Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie inlocuire produs in garantie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Monografie inlocuire produs in garantie


11 replies to this topic

#1 bs09

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 20 September 2012 - 08:53 AM

Buna ziua,

Am primit de la un client din Italia o factura cu 1 buc produs de inlocuit in garantie. Produsul va fi reparat si se va trimite inapoi. Puteti sa ma ajutati cu o monografie in acest sens, mentionez ca operatiunea trebuie tratata din punct de vedere al producatorului care primeste inapoi produsul in garantie si nu al comerciantului produsului.

Multumesc mult



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 September 2012 - 01:37 PM

In perioada de garantie inlocurea pieselor se face cu titlu gratuit, nu se intocmeste Factura, piesele circuland cu Aviz de insotire a marfii. Daca ai constituit provizion pentru garantii, odata cu efectuarea cheltuielii cu inlocuirea piesei se anuleaza provizionul pentru garantii.




#3 bs09

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 11 March 2015 - 08:11 AM

Buna ziua,

Poate cineva sa ma ajute cu o monografie contabila pentru inlocuirea unui produs aflat in garantie conform obligatiilor asumate prin contract?

Trebuie privita prin prisma producatorului si nu a vanzatorului.

Multumesc



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2015 - 11:36 AM

Inlocuirea prod. in per. de garantie nu este o vanzare sau o prestare de servicii si de aceea nu se inreg. venituri.
restit. / livrarea prod. defect se face pe baza avizului de expeditie (AE) pe care se face mentiunea "inlocuire in perioada de garantie'' ... si, daca e cazul, a altor docum. insotitoare (de. ex pt livrari intracomunitare).

pt rigurozitate maxima, eu cred ca la producator (presupus din Romania fiindca nu ne dai detalii) trebuie facute urm. inreg.chiar daca valorile se anuleaza intre ele.
1. intrarea in gest. a prod. returnat cu AE (stornare iesire, pt a nu denatura rulajele) : 607 = 371 (in rosu)
* trecerea in analitic a prod. defect : 371 = 999 (in rosu) si 371.defect = 999 ; astfel avem o evidenta mai clara si ne poate fi mai usor la inventariere (eventual),
2. scoaterea din gest. a prod. inlocuit si livrat cu alt AE : 607 = 371

alte pareri ? :smile:



#5 bs09

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 16 March 2015 - 10:35 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 14 March 2015 - 11:36 AM, a spus:

alte pareri ? :smile:

Cu mentiunea ca este vorba de producator si nu de comerciant, contul de stoc luat in calcul nu este 371, ci 345. Si de aici o posibila nota pentru scoaterea din gestiune 601 = 345?



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2015 - 12:38 PM

am considerat ca la vanzare, produsele finite se "transforma" in marfa si de aici a plecat monografia mea cu ct. 371.
in cazul tau, @bs09, descarcarea lui 345 s-ar face prin 711, nu prin 601 (dupa parerea mea...)
In creditul contului 345 "Produse finite" se inregistreaza:
- valoarea la pret de inregistrare a produselor finite vandute si lipsurile de inventar (711);

multumesc pt opinie ! :biggrin:



#7 bs09

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 17 March 2015 - 07:35 AM

La vanzare prin 711 se inregistreaza, dar e vorba de produse in garantie, care, chiar mai sus ai spus ca nu se considera vanzare. Din cauza asta m-am gandit la 601, ca si produs consumat in unitate, am luat-o pe scurtatura, trebuia:

301=345
601=301



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2015 - 10:53 AM

initial a fost o vanzare, iar noi corectam acea descarcare de gestiune a vanzarii initiale, folosind aceleasi conturi (fie cu 371, fie cu 345)..
inlocuirea actuala nu este considerata o noua/ o alta vanzare, asta spun..., insa corectia operatiunii initiale nu poate fi facuta decat utilizand aceleasi conturi folosite deja (vezi stornarea necesara)

ct. 601 nu se regaseste printre cele cu care se crediteaza ct. 345 si mie una mi se pare normal sa nu desc. gestiunea de produse finite printr-un cont de chelt. cu materii prime fiindca nu exista acea "reciprocitate" : tip stoc/ tip chelt. ...
stiu ca functiunea conturilor nu este limitativa, insa e corect sa le folosim doar pe acelea care exprima fidel operatiunile economice derulate, pastrand o corelatie cat mai fireasca intre conturi.

inreg. 301=345 se fol pt inregistrarea produselor retinute si consumate in aceeasi unitate (301, 302, 303), ori nu e cazul aici fiind vb de o inlocuire a unui prod. care pleaca din unitate.

multumesc pt implicare ! :smile:

PS : pt raspuns, te rog sa folosesti butonul negru "raspuns nou" ca sa nu mai citezi integral mesajul imediat anterior fiindca este complet inutil (mesajul e chiar deasupra, se vede imediat), iar citarea respectiva incarca textul degeaba.

extras regulament :
Nu citati integral mesajul anterior! Daca este strict necesar, citati numai portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata numai daca mesajul citat nu este vizibil sau nu se mai intelege, altfel, contextul.



#9 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 March 2015 - 11:58 AM

@bs09

Otilia ti-a transpus corect contul 607 in 711 pentru ca:

371 se descarca la vanzare prin 607
345 se descarca la vanzare prin 711

Operatiunile sunt echivalente, era vorba despre descarcarea de gestiune aferenta vanzarii.


Acum, teoretic poti sa folosesti orice conturi in inregistrare, dar inregistrarea trebuie sa reflecte realitatea (continutul economic parca ii spunea in ordin).

Iar Produsele finite nu prea vad cum ar putea sa "ajunga" la cheltuielile cu materiile prime, daca nu le folosesti in alte procese tehnologice ulterior (si abia atunci ar trebui sa se transforme intai in semifabricate/materii prime).

Inregistrarea ta 301=345 inseamna exact preluarea produselor finite ca materii prime pentru un alt proces de fabricatie (din care va rezulta la final un alt produs finit).



#10 bs09

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 17 March 2015 - 01:01 PM

Da, asa e. Multumesc Otilia, multumesc mgabi.

Toate cele bune.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2015 - 03:53 PM

toate bune si voua ! :smile:

inca o data, multumesc pt implicare !



#12 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 18 March 2015 - 03:15 PM

Ordinul 1802/2014
330. (1) In cazul marfurilor returnate de clienti in acelasi exercitiu financiar in care a avut loc operatiunea de vanzare, se corecteaza conturile 411 "Clienti", 707 "Venituri din vanzarea marfurilor", 607 "Cheltuieli privind marfurile" si 371 "Marfuri". In cazul in care marfurile returnate se refera la o vanzare efectuata in exercitiul financiar precedent, corectia se inregistreaza la data bilantului in contul 418 "Clienti - facturi de intocmit", respectiv contul 408 "Furnizori - facturi nesosite" si se reflecta in situatiile financiare ale exercitiului pentru care se face raportarea daca sumele respective se cunosc la data bilantului.
Tratamentul TVA in aceste situatii este cel prevazut de legislatia in domeniu.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul returului de produse finite vandute, corectandu-se conturile corespunzatoare, respectiv 7015 "Venituri din vanzarea produselor finite", 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" si 345 "Produse finite".

inlocuirea unui produs in perioada de garantie, returnat producatorului se face fara a corecta inregistrarile contabile aferente vanzarii

- produsul defect se intoarce in stocul de marfa defecta cu Aviz de insotire a marfurilor – in cazul in care exista magazin de desfacere propriu
371.01=607
Se transfera alt produs finit care inlocuieste produsul defect
371.02=345
Acest produs se trece pe cheltuieli si se expediaza clientului tot cu Aviz de insotire a marfurilor
607=371.02
Produsul defect ramas in 371.01 se trece pe cheltuieli nedeductibile cu ocazia inventarierii
607=371.01 sau
se repara si rezulta un produs bun ptr. vanzare 371.02=371.01 si se vinde ulterior ca marfa..... in care caz se trec direct pe cheltuieli materialele consumate ptr. reparatie-pe baza unui PV de receptie a bunului reparat

sau-in cazul in care nu exista magazin de vanzare propriu ptr. vanzarea marfii
- produsul defect se intoarce in stocul de produse finite -
345.01=711/354 intrarea in gestiune a produsului defect- plus in gestiune/adus de la terti
711/354=345 iesirea din gestiune a produsului inlocuit- minus in gestiune/trimis la terti






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL