compartimentul analiza de risc
Art. 125 Compartimentul analiza de risc are urmatoarele atributii:
1. in domeniul corectiei erorilor materiale din deconturile de TVA
a) primeste solicitarile de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVA;
b) transmite notificarile in vederea prezentarii documentelor justificative;
c) intocmeste referatele cu constatarile efectuate si cu modul de corectare a erorilor;
d) intocmeste Deciziile privind corectarea erorilor materiale din decontul de TVA, care se comunica contribuabililor;
2. in domeniul solutionarii deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare
a) selecteaza si clasifica, conform dispozitiilor legale in vigoare, in fiecare perioada de raportare, lunara, trimestriala, semestriala sau anuala, deconturile de TVA cu sume negative cu optiune de rambursare;
b) verifica deconturile de TVA din punct de vedere al corectitudinii completarii, urmarind daca soldul sumei negative de TVA solicitate la rambursare coincide cu suma inregistrata in evidentele fiscale;
c) notifica contribuabili daca se constata diferente intre suma negativa de TVA solicitata la rambursare si suma inregistrata in evidentele proprii care pot fi corectate potrivit procedurii de corectie a erorilor materiale si aplicarea procedurii speciale in domeniu;
d) primeste referatele privind stabilirea gradului de risc fiscal mare de la compartimentul cu atributii de executare, inspectie fiscala, precum si de la compartimentul juridic;
e) intocmeste, pe baza informatiilor proprii privind comportamentul fiscal al contribuabilului, referatele privind stabilirea gradului de risc fiscal mare;
f) intocmeste referatele pentru analiza documentara;
g) inregistreaza, intr-o baza de date, persoanele impozabile ale caror deconturi se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, pe baza informatiilor primite/detinute;
h) intocmeste deciziile de rambursare pentru DNOR incadrate la risc fiscal mic;
i) verifica, in baza de date Phoenix, pentru deconturile incadrate la risc fiscal mare, altele decat cele incadrate la risc fiscal mare pe baza informatiilor primite/detinute, daca in ultimele 12 luni, pentru persoanele impozabile care le-au depus, au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere pentru perioade in care a fost supusa inspectiei fiscale inclusiv TVA si genereaza Fisele de analiza de risc – sectiunea referitoare la reconstituirea sumei negative solicitate la rambursare, in cazul in care au fost emise astfel de decizii;
j) emite deciziile de rambursare prin care se aproba rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru careau fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere, pentru situatia in care suma negativa de TVA solicitata la rambursare provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere;
k) comunica catre compartimentul cu atributii de inspectie fiscala copii ale deciziilor de rambursare, in situatia in care suma negativa de TVA solicitata la rambursare provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si pentru care au fost emise decizii de nemodificare a bazei de impunere;
l) inainteaza catre compartimentul cu atributii de inspectie fiscala a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare care urmeaza a fi solutionate, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, cu control anticipat, insotite de documentatia aferenta;
m) inainteaza catre AIF, a unui extras al registrului de evidenta speciala cuprinzand DNOR, solutionate cu control ulterior, pentru cuprinderea in programul de inspectie fiscala;
n) inregistreaza, in baza de date, intr-o evidenta speciala, renuntarile la optiunea de rambursare a TVA, sub forma de adrese de la contribuabili;
o) introduce, in baza de date, deciziile de nemodificare a bazei de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale anticipate si editeaza documentele de rambursare, respectiv, deciziile de rambursare, pentru deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare pentru care suma aprobata la rambursare este egala cu suma solicitata;
p) transmite catre compartimentul de evidenta analitica pe platitor, deciziile de rambursare si deciziile de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii;
q) primeste de la compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea notele de restituire si/sau compensare aprobate, procedeaza la prelucrarea acestora in baza de date;
r) intocmeste adresele si transmite catre contribuabili, prin posta, deciziile de rambursare a TVA, insotite de Notele de compensare si/sau Notele de restituire/rambursare, dupa caz, emise de compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea;
s) intocmeste adresele si transmite catre contribuabili, prin posta, Notele de compensare si/sau Notele de restituire/rambursare, dupa caz, emise de compartimentul cu atributii privind compensarea/restituirea, pentru situatiile in care in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare;
t) transmite dosarele solicitarilor catre compartimentul de gestionare a dosarului fiscal, in vederea arhivarii;
u) intocmeste raportarile solicitate de ANAF si de DGFP judeteana;
3. in domeniul aprobarii perioadei fiscale la TVA
a) primeste cererile privind utilizarea ca perioada fiscala pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic, insotite de documentatia anexata de contribuabilii solicitanti si analizeaza, conform prevederilor legale in vigoare;
b) intocmeste referatele de analiza, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii,
c) intocmeste deciziile privind perioada fiscala pentru TVA, care se comunica contribuabililor solicitanti, iar deciziile prin care se aproba perioada fiscala solicitata se transmit structurii specializate pentru a fi operate in vectorul fiscal al persoanei impozabile;
4. in domaniul solutionarii cererilor de rambursare a TVA depuse de persoane nestabilite in UE
a) primeste cererile de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, depuse de reprezentantii desemnati, insotite de documentatia anexata si analizeaza, conform prevederilor legale in vigoare;
b) verifica, pe pagina de internet a MFP, a existentei acordurilor/declaratiilor de reciprocitate in ceea ce priveste rambursarea TVA intre Romania si tara solicitantului;
c) intocmeste referatele pentru analiza documentara, precum si deciziile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii si transmite deciziile catre compartimentul de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii.
http://www.anaf.ro/p...2CbEdFAOdyHIc!/