Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
decont cheltuieli - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


decont cheltuieli

pfa decont sua
7 replies to this topic

#1 elena5

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 September 2012 - 09:55 AM

Buna ziua!
Va rog sa ma lamuriti daca la un cabinet stomatologic(CMI) emiterea facturii detaliate si a chitantei mai necesita si emitere de decont de cheltuieli. Multumesc!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2012 - 03:30 PM

sincera sa fiu, chiar nu vad ce legatura are, in cadrul unui CMI, decontul de chelt. cu emiterea facturii catre client si a chit. aferente; de aceea ma intreb ce nelamurire ai de fapt ... :huh:

vrei sa explici la ce te referi, te rog ? fiindca mi-e teama ca nu se intelege exact ce ai vrut sa intrebi ... :sad:




#3 jandor61

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 07 September 2012 - 09:28 AM

Daca factura este detaliata nu vad rostul unui decont de cheltuieli justificativ.
Daca clientul doreste separat o justificare, atunci la cererea acestuia se poate efectua
si un decont justificativ.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2012 - 11:24 AM

dupa stiinta mea, decontul justificativ de cheltuieli se intocmeste pt justificarea avansului primit spre a face anumite plati.

DECONTÁRE, decontări, s. f. Faptul de a deconta; operație contabilă prin care se justifică întrebuințarea unei sume primite; decont. – V. deconta.

in extenso, putem folosi un document contabil justificativ similar cu cel al decontului de chelt. pt a sustine cererea de rambursare (plata) a unor chelt. facute din buzunarul propriu, in folosul firmei (ma refer la chelt. facute fara a primi un avans spre decontare prealabil); acest docum. l-as numi, mai degraba, "situatie justificativa" decat "decont de chelt."

de aceea am rugat-o pe @elena5 sa ne dea explicatii suplimentare despre ce vrea sa stie, ca sa vedem daca se refera chiar la un decont de chelt. sau foloseste gresit termenii si, de fapt, doreste informatii despre altceva/ alt document/ alta operatiune.

in cazul in care se refera la o detaliere a unor costuri ce formeaza elementele trecute in factura CMI, atunci parerea mea este ca acel document e mai curand o "situatie justificativa" sau "raport justificativ" si nu un decont.



#5 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2013 - 08:25 PM

Buna seara, pentru bonurile fara factura achizitionate la un cabinet medical,pana la 14.03.2013, trebuie intocmit decont de cheltuieli pentru a le considera cheltuieli deductibile? Dupa 14.03.2013 bonurile ce au elementele facturii simplificate sunt deductibile fara factura, daca suma este maxim 100 euro? Multumesc



#6 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2013 - 11:26 PM

1. da
2. da



#7 gedaiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 March 2014 - 06:47 PM

Buna ziua,

As vrea sa cumpar un laptop din SUA si as vrea sa stiu cum si daca as putea sa il trec ca si o cheltuiala pe pfa.
De asemenea, am auzit ca ar trebui sa platesc 16% din valoarea produsului impozit la stat. Este adevarat?

Multumesc,
Bogdan



#8 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 17 March 2014 - 08:45 AM

nu. vei plati TVA, daca iti trece prin vama.
ca sa il poti trece pe cheltuieli (cu amortizare daca e cazul in functie de valoare), trebuie sa il achizitionezi pe PFA. Daca firma de dincolo de la care vrei sa il iei nu iti ofera optiunea asta (e cazul majoritatii, precum newegg, contrar ca si amazon care are optiunea), atunci cumperi pe perosana fizica (tu sau persoana care ti-l cumpara si/sau aduce din state), iar apoi il treci pe PFA prin borderou de achizitii, si anexezi eventual si factura din state la dispozitia de plata sau la fisa mijlocului fix, dupa caz.
evident, laptopul trebuie sa fie o utilitate pt pfa, altfel nu e cheltuiala deductibila.

numa bine






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL