#1
Postat 19 July 2013 - 08:36 PM
#2
Postat 19 July 2013 - 11:22 PM
Aceasta postare a fost editata de mgabi: 19 July 2013 - 11:22 PM
#3
Postat 11 June 2015 - 03:46 PM
-Daca e achizitie intracomunitara, TVA e 0-taxare inversa(daca si vanzatorul e platitor TVA) si daca e noua si daca e second-hand?
#4
Postat 12 June 2015 - 11:37 AM
In cazul acesta, daca o folosesti si in interes personal (de fapt daca nu te incadrezi la exceptiile din cod) sunt 50% deductibile toate (si TVA-ul si cheltuielile, inclusiv impozitele locale si RCA) cu exceptia amortizarii (care ramane deductibila integral, sau ma rog, cu limita aceea minune de 1500lei/luna)
2.Da, partial
Taxare inversa nu inseamna 0% (ca daca ar fi zero n-ar avea ce sa "inverseze"). La taxare inversa calculezi 24% si deduci+colectezi suma.
Se aplica taxa inversa indiferent daca este noua sau SH masina in cazul tau (adica vanzatorul este impozabil) ... cu o exceptie:
-in cazul auto SH , daca vanzatorul aplica regimul special second-hand, atunci este SCUTITA , nu cu taxare inversa si nu se raporteaza in 390 ci doar in D300 la scutite ... si acolo optional!
Este important ce scrie pe factura referitor la TVA.
#5
Postat 13 June 2015 - 03:01 PM
Daca e din RO atunci se aplica 50% la TVA inscris de furnizor pe factura, daca e din afara RO se aplica 50% la 24% din valoarea facturii externe.
Monografie aici: http://discutii.mfin...67_07022012.pdf
Daca ati utilizat un cod valabil de TVA pentru achizitia intracomunitara si ea a fost scutita in statul de expeditie atunci nu puteti vinde masina fara TVA in RO. Singura posibilitate este daca s-a aplicat regimul marjei(dar asta presupune ca ati platit TVA in statul de expeditie livrarea nefiind scutita), caz in care platiti TVA numai la marja.
#6
Postat 14 June 2015 - 10:32 AM
Atentie la acea monografie, contarile sunt OK dar informatiile si precizarile nu mai sunt de actualitate (s-a modificat modificarea!).Adica au mai scos cate ceva de la deducere, ca o duceau prea bine firmele in 2012 !
PS: Daca vanzatorul a aplicat regimul marjei (special), nu are voie sa treaca pe factura tva, iar cumparatorul nu are voie sa deduca nimic (ca in pretul platit este de fapt si ceva tva inclus de pe lant, asta este alta poveste). Pe facturile care vin din CE in acest regim este trecut ceva de genul: tva scutit, regim special second-hand.
#7
Postat 14 June 2015 - 01:38 PM
Circulara a fost indicata pentru monografie, cum si scrie in comentariu, textul de lege a cunoscut unele adaptari dar sa zicem ca nu colosale. Le pun alaturi urmand sa descoperiti modificarile:
Text 2012: ART. 145^1 Limitări speciale ale dreptului de deducere
(1) Prin excepție de la prevederile art. 145 se limitează la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpărării, achiziției intracomunitare, importului, închirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate și a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate în proprietatea sau în folosința persoanei impozabile, în cazul în care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv în scopul activității economice.
Text 2015: ART. 145^1 Limitări speciale ale dreptului de deducere
(1) Prin excepție de la prevederile art. 145 se limitează la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpărării, achiziției intracomunitare, importului, închirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate și a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate în proprietatea sau în folosința persoanei impozabile, în cazul în care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv în scopul activității economice.
Deci limitarile alea sunt exact pentru cei care cumpara vehiculul pentru utilizare ca mijloc fix, ceilalti care il cumpara ca marfa sunt direct scutiti de la aplicarea oricarui limitari a dreptului de deducere(art. 145^1 alin. 2 lit f).
Cand am spus ca nu conteaza de unde ai cumparat masina si se aplica exact aceleasi limitari ale dreptului de deducere chiar asta vroiam sa spun, nu exista un alt regim fiscal in functie de provenienta auto.
Nu as fi simtit nevoia sa fac aceasta precizare daca in raspunsul anterior nu-i explicai ca taxare inversa nu inseamna 0% ci colectezi si deduci suma. Problema este ca daca aplici o limitare in final nu colectezi si deduci la acelasi nivel ci colectezi cu 50% mai mult decat ce deduci. In acest sens coroborezi ART. 145^1 cu art. 157 alin. 2 care arata ca: "Prin excepție de la prevederile alin. (1), persoana impozabilă înregistrată conform art. 153 va evidenția în decontul prevăzut la art. 156^2, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă, în limitele și în condițiile stabilite la art. 145 - 147^1, taxa aferentă achizițiilor intracomunitare, bunurilor și serviciilor achiziționate în beneficiul său, pentru care respectiva persoană este obligată la plata taxei, în condițiile art. 150 alin. (2) - (6)."
Cu privire la regimul pentru auto sh nu este inclus "ceva TVA platit pe lant", este inclus tot TVA-ul acelui produs, inclusiv TVA-ul marjei ultimului vanzator pe care nu-l deduci, deci il platesti. In statul de expeditie operatiunea nu este scutita, daca era atunci era livrare intracomunitara scutita.
PS: achizitia intracomunitara a unui bun SH nu este "scutita" i se spune operatiune neimpozabila sunt sigur ca realizezi diferenta.
#8
Postat 15 June 2015 - 09:52 AM
Este corecta precizarea ta,achizitia intracomunitara de auto sh de la firme care aplica regimul special SH este de-a dreptul neimpozabila, nu scutita.
Am pus problema acestui tip de achizitie pentru ca in ultimul timp aud din ce in ce mai des de asemenea cazuri si de cele mai multe ori nu se observa ca nu este AIC cu taxare inversa ci neimpozabila (regim special).Trebuie sa ai rabdare sa citesti toata factura si sa cauti bine specificatiile referitoare la tipul de livrare. Si sa mai intelegi si limba (germana de multe ori !)
PS: De ce sa te increzi by default in cunostintele mele?? Nimeni nu este perfect si nimeni nu le stie pe toate. Eu sigur nu
#9
Postat 15 June 2015 - 10:22 AM
De aceea am atentionat, ca nu se stie cine citeste forumul si ia de buna circulara si nu limiteaza la 50% leasingul !
Forma art.145^1 in vigoare de la 01.01.2012 pana la 01.07.2012 este :
„(1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, se deduce 50% din taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor acestor vehicule si, respectiv, 50% din taxa aferenta achizitiilor de combustibil destinat utilizarii pentru vehiculele care au aceleasi caracteristici, aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, cu exceptia vehiculelor care se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:“.
Am sesizat precizarile ref. la leasing si mi-am adus aminte de modificarea facuta de guvern imediat dupa ce s-au instalat, nu puteam sa uit nervii si frustarea de atunci a tuturor celor care aveau leasing in derulare si s-au trezit ca nu mai deduc tot (si-si facusera planul de afaceri pe anul 2012, si planificasera bugetul si ... etc. si s-au trezit cu o cheltuiala suplimentara din senin!)
Aceasta postare a fost editata de mgabi: 15 June 2015 - 10:22 AM
#10
Postat 16 June 2015 - 07:41 PM
#11
Postat 16 June 2015 - 11:07 PM
Si eu am dat cateva raspunsuri in urma unei lecturi pe diagonala, nu esti singurul
#12
Postat 13 September 2015 - 11:48 AM
a) societati (platitoare de TVA)
si
b) de la persoane fizice(neplatitoare de TVA)
Apoi le vand in Romania atat la
1)societati
2) la persoane fizice.
Cine plateste TVA si in decl300 si390 cum se trece?
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi