Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
asociatie scolara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


asociatie scolara


6 replies to this topic

#1 gheorghe.laurentiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 October 2013 - 05:43 PM

Sper sa nu gresesc postand aici, dar am o mica problema. Am infiintat o asociatie pe langa o scoala pentru incasarea fondului scolii. De la fondul scolii am incasat suma de 900 lei, in conditiile in care am infiintat asociatia cu banii nostri ai fondatorilor, pe care i-am recuperat. inregistrarile facute au fost
456 - 1011 suma pentru patrimoniu initial (partial din fondul scolii precedent)
1011 - 1012 varsarea efectiva si bineinteles
5121- 456 depunerea in cont

Dupa infiintare am incasat diferenta de numerar din fondul de la comitetul de parinti si am inregistrat
5311 - 4551
nu stiu cum sa inchid 4551 sau ce articol contabil trebuia sa fi facut in precedent.
Mentionez ca sumele sunt cheltuite, dar am acest 4551 si ar cam trebui sa il inchid. Altfel ma trrezesc ca mii cere ccineva si trebuie sa ii pun eu.



#2 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 October 2013 - 10:09 PM

La o asociatie de parinti din scoala xxxx, acel fond al scolii (pe care in mod normal nu aveati cum sa-l adunati dar care este necesar pentru acoperirea unor cheltuieli), trebuie sa-l vedeti ca o cotizatie pe care trebuie s-o plateasca fiecare membru cu drepturi depline din asociatie. Adica e un venit si se inregistreaza in 7311 Venituri din cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor
sau, daca mergeti pe ideea ca fiecare sa dea si mai mult decat acea cotizatie fixata pentru toti, mai puteti folosi si contul 7312 Venituri din contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor.
Deci veti avea inregistrarea 5311 = 7311 cu valoarea cotizatiilor platite.
Nu e cazul sa folositi contul 455.
Daca de exemplu ati cumparat din acei bani materiale de curatenie sau pentru reparatie si varuire clase, inregistrati factura astfel 602 = 401 si plata facturii 401 = 5311.
La inceput, daca dupa inregistrarea asociatiei ati scos banii din contul bancar si ati inceput sa faceti plati in numerar cu ei aveti inregistrarile 581 = 5121 si 5311 =581 cu suma efectiva scoasa din cont.




#3 MariusDaniel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 January 2014 - 11:50 AM

Deci mai exista contul 7311? In planul de conturi gasit pe internet nu mai apare acest cont.
In acest caz, in ce cont se inregistreaza cotizatiile membrilor la o ONG?



#4 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 January 2014 - 05:15 PM

Planul de conturi utilizat de asociatii si fundatii este in OMEF nr.1969/2007.



#5 MariusDaniel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 January 2014 - 09:07 AM

Multumesc. Ma speriasem, caci nu mai gaseam contul de venituri din cotizatii de la membri.



#6 Ac.cristea.ac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 November 2015 - 06:11 AM

Scuzați amestecul...am considerat ca aici si-ar avea loc întrebarea. La asociația de părinți câțiva profesori prestează activități...contra cost. Sumele nu sunt fixe, depinde de nr e copii participanți... ( se întocmește o foaie e prezenta pe luna pentru fiecare copil). Întrebarea mea este ce forme întocmesc acestor prof/ învățătorii. Eu as întocmi convenții civile, deoarece nefiind sume fixe, nefiind activitate constanta... Se pot renunța la unele activități dacă nu doresc copii si părinții.
1. La aceste convenții ce se retine?
2. Depun decl 112 cu reținerile?
3. La final de an depun bilanț.

Credeți-ma ca mi- am prins urechile...niciodată nu m- am ocupat de o asociație, este a unei prietene si m- a rugat sa o ajut cu contabilitatea.
Mulțumesc,



#7 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 November 2015 - 12:52 PM

In primul rand, pentru ca asociatia parintilor din scoala cutare e un ong infiintat pe og 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile, actualizata, se depune bilantul contabil anual specific ong-urilor si d101.
Daca colaborati cu acei profesori, incheiati acele contracte de prestari servicii pentru cele cateva luni consecutive. Daca se pune problema ca acea colaborare sa se intinda pe intreg anul scolar, e bine sa incheiati contracte de munca pe perioada determinata dar cu norma redusa. Aceasta alegere intre cele doua variante nu depinde de cati copii doresc sa participe.
Declararea impozitului pe venit si a contributiilor sociale pentru contractele de munca si contractele civile se face in declaratia 112 pe care o depuneti pana pe 25 a lunii urmatoare celeia in care ati facut plata catre profesori, si tot pana la acea data se face si plata catre trezorerie.
La inceputul perioadei cand intra in vigoare acele contracte, depuneti la finante si formularul 010 pentru a completa vectorul fiscal. Si cand nu mai veti face astfel de activitate pr ong, sa aveti grija sa depuneti iar formularul 010.
Daca incheiati contracte de munca, sa aveti grija ca sa transmiteti revisalul.
Anul urmator mai trebuie sa depuneti pe ong declaratia 205.
Daca incheiati contracte civile/conventii retineti 16% impozit pe venit (precizati clar in contract ca ati convenit ca sa-i retineti intreg impozitul de 16% pentru ca respectiva persoana sa nu mai trebuiasca sa depuna si ea d200 cu diferenta de la 10% la 16%), contributie la sanatate de 5,5% si contributie la pensie de 10,5% (ultima doar la cei care nu mai au in alta parte un contract de munca valabil).






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL