Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Imobilizari in curs - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Imobilizari in curs

inchidere cont 231
7 replies to this topic

#1 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 17 August 2013 - 09:35 PM

Buna ziua, am si eu de rezolvat urmatoarea dilema: in balanta preluata de la fostul contabil am cont 231 "Imobilizari in curs " in valoare de 34179.29ron. Mentionez ca spatiul respectiv apartine administratorilor firmei si probabil voi incheia un contract de comodat pe termen nedeterminat. In cont au fost inregistrate facturi de materiale constructii adunate in timp, folosite pentru intretinerea spatiului.
Ma gandesc in felul urmator: spatiul nu apartine societatii deci nu are ce proces verbal de finalizare a lucrarii sa se incheie. In acelasi timp, contractul de comodat prevede obligatia societatii sa intretina spatiul in bune conditii, deci societatea isi asuma cheltuielile.
Solutia ar fi sa fac contractul de mandat, eventual sa fac si o decizie aga prin care sa dau pe cheltuieli aceasta suma(societatea este micro, deci nu ar trebui sa se discute prea mult pe marginea 611 ded sau nu).

Voi ce parere avveti?
Multumesc.



#2 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 18 August 2013 - 02:45 PM

Mie mi-a placut solutia prin care a rezolvat Otilia aceasta problema, dar nu mai stiu in care topic. In mod normal, aceste cheltuieli de amenajare a spatiului le inregistrezi pe ct. 471 si apoi le repartizezi pe cheltuieli in functie de durata contractului pentru spatiul respectiv. Nu conteaza daca e contract de inchiriere sau de comodat, importanta e perioada contractuala.

Altfel, daca sunt cheltuieli de intretinere, iar in contract apar ca fiind responsabilitatea ta, le poti intregistra direct pe cheltuieli.




#3 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 19 August 2013 - 12:10 PM

Multumesc pentru raspuns, ideea este ca acest cont 231 exista in balanta de ceva ani, si exista nemodificat in balant de ceva ani. Din cate stiu aici au fost aruncate facturi de materiale constructii, bca, var, usi lemn...de acum vreo 8-10ani.
Cum sa procedez? daca fac acel contract de comodat, cu ce data il fac si cum sa specific in contract defalcarea pe cheltuieli?



#4 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 19 August 2013 - 01:10 PM

Eu as face contractul de comodat ca sa cuprinda si perioada in care au fost inregistrate acele “investitii in curs”. Nu stiu ce implicatii are dpv al spatiului ca atare: e punct de lucru, e sediu, este sau nu declarat la ORC.



#5 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 20 August 2013 - 03:44 PM

Imobilizările corporale in curs de executie se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz-cf. pct. 108 alin.(2) din Ordinul 3055/2009
Amortizarea contabila poate fi calculata numai la mijloace fixe receptionate, incepand cu luna urmatoare receptiei- cf. pct. 110 alin.(2) din Ordinul 3055/2009.
Chiar daca spatiul nu apartine societatii dar societatea a suportat achizitia materialelor, la finalizarea lucrarilor de reparatii/intretinere se receptioneaza lucrarea si se da in folosinta
Daca suma nu este prea mare fata de profitul obtinut-ca sa diminueze profitul prea mult, le poti trece pe cheltuieli de intretinere a spatiului luat in comodat.



#6 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 20 August 2013 - 07:19 PM

Mda....materialele folosite au fost consumate in reparatii de un mester, va dati seama, fara acte, fara nimic, Deci proces verbal nu exista. Valoarea 231 este de aprox 40 000ron iar firma este micro si momentan este pe pierdere 4 000ron.



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 August 2013 - 08:39 PM

hotaraste-te intre cele doua variante- altele nu ai la indemana; daca nu le dai pe cheltuieli, faceti un PV de receptie, inregistreaza spatiul la Reg. Com., fa contract de comodat - daca nu l-ai facut inca sau contract de vanzare-cumparare a spatiului pe firma si amortizeaza cf. Catalogului
Si microintreprinderile aplica regulile de amortizare cf. art. 24 CF.



#8 CRYSHA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 15 October 2013 - 02:37 PM

buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea situatie..avem un service auto si am montat gresie in el sa fie corespunzator cu cerintele importatorului ( suntem proprietarii service-ului), valoarea gresiei este de 240.000 ron si pentru montat am mai platit 120.000 ron...va rog sa-mi spuneti cum inregistrez in contabilitate?
eu am inregistrat totul pe 231 si la sfarsitul lucrarii pe baza procesului verbal de la montajul gresiei sa inregistrez pe 212...e ok?
multumesc






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL