Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Care conturi pot avea sold la sfarsitul perioadei? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Care conturi pot avea sold la sfarsitul perioadei?


10 replies to this topic

#1 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 30 September 2012 - 09:32 PM

Buna seara,

Incerc sa "inchid" luna si am ceva intrebari, mai exact care conturi pot avea sold la sfarsitul perioadei? Mi-a dat cu sold pe

1012 Capital subscris varsat
531 Casa
512 Conturi curente la banci
2051 Concesiuni, brevete, licente
121 Profit si pierdere
4092 Furnizori-debitori pentru prestari servicii

Vedeti vreo neregula?

Apoi, ce fac cu soldurile? Le trec pur si simplu la perioada urmatoare ca sold initial? Inclusiv 121?

Multumesc anticipat.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2012 - 11:55 AM

toate conturile bilantiere pot avea sold IN AFARA DE CLASA 6 SI 7 !!

luna viitoare preiei total sume de luna asta - care devin "sume precedente" sau "rulaje precedente" , la care adaugi, unele dupa altele, urmatoarele coloane cu debit si credit :
-rulaje curente (lunare),
- total sume = rulaje precedente + rulaje curente
- solduri curente = Rd- Rc (pt conturi debitoare) sau Rc-Rd (pt conturi creditoare.)

poti prelua solduri initiale la inceput de an, daca faci balanta cu rulaje curente cumulate de la inceputul anului.

caut si-ti atasaz (fiindca aveam) un formular de balanta pe care lucram eu cand faceam conta de mana ... acum f multi ani !!

... si nu ma pot abtine sa constat ca in scoala de "conta" nu reusiti - voi, absolventii - sa acumulati notiuni de baza :wacko: .... e uimitor, mai ales daca e scoala de studii superioare ! maiculitzaa ...
de data asta ai pus intrebari (nepermis de) elementare pt un absolvent :sad: DAAAR e f bine ca vrei sa inveti macar acum ! :biggrin:

ma duc sa-ti caut formularul acela de balanta si poate gasesc unul chiar in excel ! pana atunci, citeste aici : http://www.conta.ro/...__fromsearch__1




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2012 - 01:07 PM

am gasit niste modele de balanta :

aveam un formular f bun, dar nu-l mai gasesc - teama mi-e ca l-am sters din calc. :sad: fiindca cine mai lucreaza balante de mana ?? eeeiii, iata ca sunt pers. care mai lucreaza si asa ... :biggrin2:

Fisiere atasate





#4 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 02 October 2012 - 12:27 AM

In primul rand multumesc pentru raspuns, e de mare ajutor.

Incep sa se lege lucrurile. Dar totusi, ca sa fie mai clar, CE ANUME exact se face cand vreau sa "inchid" o perioada? Vreau sa inchid luna octombrie, sa o declar ca gata am terminat in sfarsit cu ea (greu a mai fost, si n-am decat vreo 20 de operatiuni in total ha ha).

Am pus in T-uri rulajele si soldurile finale. Mai departe, inteleg ca intocmesc o balanta, cu 4 egalitati ca se vede cel mai bine. Sa zicem ca-mi iese egala. (de fapt imi iese o diferenta de $1 nu stiu de unde dar n-o mai investighez acum... probabil am tastat gresit pe undeva)

Dar apoi? Pun pur si simplu soldurile finale in T-urile din luna urmatoare ca solduri initiale?


Alta nedumerire am legata de contul 409, il vad cam "pacalicios". Daca firma a cumparat niste servicii pe care le-a platit, dar prestatorul inca nu le-a livrat, inseamna ca am scos bani din banca sau din casa, dar inca n-am inregistrat cheltuiala respectiva (inregistrarile 621=401 si 401=4092 se fac cand se presteaza serviciul de-adevaratelea daca am inteles bine). Cand trec in 121 din clasele 6 si 7 nu se va vedea ca am dat niste bani, si la limita poate sa-mi iasa ca am profit, cand de fapt n-am, ca am dat niste bani care nu se reflecta in cheltuieli... ce fel mai e si treaba asta?

Multumesc din nou anticipat.

PS: din fericire nu sunt absolvent de conta :biggrin: am facut doar un an "bazele contabilitatii" acum vreo 10 ani... dar consider ca intelegerea temeinica a mecanisme contabilitatii cu dubla inregistrare (double entry bookkeeping) e absolut necesara pentru ce-mi trebuie mie :biggrin2: :laugh: .



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2012 - 12:28 PM

Vezi postareaPaduraru Gheorghe, la 02 October 2012 - 12:27 AM, a spus:

PS: din fericire nu sunt absolvent de conta :biggrin: am facut doar un an "bazele contabilitatii" acum vreo 10 ani... dar consider ca intelegerea temeinica a mecanisme contabilitatii cu dubla inregistrare (double entry bookkeeping) e absolut necesara pentru ce-mi trebuie mie :biggrin2: :laugh: .
ahaaaa.... asa se explica lacunele .... DAAAR in aceste conditii se schimba abordarea :biggrin: si trecem pe laude pt cata conta stii = cam cata stie un absolvent de facultate economica - ceea ce, in cazul tau, nu-i putin deloc !

dragule, iti raspund la celelalte teme abia diseara sau maine (daca n-o face nimeni pana atunci) fiindca acum dau in foc cu niste lucrari si la tine-i mai mult de explicat ! so, be pacient ... ca nu te las de izbeliste ! :biggrin2:
pana atunci, iti spun ca:
- inchiderea de luna la firma ta este doar operatiunea prin care se inchid conturile de venituri si de chelt. prin contul de profit si pierderi, astfel : 121 = 6* si 7* = 121, unde 6* = conturi de clasa 6 si 7* = conturi de clasa 7.
- in balanta, fiind prima luna, nu ai solduri initiale si nici rulaje precedente, deci treci toata coloana pe zero debit/credit; la rulaje curente treci rulajele din T-uri pe fiecare cont in parte; sumele din coloana "total sume" = doar rulajele curente (pt ca nu ai solduri initiale si nici rulaje precedente), iar soldurile le calculezi ca dif. D/C sa C/D in fct de natura contului - asa cum ti-am zis deja.
- nu confunda rezultatul contabil/fiscal cu cash-flow-ul !!! poti avea profit, dar poti sa nu ai banii aferenti - in fct. de platile/incasarile efectuate ! sunt 2 realitati distincte, 2 notiuni complet separate dpv al abordarii contabile si fiscale.

mai vb ... :smile:



#6 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 02 October 2012 - 02:51 PM

Super, multam pentru... tot :biggrin2:

O sa "le simt" mai bine dupa ce o sa inchid cateva perioade. Acum e mai confuz un pic dar se limpezesc apele.

Nu-i graba cu raspunsul. Cum ziceam in alt post, acum "ma joc" mai mult, neoficial, n-am declaratii de depus sau mai stiu eu ce se face... sunt doar io si-atat. Cand o sa mearga masina de razboi :smile: ma fac oficial, dar pana atunci am timp sa invat fundamentele.



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2012 - 03:37 PM

sa inteleg ca inca nu ti-ai infiintat firma, dar te pregatesti cu toate ?? :smile:

sau faci vreun proiect ?? ca tot te ajut fiindca vad ca si tu iti dai interesul mult, deci eu cred ca meriti ajutat cu adevarat !

sa reluam discutia anterioara :

Vezi postareaPaduraru Gheorghe, la 02 October 2012 - 12:27 AM, a spus:

Alta nedumerire am legata de contul 409, il vad cam "pacalicios".
asta-i simpatica foc (pacalicios :biggrin2: ) si-o sa mi-o insusesc ! vrei "drepturi de autor" la ea ?? :laugh: - glumesc ...

acum, serios :

Vezi postareaPaduraru Gheorghe, la 02 October 2012 - 12:27 AM, a spus:

Daca firma a cumparat niste servicii pe care le-a platit, dar prestatorul inca nu le-a livrat, inseamna ca am scos bani din banca sau din casa, dar inca n-am inregistrat cheltuiala respectiva (inregistrarile 621=401 si 401=4092 se fac cand se presteaza serviciul de-adevaratelea daca am inteles bine). Cand trec in 121 din clasele 6 si 7 nu se va vedea ca am dat niste bani, si la limita poate sa-mi iasa ca am profit, cand de fapt n-am, ca am dat niste bani care nu se reflecta in cheltuieli... ce fel mai e si treaba asta?

1). ct. 621 e chelt. cu colaboratorii si se fol., de obicei, la contractele de prestari servicii incheiate cu pers. fizice, in baza codului civil - asa-numitele ctr. de colaborare.
pt. chelt. cu serv. efectuate de terti, mai corect este ct. 628 - in care poti baga orice prestare de serviciu ce nu se poate incadra intr-un cont special creat de legiuitor pt acel tip de prestare/ adica planul de conturi nu are un cont anume pt. acea prestare; deci 628 e cont de "gramada" la chelt. cu prestari servicii.
in rest, inreg. contabile sunt corecte ! :smile:

2). cand treci in 121 conturile de chelt. (6*) si cele de venituri (7*), soldul contului 121 iti reflecta NUMAI rezultatul contabil brut (sau net daca ai aplicat impozitul pe profit) al activitatii desfasurate in firma ( = cat esti de profitabil) si NU disponibilitatile banesti pe care le ai in firma si care se afla in unele conturi de clasa 5 (a conturilor de trezorerie).
mai mult, pot fi diferente semnificative (mari) intre soldurile celor 2 categorii de conturi (121 si 512/ 531...), in sens negativ vb., daca nu iti incasezi clientii intr-un ritm care sa iti permita plata furniz. sau daca iti platesti fz. cu bani "de acasa".

prin urmare, poti fi f rentabil ca si activitate economica, iar soldul lui 121 sa arate ca stai f bine ca profit, insa ca bani sa fii un dezastru fiindca ai mare blocaj pe disponibilitati banesti = numerar / cash-flow !! altfel spus, daca nu iti incasezi clientii la termenele scadente stabilite astfel incat sa iti poti plati datoriile la termenele lor scadente si nici nu ai bani "de acasa" sau din alte surse de finantare externe firmei poti intra in blocaj financiar chiar daca afacerea, in sine, e super.
deci nu face confuzie intre cele 2 aspecte !!

profit de ocazie sa iti atrag f. serios atentia ca blocajul financiar poate duce la insolventa si chiar faliment, deci mare atentie cui vinzi fiindca daca nu iti iei banii pe ce ai vandut poti sa ajungi in mare belea chiar daca ai profiit cat casa !!

atentie :
* procedura insolventei unei firme poate fi declansata de creditori doar in cazul datoriilor mai mari de 45.000 lei - potrivit modificarilor aduse Legii privind procedura insolventei - si numai dupa trecerea a 90 de zile de la data scadentei ! in cazul salariatilor, acestia pot solicita insolventa societatii pentru mai mult de sase salarii medii brute pe economie pe salariat.
* procedura simplificata a falimentului se aplica debitorilor in stare de insolventa si reprezinta acea procedura prin care debitorul intra direct in procedura falimentului, fie odata cu deschiderea procedurii insolventei, fie dupa o perioada de observatie de maximum 60 zile.

clar, pana aici ?? :biggrin:



#8 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 07 October 2012 - 10:51 AM

Totul e clar... mai putin balanta de la sfarsit de luna... dar sa le iau pe rand :smile:.

In primul rand multumesc din nou pentru raspunsuri. Am avut o perioada mai aglomerata si mi-a luat ceva timp sa pun toate cap la cap, de asta raspund cu ceva intarziere.

La mine e vorba de o "afacere in devenire", adica vreau sa fac o afacere oficiala la un moment dat, dar momentan nu se justifica, m-ar costa de 10 ori mai mult toate birocratiile decat toti banii pe care ii rulez eu in fiecare luna (cateva zeci de dolari pe luna la acest moment, o sa trec la sute in curand). Adica am un domeniu de internet, mai cumpar niste articole de la niste scriitori, si alte servicii legate de functionarea sitului, pentru ca in timp sa atrag vizitatori si sa-l "monetizez" (momentan nu produce nici un ban, si probabil ca nici in perioada imediat urmatoare). Sunt un simplu cetatean care cumpara de pe internet.

Cand va veni vremea, o sa fac si firma. Dar cu "mindsetul" eu sunt deja acolo, si imi construiesc niste sisteme pe care sa bazez "biznisul", sa fie totul pregatit. Vreau sa inteleg exact cum e cu profitul, cash flow-ul, return of investment, amortizarile, toate astea, si vreau sa le inteleg "pe viu". Cu alte cuvinte, da, ai dreptate, "ma pregatesc cu toate" :biggrin: - si multumesc pentru clarificarile si ponturile legate de proces, metode etc - exact de asta vreau sa inteleg.

Deci o sa folosesc 628, nu 621, intrucat nu semneaza nimeni nimic, toata treaba e prin paypal :biggrin2:

Incepe sa mi se clarifice si "rezultatul exercitiului", da, asa e, reflecta doar ce s-a exercitat, adica daca prestatorul inca n-a prestat serviciul, nu trebuie sa fie parte din "rezultatul exercitiului" asa ca 409 poate sa dea diferente de ordin "semantic".

Am inteles si cum e cu insolventa - din fericire cred ca e mult mai putin probabil, in modelul asta de "internet business", ca o firma sa ajunga in situatia respectiva. Dar NU E CHIAR EXCLUS asa ca o sa-mi aduc aminte daca si cand va fi cazul. Oricum sunt precaut :biggrin2:

Acuma, intrebare referitoare la balanta cu 4 egalitati. Am niste neclaritati. De fapt am niste neclaritati si referitor la solduri. Deci pe rand.

1. Ce fac cu soldurile finale? Le trec in jurnal luna urmatoare? Dar in T-uri, luna urmatoare?

2. Ce anume se pune mai exact in balanta cu 4 egalitati, pe fiecare set de egalitati? Solduri, sume, rulaje, in ce ordine? Din fisierul word atasat am inteles intr-un fel... deci vreau sa confirm. Pentru prima luna:

Cont | Denumire | Total sume precedente (D si C) | Rulaje perioada curenta (D si C) | Total sume (D si C) | Soldurile finale (D si C) |

In total 10 coloane. Deci acum:

* Sunt coloanele corecte, sau trebuia alte coloane puse in balanta?
* La "total sume precedente" pun zero pe ambele coloane de sus pana jos
* La "rulaje perioada curenta" pun "rulajele" adica sumele din T-uri pe D si C
* La "total sume" adun cele doua anterioare, adica "total sume precedente" + "rulaje perioada curenta". In cazul meu o sa fie identic cu rulajele pentru ca pe primele am zero.
* La "solduri finale" da un "sah", scad D-C sau C-D in functie de sold... Dar CE ANUME scad? Stiu ca in prima luna e tot aia, dar de principiu, la solduri finale, se scad D-C sau C-D din "rulaje perioada curenta", sau din "total sume"?

3. In luna urmatoare, CE aduc din luna care a trecut, si de unde?

* Aduc ceva in jurnal?
* Aduc ceva in T-uri?
* Aduc ceva in balanta? Bineinteles ca da! Intrebarea este: ce anume? Inteleg ca "Total sume" din luna anterioara trece la "total sume precedente"? Pai daca e asa, atunci sumele astea or sa creasca "la infinit"? Pentru ca o sa am rulaje in fiecare luna... o sa ajunga (Doamne ajuta) la milioane, zeci de milioane... desi rulejele mele s-ar putea sa fie de 10 sau 100 de ori mai mici...

Multumesc din nou, pentru raspunsuri cat si pentru rabdare :biggrin2:



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2012 - 01:51 PM

sa le luam pe rand : :biggrin:

1. soldurile finale NU se preiau in jurnale, dar se preiau in T-urile lunare fiindca altfel nu-ti iese corect soldul curent (la sf lunii resp.) in T-uri.

faptul ca NU se preiau in registru jurnal rezulta din functiunea registrului si din modul lui de completare, astfel :
- in coloana 1 se înscrie numărul curent al operaţiunilor înregistrate începând de la 1 ianuarie, sau de la începutul activităţii, până la 31 decembrie, sau încetarea activităţii.
- in coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) când se efectuează înregistrarea în registru.
- in coloana 3 se trece felul documentului (factura, chitanţa, jurnalul privind operaţiunile de casă şi bancă, jurnalul decontărilor cu furnizorii etc.), precum şi numărul şi data acestuia.
- in coloana 4 se trece felul operaţiunii, dându-se explicaţiile în legătură cu operaţiunea respectivă. Această coloană se completează numai atunci cand este cazul.
- in coloanele 5 şi 6 se trece simbolul conturilor debitoare şi, respectiv, creditoare.
- În coloanele 7 şi 8 se trec sumele totale, debitoare şi creditoare din documentul respectiv (bon, factură, jurnal auxiliar, notă de contabilitate etc.).
- lunar se totalizează sumele debitoare şi sumele creditoare.

2. balanta cu 4 egalitati e corecta si pt. usurinta/ rapiditatea in explicatii eu voi numi cele 4 siruri de egalitati = 4 coloane (putin impropriu.)
balanta se opereza asa :

a). prima luna :
- neavand sume precedente (nici solduri initiale), prima coloana de sume (total sume precedente) este zero de sus pana jos
- in coloana a 2-a "rulaje perioada curenta" treci rulajele primei luni D/C, luate din T-uri, fiecare asa cum este (pe debit sau credit sau amandoua) si ai mare grija sa faci T-uri pt TOATE conturile pe care le-ai folosit, fie si o singura data, fie si pt 1 ban.
- in coloana 3 "total sume" aduni sumele debitoare din coloana 1 cu cele debitoare din coloana 2 si treci la fiecare cont in parte suma rezultata, analog pt sume creditoare
- in prima luna, evident ca sumele din col. 2 (rulaje curente) se vor regasi identic in col. 3 (total sume) fiindca in col. 1 esti pe zero.
- in col. 4, soldurile se calculeaza, dupa cum ti-am mai spus in alt mesaj, in fct de natura debitoare, creditoare sau bifunctionala a conturilor cu care ai lucrat.
astfel, plecand de la col. "total sume" vei proceda dupa cum urmeaza :
*pt conturile debitoare vei scadea din total rulaj debitor pe cel creditor si rezultatul il vei trece in casuta de debit a soldului - conturile debitoare pot avea doar sold debitor !
*pt conturile creditoare vei scadea din total rulaj creditor pe cel debitor si rezultatul il vei trece in casuta de credit a soldului - conturile creditoare pot avea doar sold creditor.
* pt conturile bifunctionale, daca Rd > Rc - > suma in casuta debitoare, iar daca Rc > Rd -> treci suma in casuta creditoare fiindca aceste conturi pot avea atat solduri de activ cat si de pasiv.
- dupa ce ai completat balanta cu atentie si ai calculat sumele/soldurile va trebui sa tragi total pe fiecare coloana, atat la debit cat si la credit si va trebui ca totalul debitor al unei coloane sa fie egal cu totalul creditor al coloanei respective.
altfel spus TRd=TRc si TSd = TSc, ca de aiai le zice "siruri de egalitati". Atentie : totalurile coloanelor de rulaje vor fi = intre ele in prima luna fiindca coloana 1 este pe zero.

b) a 2-a luna si urmatoarele :

- in coloana 1 "total sume precedente" se preiau sumele din coloana 3 a lunii anterioare, adica din "total sume" a lunii preced.
apoi, se procedeaza ca in luna anterioara, adica :

- in coloana a 2-a "rulaje perioada curenta" treci rulajele primei luni D/C, luate din T-uri fiecare cum este (pe debit sau credit sau amandoua) si ai mare grija sa faci T-uri pt TOATE conturile pe care le-ai folosit, fie si o singura data, fie si pt 1 ban.
- in coloana 3 "total sume" aduni sumele debitoare din coloana 1 cu cele debitoare din coloana 2 si treci la fiecare cont in parte suma rezultata, analog pt sume creditoare
- in prima luna, evident ca sumele din col. 2 (rulaje curente) se vor regasi identic in col. 3 (total sume) fiindca in col. 1 nu ai sume deloc.
- in col. 4, soldurile se calculeaza tot in fct de natura debitoare, creditoare sau bifunctionala a conturilor cu care ai lucrat.
*pt conturile debitoare vei scadea din total rulaj debitor pe cel creditor si rezultatul il vei trece in casuta de debit a soldului - conturile debitoare pot avea doar sold debitor !
*pt conturile creditoare vei scadea din total rulaj creditor pe cel debitor si rezultatul il vei trece in casuta de credit a soldului - conturile creditoare pot avea doar sold creditor.
* pt conturile bifunctionale, daca Rd > Rc - > suma in casuta debitoare, iar daca Rc > Rd -> treci suma in casuta creditoare fiindca aceste conturi pot avea atat solduri de activ cat si de pasiv.

- dupa ce ai completat balanta cu atentie si ai calculat sumele/soldurile va trebui sa tragi total pe fiecare coloana, atat la debit cat si la credit si va trebui ca totalul debitor al unei coloane sa fie egal cu totalul creditor al coloanei respective.
altfel spus TRd=TRc si TSd = TSc, ca de aia le zice "siruri de egalitati".
Atentie : totalurile coloanelor de rulaje vor fi diferite intre ele fiindca acum coloana 1 NU mai este pe zero.

de remarcat ca in aceasta a 2-a luna si urmatoarele, pot aparea conturi noi in balanta (pe care nu le-ai folosit anterior) dupa cum conturi pe care le-ai utilizat inainte sa nu mai aiba miscari/ rulaje curente, dar si pe ele va trebui sa le preiei in balanta transferandu-le/ copiindu-le rulajele si soldurile din luna in luna.
despre preluarea balantei dintr-un an in altul vb altadata.


3. in registrul jurnal ti-am zis cum inreg., in balanta - de asemenea, au ramas T-urile.
dupa stiinta mea, poti opera cu 2 feluri de T-uri : cel mai restrans si cel mai extins.
a) cel mai restrans prezinta soldul initial al contului, rulajele debitoare si/sau creditoare ale lunii resp., total sume lunare si soldul contului.
b) cel mai extins si mai riguros prezinta total sume precedente debitoare si/sau creditoare, sold initial al lunii, rulajele lunii, total sume (rulaje) cumulate (de la inceputul anului pana la sf. lunii curente), soldul contului la sf. lunii resp./ curente.
eu il folosesc pe primul :smile: fiindca calculul coloanei "total sume" o fac direct in balanta.

cam asta-i, nu ? mai era ceva ? :smile:



#10 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 28 October 2012 - 08:56 PM

Intr-un final am reusit sa pun in practica toate cunsotintele din postul de mai sus! Multumesc, toate "se pupa" si ies egale. Ies si T-urile, ies si sumele in balanta, ies toate. Ba chiar ies asa de bine incat am depistat ca am uitat sa inregistrez ceva, am vazut ca am ramas cu sold pe 4092 si stiam ca nu mai am nimic de primit de pe nicaieri... am recunoscut suma si mi-am dat seama de unde e, am cautat mailurile sa vad data, si cand colo, chiar uitasem sa inregistrez ce primisem in ziua respectiva :). Fun stuff...

Totusi ca sa confirm: de la o luna la alta, se preiau in balanta "total sume", din luna anterioara, in "total sume precedente". Asta inseamna ca sumele respective or sa creasca "la infinit", pentru ca o sa am mereu si mereu rulaje in conturi, si rulajele unei luni se adauga la rulajele lunii anterioare si tot asa... Dupa un timp o sa fie in balanta niste sume extrem de mari, care nu spun neaparat mare lucru despre "business", adica pot sa mut intern bani dintr-un cont in altul de 100 de ori si sa fac un rulaj foarte mare... Este corect? Se "reseteaza" vreodata "total sume"?

Inca o remarca, mi s-ar parea utila si relevanta inca o "coloana" (serie de egalitati) in balanta, si cred ca o sa o introduc, respectiv coloana "solduri initiale" (mai utila decat "total sume" care mi se pare ca nu ofera nici o informatie... la ce-mi e util sa vad total sume rulate printr-un cont?). O sa am balanta cu cinci serii de egalitati :)

Multumesc din nou si saptamana usoara va urez!



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2012 - 11:45 AM

vad ca deja ai descoperit 2 atribute ale acestei meserii : logica, interactiva :biggrin2: si asta-i f bine !!
contabilitatea este o profesie care te ajuta mult; totul este sa transpui corect operatiunile economice in conta si sa lucrezi corect dpv matematic.
odata indeplinite aceste conditii, contabilitatea iti "spune" / te "atentioneaza" daca ai omis ceva/ daca ai gresit pe undeva - ea te duce "de manuta" si pas cu pas la eroarea comisa - fie prin solduri incorecte, fie prin lipsa unor corelatii, fie prin lipsa egalitatilor in balanta ... s.a.m.d. ! asta-i grozav, nu-i asa ?

si acum, raspunsurile :

1. sigur ca da, se "reseteaza" la inceputul exercitiului financiar, de regula la inceputul anului cand la 1 ian. se preiau in balanta doar soldurile de la sf. anului precedent - 31.12. si asta fiindca exercitiul financiar este, in marea majoritate a cazurilor, anul calendaristic.
in anumite conditii se poate adopta pt. alta per. in afara anului calendaristic, dar oricare ar fi exercitiului financiar in care lucram, "resetarea" se face in acelasi fel (pe acelasi principiu).

2. balanta cu "sume precedente" e mai usor de verificat si de calculat pt a ajunge la "total sume" pe baza carora calc. soldurile lunare.
in T-uri faci operatiuni mai putine = numai rulajele la luna, iar in balanta excel "total sume" se calculeaza automat cu formula, deci e mai usor, zic eu ...
balanta cu solduri initiale anuale iti va trebui la intocmirea bilantului.

una peste alta, depinde ce informatii vrei de la balanta :smile: - de asta depinde forma in care o editezi.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL