Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
anulare fila CEC - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


anulare fila CEC


3 replies to this topic

#1 simona_iassy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:IASI jud. IASI

Postat 16 July 2013 - 02:38 PM

Unul din clienti a pierdut o fila CEC pe care eu am eliberat-o de pe un S.R.L. Am inteles ca trebuie sa ma adresez instantei pentru a o anula (asa mi-au comunicat de la banca). A mai trecut cineva prin aceasta situatie sa ma ghideze un pic, eventual sa ma ajute cu un model de solicitare pentru instanta? E necesar sa angajez un avocat special pentru asta? Multumesc anticipat pentru ajutor!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2013 - 12:14 PM

asa este, pierderea filei trebuie constata printr-o hot. judecatoreasca ce va declara fila nula
procedura de anulare a unei file CEC pierduta este cuprinsa in L59/1934, art. 67-72.

dosarul va cuprinde :
- adresa emisa de catre banca, din care sa reiesa ca fila CEC pierduta a fost inregistrata la Centrala Incidentelor de Plati

Regulament BNR :
3. Orice persoană fizică sau juridică, care a pierdut, căreia i - a fost furat sau care a distrus unul sau mai multe formulare de cec, completate sau în alb, pentru apărarea propriilor interese, va semnala imediat incidentul de plată unei persoane declarante - bancă. Solicitantul şi persoana declarantă - bancă vor completa formularul intitulat DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE/ANULARE A CECURILOR, conform modelului din anexa nr. 4A, transmis de către persoana declarantă - bancă la C.I.P. în aceeaşi zi bancară.
În cazul în care banca trasă a avut iniţiativa retragerii din circulaţie a unor formulare de cec şi nu le - a recuperat în totalitate, aceasta va întocmi Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare care va conţine cecurile nerecuperate de la clienţi şi anulate.
Declaraţia se va întocmi în minimum 4 exemplare, având acelaşi conţinut, cu următoarele destinaţii:
- exemplarul 1 - transmis la C.I.P. pentru confirmare şi arhivare;
- exemplarul 2 - transmis împreună cu exemplarul 1 la C.I.P. pentru confirmare, fiind ulterior returnat persoanei declarante, pentru evidenţele proprii;
- exemplarul 3 - transmis împreună cu exemplarul 1 la C.I.P. pentru confirmare, fiind ulterior returnat persoanei fizice sau juridice de către persoana declarantă - bancă; - exemplarul 4 - remis persoanei fizice sau juridice în momentul întocmirii declaraţiei.
În cazul în care această declaraţie este incompletă, persoana acreditată de la C.I.P. nu o va confirma, returnând persoanei declarante toate cele 3 exemplare.
La eliberarea carnetelor de cecuri, băncile şi, respectiv, "Serviciul centrala incidentelor de plăţi" din centrala Băncii Naţionale a României sau "Birourile incidente de plăţi" din sucursalele Băncii Naţionale a României îşi vor atenţiona clienţii asupra consecinţelor ce pot apărea în cazul nedeclarării imediate a instrumentelor pierdute/furate/distruse/anulate, putând încheia cu aceştia o convenţie de declarare a acestui tip de incident.
În momentul în care o persoană fizică sau juridică solicită unei persoane declarante - bancă anularea propriilor cecuri completate sau în alb, aceasta este obligată să reţină respectivele instrumente şi, ulterior, să le remită băncii trase pe baza unui proces - verbal.

- instiintare emitent (tras) despre pierderea filei CEC (daca a pierdut-o beneficiarul)
- cerere anulare titlu, facuta catre presedintele tribunalului de la locul de plata al CEC-ului.
cererea va trebui sa arate mentiunile esentiale ale CEC-ului.

* presedintele va emite o ordonanta de anulare care se va publica in MO.

uite aici o speta ca a ta : http://legeaz.net/sp...iala-10057-2012
poate te ajuta sa-ti dai seama ce trebuie sa scrii in cererea catre judecatorie.
eu n-am gasit un model-cadru pt aceasta cerere.




#3 simona_iassy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:IASI jud. IASI

Postat 22 July 2013 - 12:56 PM

Multumesc frumos pentru raspuns!!! (scuze ca nu l-am postat la sectiunea corecta)



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2013 - 03:29 PM

cu drag :smile:

model de cerere n-am gasit pe nicaieri, desi am scotocit net-ul insistent ... imi pare rau.
de aceea am zis ca te ajuta, macar un pic, link-ul acela fiindca in el se face ref. la elem. din cerere.

bafta !






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL