Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
retur marfa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


retur marfa


9 replies to this topic

#1 gyongyiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 04 December 2013 - 02:30 PM

buna ziua
as avea niste nelamuriri in rezolvarea carora sper sa ma ajutati:
- SRL1 a achizitionat marfa lemnoasa de la SRL2, marfa care nu s-a vandut a fost returnata catre SRL2 pe baza unui aviz de insotire cu regim special pentru lemn, emis de catre SRL1 in cursul lunii septembrie, iar SRL2 a emis factura storno aferenta in cursul lunii octombrie (pana pe data de 15). nelamurirea mea este cum inregistrez aceasta operatiune: inregistrez avizul in septembrie , pentru ca apoi sa fac storno la aviz in octombrie si sa inregistrez factura storno primita? eventual notele contabile corecte .multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2013 - 01:59 PM

da, inregistrezi returul in septembrie, pe baza avizului de insotire, prin contul 408 - Furnizori, facturi nesosite; apoi faci "compensarea in oct., cu factura storno.

baza legala : odinul 3055/2009, art. 188, alin. 3)

inreg. avizului :
371 = 408 - cu minus (suma in rosu)
4428 = 408 - cu minus (suma in rosu)

descarcarea adaosului comercial aferent :
371 = 378 - cu minus

inreg. fact. storno :
401 = 408 - cu minus
4426 = 4428 - cu minus

:smile:




#3 gyongyiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 07 December 2013 - 06:49 PM

Mulțumesc pentru răspuns, dar cred ca nu m ati inteles, avizul a fost emis de SRL1, adică societatea care returneaza marfa (atunci inregistrez 418 -cu ce cont? Nu mi se pate corect sa inregistrez 418-707) .Apoi in octombrie trebuie sa inregistrez factura storno (371-401 in rosu) , dar pe ce baza anulez avizul emis in septembrie?
Mulțumesc :)



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2013 - 03:53 PM

Vezi postareagyongyiv, la 04 December 2013 - 02:30 PM, a spus:

inregistrez avizul in septembrie , pentru ca apoi sa fac storno la aviz in octombrie si sa inregistrez factura storno primita?
din aceasta formulare se intelege ca tu esti SRL1 (clientul), adica cea care face returul !! in acest context (fiindca nu ai mentionat clar din punctul de vedere al carui SRL te intereseaza operatiunea), inreg. enuntate sunt corecte !!
........................................

daca te intereseaza dpv al SRL 2 (esti furnizorul), atunci vei folosi contul 418 - Clienti, facturi de intocmit
inreg. sunt :

retur marfa, cu aviz :
418 = 707 - cu minus
418 = 4428 - cu minus

storno descarcare gestiune / adaos comercial:
607 = 371 - cu minus
378 = 371 - cu minus

inreg. factura storno :
4111 = 418 - in rosu toata suma din factura storno (de retur)
4428 = 4427 - in rosu cu suma TVA colectata din factura storno (de retur)
............................................................

mai, oameni buni, este f important sa formulati clar atat enuntul pbl., cat si ceea ce doriti sa aflati, dand toate detaliile; in caz contrar, ne fortati fie sa va ignoram cererea fiindca nu se intelege, fie sa presupunem ceea ce veti sa stiti; ca urmare, putem sa va dam informatii care nu va ajuta.



#5 gyongyiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 08 December 2013 - 05:12 PM

Mulțumesc pentru rabdare :)
Răspunsul ma intereseaza din punctul de vedere al SRL 1 ca si client, ati inteles bine:), dar este corecta înregistrarea avizului 371-408 cu minus avand in vedere ca eu ca si client am emis avizul si nu SRL2 ca furnizor? Pentru mine avizul este o iesire, deci nu ar trebui înregistrat 418-707?
Notele contabile de înregistrare a facturii storno sunt clare (factura a fost emisa de furnizor e ok)
Sper ca m am făcut inteleasa :)
Mulțumesc



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2013 - 06:24 PM

dpv al clientului care face returul, operatiunile in rosu sunt cele de intrare facute in rosu (nu in negru, ca la intrare).
fiindca INCA nu ai factura de stornare de la fz., dar trebuie sa-ti soseasca, acea factura este nesosita pt tine, deci fol. ct. 408 in loc de 401 este corecta.

ok, acum s-o luam pas cu pas :

1. la primirea fact. de intrare, ai fol. ct. 371 si 401 + cel de tva deductibil.
deci nota ta de intrare a fost
371 = 401
4426 = 401
371 = 378
acum, la stornare, trebuie sa faci aceleasi note, dar cu minu, pt marfa pe care o returnezi !!
pt. ca nu ai, inca, factura de la fz. tau (dar trebuie sa o primesti, o vei avea), atunci folosesti ct. 408 in loc de 401 si ct. 4428 in loc de 4426.
astfel, vei avea inreg. pe care ti le-am dat mai sus :
371 = 408 - cu minus
4428 = 408 - cu minus

s.a.m.d......



#7 gyongyiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 08 December 2013 - 08:15 PM

Ok am înțeles, ma încurca foarte tare avizul:))
Mulțumesc frumos pentru ajutor:)



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2013 - 02:22 PM

nu te incurca cu nimic, doar faci primele operatiuni de retur (in rosu) folosind ct. 408 in loc de 401 si 4428 in loc de 4426, apoi (cand primesti factura) le compensezi cu 401/ 4426 si gata !!

de ce ti se pare asa de complicat ?
spune-mi ca sa te ajut pana la capat, daca tot m-am apucat ... :biggrin:



#9 gyongyiv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 09 December 2013 - 06:28 PM

:))
pai ma incurca in ideea in care eu ca si client am emis avizul de expeditie (in negru ).

Sa vedem... daca avizul era emis de catre furnizor, in rosu,era totul f clar , adica:

inregistrare aviz in septembrie:

371=408 suma in rosu

apoi compensarea cu factura storno emisa de furnizor in octombrie:

408=401 suma in rosu
4426=4427 tva taxare inversa in rosu

fiind comert cu ridicata nu am inregistrat adaosul comercial.

Bun..:) in ideea in care eu ca si client am emis avizul de retur, logic mi s-ar parea sa fac urmatoarele inregistrari:

inregistrare aviz in septembrie:
418= 707 suma in negru ( desi nu mi se pare corecta implicarea contului 707)

apoi in octombrie la venirea facturii storno de la furnizor, trebuie anulata nota de inregistrare a avizului (dar nu am o baza pentru asta...):
418= 707 suma in minus

si apoi inregistrarea facturii storno:
371=401 suma in minus
4426=4427 tva taxare inversa in minus

cam asta ar fi logica mea

:)



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2013 - 12:18 AM

avizul tau insoteste marfa returnata, deci emiterea lui in negru este corecta ! doar inreg. sa este putin atipica, adica in rosu - respectand ordinul 3055/2009 care zice ca la retur trebuie sa facem operatiunile initiale IN ROSU.
pe drum, avizul de insotire trebuie sa arate cantitatea efectiva din transport de la tine la ei - deci nu poate fi emis in rosu de catre SRL 2, ci in negru de catre SRL 1.

altfel spus, trimitandu-le marfa inapoi, tu nu le faci o livrare / nu te transformi in fz. lui SRL 2, ci ramai tot clientul sau; prin urmare, nu poti fol. pt SRL 2 ct. 418- cont de clienti fiindca nu este clientul tau !!
prin retur, tu doar corectezi intrarea initiala, scazand respectiva marfa din totalul initial ce ti-a fost livrat - motiv pt care SRL 2 iti si face factura in rosu (iti corecteaza livrarea initiala).

am inteles ce te deruteaza : emiti un document in negru pe care trebuie sa-l inreg. "de-a-ndoaselea" in rosu ... dar daca te gandesti bine o sa vezi ca toate operatiunile reflecta f. bine fenomenul economic si ca partenerii raman in functiile initiale pe tot parcursul tranzactiilor - adica cea de fz. pt SRL2, respectiv de client pt. SRL1.

:biggrin:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL