Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
adresa anaf : analiza de risc - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


adresa anaf : analiza de risc


24 replies to this topic

#1 simona_ght

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 16 October 2013 - 03:05 PM

Buna,
Revin la voi cu rugamintea sa ma ajutati cu ceva informatii .
O societate comerciala a primit o adresa conform careia " in urma unui proces de selectie aleatorie ar putea fi supusa unei analize de risc."
S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?
Tot in adresa spun ca daca vor constata neconcordante intre datele raportate si cele de la administratie , acestea vor face obiectul unei inspectii fiscale, apoi spun ca daca am declarat si platit, la timp obligatiile aceasta scrisoare are titlu de informare si nu este necesara nicio actiune cu administratie finaciara.
Sunt putin confuza...despre ce ar fi vorba?
Ceea ce am citit despre aceste analize, ca s-ar referii la averile administratorilor....ca s-ar fi folosit de firmele pe care le detin...etc....mentionez ca este vorba de o societate mica...... ( CA anuala nu depaseste 20 000 lei)
Multumesc anticipat si o zi doar cu surprize placute !



#2 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2013 - 08:05 AM

Si eu am primit o astfel de adresa ieri, poate cineva sa ne dea mai multe informatii ?

Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2013 - 12:07 PM

ANAF – analiza de risc fiscal

Analiza de risc fiscal se face fara stirea contribuabilului. Chiar daca afla, nu are niciun drept de obiectiune privind criteriile care au dus la includerea sa pe lista neagra.
Presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a declarat recent ca, dupa prelucrarea declaratiilor de venit, un departament specializat al fiscului va incepe controalele marilor averi ale persoanelor fizice. Declaratiile de venit trebuie depuse cel mai tarziu pe 25 mai, dupa care vor fi declansate procedurile de intocmire a listelor negre privind persoanele cu risc fiscal, care urmeaza sa fie verificate si impozitate cu 16% pentru averea nedeclarata. Acestea nu au niciun drept de obiectiune in ceea ce priveste criteriile folosite pentru selectia lor. Mai mult, analiza de risc se extinde si la soti, rude sau afini pana la gradul al doilea, adica parinti, copii, bunici, nepoti, frati si cumnati.

Dupa cum declara Sorin Blejnar la finalul sedintei de guvern din 23 decembrie 2010, cand a fost adoptata baza legala primara a acestor verificari (OUG 116/2010 privind modificarea Codului Fiscal), „avem foarte multe firme sarace in Romania, firme cu datorii si patroni persoane fizice foarte bogati (…) care in decursul ultimilor ani au omis in mod deliberat sa-si inregistreze veniturile pe societate, lucrand la negru, producand evaziune fiscala, sustragandu-se de la plata impozitelor, iar cu acei bani sustrasi din evaziune fiscala si-au construit case, si-au platit excursii de sute de mii de euro, si-au cumparat bijuterii, iahturi, elicoptere sau avioane de lux. Acesti oameni sunt tinta noastra, pe acesti oameni intentionam noi sa-i impozitam in perioada urmatoare, utilizand aceasta metoda de control indirect”.

Criteriile de identificare si selectare a persoanelor cu risc fiscal, care vor intra pe lista neagra a celor care urmeaza sa fie controlati, au fost stabilite ulterior, prin HG 773 din 27 iulie 2011, privind modificarea si completarea Procedurii de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate.

Indicatorii riscului de nedeclarare Potrivit HG 773/2011, in scopul definirii caracteristicilor persoanelor fizice cu potential risc de nedeclarare se vor avea in vedere, in principal, urmatorii indicatori fiscali si patrimoniali privind persoanele fizice: a) veniturile declarate de persoana fizica, precum si de platitorii de venit; b) cresterea valorii patrimoniului persoanei fizice; c) cheltuielile personale efectuate; d) fluxurile de trezorerie.
Evaluarea riscurilor pe care persoanele fizice le prezinta din punct de vedere fiscal se realizeaza prin: a) compararea valorii veniturilor declarate cu fluxurile de trezorerie, precum si cu valoarea cresterii patrimoniale si a cheltuielilor personale efectuate; b) evaluarea riscului de nedeclarare. Riscul de nedeclarare reprezinta diferenta dintre veniturile declarate de contribuabili sau de platitorii de venit, pe de o parte, si, pe de alta parte, situatia fiscala personala; c) stabilirea riscului minim acceptat de administratia fiscala prin verificarea incadrarii diferentelor stabilite in limita prevazuta la art. 1091 alin. (4) din Codul de procedura fiscala, care prevede ca “diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate calculate in baza situatiei fiscale personale si veniturile declarate de contribuabili sau de platitorii de venit este o diferenta mai mare de 10%, dar nu mai putin de 50.000 lei”
Limitele de risc: teorectic clare, practic nu exista La prima vedere, legea prevede niste limite de risc (diferenta mai mare de 10%, dar nu mai putin de 50.000 de lei) si doar la depasirea acestora o persoana poate fi inclusa pe lista neagra pentru a fi supusa controlului efectiv. Insa, avand in vedere criteriile de apreciere a acestui risc, precum si reglementarile referitoare la metodele indirecte de control, lucrurile stau cu totul altfel. Practic poate fi verificat oricine, chiar daca diferenta dintre veniturile declarate si cele nedeclarate nu se incadreaza in aceste limite.

Conform HG 773/2011, la identificarea eventualelor venituri nedeclarate se au in vedere cresterile in patrimoniul persoanei fizice respective, precum si cheltuielile personale. Deci daca a cumparat o casa sau o masina, fiscul are motive sa o includa pe lista neagra, chiar daca nu are date concrete pe care sa se bazeze. Aceasta analiza de risc se face fara stirea contribuabilului. El nu este chemat sa prezinte documente justificative decat dupa inceperea verificarii fiscale propriu-zise.
Chiar daca ulterior fiscul constata ca diferentele dintre veniturile declarate si cele nedeclarate sunt sub limitele prevazute de lege pentru efectuarea controlului, verificarea continua in baza unui alt act normativ, respectiv HG nr. 248 din 17 martie 2011 privind aprobarea Procedurii de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate. Conform acesteia, la data inceperii verificarii fiscale, organul fiscal va avea o prima discutie cu persoana fizica supusa verificarii.
Aceasta va avea la dispozitie o perioada de 60 de zile de la primirea avizului sa prezinte documente justificative sau alte clarificari relevante pentru situatia sa fiscala, explicatii in legatura cu continutul unor documente justificative sau in legatura cu unele situatii de fapt. Daca dupa depunerea acestor documente se constata ca diferentele dintre veniturile declarate si banuielile organului fiscal sunt mult mai mici sau chiar nu exista, controlul continua.
Stabilirea ordinii pe lista In urma evaluarii riscurilor, fiscul va elabora o lista a persoanelor care depasesc riscul minim, dupa care va face si propunerile pentru efectuarea verificarii fiscale prealabile documentare, avand in vedere valoarea riscului de nedeclarare, in ordinea descrescatoare a diferentelor intre veniturile estimate si cele declarate, cu conditia ca acestea sa fie mai mici de 50.000 de lei.
Daca din informatiile detinute organul fiscal identifica existenta in lista celor care depasesc riscul minim a unor persoane care au calitatea de sot/sotie, rude sau afini pana la gradul al II-lea inclusiv, elaborarea propunerilor se face concomitent pentru toate aceste persoane. Persoana fizica selectata pentru efectuarea verificarii nu are dreptul sa faca obiectii cu privire la procedura de selectare folosita.

Metode de verificare Metodele indirecte de verificare a situatiei fiscale si identificare a veniturilor nedeclarate ale persoanelor fizice sunt stabilite prin HG nr. 248 din 17 martie 2011. Acestea sunt: a) metoda sursei si cheltuirii fondului; b) metoda fluxurilor de trezorerie; c) metoda patrimoniului.
Metoda sursei si cheltuirii fondului consta in compararea cheltuielilor efectuate de o persoana fizica cu veniturile declarate in perioada verificata. Orice cheltuiala in exces fata de valoarea declarata a veniturilor poate reprezenta venit impozabil nedeclarat. Pentru reconstituirea venitului obtinut atat din surse impozabile, cat si din surse neimpozabile, care este luat in considerare la stabilirea bazei impozabile ajustate, se au in vedere fluxurile de numerar.
Pentru aceasta, fluxurilor de numerar li se asociaza cheltuielile si veniturile persoanei fizice, determinandu-se astfel in intregime numerarul utilizat pentru efectuarea cheltuielilor, care va fi comparat cu numerarul incasat din orice sursa. Pentru stabilirea bazei impozabile ajustate se va calcula balanta veniturilor si cheltuielilor efectuate, fiind luate in considerare veniturile, respectiv sumele incasate, cheltuielile totale, veniturile neimpozabile, cresterile si descresterile nete ale activelor in perioada verificata.
Determinarea veniturilor sustrase de la impozitare consta in compararea cheltuielilor efectuate cu veniturile declarate in perioada supusa verificarii.
Metoda fluxurilor de trezorerie consta in analiza intrarilor si iesirilor de sume in/din conturile bancare, precum si a intrarilor si iesirilor de sume in numerar, pentru a stabili miscarile de disponibilitati banesti si asocierea acestor miscari cu sursele de venit si utilizarea acestora. Prin utilizarea metodei fluxurilor de trezorerie se vor putea identifica venituri nedeclarate, pornindu-se de la analiza valorii si frecventei depunerilor in conturile bancare si a surselor acestor depuneri.
Determinarea veniturilor sustrase de la impozitare consta in compararea disponibilitatilor banesti din conturile bancare si evidentiate in documente sau folosite la plata cu numerar cu toate veniturile din surse impozabile depuse in conturile bancare ori folosite la plata cu numerar a unor cheltuieli in perioada supusa controlului.
Metoda patrimoniului permite stabilirea bazei impozabile ajustate pentru o persoana fizica verificata, analizand cresterea, respectiv descresterea patrimoniului net al acesteia. Metoda patrimoniului consta in determinarea venitului impozabil pe baza cresterii valorii patrimoniului net al unei persoane fizice pe parcursul unei perioade impozabile, dupa ajustarea cu cheltuielile efectuate si veniturile neimpozabile. Se considera ca pentru orice perioada impozabila venitul unei persoane fizice este folosit pentru elemente de cheltuieli, inclusiv pentru cresterea patrimoniului net sau pentru scaderea obligatiilor.
Cresterea sau descresterea valorii patrimoniului net se determina prin compararea valorii patrimoniului net la inceputul perioadei cu cea de la sfarsitul perioadei. Se vor lua in considerare efectele pe care le au asupra patrimoniului net achizitionarea de active, reducerea de obligatii si cheltuielile efectuate din surse de venit care nu sunt declarate ca fiind impozabile.

Sursa: finantistii.ro
Data aparitiei: 04 aprilie 2012





#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2013 - 12:15 PM

compartimentul analiza de risc


Art. 125 Compartimentul analiza de risc are urmatoarele atributii:
1. in domeniul corectiei erorilor materiale din deconturile de TVA

a) primeste solicitarile de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA;

b) transmite notificarile in vederea prezentarii documentelor justificative;

c) intocmeste referatele cu constatarile efectuate si cu modul de corectare a erorilor;

d) intocmeste Deciziile privind corectarea erorilor materiale din decontul de TVA, care se comunica contribuabililor;

2. in domeniul solutionarii deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare

a) selecteaza si clasifica, conform dispozitiilor legale in vigoare, in fiecare perioada de raportare, lunara, trimestriala, semestriala sau anuala, deconturile de TVA cu sume negative cu optiune de rambursare;

b) verifica deconturile de TVA din punct de vedere al corectitudinii completarii, urmarind daca soldul sumei negative de TVA solicitate la rambursare coincide cu suma inregistrata in evidentele fiscale;

c) notifica contribuabili daca se constata diferente intre suma negativa de TVA solicitata la rambursare si suma inregistrata in evidentele proprii care pot fi corectate potrivit procedurii de corectie a erorilor materiale si aplicarea procedurii speciale in domeniu;

d) primeste referatele privind stabilirea gradului de risc fiscal mare de la compartimentul cu atributii de executare, inspectie fiscala, precum si de la compartimentul juridic;

e) intocmeste, pe baza informatiilor proprii privind comportamentul fiscal al contribuabilului, referatele privind stabilirea gradului de risc fiscal mare;

f) intocmeste referatele pentru analiza documentara;

g) inregistreaza, intr-o baza de date, persoanele impozabile ale caror deconturi se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, pe baza informatiilor primite/detinute;

h) intocmeste deciziile de rambursare pentru DNOR incadrate la risc fiscal mic;

i) verifica, in baza de date Phoenix, pentru deconturile incadrate la risc fiscal mare, altele decat cele incadrate la risc fiscal mare pe baza informatiilor primite/detinute, daca in ultimele 12 luni, pentru persoanele impozabile care le-au depus, au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere pentru perioade in care a fost supusa inspectiei fiscale inclusiv TVA si genereaza Fisele de analiza de risc – sectiunea referitoare la reconstituirea sumei negative solicitate la rambursare, in cazul in care au fost emise astfel de decizii;

j) emite deciziile de rambursare prin care se aproba rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru careau fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere, pentru situatia in care suma negativa de TVA solicitata la rambursare provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere;

k) comunica catre compartimentul cu atributii de inspectie fiscala copii ale deciziilor de rambursare, in situatia in care suma negativa de TVA solicitata la rambursare provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si pentru care au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere;

l) inainteaza catre compartimentul cu atributii de inspectie fiscala a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare care urmeaza a fi solutionate, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, cu control anticipat, insotite de documentatia aferenta;

m) inainteaza catre AIF, a unui extras al registrului de evidenta speciala cuprinzand DNOR, solutionate cu control ulterior, pentru cuprinderea in programul de inspectie fiscala;

n) inregistreaza, in baza de date, intr-o evidenta speciala, renuntarile la optiunea de rambursare a TVA, sub forma de adrese de la contribuabili;

o) introduce, in baza de date, deciziile de nemodificare a bazei de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale anticipate si editeaza documentele de rambursare, respectiv, deciziile de rambursare, pentru deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare pentru care suma aprobata la rambursare este egala cu suma solicitata;

p) transmite catre compartimentul de evidenta analitica pe platitor, deciziile de rambursare si deciziile de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii;

q) primeste de la compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea notele de restituire si/sau compensare aprobate, procedeaza la prelucrarea acestora in baza de date;

r) intocmeste adresele si transmite catre contribuabili, prin posta, deciziile de rambursare a TVA, insotite de Notele de compensare si/sau Notele de restituire/rambursare, dupa caz, emise de compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea;

s) intocmeste adresele si transmite catre contribuabili, prin posta, Notele de compensare si/sau Notele de restituire/rambursare, dupa caz, emise de compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea, pentru situatiile in care in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare;

t) transmite dosarele solicitarilor catre compartimentul de gestionare a dosarului fiscal, in vederea arhivarii;

u) intocmeste raportarile solicitate de ANAF si de DGFP judeteana;

3. in domeniul aprobarii perioadei fiscale la TVA

a) primeste cererile privind utilizarea ca perioada fiscala pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic, insotite de documentatia anexata de contribuabilii solicitanti si analizeaza, conform prevederilor legale in vigoare;

b) intocmeste referatele de analiza, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii,

c) intocmeste deciziile privind perioada fiscala pentru TVA, care se comunica contribuabililor solicitanti, iar deciziile prin care se aproba perioada fiscala solicitata se transmit structurii specializate pentru a fi operate in vectorul fiscal al persoanei impozabile;

4. in domaniul solutionarii cererilor de rambursare a TVA depuse de persoane nestabilite in UE

a) primeste cererile de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, depuse de reprezentantii desemnati, insotite de documentatia anexata si analizeaza, conform prevederilor legale in vigoare;

b) verifica, pe pagina de internet a MFP, a existentei acordurilor/declaratiilor de reciprocitate in ceea ce priveste rambursarea TVA intre Romania si tara solicitantului;

c) intocmeste referatele pentru analiza documentara, precum si deciziile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii si transmite deciziile catre compartimentul de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii.

http://www.anaf.ro/p...2CbEdFAOdyHIc!/





#5 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2013 - 08:00 AM

Multumesc, Otilia :smile: articolul din "finantistii" plus altele de pe net le-am citit.... ma gandeam daca cineva stie mai multe despre aceasta situatie !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#6 simona_ght

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 18 October 2013 - 02:54 PM

Multumesc! Nu exista nicio alta informatie? Chiar nu s-a confruntat nimeni de atat vreme cu asa ceva? Ce se urmareste? Persoana juridica sau persoana fizica (administratorul).La societatea in cauza nu este cazul de rambursari de tva. Ma gandeam ca a trecut cineva prinr-o experienta de genul acesta si ne poate impartasii....Cert este ca am intrebat la 2 administratii finaciare ( cu toate ca ei specifica sa nu....), iar acele persoane nu stiau despre asa ceva, acum depinde si de pregatire....Acum poate trebuie sa intreb la "executari"...poate ei s-au confruntat cu asa ceva...



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2013 - 03:15 PM

dragele mele, imi pare rau ca numai atat am putut sa fac, cel putin deocamdata :sad: ... ma gandeam eu ca nu-i de ajuns, dar nu stiu sa va zic mai multe, pana la momentul asta.

ma mai interesez si daca aflu ceva mai concret, scriu aici !

:biggrin:



#8 codruta_cazacu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 October 2013 - 05:17 PM

Am primit si eu astazi pentru 4 firme, din care una este nou infiintata.Nu stiu nici eu care e scopul lor.



#9 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 18 October 2013 - 05:22 PM

Au primit instiintarea si firmele mici si cele mai mari si cele nou infiintate care nu si-au inceput inca activitatea si cele care nu mai au activitate de o perioada de timp.

Pentru cei curiosi, arata asa:

Aceasta postare a fost editata de kmkz: 18 October 2013 - 05:31 PM




#10 manuela ciobanu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 18 October 2013 - 09:42 PM

Buna seara. Si eu am primit asemenea scrisoare , de la ANAF Sector 1 . Chiar am luat certificat fiscal pentru ea si am toate obligatiile platite si declarate la zi. De asemenea am primit online si instiintari pentru inceperea trimiterii declaratiilor de impunere din oficiu ( pentru societati la care nu aveam nimic lipsa ) ,si avertizari pentru plata l si declararea obligatiilor la timp. Consider ca aceste scrisori au scopul de a crea panica printre contribualilil, a-i speria si precum regimul trecut comunist , ei guverneaza prin terioare si frica si isi ating scopul de a aduna cit mai multi bani. Dupa cum cunosc situatia personalului de la ANAF , este imposibil a ne controla de fond pe toti . Este bine sa fim in contact cu totii si sa ne transmitem precum odinioara prin radio sant pericolele care ne pasc si sa ne ferim din calea lor pe cit putem .Sa auzim de bine !



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2013 - 11:37 AM

oameni buni, plata datoriilor la stat este o obligatie pe care si-o asuma toti cei care isi deschid o afacere si nu numai ei, adica toti cei care, cf. legii (buna/proasta, asa cum e) sunt contribuabili, fie ca vb de persoane juridice sau fizice.

din pacate, dupa parerea mea, in Romania asistam mai degraba la manifestarea unei mentalitati profund defecte in ceea ce priveste statul ca entitate, decat la o neputinta reala a platii, fie ea si partiala.
va marturisesc ca, in toata viata mea de contabil, extrem de rar am vazut ca neplata se datoreaza unor dificultati financiare reale - in 99% dintre cazuri a fost pur si simplu o lipsa de vointa, preferandu-se fol. banilor in scopuri personale (de cele mai multe ori) si uite asa faceau din stat o banca publica, mai ales ca dobanzile si penalizarile, insumate, erau mai rentabile decat toata tevatura impusa de orice banca comerciala !!

haideti sa recunoastem cinstit ca pt f multi dintre romani, statul este ceva fara forma si fara fond, "un nene" care arareori se supara cu adevarat pe cei ce-i datoreaza bani. de fapt, destul de putina lume stie exact ce e aia stat !!

adevarul este ca multi dintre noi avem un fel gresit de a intelege proprietatea fiindca el ne-a ramas, in mare parte, din vremea comunismului cand stiam ca ea este a tuturor - prin urmare, a nimanui !! aceasta alterare profunda a intelegerii proprietatii duce la multiple derapaje in societate.
un ex. ar fi plasarea statului in functia de creditor general ! din nefericire, asta si este - asta s-a dovedit a fi inca din 1990 - din cauza unui populism promovat in mod exagerat (= atitudine favorabilă satisfacerii dorințelor poporului, chiar în detrimentul intereselor reale ale acestuia).
o alta consecinta este aceea ca se trateaza banii colectati in trezoreria statului ca fiind ai nimanui fiindca nimeni nu poarta o raspundere reala pt ce se intampla cu acele sume, deci ce rost mai are sa platim la stat cata vreme cine are acces la fondurile respective poate sa ia de acolo oricat, nestingherit ... !

desigur ca exista si o mare frustrare din partea contribuabilului onest care isi vede banii, munciti cu atata greutate, bagati in sacul public si apoi tocati fara jena pe tot felul de prostii, in mare batjocura, de catre niste incompetenti si niste persoane fara moralitate civica.
acest sentiment de furt (pe scara larga) exercitat la nivelurile decizionale ale societatii - sentiment pe care il traim f multi dintre noi, zi de zi - duce la dorinta (fireasca) de eludare (ca forma de revolta !!) a obligatiilor fata de stat, insa, din nefericire, asta nu ne absolva de cerintele legilor votate de catre cei pe care chiar noi i-am ales sa decida in numele nostru ! vreau sa spun ca nici noi, ca popor, nu suntem fara vina pt tot ceea ce ni se intampla.

in concluzie, dincolo de increngatura nenorocita in care ne ducem zilele ca si contribuabili, este dreptul statului sa ceara plata datoriilor catre el, apeland chiar si la forme coercitive mai dure.
daca in viata cotidiana, ca pers. fizica, ni se pare normal sa-l obligam (aproape sub orice forma necesara) pe debitorul nostru sa ne achite sumele datorate, de ce n-am accepta ca e normal ca si statul sa faca la fel ?

faptul ca ne lipseste simtul real al datoriei civice, faptul ca intelegem mai degraba de constrangere (chiar de forta) decat de cuvant (cainii latra, ursul merge...) spune multe despre neputintele noastre ca popor !
oare de ce nu ne-am dus mai mult spre mentalitatea germana (de ex.) sau cea scandinava, ci mai mult spre manele ?? sa fie de vina doar sorgintea latina (dar manelismul nu are aceste radacini !!) sau e mult mai mult de atat ? :sad:



#12 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2013 - 08:10 AM

Din cate am citit si pe alte forumuri cred ca toate firmele (...eeehhh, cu extrem de mici exceptii....stiti voi care ! :biggrin2: ) vor primi aceste instiintari ! Probabil rolul acestora este de a crea panica printre contribuabilii care nu isi depun declaratiile la timp si nu isi achita obligatile ce le revin.
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2013 - 07:13 PM

exact !
se pare ca somatiile de plata nu mai impresioneaza atat de mult pe cat o faceau acum ceva vreme in urma .... :sad:
in plus, daca nu se depun decl., e munca in plus pt fisc sa faca impunere din oficiu pt a avea la ce calc. accesorii / ce sume sa ceara la plata.

stiti ce nu am inteles din aceste instiintari ? cum pot sa apara acele neconcordante in urma carora cica se va efectua control fiscal. :blink2: despre ce neconcordante poate fi vb. cata vreme datele pe care le are fiscul sunt exact cele pe care le raportam noi, in decl. ???



#14 Alexandru nae

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 October 2013 - 11:04 PM

Buna ziua,

Am primit si eu exact aceeasi scrisoare tot cu data emiterii 14.10.2013.
Din cate imi dau seama din discutiile de mai sus, este doar o vanatoare de vrajitori, corect ?
Toate platile catre buget au fost facute la timp, toate declaratiile au fost depuse la timp, etc.

Va multumesc.



#15 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 21 October 2013 - 12:01 PM

Si eu am primit astazi Instiintarea, am sunat la nr. lor de telefon, dar nu m-am lamurit, singura explicatie care mi s-a dat a fost ca pt. prima data in Romania se trimit aceste "scrisori" neoficiale, cica catre firmele la care fiscul considera ca trebuie trimise. Din nou acelasi ton de sus, de intimidare etc...care a reusit sa ma scoata din sarite.

Dana




#16 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 21 October 2013 - 12:56 PM

Cei de la finante ar trebui sa se decida si sa ne spuna si noua:
1. Daca "se trimit catre firmele la care fiscul considera ca trebuie trimise" unde mai e "selectia aleatorie"?
2. Ce reprezinta "eventuale neconcordante intre datele raportate de firma si cele detinute de administratia financiara"? Asemenea diferente pot aparea doar daca au ei bazele de date corupte.

Pana atunci, toata operatiunea pare cusuta cu ata alba si pare a fi doar o comanda care sa aduca o gura de oxigen pentru falimentara Posta Romana. Ce conteaza ca baga spaima in contribuabili.



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2013 - 01:18 PM

Vezi postareakmkz, la 21 October 2013 - 12:56 PM, a spus:

Cei de la finante ar trebui sa se decida si sa ne spuna si noua:
1. Daca "se trimit catre firmele la care fiscul considera ca trebuie trimise" unde mai e "selectia aleatorie"?

f. corect !! :laugh: :laugh:



#18 lauman

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 October 2013 - 01:26 PM

Avand in vedere ultimele angajari in sistem, mare lucru sa nu fie un avertisment inaintea de a se demara o campanie dura de controale pentru ca lucrurile nu mai merg asa cum trebuie.... . Nu mai au baietii destepti de unde fura. Nu mai are bani statul si se pune cu japca pe noi. Misto .... ma duc in Congo.!!!



#19 pisa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 October 2013 - 04:23 PM

buna ziua,
am primit o scrisoare prin care sunt instiintata ca in urma unui proces de selectie aleatorie firma mea este supusa unei analize de risc.Mentionez ca nu am datorii la fisc si nu inteleg despre ce este vorba,oare trebuie sa fim intimidati.
multumesc



#20 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 October 2013 - 09:39 AM

buna ziua , am primit si eu , am toate obligatiile declarate si achitate la zi . asteptam sa vedem ce se intimpla .....






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL