Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA la incasare - topic 2013 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


TVA la incasare - topic 2013


55 replies to this topic

#41 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1283 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 March 2013 - 11:42 PM

Se trece direct pe 4426 DOAR daca nu ai sume in 4428 de stins (daca nu ai si alta factura cu marfa sau serviciul aferente)

Daca ai avut doar aceste 2 facturi, cea din dec. si din ian., atunci este 4426.



#42 gabolici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 March 2013 - 10:36 AM

Multumesc de raspunsuri

M-am mai linistit.
Da , am si factura pe marfa , in decembrie 2012, si vin si o platesc in februarie, dar asta nu schimba nimic, zic eu, pentru ca se stinge o factura din sold, de anul trecut.

Luna ianuarie a fost suuuuuuuuper pentru mine, am mai avut probleme si cu alta factura, la acelasi furnizor, la care cer o parere.
E o factura de reducere comercial, in valoare de -20198 lei cu TVA,mai exact- "reducere comerciala cf.contract....., perioada 12.2012". E reducerea comerciala aplicata la achizitia din decembrie.

In decontul din Ianuarie Tva-ul (-3909,3)de la aceasta factura de -20198 l-am dus tot in exigibil, si cer o parere daca e bine.

Dar,
Furnizorul imi trece la compensare suma de -19518,iar suma de 680 mi-o plateste(am incasat-o in cont), ceea ce eu am aflat dupa ce am depus decontul.Avand si facturi taiate de noi pentru aceasta societate(pentru un contract de colaborare, promovare), am observat tarziu ca nu bateau sumele incasate si atunci am cerut o lista de client si o lista de furnizor.
Suma de 680 a intrat in cont la sfarsitul lui ianuarie.
Concluzia mea:decontul ca suma de tva nu ar trebui sa se modifice, doar baza de la deductibil si de la colectat se schimba.
La decont clar nu pot umbla, doar in februarie sa vin sa fac modificarile.

Multumesc




#43 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1283 Postari:
  • Gender:Female

Postat 12 March 2013 - 11:50 PM

Doamne ce ameteala este aici...

Hai sa le asezam logic, cu baza si tva cum le sta bine unor sume in contabilitate.

1.ai o factura de achizitie in ian. de -16288.7 baza si -3909.3 tva , adica factura de discount.
N-ai si o factura cu 4428 in sold pe care sa-l stingi din aceasta reducere, asa ca este direct exigibila.
Bun, aici ai 4426 (indiferent daca este sau nu incasata/platita/compensata etc.)
2.ai o factura de livrare (servicii parca) tot catre ac.firma ... nu vad ce legatura are cu factura de discount de la pct-ul anterior! Este o factura de livrare si se inregistreaza pe neexigibil iar cand se plateste/compenseaza se va transforma in exigibil.

Care ar fi de fapt problema? Poate n-am inteles bine care-i nelamurirea.



#44 gabolici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 26 March 2013 - 12:28 PM

Ameteala , bine zis!

Scuze daca nu am mai raspuns
Ca sa ma fac inteleasa, furnizorul mi-a compensat pana la o anumita suma , adica 19518 ca atat mai aveam la el de plata si ia ramas in plus suma de 680(din factura de -20198 de discount), si ca sa ma zapaceasca pe mine.... ... fara sa ne anunte "a platit-o" in contul nostru ca erau ai nostri banii.

Pana l-a urma m-am lamurit cam cum sa le fac sa iasa bine....dar cu dureri de cap.
Multumesc pentru ajutor,pentru sfaturi



#45 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 21 April 2013 - 01:35 PM

O clarificare, va rog : daca am emis o factura pentru un serviciu prestat, iar beneficiarul mi-a achitat in aceeasi zi, total, in numerar, contravaloarea, pe baza de chitanta, in jurnalul de vanzari voi trece datele facturii sau datele chitantei? Pun aceasta intrebare, avand in vedere ca sistemul TVA la incasare nu se aplica si pentru platile in numerar.

Observ ca in cazul in care beneficiarul mi-ar fi platit prin banca, la o data ulterioara (dar maxim 90 de zile), exigibilitatea TVA ar fi intervenit la data incasarii banilor, trecand in jurnalul de vanzari datele operatiunii din extrasul de cont.



#46 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1283 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 April 2013 - 09:13 AM

Toate operatiunile care nu sunt cu TVA la incasare se trec in jurnal ca si anul trecut, doar cu factura.
Chiar daca ai trece in jurnal chitanta, n-ai putea sa treci nimic nici la exigibil, nici la neexigibil (pentru ca nu exista sume acolo!)

Doar la cele cu tva la incasare/plata se evidentiaza plata/incasarea in jurnal. Pentru ca la ele se conteaza tva-ul exigibil la chitanta!

Atentie, operatiunile nedeductibile sau scutite nu sunt nici ele cu tva la incasare!
Astfel, vei avea la facturile de reparatii auto (de ex.) jumatate din factura cu tva normal si jumatate cu tva la incasare.



#47 Andradada

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 May 2013 - 10:03 PM

Rog ajutor in urmatoarea situatie: am constatat la preluarea contabilitatii unei firme urmatoarea situatie: soldurile analitice ale conturilor 401 si 411 nu corespund cu extrasele de cont primite de la partenerii firmei. Acest lucru provine din inregistrarea eronata a platilor si incasarilor ( s-a mers gresit pe analitice ). Cum pot regla situatia avand in vedere ca sunt "n" analitice si cum pot corecta impactul asupra tva avand in vedere ca societatea aplica tva la incasare ?

Multumesc !



#48 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2013 - 11:35 AM

:smile: parerea mea :

daca ai extrase de cont la fiecare client/furnizor si esti sigura ca sunt corecte, atunci faci reglarile de sold prin contul corespondent 473 si ce-ti ramane in el pe sold treci pe venituri impozabile / chelt. nedeductibile (fiindca operatiunile nu se inscriu in cele cu deductibilitate certa, e mai sigur si la un control sa le gaseasca asa)

toata aceasta reglare trebuie sa aiba loc pe data de 1-2 ian. 2013 (chiar daca sunt zile nelucratoare) astfel incat in prima zi lucratoare = 3 ian. 2013 sa pleci cu solduri corecte avand in vedere ca de atunci incolo aplici tva la incasare.



#49 azteka

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 26 June 2013 - 05:51 PM

Buna ziua,
ca furnizor de servicii, platitor de TVA la incasare, in luna martie am emis o factura catre un client in valoare de 12.708,76 lei cu TVA din care clientul retine garantie de buna executie de 2% din val. fara TVA adica 204,98 lei (se retine cf contract nu se vireaza in cont bancar).
In martie am inregistrat astfel :
411= % 12.708,76 lei
704 10.249,00 lei
4428.2 2.459,76 lei
2678=411 204,98 lei - val. garantiei

In luna aprilie am incasat prin banca 12.503,78 :
5121=411 12.503,78 lei

Astfel ca programul de conta pe care il folosesc imi inchide 4428.2=4427 cu suma de 2.420,09 (TVA-ul la ce am incasat) in loc de 2.459,76.

Am gresit eu vreo inregistrare ?

De asemenea, la inceputul lucrarii mi s-a cerut o garantie de buna executie de 0,5% pe care am achitat-o numerar clientului si am primit chitanta.
E OK inregistrarea 2678=5311 ?

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de azteka: 26 June 2013 - 05:52 PM




#50 azteka

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 28 June 2013 - 04:50 PM

Nimeni ? As putea sa nu mai inregistrez la emiterea facturii 2678=411, in schimb la incasarea ei sa inregistrez 5121=411 cu valoarea integrala si concomitent 2678=5121 cu valoarea garantiei ? Multumesc



#51 ATAPELEA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 26 September 2013 - 02:31 PM

Buna ziua
am si eu urmatoarea situatie
societatea mea (care este cu tva la incasare)in luna martie am cumparat de la un furnizor(care este cu tva la incasare) marfa si am facut urmatoarea inregistrare
3021 =401
4428A =401
din diferite motive nu am achitat aceasta factura pana in prezent
pot sa deduc tva-ul la aceasta factura tinand cont ca au trecut 90 de zile ? facand inregistrarea 4426A=4428A
Mersi de ajutir.



#52 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 389 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 26 September 2013 - 03:53 PM

Ba!



#53 valentina_vasile

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 18 November 2013 - 12:10 PM

Buna ziua. Suntem o societate care nu a aplicat pana in prezent TVA la incasare, dar acum cifra de afaceri (conform program SAGA) realizata in perioada 01.11.2012-31.10.2013 este de 2.180.000 lei si nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei stabilit de lege. Asta presupune ca incepand cu 01.11.2013 ar trebui sa aplicam sistemul TVA la incasare? Ce trebuie sa facem? Depunem declaratia 097 ,,Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare"? Mentionez ca spre sfarsitul anului cifra de afaceri creste mereu ceea ce inseamna ca probabil doar in octombrie si noiembrie o sa fie mai mica de 2.250.000 lei.
Multumesc anticipat.



#54 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 389 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 18 November 2013 - 01:20 PM


097 se depune pana pe 25 ianuarie, inclusiv, de persoanele impozabile care in anul precedent au realizat o cifra de afaceri care nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei si nu au aplicat sistemul TVA la incasare în anul precedent (Instructiuni 097)


Aplicarea sistemului de TVA la incasare se face incepând cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul. (art. 134^2)




#55 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 20 November 2013 - 11:41 PM

Buna seara!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta:
in luna 08 FF =468.26LEI(TVA -4428.TP=90.63 )
In luna sept achit 200 lei -4426=38.71, cu coresp 4428.TP
In luna oct retur marfa in val de 430.12 lei, tva 83.25..., contul 401 ramanand cu sold -161,86 lei
Dupa mai multe incercari caci nu-mi iesea registrul de cumparari cu balanta
(soldul final ct 4428 tp), am lucrat asa: am impartit factura de retur in doua:
"-200 lei" fara bifa la "TVA la incasare" pt a storna tva-ul pe care l-am dedus aferent sumei achitate;
"-230,12 lei" cu bifa "TVA incasare" pentru a storna 4428.tp cu suma aferenta.
Acum corelatia bal.cu registrul de cumparari iese, dar m-am blocat...
In final, soldul contului 401 e in rosu cu suma de 161,86 lei, in 4428.tp ramane suma de 7,38 lei aferenta diferentei dintre fact. initiala si cea de retur, si nu stiu cum sa mai finalizez...
Mentionez ca firma nu-mi poate da banii achitati in plus, doar la anul cand voi ahizitiona din nou marfa de la ei sa ma compensez cu suma resp... si habar nu mai am cum sa fac...de aceea va rog sa-mi dati o mana de ajutor, caci tb sa depun si decontul de TVA (firma aplica TVA la incasare)




#56 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1283 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 November 2013 - 06:36 PM

Mai intai ceva legislatie :
Norme CF art.138:
....
(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul achiziţiilor realizate de/de la persoanele obligate la aplicarea sistemului TVA la încasare, se aplică corespunzător prevederile art.134^2 alin. (10) din Codul fiscal în situaţiile prevăzute la art.138 lit. a) - c) şi e) din Codul fiscal. În situaţia prevăzută la art.134^2 alin. (11) din Codul fiscal, beneficiarii ajustează mai întâi taxa neexigibilă şi doar în situaţia în care nu mai există diferenţe de taxă neexigibilă pentru achiziţiile efectuate de la furnizorul/prestatorul respectiv ajustează taxa deductibilă.

CF : Art.134^2 :
10) ....
a) pentru situaţia prevăzută la art 138 lit. a):
1. în cazul în care operaţiunea este anulată total înainte de livrare/prestare, exigibilitatea taxei intervine la data anulării operațiunii, pentru contravaloarea pentru care a intervenit exigibilitatea taxei. Pentru contravaloarea pentru care nu a intervenit exigibilitatea taxei se operează anularea taxei neexigibile aferente;
2. în cazul în care operaţiunea este anulată parțial înainte de livrare/prestare, se operează reducerea taxei neexigibile aferente contravalorii pentru care nu a intervenit exigibilitatea taxei, iar în situaţia în care cuantumul taxei aferente anulării depăşeşte taxa neexigibilă, pentru diferență exigibilitatea taxei intervine la data anulării operațiunii;
b) pentru situaţia prevăzută la art 138 lit. b) se aplică corespunzător prevederile lit. a); (adica returnarea marfurilor)


Deci s-o luam pe rand cu factura ta de storno:
1. la data fact. de storno tu ai din prima factura in sold :
....... 268.26lei .... din care tva (neex) .... 51.92 lei
2. mai intai reducem 4428 existent in sold la furnizorul resp, apoi restul (daca mai ramane ceva) este direct exigibil.
....... -268.26lei .... din care tva (neex 4428) .... -51.92 lei ........ prima inregistrare din fact.storno pe 4428 in rosu
............................................................................................(adica se operează reducerea taxei neexigibile)
....... -161.86lei .... din care tva (exig. 4426) .... -31.33 lei ........ a 2-a inregistrare din fact.storno pe 4426 in rosu
............................................................................................(adica pentru dif.exigibilitatea taxei intervine la data anulării )


La final vei avea sold furnizor negativ si tva neexigibil 0


Stiu ca nu este tocmai OK, era mai bine sa ne lase sa avem 4428 in rosu si sa-l inchidem la urmatoarea factura ... dar prin min.de finante cred ca este un adevarat labirint si uite asa astia au uitat sa mearga drept :laugh:

Ca regula de baza, daca un furnizor/client are sold negativ , atunci nu va avea neexigibl aferent.
Sper ca nu te gandeai ca ai vre-o cheie de control de cand cu tva-ul asta la incasare "made in Romania" :biggrin: :biggrin:

Aceasta postare a fost editata de mgabi: 21 November 2013 - 06:37 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL