediat dupa data semnarii contractului, respectiv 9 martie, a fost trecuta in concediu fara plata, fara sa i se aduca la cunostinta acest lucru, prin urmare fara sa existe o cerere din partea ei pentru acest fapt. Din cate cunosc eu, in perioada concediului fara plata nu se platesc contributiile sociale aferente salariului, prin urmare sotia nu este asigurata. In plus fata de cele expuse, nu a primit bani pentru munca prestata in ultimele trei luni .....
Va rog sa-mi spuneti ce pasi ar trebui urmati pentru a putea recupera prejudiciul creat.Mentionez ca am trimis un e-mail si la ITM insa nu am primit nici un raspuns. Va multumesc anticipat.

………………………………………………………………………………………………………….

http://www.conta.ro/...__1#entry189784
darla2203 spune :
O amica tine contabilitatea la un dealer de tel. mobila; aici patroana care este si reprezentant vanzare isi descarca pe firma facturi de la saloane de bronzat, cosmetica, extensii de par, bijuterii si multe alte chestii de genul acesta iar explicatia ei este ca "daca vreau sa imi atrag clientii trebuie sa arat bine, sa fiu prezentabila, altfel nu rezist" . Cu alte cuvinte le ia ochii bietilor oameni cu "dichiseala" ei nu cu ofertele magazinului care sunt cam pe nicaieri si culmea culmilor este ca a intrebat-o pe amica mea daca ar putea sa descarce pe firma o fact de 3500 euro reprezentand c/val implant mamar silicon.... aici chiar m-a scos pe mine din sarite, imaginati-va saraca contabila care trebuie sa ii suporte tot pt 150 ron/luna si a mai pus-o pe amica mea sa isi faca si contract part-time ca cica "patroana" viitoare siliconata nu semneaza nimic ca ea nu “se stie” cu contabilitatea .... ce ziceti de asta ?
……………………………………………………………………..

http://www.conta.ro/forum/topic/29266-cosmetizare-cheltuieli-facturi-superbe/page__st__80

brenda_sv_ro spune :

Societate cu obiect de activitate transport de marfa (cu tirul). Patroana imi aduce o factura mare in care (sustine ea) a cumparat piese de schimb la Tir, de la o firma din Bucuresti. Cand incerc sa introduc factura, descopar ca TVA-ul este de 9%. Ulterior, patroana imi spune ca si-a facut o operatie de liposuctie si si-a pus plasa la stomac pentru ca i-au cedat muschii abdominali. Dupa denumirile reperelor de pe factura nu puteai sa iti dai seama de nimic, mai ales cu scrisul indescifrabil. Apoi imi spune ca asa cum eu nu mi-am dat seama de nimic, nici cei de la control nu vor sesiza nimic. Simplu, in viziunea ei, daca merge, de ce nu?

……………………………………………………………………

http://www.conta.ro/forum/topic/29266-cosmetizare-cheltuieli-facturi-superbe/page__st__80

Jenny_ro spune :

Am primit si eu factura pentru cursuri LAMAZE !!!!

...........................................................................................................................................


..Cele mai interesante intrebari si raspunsuri :


http://www.conta.ro/forum/topic/45363-calcul-imp-profit-la-o-microintreprindere-ce-a-depasit-plafonul/

Baiony a intrebat :
Buna ziua !
Am si eu urmatoarea situatie : o microintreprindere are la 30.09.2011 cifra de afaceri 323.993 lei, impozitul pe venit micro calculat 9.720 lei si un profit in suma de 26.885 lei. In luna decembrie 2011 depaseste 100.000 euro si trece la impozit pe profit ... Am facut 010 pentru modificare si am intrebat un inspector de la anaf cum calculez impozitul pe profit ... mi-a spus ca ce am calculat si achitat ca micro pana la 30.09.2011 ramane batut in cuie (adica 9.720 lei) .. si calculez impozit pe profit doar pentru trim. IV 2011 ... Am citit prin codul fiscal ... si vazut ca s-ar face altfel, adica s-ar calcula impozitul pe profit pe tot anul fiscal, din care s-ar scadea imp. pe micro calculat ... la mine ar veni ceva de genul : profit (sold 121) la 31.12.2011 : 14.477 lei (impozitul pe micro 698=4418 9.720 lei) ... adica as avea un profit impozabil pe 2011 in suma de 24.197 lei, iar imp. pe profit aferent ar fi 3.872 lei ... In contabilitate s-ar putea face asa ceva ?
698=4418 - 9.720 lei (minus)
4418=4411 - 9.720 lei (minus)
691=4411 3.872 lei
Din cate am vazut in declaratia 101 se evidentiaza frumos sumele descrise de mine ... si mi-ar ramane un imp. pe profit de recuperat in suma de 5.848 lei ... este corect cum am gandit ? .. va multumesc anticipat pentru raspunsuri .. o zi buna !

Lexiroxi a raspuns :
D101
profit-rd.23=14477
cheltuieli cu impozitul pe profit-rd.24=9720
impozit pe profit anual -rd. 44=3872
impozitul pe veniturile microintreprinderilor declarat pentru anul de raportare prin formularul 100 – rd. 47 = 9720
diferenta de impozit pe profit de recuperat –Rd. 49 =5848 lei, suma care se inregistreaza in contabilitate in decembrie, prin nota
691=4411 -5848
In Balanta la 31.12.2011, dupa inregistrarea notei de diferenta
Sold C 121=20325
Sold D 4411=5848
Rulaj 4418 nu se anuleaza, ramane evidentiat – a calculat si a platit impozit pe venit micro;
Prin inregistrarile contabile propuse de Baiony rulajele contului 4418 se anulau-nu ramaneau evidentiate in Balanta
Rulaj 691=3872
Verificare: 20325+3872=24197*16%=3872

Alte pareri-propuneri? Vad ca Baiony nu s-a pronuntat inca
Tatiana - soldul contului 121 este normal sa se modifice dupa diminuarea cheltuielii cu impozitul pe profit, evidentiata in D101, in sensul maririi valorii soldului creditor cu valoarea diminuarii.
……………………………………………………………………………………………….

http://www.conta.ro/forum/topic/25466-balantabilant-de-lichidare/page__st__140

Timea a intrebat :
Buna Tatiana,

Ti-am urmat instructiunile si am reusit sa aduc balanta aproape de zero. Datoria catre administratori am pus-o pe venit (758) si asa s-a acoperit pierderea, consecinta directa fiind ca nu mai platesc impozit pe profit.

Totusi mi-a ramas o suma de 0,21 in contul 446 si din acest motiv nu pot aduce totul pe zero. Ce sa ii fac ? Este o suma veche de acum 10 ani.

Legat de datoriile firmei, la acest 446 ma refeream in mesajul meu initial.

Ca o paranteza, am accesat fisa sintetica online , inainte de a merge la administratie si am ramas mirata ca figureaza firma cu o datorie de 10 lei in luna Mai 2009 (declaratia 112). Insa declaratia din Mai 2009 a fost depusa cu zero (am dovada). In Aprilie 2009 si celelalte luni anterioare figureaza firma cu zero lei datorie. O sa ma duc la administratie sa clarific situatia...

Merci,
Timea

Tatiana Doina Topan a raspuns :
Buna,
Contul 446 il inchizi pe venit sau cheltuiala si recalculezi iar impozitul pe profit. In ceea ce priveste datoria la stat, te sfatuiesc sa te duci personal la AFP sa verifici fisa pe platitor si declarantul , ca o sa ai nevoie de certificat de atestare fiscala si nu ti-l vor da daca nu ai toate datoriile catre ei ( ma refer la cele reale, nu la cele din fisa lor) inchise si toate declaratiile depuse. Daca mai ai bani de luat si figureaza in fisa , in afara de TVA, esti obligata sa ceri restituirea lor.

O zi minunata,
Tatiana Topan
..........................................................................................................................................

http://www.conta.ro/...861#entry247861

andrudeea a intrebat :

buna,va rog sa ma ajutati intr-o problema sau mai bine zis nelamurire.Eu sunt nou angajata ca contabila si am nimerit la firma ce are si productie,e vb de subansamble electronice.noi primim materiile prime de la o firma,asamblam componentele si vindem tot la firma respectiva.BUN....acum intrebarile:
1.la inregistrarea prod finit sunt inregistrarile normale sunt 345=711;la vanzare 711=345;411=701;411=4427,pot face o inregistrare mai directa,gen 345=7xx,apoi vanzarea sa fie 345=411 ?adica acel 7xx sa nu fie 711,ce as putea folosi fiind vb de generatoare,amplificatoare,chestii de genul?mentionez ca vindem fara tva,si vindem produsul la un pret pe care il stab clientul=val din contabilitate, iar pentru asta mai vine o intrebare:
2.e ok sa punem valoarea din stoc la obtinere prod finit la ce val dorim?adica,cump mat prime pt 30 gen la pret total 10000ron.o sa vindem acele gen cu pret total 60000ron ,care va fi de fapt si val de intrare a produselor finite in gestiune dupa productia lor.
sper ca m-am exprimat bine ca sa obtin un rasp.va rog tare mult sa-mi explicati pentru ca v-am zis,sunt noua ca si contabila si am nimerit exact in perioada in care facem productie.intreb asta pentru ca noi lucram pe un soft intern,nu programe din comert care fac inregistrarile automat prin cuvinte,ci introduc fiecare inregistrare de conturi manual,deci treb sa o fac f bine


Tzica a raspuns :
1.Nu, nu putem face NC 4111 = 711. Nu ne lasa cap VII Functiunea Conturilor din omfp 3055. Conturile 4111 si 711 nu se afla in corespondenta;
2.Desi contul 711 e un pic mai ciudatel ca sa zic asa, are totusi talcul lui.Nu putem pune chiar orice pret dorim noi, nu prea ne lasa normativele ..adica:
Evaluare (active in general) = art.149 alin 1 (anexa la omfp 3055) sau IAS 2 (cea mai mica valoare dintre Cost si ValoareaNeta de realizare)
Costul Stocurilor = art.157 alin 1 si art.160 (anexa la omfp 3055)
Diferente Pret/Cost = art.160 alin.3 (anexa la omfp 3055)
"Bonus" = art.166 (anexa la omfp 3055)
Cost Achizitie = art.51 alin.1 si alin.2 (anexa la omfp 3055)
Cost Productie= art.52 (in intregime;anexa la omfp 3055) sau/si cap. 2.2 din omfp 1826 /2003
Cost/Pretprestabilit/Standard = art.160 alin.2 (anexa la omfp 3055)
Deci>
Daca in cazul comertului cu amanuntul (global valoric la pret de vanzare) inregistrarile sunt fara echivoc, se respecta inregistrarea diferentei intre costul de achizitie si pretul de vanzare prin contul 378 (se respecta prevederea din alin 3 art.160, sau alin.8 al aceluiasi articol) in cazul productiei se pare ca folosirea contului 348 ridica oarece probleme.Problema este dificultatea de a calcula corect si la timp Costul de productie (nu putem calcula Costul de productie pana nu se colecteaza toate cheltuielile, urmand ca in urma calculatiei sa facem NC 348 = 711 (minus sau plus).Motiv pentru care majoritatea (inclusiv eu) evidentiem productia la costul materiilor prime consumate.In acest caz suntem"acoperiti" de definitia "....la cel mai mic cost...".Daca am tine evidenta la pret de vanzare, normele ne obliga sa facem NC 348=711(urmat de NC 711=348 in momentul vanzarii), pretul de vanzare fiind un caz particular al Pretului Prestabilit/Standard (desi din moment ce am mai multe preturi de vanzare...nu prea mai este Standard!!).Pretul/Costul standard poate fi o medie ponderata a costurilor unei perioade precedente (un an de zile, exercitiul financiar anterior) pret/cost pe care il folosesc pe tot parcursul anului curent (permanenta metodelor;decizie administrator/manager).
Pe scurt...e destul de ok, sa inregistram 345 = 711 la costul materiilor prime consumate.Ne prevalam de art.149 (mai sus mentionat) si dovedim cu documentul justificativ intitulat Bon de Consum.Totodata, la fiecare predare vom face acel Bon de predare/primire (inspectorii AF il cunosc sub denumirea de Raport de productie).
…………………………………………………………………………………………

http://www.conta.ro/forum/topic/45108-firma-fara-activitate/

Nelly2005 a intrebat :
Buna seara!
Situatie: firma nou infiintata, care conform reglementarilor anului 2011, nu are activitate comerciala pina in momentul inregistrarii unui punct de lucru care sa dovedeasca posibilitatea desfasurarii activitatii conform codului CAEN.
Intrebare: Cum se inregistreaza contabil facturile fiscale de furnizori, emise in 2011, reprezentind cheltuieli pentru viitoarea activitate (ce va incepe in februarie 2012)? Avind in vedere ca firmele noi sint declarate fara tva, aceste facturi care au si tva...., vor fi inregistrate la valoarea totala direct in cheltuiala?
Va multumesc pentru ajutor!


Mihaela_cva a raspuns :
depinde ce fel de achizitii aveti, am extras dintr-un articol scris in 05.12.2011
Dupa inregistrarea in scopuri de TVA, orice platitor poate sa isi exercite dreptul de deducere a TVA cuprinsa in facturile furnizorilor pentru bunurile achizitionate anterior inregistrarii.
Acest fapt rezulta din prevederile articolul 145, alineatul 4 din Codul fiscal si normele de aplicare ale acestui articol dezvoltate la punctul 45: "in conditiile stabilite prin norme se acorda dreptul de deducere a taxei pentru achizitiile efectuate de o persoana impozabila inainte de inregistrarea acesteia in scopuri de TVA ".

Exercitarea dreptului de deducere a TVA pentru bunurile achizitionate anterior inregistrarii poarta denumirea de ajustare.

Exercitarea acestui drept se incadreaza in prevederile alineatul (2) litera c) al art. 145 conform caruia orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile, scutite cu drept de deducere si neimpozabile. Exercitarea dreptului de deducere se efectueaza sub rezerva respectarii conditiei impuse prin art. 146 alin. (1) litera a) conform careia pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei datorate sau achitate, persoana impozabila cumparatoare trebuie sa detina o factura emisa in baza prevederilor art. 155.

Deducerea este permisa pentru bunurile achizitionate atat pentru investitiile aferente inceperii unei activitati economice cat si pentru continuarea desfasurarii activitatilor de productie, comert prestari de servicii realizate pana in momentul inregistrarii.

Deducerea nu este permisa daca bunurile achizitionate anterior inregistrarii in scopuri de TVA sunt destinate realizarii de operatiuni scutite fara drept de deducere TVA De exemplu, nu se deduce TVA aferenta unei cladiri achizitionate sau modernizate daca respectiva cladire este inchiriata prin aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere a TVA asa cum este reglementat prin articolul 141, alineatul 2, litera e).

Suma TVA ajustata, se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, cu semnul plus, la urmatoarele randuri:
- randul 28 "Regularizari taxa dedusa" pentru bunurile si serviciile destinate desfasurarii activitatii economice;
- randul 29 "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" pentru bunurile de capital.

Referitor la servicii, deducerea se efectueaza numai daca acestea nu au fost conusmate, de exemplu plata in avans a unei chirii pentru luna decembrie 2011.
……………………………………………………………………………………………………………

http://www.conta.ro/forum/topic/45422-pot-emite-factura-chitanta-unei-persoane-fizice/

Ada7Andreea a intrebat :
Buna ziua,
Sunt PFA neplatitoare de TVA in sistem real, cod caen 0150 Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor). As dori sa stiu daca pot sa emit factura + chitanta unei persoane fizice careia vreau sa ii vand porumb si cartofi.
Mentionez ca nu am casa de marcat si nici nu sunt obligata sa am.
Va multumesc.

Dana42 a raspuns :

Vezi daca te incadrezi la exceptii in OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economice de a utiiza case de marcat si normele de aplicare. Iti dau cateva extrase:

"ART. 1
(1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
................
ART. 2
Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):

a) comerţul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de către producătorii agricoli individuali deţinători de autorizaţie în pieţe, târguri, oboare sau în alte locuri publice autorizate, livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, precum şi activităţile de jocuri de noroc desfăşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţionează pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
-------------
b) serviciile de alimentaţie publică efectuate în mijloace de transport public de călători;
--------------
d) vânzarea de ziare şi reviste prin distribuitori specializaţi;
e) transportul public de călători în interiorul unei localităţi pe bază de bilete sau abonamente tipărite conform legii, precum şi cu metroul;
--------------
g) activităţile de asigurări şi ale caselor de pensii, precum şi activităţile de intermedieri financiare, inclusiv activităţile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activităţile de schimb valutar cu numerar şi substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decât operaţiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta instituţiilor de credit, aparţinând acestor instituţii, precum şi cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;
--------------
h) activităţile desfăşurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale;
-------------
i) vânzarea obiectelor de cult şi serviciile religioase prestate de instituţiile de cult;
-------------
Lit. j) a art. 2 a fost abrogată de pct. 2 al art. V, Secţiunea a 2-a din ORDONANŢA nr. 47 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 31 august 2007.
k) comerţul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţă, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine şi unităţile de alimentaţie publică, pe bază de comandă;
-------------
l) serviciile de instalaţii, reparaţii şi întreţinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
m) vânzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de către agenţiile de turism, definite potrivit legii;
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice şi termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobilă, de poştă şi curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
o) efectuarea lucrărilor de construcţii, reparaţii, amenajări şi întreţinere de locuinţe;
p) serviciile medicale cu plată prestate la domiciliul sau la locul de muncă al clientului;
-------------
Lit. r) a art. 2 a fost abrogată de pct. 2 al art. V, Secţiunea a 2-a din ORDONANŢA nr. 47 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 31 august 2007.

s) a art. 2 a fost abrogată de pct. 2 al <LLNK 12007 47130 302 0 63>art. V, Secţiunea a 2-a din ORDONANŢA nr. 47 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 31 august 2007.


ş) serviciile de transport feroviar public de călători în trafic intern şi internaţional, prestate de societăţi comerciale persoane juridice române.

-------------
Lit. ş) a art. 2 a fost introdusă de art. unic din ORDONANŢA nr. 14 din 24 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 604 din 26 august 2011."
…………………………………………………………………………………………………………………………




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2012 - 03:29 PM

.
Intrebari interesante la care nu s-a raspuns :

http://www.conta.ro/..._80#entry249350
Cristeae a intrebat :
Buna ziua, stie cineva la un PFA - apicultor crestere albine ce declaratii se depun, am inteles ca nu se plateste impozit pe profit. Multumesc.

……………………………………………………………………………………………….

http://www.conta.ro/forum/topic/45691-masterand-ajutor-lucrare-disertatie-monografie-contabila-autoritate-aeroportuara/

Simina.B. a intrebat :

Buna ziua!
Incerc ca imi largesc orizontul de cunoastere in materie de contabilitate, si in acest sens pentru lucrarea de disertatie mi-am ales ca si lucrare practica prezentarea aspectelor teoretice si practice cu privire la monografiile contabile ale unei institutii cu capital social ce provine atat din patromoniul public precum si al regiei in cauza, aici incadrandu-se regiile aeroportuare.
Am ceva timp de cand am incercat sa apelez la institutii in domeniu, insa nu mi-a raspuns nimeni si indraznesc sa cer ajutorul specialistilor de pe acest forum, avand rugamintea a ma ajuta daca e posibil cu informatii cu privire la modul de desfasurare a contabilitatii in cadrul unei astfel de instutii, precum si monografii contabile specifice, sau cel putin a ma indruma spre documentare spre vre-o publicatie/carte in acest sens.

Va multumesc!
…………………………………………………………………………………….
http://www.conta.ro/forum/topic/45617-inregistrare-suprasolviri-itl/

Barbu Ana-maria intrebat :
buna ziua

ma intereseaza si pe mine cum se inrgistreaza in contabilitate suprasolvirile si bonificatiile care se calculeaza lunar in cadrul compartimentului taxe si impozite locale.
lunar, trebuie sa inregistrez borderourile de debit 464=7513 sau ce venituri sunt
borderourile de scadere 464=7513 cu - (minus)
bonificatiile si suprasolvirile care le bagam 464=7513 tot cu - (minus)
am inteles ca nu este bine asa. ce imi puteti spune?
………………………………………………………………………………………………..
http://www.conta.ro/...585#entry248585

mady90 a intrebat :
Buna ziua all ! Sper sa ma puteti ajuta si pe mine! Mentionez ca sunt contabil incepator. Din pacate, lucrez pe un proiect cu fonduri europene nerambursabile si am preluat actele dupa 1an si 6 luni de la debutul acestuia, cu o contabilitate varzaaa! Am reusit usor usor sa dezleg toate misterele, citind foarte mult aici in forum si in legislatie. Acum insa am dat de alta belea si m-am cam speriat pt ca nu stiu de unde sa ma apuc sa o rezolv. Iata problema: ONGul care este beneficiar proiect tine niste cursuri. cursantii primesc hrana zilnic, in produse! Problema mea este ca toate produsele au venit cu avize de expeditie, au fost date cursantilor in baza unor liste pe care le semnau, toate intocmite de responsabilul de centru. Acuuum, mi se cere sa iau toate avizele, sa le inregistrez si sa ma scad de produse apoi. Teoretic cam stiu ce inregistrari fac. Ce ma sperie este ca nu stiu ce trebuie sa intocmesc, adica: fise de magazie, bon consum sau ce sau cate altele? Daca cineva imi poate spune ce am de facut, inregistarri, documente, scadere din gestiune, etc sau macar legile care ma pot lumina, raman indatorata! Sper sa vada cineva postarea, deoarece este urgent! Va rog tare muuult sa ma ajutati!
………………………………………………………………………………………………………………….
http://www.conta.ro/forum/topic/43863-cereri-fise-post/page__st__60

Emilia Petcu a intrebat :
Buna ziua,
Ma intereseaza si pe mine daca are cineva fisa postului de Baby sitter (Bona) si cea de Menajera

Multumesc.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2012 - 03:35 PM

5 useri pe care putem conta :

Lexiroxi


mihaela_cva

Dana42


Tzica

Tatiana Topan




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2012 - 03:45 PM

Bancuri cu contabili :

Tzica a spus :

I:Ce este un economist/contabil ?
R: Cautator de fluturi argintii, ce doreste simptomatic personificarile oximoronice volutiv-diminutive ale darwinienei fiinte universale, posesor al unei naturi mai curand intuitive si instinctuale, a cauzelor primare.

I:Cum definiti contabilitatea?
R: Este mai mult decat o recunoastere de ordin gnoseologic, am putea vorbi daca nu ne-am teme, de manifestarea escatologica a fenomenului existential prin care ni se releva enigma, cu ajutorul careia aflam despre rostul suprem al relatiilor noastre interpersonale.

I:Cum interpretati, pe intelesul tuturor, noile reglementari fiscale(2012)?
R: In mod cert, aplecandu-ne asupra incognoscibilului aprioric, si admitand ca filosofia este o transcedentala propedeutica pentru sufletul bantuit de pesimism al romanului, se poate spune ca simptomatic, idiosincrazia dilematica isi reverbereaza atenuant ecourile absconse, protoarmonice, din spatele semitranscedent si distonant al obscurantismului incandescent de sorginte medievala, cautand filonul crepuscular, sincretic si aluziv metempsihotic al transmigratiei alchimice inspre circumvolutiunile interioare ale epocii istorice, care tind sa formeze adevarate supape paleontologice inspre propensiunea paradigmelor de orientare paseista .

(destul de transparent si clar ...nu???)


……………………………………………………………………………………….

gramaco a spus :

Odată, un patron urca muntele însoţit de contabilul său şi de un măgar. Iată însă că la o cotitură,contabilul şi măgarul alunecară într-o râpă. Pentru scurt timp, ei se mai ţineau agăţaţi doar de o rădăcină. Trebuind rapid să se hotărască pe cine să salveze, patronul trase din prăpastie măgarul în timp ce contabilul se rostogolea în adâncuri. La investigaţii, procurorul îl întreabă cu nedumerire pe patron:
- Şi totuşi, de ce nu l-aţi salvat pe contabil, preferând animalul?
- O clipă m-am gândit să-l trag pe el dar apoi mi-am zis: dacă îl salvez pe dumnealui, la primul inventar o să-mi impute măgarul!

……………………………………………………………………………………

kkkm a spus :

Matematica e relativa
Ion se intalneste cu un matematician, un economist si un contabil si-i intreaba:
- Cat fac unu si cu unu?
Matematicianul ii raspunde:
- Exact doi.
Economistul raspunde
- Poate doi.
Contabilul se uita in stanga si in dreapta si spune in soapta:
- Cat vrei sa faca???

……………………………………………………………………..

anunta a spus :

Un contabil are probleme serioase cu insomnia si merge la doctor.
- Domnule doctor, nu pot dormi noaptea…
- Ai incercat sa numeri oile?
- Pai… tocmai asta e problema. Incep, fac cate o eroare, si apoi imi trebuie chiar si trei ore ca sa vad unde am gresit…

……………………………………………………………………………………..


Tristina a spus :

Într-o firmă oarecare intră hoţi mascaţi:
- Acesta este un jaf! Striga unul.
Contabila, uşurată:
- Vai, ce m-am speriat! Am crezut că e Garda Financiară !




#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2012 - 02:31 PM

MULTUMIM, inca o data, SPONSORILOR ATAT DE GENEROSI !!

Fisier atasat  certdigital.jpg   59.88K   2 downloadsFisier atasat  sigla Divizie TaxAlert.jpg   132.63K   2 downloads

http://www.facebook.com/saltele.com.ro

:smile:



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 12:28 PM

Regulamentul Oficial “GALELE FORUMULUI CONTA.RO”


1. Organizatorul concursului “GALELE FORUMULUI CONTA.RO” si regulamentul oficial al concursului

Organizatorul concursului este SC Fokus Digital Services SRL, persoană juridică română cu sediul în Bucureşti, Bd. Naţiunile Unite nr. 4, Sectorul 5, înmatriculată în Registrul Comerţului sub nr. J40/7338/2006, având codul fiscal RO 18642372, cont bancar nr. RO82 RNCB 0081 0478 5974 0001, BCR Sucursala Izvor, reprezentată legal de către dl. Dan Ianuc - Director General.

Participantii la concurs sunt obligati sa respecte termenii si conditiile regulamentului oficial al Concursului, potrivit celor mentionate mai jos (denumit in continuare „Regulament Oficial”).


Regulamentul Oficial este intocmit si va fi facut public conform legislatiei aplicabile din Romania. Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica sau schimba Regulamentul Oficial, urmand ca astfel de modificari sa intre in vigoare numai dupa anuntul prealabil de prezentare a acestor modificari/schimbari pe pagina de internet www.conta.ro/forum.

2. DREPTUL DE PARTICIPARE
2.1. La acest Concurs pot participa toate persoanele fizice romane care au varsta de 18 ani impliniti la data inceperii Concursului, domiciliul in Romania si care sunt inregistrati la momentul inceperii concursului in Forumul Conta.ro si ulterior, pe toata perioada de desfasurare si indeplinesc celelalte conditii prevazute de prezentul regulament.
La acest Concurs nu pot participa angajatii Fokus Digital Services, precum si orice alte persoane care au legatura directa cu acest Concurs.
2.2.Participantii au urmatoarele obligatii:
- sa respecte Regulamentul Concursului si deciziile oficiale ale organizatorilor;
- sa completeze toate datele solicitate ca obligatorii in cazul castigarii unui premiu;
- sa furnizeze informatii corecte si complete in cazul castigarii unui premiu;
- sa nu angajeze numele organizatorilor sau al membrilor juriului in contexte defaimatoare, care pot aduce prejudicii imaginii acestora;
- sa puna la dispozitia organizatorului, in cazul unor solicitari specifice, documente suplimentare care sa demonstreze veridicitatea informatiilor.
2.3. Alaturi de prevederile prezentului regulament, castigatorii concursului Galele forumului Conta.ro se angajeaza sa respecte instructiunile si regulamentele sponsorilor si partenerilor, pentru a intra in posesia premiilor oferite de acestia.
2.4. Reprezinta motiv de excludere a unui participant din competitie nerespectarea uneia sau a mai multor obligatii de la articolele 2.2 si 2.3.

3. PERIOADA DE DESFASURARE
Concursul se va desfasura pe parcursul a 3 saptamani, in perioada 16 iulie-3 august 2012. Voturile inregistrate inainte sau dupa aceasta data nu vor fi luate in considerare.
Data de desemnare a castigatorilor: 6 august 2012

4. MECANISMUL CONCURSULUI
Tema concursului: Galele Forumului Conta.ro -Cel mai important eveniment pentru contabili!
Mod de desfasurare: Concursul se va desfasura in perioada mentionata la punctul 3 si presupune existenta a doua tipuri de castigatori:

I. castigatori alesi prin votul membrilor

1. Situatii incredibile din practica contabila - 5 nominalizati, 1 castigator
2. Cele mai interesante intrebari si raspunsuri: 5 nominalizari intrebare + raspuns, 2 castigatori (cel care a pus intrebarea si cel care a raspuns)
3. Cele mai interesante intrebari la care nu s-a raspuns: 5 nominalizati, 1 castigator
4. Useri pe a caror opinie / sfat se poate conta: 5 nominalizati, 1 castigator
5. Cel mai bun banc cu si despre contabili: 5 nominalizati, 1 castigator

Nominalizarile de la punctul I sunt realizate de echipa de moderatori si administratori ai forumului, in baza analizarii tuturor postarilor in forumul Conta.ro din perioada ianuarie-iunie 2012.
Castigatorii fiecarei categorii de la punctul I sunt desemnati prin vor liber exprimat de catre membrii forumului Conta.ro.

II. castigatori alesi de echipa forum

6. Cel mai activ membru “Studenti in contabilitate” in perioada ian-iunie 2012
7. Cel mai vechi membru – de la inceputul forumului
8. Cel mai nou membru la expirarea perioadei de concurs
9. Cele mai haioase ID-uri: 6 castigatori

Castigatorii fiecarei categorii de la punctul II sunt desemnati de catre echipa de moderatori si administratori ai forumului.

Regulament votare:
1. Fiecare user are voie sa voteze o singură data. Pentru a vota trebuie sa ai cont pe www.conta.ro/forum. Daca nu ai cont, iti poti face unul aici: http://www.conta.ro/...=register&do=00
2. Dupa ce te-ai autentificat, intra in topicul de concurs si voteaza.
3. Votul va fi exprimat in cadrul unui poll, voturile urmand sa fie contabilizate de admin si/sau moderator.

5. PREMII:
In cadrul Galeleor forumuluiu Conta.ro se vor acorda urmatoarele premii:

5 x Marele premiu: Pachetul Semnatura Electronica oferit de Cert Digital, marca înregistrata a SC Centrul de Calcul SA
10 x Perna Contabilului by Bien Dormir®

15 x CD-uri cu informatii specializate oferite de Tax Alert, Divizie Conta.ro, in parteneriat logistic cu Fokus Digital Services

Premii de consolare: 24 x voucher de reducere la achizitionarea CD-urilor cu informatii specializate oferite de Tax Alert, Divizie Conta.ro, in parteneriat logistic cu Fokus Digital Services

Valoarea totala a premiilor este de 4798 lei (fara TVA).
Nu se permite acordarea contravalorii în bani sau schimbarea premiilor oferite în cadrul acestei campanii.

6. Desemnarea Castigatorilor
1. Organizatorul are obligatia de a anunta castigatorul in mod public in Forum Conta.ro si personal, prin email in termen de 48 de ore de la data desemnarii castigatorilor, la adresa de email declarata la inscrierea in forum.
2. Organizatorul va incerca sa contacteze prin email castigatorii de 3 ori.
3. In cazul in care unii dintre acesti castigatori nu si-au revendicat premiul ( nu au raspuns la email, refuza premiul sau nu respecta conditiile si termenele impuse de prezentul regulament etc.) in cele 7 zile lucratoare din momentul ultimei contactari necesare cf. pct. 6.2., acestia sunt considerati castigatori nevalidati si vor pierde orice drept asupra premiului castigat. In vederea acordarii premiilor ramase neverendicate se va apela la rezerve in ordinea rezultata in urma procesului de votare.
4. In cadrul acestei campanii promotionale, nu se permite acordarea in bani a premiilor.

7. EXPEDITIA PREMIILOR
Castigatorii isi vor ridica premiile in baza unui act de identitate si in baza datelor furnizate dupa ce au fost contactati de organizatori in vederea ridicarii premiilor.
Premiile vor fi transmise castigatorilor in termen de 30 zile de la anuntarea acestora pe site, prin posta simpla sau, in cazul Pachetul Semnatura Electronica, castigatorii vor trebui sa sen prezinte la oricare din sediile partenerilor Cert Digital din tara, pentru intrarea in posesie.




#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2012 - 09:02 AM

dragilor, concursul s-a incheiat !!

va multumim mult pt. participare ! :biggrin:

felicitam castigatorii !! :biggrin2:


Consultati lista castigatorilor aici:
http://www.conta.ro/...aro-iulie-2012/






3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii